Baarin kannatusmaksut
Omasta mielestäni en ole seksuaalisesti ketään häirinnyt, mutta nyt saa ihan luvan kanssa tulla tähän kertomaan, mikäli olet sellaista mun kohdaltani kohdannut.
Armadillolle.. Hmm, hauskaa miten mustavalkoisesti ihmiset provosoituessaan osaavatkin.. muotoilla omia näkemyksiään ja kuitata.. Ot: olen todistanut kymmeniä, ellen satoja kertoja kuinka se "pienikokoinen pahansisuinen toiminnan nainen" on taluttanut sen fyysisesti kookkaimman korston/hötyhihan kiltisti "korvasta"; ulos tilanteesta.. estäen "poikain välisen painin / päähänlyönti kisan".. Harvemmin todistanut että väliinpuuttuva nainen olisi julkisesti piesty tuntemattoman miehen toimesta, vaikka olisivat olleet kuinka ja humalassa. (mm. Tästä syystä perheväkivalta ja muihin em. tilanteisiin suomenkin sisäministeriö ymmärsi alkaa kouluttamaan naispoliiseja 80-luvulla.)
Lainaus käyttäjältä: CRPulse - 21.10.2017, 11:03Armadillolle.. Hmm, hauskaa miten mustavalkoisesti ihmiset provosoituessaan osaavatkin.. muotoilla omia näkemyksiään ja kuitata.. Ot: olen todistanut kymmeniä, ellen satoja kertoja kuinka se "pienikokoinen pahansisuinen toiminnan nainen" on taluttanut sen fyysisesti kookkaimman korston/hötyhihan kiltisti "korvasta"; ulos tilanteesta.. estäen "poikain välisen painin / päähänlyönti kisan".. Harvemmin todistanut että väliinpuuttuva nainen olisi julkisesti piesty tuntemattoman miehen toimesta, vaikka olisivat olleet kuinka ja humalassa. (mm. Tästä syystä perheväkivalta ja muihin em. tilanteisiin suomenkin sisäministeriö ymmärsi alkaa kouluttamaan naispoliiseja 80-luvulla.)Kiva että tykkäsit Mä kommentoin koska sä annoit käytännön neuvon joka on kirjaimellisesti tulkittuna todella vaarallinen. Mulla oli aikoinaan naispuolinen työkaveri joka harrasti potkunyrkkeilyä. Niiden salilla oli erikseen ohjeistettu että vaikka kehässä oli miten kova mimmi, niin aina jos tulee "tositilanne" missä on mies vastassa, on parasta juosta karkuun. On totta, että moniin miehiin on (onneksi) sisäänrakennettu jonkunlainen suojeluvietti naisia kohtaan, ja kyllähän ainakin mun lapsuudessa tolkutettiin että naista ei saa lyödä (ilmeisesti miehen lyöminen ei oo niin paha juttu). Mä satun kuitenkin tietämään että tuolla tallaa ihan tuhansia eikun miljoonia todella pimeitä miehiä joilla ei tällaisia rajoituksia ole. Aika kohtuutonta vierittää naiselle vastuu pelata venäläistä rulettia terveydellään ja alkaa tappelemaan kaksi kertaa itseään isompia mahdollisesti väkivaltaisia korstoja vastaan.
Lainaus käyttäjältä: Pip - 21.10.2017, 00:29Omasta mielestäni en ole seksuaalisesti ketään häirinnyt, mutta nyt saa ihan luvan kanssa tulla tähän kertomaan, mikäli olet sellaista mun kohdaltani kohdannut. Kun kerran lupaat niin kyllä minun on pakko sinua muistuttaa. Asia on aikoja sitten puhuttu ja sovittu, eikä siitä julkisesti sen enempää. Pip on rasittava ja raskas tyyppi mutta silti mulle aina rakas Tällaisia ei vain kantsis mennä noin autuaasti unohtamaan, siksi en saanut nieleskeltyä kieltäni. En myöskään tykkää siitä että ruvetaan pullistelemaan sillä ettei ole ketään ahdistellut, sen pitäisi olla selviö. Samoin kuin tilanteeseen puuttuminen, ei siinä minun mielestäni tarvitse ketään ritariksi lyödä, vaikka tietysti sitä suuresti arvostankin. Kaikkien vain pitäisi ilman muuta toimia niin.
