Juhannus on ihan heti ja kohta.
Olen tässä seurailut Ilmatieteen laitoksen, Forecan, BBC:n ja CNN:n uutisointia juhannuksemme säästä. Pikkuisen nuo ennusteet vaihtelevat, mutta yhteneväisesti ilmoittelevat kuitenkin niin, että melko viileätä on (14-17 celsiusta iltapäivällä), pilvistä, sateen mahdollisuus 32% - 38%, pientä tuulta. Nyt sitten varasuunnitelma Pihlajasaarelle, koska sinne ei noilla eväillä välttämättä kannata lähteä. Miten lienee muiden mielestä?
Ehdotan varasuunnitelmaksi ravintola VILLI WÄINÖÄ (Kalevankatu 4) eli ihan keskustan Stockmannin lähellä. Sinne on helppo tulla ja helppo lähteä. Ratikalle, junalle, metrolle, bussille ei ole kenelläkään pitkä matka ja jos lähellä asuu, niin jalkaisinkin kotiinsa pääsee. Paikkana tuo on siisti, valoisa, mukava. Itseäni ilahduttaa suuri määrä kotimaisten pienpanimoiden juomien tarjonta ja jotka tehty kotimaisista raaka-aineista. Toki myös noita tutumpia juomia löytyy. Ruokaravintola tuo ei ole, eli jos joku on kovin suurinälkäinen, niin kannattanee syödä jo aikaisemmin. Toki tuollaisia pieniä palanpainikkeita on tarjolla.
Tuonne voisi perjantaina mennä klo 18, joko ihan iltaa istumaan tai sitten käväisemään, kukin halujensa ja aikataulunsa mukaan. Jos sitten ilma onkin helteinen, niin aina tuolta jollekin terassille pääsee
Mahdolliset lähtijät voisivat ilmoittautua tähän ketjuun tai sitten privana minulle. Olisi kiva tietää, että onko meitä viisi vaiko 15 ja mitä enemmän meitä on, niin sitten otan torstaina yhteyttä Villi Wäinöön ja tiedustelen, että onko mahdollista varata meille paria, kolmea pöytää tms.
http://www.villiwaino.fi/yst. Norma
ps. tuo mystinen Musta Sauna on mielenkiintoinen myös. Sitä olen miettinyt, että joskos sen joskus vuokraisi .... syksyllä?