Kirjoittaja Aihe: Miksi seksuaalisuuteen ei suhtauduta luonnollisesti?  (Luettu 22689 kertaa)

submit

• Vieras
Vs: Miksi seksuaalisuuteen ei suhtauduta luonnollisesti?
« Vastaus #45 : 15.12.2017, 19:57 »
Olishan se kätevää jos kaikki toimisivat saman kaavan mukaisesti, mutta saattaisi käydä tylsäksi koko seksi jos paneskeltaisiin kuin pupuset konsanaan.

Nvriih

• Vieras
« Vastaus #46 : 15.12.2017, 20:13 »
Hyvää keskustelua ja mielenkiintoisia näkökulmia. On lähinnä sivuttu nyt naisten ahdistumista seksiehdotteluista. Mutta onko miehille ihan ok jos parkkipaikalla, kaupassa, hississä tai kuntosalilla ehdotellaan seksiä? Tuskinpa, ja syitä onkin jo aiemmissa puheenvuoroissa hyvin avattu.

Brak

• Vieras
« Vastaus #47 : 15.12.2017, 20:29 »
Mutta onko miehille ihan ok jos parkkipaikalla, kaupassa, hississä tai kuntosalilla ehdotellaan seksiä?

Kyllä. Se olisi ihanaa, vaikka en suostuisikaan kuin ehkä yhteen ehdotukseen kymmenestä. Olen hyvin kranttu seksikumppanieni suhteen. En syty seksuaalisesti lainkaan, jos en koe ihmistä turvallisesti ja itselleni henkiseksi.

Naisen esittämän ehdotuksen täytyisi kuitenkin olla kohtelias, ystävällinen ja tunkeilematon. Jos en seksiä tahtoisi, vastaisin, että "kiva kun kysyit, mutta tällä kertaa ei tee mieli". Sen jälkeen naisen tulisi poistua luotani.

Samalla tavalla odottaisin miesten toimivan. Ei tunkeillen vaan avoimesti ja rehellisesti tiedustellen.

KingDom

• Vieras
« Vastaus #48 : 15.12.2017, 20:49 »
Minulle on ehdoteltu useinkin, en ole ahdistunut yhdestäkään ehdotuksesta.

Toki ne on pääsääntöisesti olleet hienovaraisempia, kuten että haluaisitko löhteä kahville luokseni, tai teelle, tai katsomaan uutta sänkyäni.

Aina en ole lähtenyt, usein kuitenkin on tullut löhdettyä.

En kuitenkaan jaksa uskoa että edes ne kaikkein viehättävimmät naiset sais ehdotuksia monta kertaa päivässä tai päivittäin, tai edes kovin usein.

Suurempi ongelma olis jos on niin epäviehättävä ettei kukaan ehdottele mitään ikinä.

Meeri

• tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Galleria
« Vastaus #49 : 15.12.2017, 21:28 »
Tavallaan hassu juttu että miehet haluavat tuoda seksuaalisuuttaan julki entistä suoraviivaisemmin ja ronskimmin. Siis kun eihän se ole toiminut tähänkään mennessä.
Voisin kysellä niiltä äijiltä jotka päivittäin täyttää mun postilaatikot kyrpäkuvilla ja "send nudes" viesteillään, tuputtaen seksifantasioitaan, että hei, kuinkas monta kertaa toi on toiminut aiemmin? Tai niiltä Virinkin mainitsemilta lenkkipolulla kikkeliään esitteleviltä. Tai niiltä tyypeiltä jotka jo nyt tulevat kyselemään seksiä randomeilta kadulla. Ne tyypit varmaan suorastaan hukkuvat pilluun ! ...tai sitten eivät.

