Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.12.2017, 14:12Tuo on sinivalas hyvin sanottu, ihminen on todellakin ensimmäinen laji, mikä täältä tulee katoamaanEeeet voi olla tosissas. Ihminen on ainaki välillisesti vaikuttanu aika monen lajin lopulliseen katoamiseen. Vai takerruinko saivartelemaan huonosti muotoiltua lausetta nyt?Peesi kumminkin sille mitä sinivalas sanoi.
Tuo on sinivalas hyvin sanottu, ihminen on todellakin ensimmäinen laji, mikä täältä tulee katoamaan
Mutta ihminen itse on myös yks herkimpiä lajeja, ihan jo vaikkapa sen perusteella, missä lämpötilassa pystyy elämään. Eli ensimmäisten joukossa tulee kuolemaan sukupuuttoon, tarkoitin.
Nykyinen kestävän kehityksen painottaminen on pelkkä "liian vähän, liian myöhään" -reaktio sille, että ihmiskunta on vedellyt veistä kurkullaan riittävän pitkään ymmärtääkseen loppusuoran alkavan häämöttää. Huomiohuoraamisen, itsetarkoituksellisen kuluttamisen ja nyyhkyhumanismin kulttuuri ansaitseekin lopullisen tuhon, mutta huolenani on sen ohella saattavan mennä tuhkaksi paljon hyvääkin.
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.12.2017, 18:13Mutta ihminen itse on myös yks herkimpiä lajeja, ihan jo vaikkapa sen perusteella, missä lämpötilassa pystyy elämään. Eli ensimmäisten joukossa tulee kuolemaan sukupuuttoon, tarkoitin.Eikä ole. Me ollaan hyvin sopeutuvainen laji, myös lämpötilojen suhteen. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon kiihtyvällä tahdilla, ja me vaan lisäännytään. http://wwf.panda.org/about_our_earth/biodiversity/biodiversity/Tottakai meillekin se viimeinen banaaninkuori jostain löytyy, mutta suuri osa lajeista kaatuu ennen meitä.
Lainaus käyttäjältä: Von - 16.12.2017, 21:32Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.12.2017, 18:13Mutta ihminen itse on myös yks herkimpiä lajeja, ihan jo vaikkapa sen perusteella, missä lämpötilassa pystyy elämään. Eli ensimmäisten joukossa tulee kuolemaan sukupuuttoon, tarkoitin.Eikä ole. Me ollaan hyvin sopeutuvainen laji, myös lämpötilojen suhteen. Eläinlajeja kuolee sukupuuttoon kiihtyvällä tahdilla, ja me vaan lisäännytään. http://wwf.panda.org/about_our_earth/biodiversity/biodiversity/Tottakai meillekin se viimeinen banaaninkuori jostain löytyy, mutta suuri osa lajeista kaatuu ennen meitä.No, mutta eiköhän esim. torakat, rotat, monet bakteerit sekä virukset ja alkueläimet sekä kasvillisuus tänne jää ihmiskunnan jälkeen. Vaikka ihmiskunta kuolisi/kuolee, aika todennäköisesti kasvillisuus ja jäljellä oleva eläimystö ottaa vallan aika nopeasti, ei ihmisiä jää mikään "kaipaamaan". Kaunis hetkemme täällä kuten vaikkapa dinosauruksillakin. Miksi ihmiskunnan tulisi edes säilyä ikuisesti? Vieraita täällä ollaan ja antaa maailman muuttua siten kuin se sitten muuttuukaan.On mun mielestä ihminen lajina aika hauras moniin muihin verrattuna. Toisaalta myös lajina mielenkiintoinen, mutta siinäkin voi olla vähän "oma lehmä ojassa" ja tulee ihasteltua omaa lajiaan ihan oman lajin säilymisen vuoksi. Kuka ties, jos kärpäset ajattelisivat tietoisesti, kuvittelisivat olevansa lajina ylivertaisia Itse olen sitä mieltä, että lajien runsaus, evoluutio ja muutos itsessään on kaunista, ja lajien vuorovaikutus, ei mikään yksittäinen laji ylitse muiden. Tietyllä tapaa on kaunista ihmisyys, mutta myös ihmisessä pesivä flunssavirus tai syöpä. Avautuva nuppu, ja kuihtuva kukka, elämän kierto.
Itse olen sitä mieltä, että lajien runsaus, evoluutio ja muutos itsessään on kaunista, ja lajien vuorovaikutus, ei mikään yksittäinen laji ylitse muiden. Tietyllä tapaa on kaunista ihmisyys, mutta myös ihmisessä pesivä flunssavirus tai syöpä. Avautuva nuppu, ja kuihtuva kukka, elämän kierto.