Baarin kannatusmaksut
Totuus sattuu aina vähiten.
Hyvä elämänohje on aina ollut, että ne jotka eniten jauhaa rehellisyydestä, reiluudesta, suvaitsevaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta harvemmin itse täyttää omia kriteerejään.Tuolla pääsee tosi pitkälle miltei kaikissa yhteyksissä.
Se, mikä meidät erottaa eläimistä, on empatia. Sen takia empatian pitäisi olla paljon korostuneemmassa asemassa päätöksenteossa, niin pienessä kuin isossa mittakaavassa. Empatia ja sen huomioiminen on kuitenkin eri asia kuin helpolla päästäminen tai paapominen. On kuitenkin ymmärrettävä, että ihmisillä on elämässä eri lähtökohdat eivätkä kaikki toimi samalla kaavalla.Uskon myös, että hyvät asiat tulevat harvoin helpolla. On nähtävä vaivaa, mentävä epämukavuusalueelle, kohdattava pelot ja haastettava itseään.Myös kyseenalaistaminen on minulle erittäin tärkeää. Ennen kaikkea omien käsitysten kyseenalaistaminen.Uskon myös, että pitäisi ajatella ennen kuin avaa suunsa, mutta tämän käytännön toteutuksessa olisi melkoisesti parantamisen varaa.
Elämä on liian vakava asia otettavaksi vakavasti.Hulluksihan sitä tulee, jos ei pysty nauramaan oman elämän kömmähdyksille, vähintään jälkikäteen.Mielipiteet ovat kuin persreiät, jokaisella on sellainen.Mielipiteillä ei ole mitään väliä, faktoilla on.
Hyvä elämänohje on aina ollut, että ne jotka eniten jauhaa rehellisyydestä, reiluudesta, suvaitsevaisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta harvemmin itse täyttää omia kriteerejään.
Edellisiin: kyllä ihminen on eläin, tässä ollaan vain nostettu itsemme sellaiseen asemaan, jossa saatetaan kuvitella muuta.