Mietin myös että jos maailma muuttuu sellaiseksi että on ok kysyä seksiä kaikilta, niin eihän se vielä kysynnän ja tarjonnan lakeja muuta mihinkään. Todennäköisesti niiltä henkilöiltä kysyttäisiin eniten, joilla ei mitään ongelmaa ole saada seuraa muutenkaan. Pillua ei tulisi ovesta ja ikkunoista kuin niille jotka sitä saa nyt jo muutenkin paljon.
Eli tämä ei todennäköisesti olisi edes mikään ratkaisu saada seksiä entistä helpommin ja nopeammin.

latexbun

• Vieras
« Vastaus #50 : 15.12.2017, 21:32 »
Miksi muut eivät koe asioita samoin kuin itse koen, se kun olisi niin kätevää? Hitsin ahdasmielisiä nuo muut, kun minä en saa haluamaani silloin ja sillä tavalla, kuin minä haluan. Maailmassa on virhe.

Mr.Black

« Vastaus #51 : 15.12.2017, 22:20 »
Töissä ollessani on pari kertaa käynyt ventovieras nainen ehdottelemaan aika suoraa
Eli ”lähtetään vessaan nussimaan”. Molemmilla kerroilla kieltäydyin kunniasta ja kerroin olevani otettu kunniasta.
Molemmat daamit oli ihan nättejä ja olisin voinutkin suostua ellen olisi ollut varattu ja töissä.

Toinen loukkaantui ja haukkui homoksi.

Kaamos

• Vieras
« Vastaus #52 : 15.12.2017, 22:45 »
Ihmiset ovat erilaisia. Tavat, tottumukset ja kulttuurierot vaihtelevat joskus jopa paikkakunnittain. Omasta mielestä ihmisen seksuaalisuus on aina "luonnollista" oli ihminen sinun mielestä tiukkapipoinen tai ei. Me itse määritämme mikä on luonnollista kenellekkin.

Monille seksi on erittäin henkilökohtainen ja intiimi asia josta ei puhuta ihan ventovieraan kanssa...eikä siinä ole mitään väärää. Et ole sen enempää luonnollinen kuin konservatiivinen ydinperhekkään.

Ihminen voi kokea itsensä uhatuksi etenkin jos kaksi kertaa isompi henkilö tulee kirjastossa takavasemmalta ehdottelemaan naimista ja poistuu paikalta yhtä mysteerisesti kuin saapuikin. Siinä katsotaan olkapään yli sitten kotimatkalla kokoajan ettei vain se tyyppi lähtenyt seuraamaan. Hieman voi miettiä ajan, paikan, ihmisen ja tilanteen sopivuutta suorasanaisuudelle. 

Olenko ottanut tarjouksen vastaan jos joskus tyttö on tarjonnut suihinottoa/seksiä heti kättelyyn? Kyllä. En silti oleta että sen pitäisi mitenkään olla normaalia kanssakäymistä jokaisen ihmisen kanssa tai että siihen pitäisi jokaisen mukautua. 

"Jokainen omalla tavallaan ja ollaan kohteliaita" on minun mielipide.

Brak

• Vieras
« Vastaus #53 : 15.12.2017, 23:04 »
Miksi muut eivät koe asioita samoin kuin itse koen, se kun olisi niin kätevää? Hitsin ahdasmielisiä nuo muut, kun minä en saa haluamaani silloin ja sillä tavalla, kuin minä haluan.

Minä en ole koskaan ahdistellut naisia. Tälläkään foorumilla en ole lähettänyt ainuttakaan yksityisviestiä. Tai no, olen saanut kiitoista joistain viesteistäni, niihin olen tainnut vastata.

Olen saanut kotikasvatuksen, jossa on korostettu, että erilaisuutta ja erilaisia ihmisiä tulee kunnioittaa, eikä oma napa ole tulkinnan perusta.

Mutta miksi kenenkään muunkaan navan pitäisi määrittää, kuinka seksuaalisiin ehdotuksiin tulee suhtautua? Nykyäänhän aiheesta ei edes keskustella, mikä lieneekin perussyy sille, että seksuaalisuuden ilmeneminen arjessa koetaan niin latautuneeksi. Edelleenkin elämme maailmassa, jossa merkittävä osa vanhemmista yrittää piilottaa seksielämänsä lapsiltaan tai teini-ikäisiltä lapsiltaan, vaikka teinit jo varmasti tietävät, että aikuiset harrastavat seksiä. Kun vanhemmat vaikenevat ja piilottelevat, niin siitä sitten teinitkin oppivat, että luonnollinen tarve on kummallinen juttu, joka täytyy kätkeä omituisiin käytäntöihin sen sijaan että suosittaisiin kohteliasta ja suoraa puhetta.

