Baarin kannatusmaksut
Jos vaikka jonkun mielestä biologia määrittää sukupuolen, pitääkö sen kimppuun käydä tuhannen apinan raivolla?
Tajuatteko yhtään miten iso ja luotaantyöntävä viidakko tämä on tutkia, kun ei varsinaisesti omaa intohimoa aiheeseen?
Se on se mitä meille koulussa 80-luvulla opetettiin, sen uskominen ei tee ihmisestä pahaa ja väärää. Vanha koira oppii uusia temppuja kyllä, mutta kuiskaamalla, ei öyhäämällä.
Jos minä olenkin valkoisena heteromiehenä henkilökohtaisesti vastuussa jonkin vähemmistön ongelmista, en halua olla. Jos voin auttaa käyttämällä tiettyjä sanoja, kertokaa ne sanat.
Lainaus käyttäjältä: lamie - 07.09.2017, 21:39Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä mikä määrittelee oletko nainen tai mies. Biologia tietty, mutta mikä muu? Mikä tekee sinusta naisen/miehen? Mikä on naisellista? Mikä on miehekästä?Biologia? Tarkoitat genitaaleja ja kromosomeja? Virheellinen väite, ja vahingollinen sellainen. Huolimaton, välinpitämätön, ja pahansuopa kielenkäyttö vaihtelevat motiiveiltaan, mutta niiden tekemä tuho on konkreettista. Syrjintää, työttömyyttä, mielenterveysongelmia ja väkivaltaa olisi vähemmän jos valtaväestö hiukan vaivautuisi ottamaan vähemmistöjä huomioon niin surkuhupaisan pienessä asiassa kuin asialliset termit. Mutta jotkut käyttävät senkin energian mielummin itkemiseen siitä kuinka SJW:t kiusaa. Taas on valkoisella cisheteromiehellä rankkaa.Eikä unohdeta että sukupuolia on enemmän kuin kaksi. Vaikka ihan siitä 'biologisestakin' näkökulmasta.
Haluaisin kuulla mielipiteitä siitä mikä määrittelee oletko nainen tai mies. Biologia tietty, mutta mikä muu? Mikä tekee sinusta naisen/miehen? Mikä on naisellista? Mikä on miehekästä?
Vähintä mitä voit tehdä on käyttää toisesta ihmisestä sitä termiä/pronominia, jota hän toivoo sinun käyttävän. Se ei ole sinulta pois. Siitä kieltäytyminen on silkkaa kusipäisyyttä, ei muuta.
Sepä se.. Miten tunne selitetään.. En oikeastaan osaa kunnolla muotoilla tätä kysymystä, sillä minä itse tiedän olevani nainen ja minä olen aina ollut nainen enkä voisi kuvitellakaan olevani mies. Minä vaan olen nainen. Mutta voiko se yhtäkkiä muuttua? Voitko yhtäkkiä herätä ja päättää että nyt en enää ole se mikä kuvittelin olevani vaan joku muu?
Et ole niistä ongelmista henkilökohtaisesti vastuussa, mutta saat elämässä aika isot valttikortti käteen verrattuna niihin, ketkä ovat ei-valkoisia, ei-heteroita ja ei-miehiä. Poliisi ei tee etnistä profilointia, miehen euro on enemmän kuin naisen euro, sinua Suomen laki ei pakkosteriloi etc. Joten parin uuden sanan opettelu ei varmaan ole liikaa vaadittu?
Lisäksi mielestäni on erikoista, että väitetään inklusiivisuuteen pyrkimisen olevan niin vaikeaa, koska sosiaalisen oikeudenmukaisuuden haluajat ovat niin luotaantyöntäviä ja vihamielisiä.. Ja että miten helpompaa olisi jos marginaali olisi kiltti hegemonialle.
^ Sori nyt Von, en lähde mukaan sun olkiukkoihin ja puoliksi luettuihin vastauksiini.
Jos voin auttaa käyttämällä tiettyjä sanoja, kertokaa ne sanat.