Baarin kannatusmaksut
Sellainen infonpätkä vielä tuosta miitistä, että ajatus on ottaa toiminnasta jonkunverran kuvia nettisivuja varten. Oletusarvona se, että kaikkien kasvot vedetään tunnistatattomaksi, mutta jos tuntuu ettei sittenkään halua kuviansa esille niin allekirjoittaneelle voi siitä sitten sanoa paikan päällä
Lainaus käyttäjältä: DrDDR - 18.05.2017, 11:21Sellainen infonpätkä vielä tuosta miitistä, että ajatus on ottaa toiminnasta jonkunverran kuvia nettisivuja varten. Oletusarvona se, että kaikkien kasvot vedetään tunnistatattomaksi, mutta jos tuntuu ettei sittenkään halua kuviansa esille niin allekirjoittaneelle voi siitä sitten sanoa paikan päällä Voin sanoa jo nyt, että en halua olla yhdessäkään kuvassa. Kuvaaja voinee infota, kun aikoo kuvata niin tietää siirtyä sivummalle. Eli en halua edes tulla kuvatuksi.
Itse valokuvaajana en lähtisi kuvaamaan yhtään tämäntyyppisissä tilaisuuksissa ja tämäntyyppiset "palkit silmien päälle" sekä kasvojen sumentamiset näyttävät vaan yksinkertaisesti kököiltä kuvissa. Eli ei kuvausta minunkaan osalta.
Lainaten Amunet'ä tässä. Vaikka olen avoin niin haluan valita kenelle olen avoin. Itse valokuvaajana en lähtisi kuvaamaan yhtään tämäntyyppisissä tilaisuuksissa ja tämäntyyppiset "palkit silmien päälle" sekä kasvojen sumentamiset näyttävät vaan yksinkertaisesti kököiltä kuvissa. Eli ei kuvausta minunkaan osalta.
Tila on sen verran pieni, että jokainen tajuaa taustalta hilpasta piiloon, jos jotain kuvataan. Ja huudellaan kyllä jos näyttää että on ihminen välissä.
Lainaus käyttäjältä: Monlee - 19.05.2017, 13:33Lainaten Amunet'ä tässä. Vaikka olen avoin niin haluan valita kenelle olen avoin. Itse valokuvaajana en lähtisi kuvaamaan yhtään tämäntyyppisissä tilaisuuksissa ja tämäntyyppiset "palkit silmien päälle" sekä kasvojen sumentamiset näyttävät vaan yksinkertaisesti kököiltä kuvissa. Eli ei kuvausta minunkaan osalta.Näin valokuvaajana ja yhdistyksen tiedottajana kuvaan koska kuville yhdistyksen toiminnasta on tarve ja kysyntää. Niin kuin tuossa lyhyessä viestissäni totesin, kuvia toiminnasta, mikä ainakin itselleni ihan automaattisesti tarkoittaa sitä, että kuvattavat ovat tietoisia JA suostuvaisia kuvissa esiintymään. Tuosta palkit silmien päälle/kasvojen sumentaminen sen verran, että kasvot saa kyllä vedettyä tunnistamattomaksi ilmankin.Infosin asiasta tosiaan juuri siksi etukäteen, että mikäli joku kokee kuvaamisen ongelmalliseksi tai liian avoimeksi omalle kohdalleen siitä voi kieltäytyä, kuten tässä nyt Amunetin kanssa teittekin. Kieltäytyminen tai suostuminen kuviin on jokaisen oma asia eikä kumpikaan vaihtoehto ole väärä.