Pahoin pelkään, että monille ihmisille mm. nämä aiheet ovat hankalia.

-Treffiehdotus, johon ei tahdo suostua.
-Vastaan otettu ihastuksen tunnustus, kun ihastus ei ole molemminpuolista.
-Seksuaaliset kehut ja seksuaaliset ehdotukset.

Aina kun nämä tilanteet tuntuvat hankalilta, se kertoo minusta siitä, ettei ole itse pystynyt käsittelemään aiheita omassa päässään valmiiksi.

Minusta on jotenkin surullista, jos kaksi yliopisto-opiskelijaa tuntee halua olla toistensa lähellä ja harrastaa seksiä, mutta läheisyys ja seksi jää kokematta siksi, että meillä on kulttuuri, jossa seksiin suhtaudutaan hyshys, eikä siitä voi puhua suoraan.

Minä en vain ymmärrä, mistä syntyy tarve pukea seksi hyvin monimutkaisiksi kuvioiksi, joiden muodot ja säännöt vaihtelevat ja joissa mukana on usein alkoholi, kun vaihtoehtona olisi avoin tarpeiden ilmaiseminen ja neuvottelu.

Olen tässä jo hyvän tovin juonut pohjia. Pitäisikö nyt lähteä baariin ja sitten viinan rohkaisemana yrittää jututtaa jotain toista viinan rohkaisemaa. Sitten nussisimme puolitiedottomassa tilassa, aamulla fiilikset olisivat huonot ja oikein minkäänlaista muistoa ei jäisi. Tällainen irtoseksin harrastaminen on ihan yleinen tapa, eikä siinä nähdä mitään omituista. Miksi ei? Miksi humalassa sopertelu ja täysin tarkoitukseton känniseksi on kulttuurissamme hyväksytty, mutta kohtelias ja avoin seksuaalisista haluista kertominen nimetään häirinnäksi?

Ei tuollaiset suhtautumiserot minusta ainakaan siihen viittaa, että seksuaalisuus olisi luonnollinen asia. Kaikkea muuta. Seksuaalisuushan pyritään kätkemään jatkuvasti. Siitä kertoo erityisesti se, että seksuaaliset ehdotukset ja häirintä ovat alkaneet tarkoittaa samaa, vaikka on aivan eri asia ehdottaa kohteliaasti kuin häiritä.

latexbun

• Vieras
« Vastaus #54 : 15.12.2017, 23:26 »
-Treffiehdotus, johon ei tahdo suostua.
-Vastaan otettu ihastuksen tunnustus, kun ihastus ei ole molemminpuolista.
-Seksuaaliset kehut ja seksuaaliset ehdotukset.

Aina kun nämä tilanteet tuntuvat hankalilta, se kertoo minusta siitä, ettei ole itse pystynyt käsittelemään aiheita omassa päässään valmiiksi.

Eivät ne tilanteet välttämättä tunnu sen toisen osapuolen näkökulmasta hankalilta, vaikka itse haluatkin ajatella niin. Torjuminen ei ole aina helppoa, sillä ei haluta loukata toista.

Mikäli suhtaudut asiaan ehdottomasti ja mielipiteesi on sinusta se ainoa oikea, voit pitää siitä kiinni. Ymmärräthän kuitenkin, että jankkaamalla et välttämättä voi muuttaa muiden suhtautumista?

TragedyForYou

• Vieras
« Vastaus #55 : 16.12.2017, 00:17 »
Omasta mielestä ihmisen seksuaalisuus on aina "luonnollista" oli ihminen sinun mielestä tiukkapipoinen tai ei. Me itse määritämme mikä on luonnollista kenellekkin.