Ahdisteluun olen itse törmännyt sekä kinky-yhteyksissä että vaniljamaailmassa. Viimeisin tapaus sattui työpaikalla, asiakaspalvelutilanteessa. Ei siinä ihan oikeasti osaa mitään tehdä, se tulee niin puskista. Baarissa olisin todennäköisesti nakannutkin juomat naamalle, mutta kun aivot oli asiakaspalvelumoodissa niin minä jäädyin täysin. Jälkeenpäin hävetti ja harmitti ja syytin itseäni siitä etten pysäyttänyt tilannetta alkuunsa. Onneksi on ihana pomo joka vei asian työsuojeluvaltuutetulle asti ja törkimys puhuteltiin asiasta. Sain lopulta jopa kirjallisen anteeksipyyynnön
Tuli tästä vielä mieleen että olen keskustellut uhkaavista tilanteista ja suojautumismekanismeista useamman kallonkutistajan kanssa. Mieleeni on jäänyt että ihmisellä on kolme perinteisintä tapaa reagoida, jotka tulevat jostain "luolamies" -ajoilta, joko taistelet, jähmetyt tai pakenet. En siis tarkoita, että kaikki ihmiset toimisivat vain ja ainoastaan jollakin näistä tavoista, mutta mielestäni se kuulostaa todella loogiselta, että ihmisestä ja tilanteesta riippuen jokin suojausmekanismi näistä iskee päälle. Ei siis ole niin helppoa häirintää kokevalle ihmiselle toimia jotenkin nasevasti ja laittaa häiritsijä samalla sekunnilla vastuuseen teostaan. Itse reagoin ainakin usein hyvin uhkaaviin tai häiritseviin tilanteisiin joko jähmettyen tai paeten, en osaa sillä tavalla taistella, edes sanallisesti.
Lainaus käyttäjältä: NaughtyGorgeous - 21.10.2017, 12:51Tuli tästä vielä mieleen että olen keskustellut uhkaavista tilanteista ja suojautumismekanismeista useamman kallonkutistajan kanssa. Mieleeni on jäänyt että ihmisellä on kolme perinteisintä tapaa reagoida, jotka tulevat jostain "luolamies" -ajoilta, joko taistelet, jähmetyt tai pakenet. En siis tarkoita, että kaikki ihmiset toimisivat vain ja ainoastaan jollakin näistä tavoista, mutta mielestäni se kuulostaa todella loogiselta, että ihmisestä ja tilanteesta riippuen jokin suojausmekanismi näistä iskee päälle. Ei siis ole niin helppoa häirintää kokevalle ihmiselle toimia jotenkin nasevasti ja laittaa häiritsijä samalla sekunnilla vastuuseen teostaan. Itse reagoin ainakin usein hyvin uhkaaviin tai häiritseviin tilanteisiin joko jähmettyen tai paeten, en osaa sillä tavalla taistella, edes sanallisesti.Itse olen lukenut että tuohon listaan kuuluisi vielä neljäs F-sana, mutta se jätetään usein mainitsematta. Fight, Flight, Freeze ja Fornicate
Lainaus käyttäjältä: vila - 21.10.2017, 03:56Monet naiset eivät myöskään tiedä kuinka voisivat puolustautua. Esimerkiksi kuinka moni baarissa ahdistelluksi tullut nainen on valittanut asiasta portsarille? Minäkin opin kyseisen puolustautumiskeinon vasta kun ystäväni käytti sitä. Yksikään miespuolinen portsari ei kuittaa ahdistelusyytöstä olan kohtauksella, koska saattaa riskeerata baariin maineen. Ilman naisia baarissa ei ole miehiä eivätkä naiset käy "ahdistelubaareissa".Olen muutaman kerran todistanut tätä tapahtumaa myös silloin, kun ulos heitetty mies on ensin torjunut portsarille valituksen tehneen, iholle käyneen naisen. Toki aivan aiheellista on passittaa ulos sellaiset henkilöt (sukupuolesta viis) jotka esim. koskettelevat, ehdottelevat tai muutoin käyttäytyvät sopimattomasti, vaikka asiasta on jo huomautettu.
Monet naiset eivät myöskään tiedä kuinka voisivat puolustautua. Esimerkiksi kuinka moni baarissa ahdistelluksi tullut nainen on valittanut asiasta portsarille? Minäkin opin kyseisen puolustautumiskeinon vasta kun ystäväni käytti sitä. Yksikään miespuolinen portsari ei kuittaa ahdistelusyytöstä olan kohtauksella, koska saattaa riskeerata baariin maineen. Ilman naisia baarissa ei ole miehiä eivätkä naiset käy "ahdistelubaareissa".