Lainaus käyttäjältä: DrDDR - 19.05.2017, 14:08Lainaus käyttäjältä: Monlee - 19.05.2017, 13:33Lainaten Amunet'ä tässä. Vaikka olen avoin niin haluan valita kenelle olen avoin. Itse valokuvaajana en lähtisi kuvaamaan yhtään tämäntyyppisissä tilaisuuksissa ja tämäntyyppiset "palkit silmien päälle" sekä kasvojen sumentamiset näyttävät vaan yksinkertaisesti kököiltä kuvissa. Eli ei kuvausta minunkaan osalta.Näin valokuvaajana ja yhdistyksen tiedottajana kuvaan koska kuville yhdistyksen toiminnasta on tarve ja kysyntää. Niin kuin tuossa lyhyessä viestissäni totesin, kuvia toiminnasta, mikä ainakin itselleni ihan automaattisesti tarkoittaa sitä, että kuvattavat ovat tietoisia JA suostuvaisia kuvissa esiintymään. Tuosta palkit silmien päälle/kasvojen sumentaminen sen verran, että kasvot saa kyllä vedettyä tunnistamattomaksi ilmankin.Infosin asiasta tosiaan juuri siksi etukäteen, että mikäli joku kokee kuvaamisen ongelmalliseksi tai liian avoimeksi omalle kohdalleen siitä voi kieltäytyä, kuten tässä nyt Amunetin kanssa teittekin. Kieltäytyminen tai suostuminen kuviin on jokaisen oma asia eikä kumpikaan vaihtoehto ole väärä.Ja kopio vielä: "Tila on sen verran pieni, että jokainen tajuaa taustalta hilpasta piiloon, jos jotain kuvataan. "Sanoisin vielä ettei näin: että itse pitää tuolaisessa tilassa alkaa piilottelemaan kuvaajaa. Niinkuin mainitsin ettei minulla itsellä ei ole mitään piilotettavaa eikä syytä tähän kuin se periaate tässä että tuolaisissa tilanteissa ei tarvisi kuvata ollenkaan. Hyvin voisi mainoskuvat yhdistykselle jne lavastaa niin ettei siellä tilassa olisi kuin henkilöitä jotka kuviin haluavat kyselemättä. Tämä ei annan kovin rentoa kuvaa tapahtumasta jos pitää "hilpasta pakoon" niinkuin joku piilottelija kun kuvaaja tulee paikanpäälle ja sattuu osoittamaan kameralla omaan suuntaan. Muille tämä saattaa olla ihan ok juttu mutta niinkuin sanoin, tällaisiin tilanteisiin kuvaus ei vaan mielestäni sovi ja se ei anna toiminnasta kovin luotettavaa kuvaakaan jos kuvataan miiteissä (vaikka kyseessä onkin avoin kokous kaikille halukkaille+miitti päälle).Tarvetta ja kysyntää aina kuville on, tiedän sen todella hyvin yhdistysaktiivina ja ammativalokuvaajana mutta pitää myös muistaa se milloin kuvataan, missä kuvataan ja kuvataan niin ettei siitä koituisi kellekkään mielipahaa tai kuvaus järjestetään vain vapaaehtoisten toimin eikä tulla keskellä miittiä sellaiseen tilanteisiin että ei haluttavat kuvattavat joutuvat "hilpaisemaan piiloon". Mur.
Ja kopio vielä: "Tila on sen verran pieni, että jokainen tajuaa taustalta hilpasta piiloon, jos jotain kuvataan. "Sanoisin vielä ettei näin: että itse pitää tuolaisessa tilassa alkaa piilottelemaan kuvaajaa. Niinkuin mainitsin ettei minulla itsellä ei ole mitään piilotettavaa eikä syytä tähän kuin se periaate tässä että tuolaisissa tilanteissa ei tarvisi kuvata ollenkaan. Hyvin voisi mainoskuvat yhdistykselle jne lavastaa niin ettei siellä tilassa olisi kuin henkilöitä jotka kuviin haluavat kyselemättä. Tämä ei annan kovin rentoa kuvaa tapahtumasta jos pitää "hilpasta pakoon" niinkuin joku piilottelija kun kuvaaja tulee paikanpäälle ja sattuu osoittamaan kameralla omaan suuntaan. Muille tämä saattaa olla ihan ok juttu mutta niinkuin sanoin, tällaisiin tilanteisiin kuvaus ei vaan mielestäni sovi ja se ei anna toiminnasta kovin luotettavaa kuvaakaan jos kuvataan miiteissä (vaikka kyseessä onkin avoin kokous kaikille halukkaille+miitti päälle).Tarvetta ja kysyntää aina kuville on, tiedän sen todella hyvin yhdistysaktiivina ja ammativalokuvaajana mutta pitää myös muistaa se milloin kuvataan, missä kuvataan ja kuvataan niin ettei siitä koituisi kellekkään mielipahaa tai kuvaus järjestetään vain vapaaehtoisten toimin eikä tulla keskellä miittiä sellaiseen tilanteisiin että ei haluttavat kuvattavat joutuvat "hilpaisemaan piiloon". Mur.
Enpä kommentoi enää mitään, kun kaikki sanomiset otetaan niin sanatarkasti. Tiedätte kyllä mitä tarkoitetaan ja ihan turha tulla saivartelemaan asiasta. Toiset haluaa kuvaajan ja toiset ei. Kaikkia ei voi miellyttää. Ikävä homma. Nyt vaan on näin.