Tämä. Kiteytyy kaikki aiheesta yhteen lauseeseen. Mikä on luonnollista itselle, ei ole sitä välttämättä muille. Ja mikä muille ,niin ei ole sitä välttämättä itselle.

Kukkanen

• Vieras
« Vastaus #56 : 16.12.2017, 02:34 »
Mielenkiintoinen keskustelu.

Täsmälleen saman lauseenkin voi kokea joko häiritsevänä, tai hauskana tai jopa viehättävänä. Riippuen siitä, kuka sen esittää, millä asenteella ja äänensävyllä. Lähtökohtaisesti sanoi toinen mitä tahansa, jos asenne on kunnioittava, myötätuntoinen ja hyvää tarkoittava, en pahastu.

Esim. metrossa känniääliön huutaessa kaikkien kuullen "Hyvä perse!" en ollut järin imarreltu, vaan painelin takavasemmalle näreissäni (ois voinut sanoa jotain nasevaa toki takaisin).
Sen sijaan kun baarissa joku random tyyppi sanoi: "Onpa sulla ruma kampaus, aivan kuin olisit laittanut potan päähän ja leikannut sen reunoja pitkin", en loukkaantunut lainkaan, vaan kiinnostuin. Koska näin elekielestä ja katseesta, että mies kiusoitteli ja oikeasti oli kiinnostunut. Itseasiassa hienovarainen vittuilu toimii aika hyvin yleensäkin ;D Ehkä siinä herää mielenkiinto: kehtaakin sanoa noin, onpa sillä pokkaa. Kielii itsevarmuudesta, jos ei ole mautonta vittuilua vaan siinä on jokin humoristinen siemen.
Suoraa seksiäkin on ehdotettu, olen vastannut kohteliaasti "Kiitos kysymästä, mutta ei kiitos". Kahville olen joskus lähtenytkin ex-tempore kun random mutta kivan oloinen tyyppi kysynyt. Koska, miksi ei? Jos ei nappaa, aina voi lähteä pois ja hörppästä kahvin äkkiä.

Oikeastaan ainoa, mikä häiritsee, on jos toinen jää jankkaamaan tai ei usko ei:tä. Ei kysymisessä mitään vikaa ole, tietysti enemmän mieltä lämmittää mukavat ja hauskat/persoonalliset/asialliset kommentit, mutta kokeilemallahan miehetkin oppii, mikä toimii. Joten rohkeasti kannattaa testata eri tyylejä :) Itelle ei ainakaan toimi kuluneet kliseet, vaan aitous ja persoonallisuus.

Elekieli, katse, olemus, tuoksu jne. eli hyvinkin eläimelliset asiat ratkaisevat parinvalinnassa paljon. Harmillista tietysti niille, joilla sosiaaliset taidot ovat huonot ja on vaikea lukea esim. toisten tunnetiloja. Olisikohan paikallaan treffitapahtumat erityisryhmille? Sellaiset, missä harjoitellaan lähestymistä ja torjumista, omia rajoja ja erilaisia lähestymiskeinoja.

submit

• Vieras
« Vastaus #57 : 16.12.2017, 07:32 »
Tuohon, että tutustutaan toisiin alkoholin rohkaisemina -asiaan:
Vaikka ensimmäinen tapaaminen jonkun kanssa olisikin ollut kännipano, voi sellaisestakin käynnistyä hyvä (seksi-)suhde. Ai niin, aloituksessa ei puhuttukaan seksisuhteista. Itse en ole tähän päivään mennessä oppinut (enkä oikeastaan edes halunnut oppia) nauttimaan satunnaisista seksijutuista - jotta nautin seksistä, pitää taustalla olla voimakas viehtyminen toisesta ja sellaista sattuu hyvin harvan kanssa. Toki se voi tapahtua ihan ensinäkemällä, mutta harvinaista siis. Ja vielä se pointti että tunteen/halun pitää olla molemminpuolista. Ja kyllähän jonkinlainen flirtti/soidinmeno yleensä on ennen sitä seksuaalista kanssakäymistä. Näin siis minulla, en yleistä.

LeCoq

• Vieras
« Vastaus #58 : 16.12.2017, 17:04 »
Hyvä aihe kyllä.

