Baarin kannatusmaksut
Jos sekoitetaan käsitteet niin että vahva tahto = itsekkyys, niin ei asu.
Lainaus käyttäjältä: cassandra82 - 25.07.2017, 12:44... Voimakastahtoisena ja itsepäisenä seison helposti omien näkemysteni, periaatteideni, arvojeni ja tarpeideni takana - ja tuon ne vaivatta esille, varsinkin, jos koen ne itselleni erityisen tärkeinä. Sitten ihmiselle, joka uhraa helpommin omat tarpeensa, tämmöinen periksiantamattomuus voi tuntua helposti käsittämättömältä itsekkyydeltä. Minä taas oletan, että toinen tuo selkeästi esille omat toiveensa ja tarpeensa ilman, että asiaa pitää arvailla...Onko väärin sanoa, että voimakkaammilla ihmisillä olisi velvollisuus kuunnella vähemmän voimakastahtoisia, jotta heikommat eivät jää jalkoihin? Voimakastahtoisten ihmistenhän on helppo kuitenkin jyrätä aremmat, hiljaisemmat, uhrautuvat jne. alleen.Ajattelisin, että tässäkin suhteessa omaa voimaansa tulee käyttää vastuullisesti.
... Voimakastahtoisena ja itsepäisenä seison helposti omien näkemysteni, periaatteideni, arvojeni ja tarpeideni takana - ja tuon ne vaivatta esille, varsinkin, jos koen ne itselleni erityisen tärkeinä. Sitten ihmiselle, joka uhraa helpommin omat tarpeensa, tämmöinen periksiantamattomuus voi tuntua helposti käsittämättömältä itsekkyydeltä. Minä taas oletan, että toinen tuo selkeästi esille omat toiveensa ja tarpeensa ilman, että asiaa pitää arvailla...
Lainaus käyttäjältä: Niksu - 25.07.2017, 12:59Lainaus käyttäjältä: cassandra82 - 25.07.2017, 12:44... Voimakastahtoisena ja itsepäisenä seison helposti omien näkemysteni, periaatteideni, arvojeni ja tarpeideni takana - ja tuon ne vaivatta esille, varsinkin, jos koen ne itselleni erityisen tärkeinä. Sitten ihmiselle, joka uhraa helpommin omat tarpeensa, tämmöinen periksiantamattomuus voi tuntua helposti käsittämättömältä itsekkyydeltä. Minä taas oletan, että toinen tuo selkeästi esille omat toiveensa ja tarpeensa ilman, että asiaa pitää arvailla...Onko väärin sanoa, että voimakkaammilla ihmisillä olisi velvollisuus kuunnella vähemmän voimakastahtoisia, jotta heikommat eivät jää jalkoihin? Voimakastahtoisten ihmistenhän on helppo kuitenkin jyrätä aremmat, hiljaisemmat, uhrautuvat jne. alleen.Ajattelisin, että tässäkin suhteessa omaa voimaansa tulee käyttää vastuullisesti.cassandran kirjoitus olisi yhtä hyvin voinut tulla omalta näppikseltä. Ja joo... mielestäni se on vahvuutta, että opettelee kuuntelemaan "heikompaa" osapuolta. Siinä tarvitaan lujaa tahtoa. (Samaan aikaan on kovin toivottavaa, että se "hiljaisempi" oppii ilmaisemaan itseään vähän ns. kovemmin.)
Voimakastahtoisena ja itsepäisenä seison helposti omien näkemysteni, periaatteideni, arvojeni ja tarpeideni takana - ja tuon ne vaivatta esille, varsinkin, jos koen ne itselleni erityisen tärkeinä. Sitten ihmiselle, joka uhraa helpommin omat tarpeensa, tämmöinen periksiantamattomuus voi tuntua helposti käsittämättömältä itsekkyydeltä.
Vahva tahto näyttäytyy minulle ensisijaisesti luonteenpiirteenä tai temperamenttina. Toisen tarpeista välittäminen tai huomioiminen taas on käytöstapoja, joita aikuinen ihminen on kykenevä opettelemaan, hienosäätämään ja muuttamaan tarvittaessa.