Parit huomiot keskustelusta.

Ennakkoluulot ja -asenteet.

Ihmiset voidaan jakaa halutessaan introvertteihin ja ekstrovertteihin. Kumpikaan noista ryhmistä ei kuitenkaan ole mitenkään homogeeninen ryhmä. Itse olen introvertti, mutta en käsittääkseni mitenkään ujo tai kuulu mihinkään erityisryhmään, en pode sosiaalista ahdistuneisuushäiriötä etc. Saan ääneni kuuluviin ja minua myös kuunnellaan. Introverttiyteni liittyy aisteihini ja niiden herkkyyteen. Yksinkertaisimmillaan siis tasapainoa ulkoisen ja sisäisen maailman kanssa; selviytymistä.

En ymmärrä tässä ketjussa tullutta ajatusta siitä, että tuntemattomalta tullut suora seksin ehdottaminen olisi itsemääräämisloukkaus. Epätoivottu sellainen voi olla, mutta joku raja siinäkin, mitä voi määrätä ympärillään tapahtuvan ennen kuin siihen itse vaikuttaa.

Tuohon edelliseen liittyy se, että aika harvoin palavereissa, kokouksissa etc. heitetään enää nykyisin kaksimielisiä heittoja tai läppää, jos paikalla on kummankin sukupuolen edustajia. Sellainen joka heittää, on vain moukka. Tai no, todennäköisesti syyllistyy myös seksuaaliseen häirintään (ainakin muualla). Sehän kun on nykyisin rikos, jonka tietää kaikki.

Ei ole mahdollista enää tehdä mainosta suklaapatukasta, jossa sanotaan: "Taitaa tyttö tietää, että seinän takana olisi patukkaa tarjolla". Vai onko, häh?

Tässä joku viikko sitten joku rikosoikeuden professori antoi lausunnon, että fyysinen koko pitäisi saada yhdeksi teon kuvaukseksi raiskaustapauksissa. (Lausunto liittyi tähän todella ällöttävään lapsen hyväksikäyttöön, jossa syyttäjä halusi maksimaalisen rangaistuksen, mutta oikeus ei sitä lukenut niin. Iltapäivälehdistö kyllä uutisoi asian niin, että tekijä ei olisi ns. lapsenraiskaaja, vaikka sellaisena tuleekin aikansa vankilassa viettämään.) Jos fyysinen koko tulee määreeksi rikoslakiin raiskauksen yhteydessä, niin onko jokainen ylipainoinen tai muuten vain isokokoinen seuraavaksi jo vähän niin kuin silmän alla.

Vuosikausiin/-kymmeniin naisilla ei ole ollut enää mitenkään epäedullista (vrt. mies) olla aktissa miehen kanssa, vaikka se johtaisikin lisääntymiseen. Isä on aivan yhtä huoltajuusvelvoitettu kuin äitikin.

Tietenkin on luonnollista se, mitä jokainen kokee. Mutta onko sosiaalisesti pätevää, että jokainen voi olla elämänsä muaween?

Ja joo. Itsellä onnistumisprosentti 100 % suorasta kysymyksestä, että lähdetäänkö panemaan. Mutta. Olin ottanut alkoholia ja oltiin taksijonossa. Sessiosuhteena jatkui. Hyvä oli suhde. Kyllä pervo pervon tuntee. Mun once in a lifetime. Mutta hieman ihmettelen tässä ketjussa tulleita ajatuksia. Aina voi sanoa ei. Jos se ei riitä, niin sitten jatkaa tarpeen mukaisesti.

Ja kirjasto on muuten äärettömän neutraali paikka. Siksi Rosskin siellä käsikirjoitettuna sai. ;)

Meeri

• tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Galleria
« Vastaus #59 : 16.12.2017, 18:06 »
Tuohon edelliseen liittyy se, että aika harvoin palavereissa, kokouksissa etc. heitetään enää nykyisin kaksimielisiä heittoja tai läppää, jos paikalla on kummankin sukupuolen edustajia. Sellainen joka heittää, on vain moukka. Tai no, todennäköisesti syyllistyy myös seksuaaliseen häirintään (ainakin muualla). Sehän kun on nykyisin rikos, jonka tietää kaikki.

Niin, seksuaalinen häirintä on nykyisin rikos. En tiedä koska seksuaalinen häirintä on tullut rikoslakiin, mutta on se tainnut rikos olla jo muutaman kymmenen vuotta.

Vuosikausiin/-kymmeniin naisilla ei ole ollut enää mitenkään epäedullista (vrt. mies) olla aktissa miehen kanssa, vaikka se johtaisikin lisääntymiseen. Isä on aivan yhtä huoltajuusvelvoitettu kuin äitikin.

Naisia kuolee synnytyskomplikaatioihin edelleenkin maailmassa satoja tuhansia vuodessa. Suomessa on harvinaista että kuolee synnytyksessä, mutta muut komplikaatiot tai vammautuminen synnytyksessä tai raskausaikana ei enää olekaan niin harvinaisia. Jos raskaus on epätoivottu ,niin nainen on se joka joutuu käymään abortin läpi, joka ei ihan riskitön ja vaivaton toimenpide ole sekään. Jos taas päättää pitää lapsen, käytännössähän lapsen hoitovelvoite on äidillä. Mies voidaan velvoittaa kyllä osallistumaan lapsen hoidosta aiheutuviin kuluihin mutta ei itse lapsen hoitoon. Joka on 18-vuoden homma. Joten kyllä, raskaus ja synnytys on naiselle epäedullista, mieheen nähden joka vaan heittää rojut ränniin ja maksaa elatusmaksun.
Kortsut tai e-pilleritkään ei tältä epätoivotun raskauden riskiltä suojaa, kortsu voi mennä rikki eikä pillerit ole 100% luotettavia. Joten onhan siinä naisella aina pelissä muutakin kun pelkkä huoltajuusvelvoite.

Mutta hieman ihmettelen tässä ketjussa tulleita ajatuksia. Aina voi sanoa ei. Jos se ei riitä, niin sitten jatkaa tarpeen mukaisesti.

Ei:n sanominen monta kertaa päivässä on melko rasittavaa. Etenkin kun se ei:n sanominen ei yleensä riitä, vaan siitä alkaa jankkaaminen/loukkaantuminen/haukkuminen kuvio. Kun meillä vielä on lisämausteena nämä ihanat uskomukset "naisen ei on oikeasti kyllä". En jotenkin jaksa uskoa että avoimempi seksikulttuuri muuttaisi miesten käytöstä paremmaksi. Ei tietenkään pitäisi yleistää, oikeasti suurin osa lähestymisiä mitä olen kokenut on ollut ystävällisiä ja kohteliaita. Nurjapuolena sitten onlinessa ja livenä ne jotka suuttuvat saadessaan pakit, ja niitä on ihan liikaa. Sellaisia kohtaamisia en toivo yhtään lisää.
Toivon todella ettei miehet oikeasti ajattele että kirjasto tai ruokakauppa on täynnä kiimaisia naisia, jotka vaan odottavat valmiina että joku mies tulee kysymään heiltä seksiä ja että varmasti irtoisi jos vaan voisi kysyä.
Ei sellaista taikakeinoa ole millä ne jotka eivät saa nytkään, saisivat maagisesti enemmän ja helpommin.
Mutta tämänhän olen monesti jo tässä ketjussa sanonut.

Itse en ole niitä jotka ovat heti syyttämässä ahdistelusta jos mies tulee juttusille kaupungilla, ja heitä tulee paljon. Kaupungilla asioidessani en ole seuraa etsimässä, joten en ole kiinnostunut jutustelemaan tuntemattomien kanssa. Rinnastan sen samaan kun nämä rahaa ruinaavat feissarit. En siis oikeastaan seksuaaliseen häirintään vaan yleisesti vaan häirintään. Ensimmäinen ajatus on yleensä että miten mä pääsen tosta tyypistä eroon ja se on aika stressaava fiilis.