Kirjoittaja Aihe: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella  (Luettu 12333 kertaa)

Kulkuri

• Vieras
Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« : 06.04.2017, 14:11 »
Alustavasti kyselen, olisiko porukoilla mielenkiintoa, opastettuun Pervojen Pyhänpyöräilyyn Tampereella? Ajankohtana mahdollisesti Toukokuu, jahka kelit hiukan lämpiää ja järvet vapautuu jäistään. Oppaana toimisi allekirjoittanut. Järven nimi on siis Pyhäjärvi.

Eli homma menisi suurinpiirtein näin:

Lähtö aamupäivällä n.klo 10.00 Laukontorilta Tampereen satamasta. Lauantai tai sunnuntaipäivä.

Reitti kiertäisi eteläpuistonkautta pitkin Pyynikin ja Pispalanrantaviivaa noudattelevaa virallisempaa pyhänkierto noudatellen. Hiukan teemme parissakohtaa poikeamia, niin reitistä tulee ehkä vielä vähän kauniimpi.
Vaakko-Rahola-Villilä-Rajasalmensilta Nokian rajalla jossa ensimmäinen mahdollinen kahvittelupaikka pienessä kesäkahvilassa.
Sillanjälkeen kääntyisimme kohti Pirkalaa ja edelleenkin reittiä noudatellen, takaisin kaupungin suuntaan.
Hatanpään ruusutarhalla tulee toinen kiva kesäkahvila, vain parikilometriä ennen paluuta Laukontorille.

Reitin kokonaismatka on n.32km eli ei kovin pitkä, sovittelelisimme vauhtia osallistujien mukaan.
Reitillä on sekä asfaltti, että soratieosuuksia, pienipätkä jopa melki polkua. Joten fillari ja rengasvalinnat sen mukaan. En suosittelisi maantiefillaria kuiteskaan.
Matkanvarrelle sattuu useita uimarantoja, joten järveen pääsee jos kuuma tulee. Kivojapaikkoja syödä myös omia eväitä kylläkin, ilmojen suosiessa.
Matka ei olisi pitkä, mutta aikaa on silti syytä varata useampi tunti. Tuliperseen alla tälläiseen ei pidä lähteä. 
Ei DC (paitti kypärä) 

Jos tapahtumaa rupean ja ajatusta ryhdytään toteuttamaan enemmälti. Se vaatii sitten myöhemmin ilmottautumisen, ketjuun tai viestillä minulle. Se kuitenkin vasta myöhemmin, mikäli mielenkiintoa ja osallistujia on.

Ohessa on linkki josta reittiä voi hiukan havainnollistaa. Tarkoituksena olisi siis kiertää tuo lutakonosa, joka jää teiden 12 ja E12 sisäpuolelle.

https://www.google.fi/maps/@61.4781254,23.6442314,13z
« Viimeksi muokattu: 06.04.2017, 14:42 kirjoittanut Kulkuri »

Dakini

Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #1 : 06.04.2017, 14:56 »
Kuulostaa hyvältä, joutuuko lähtemään fillarikaupoille? Ja viimeistään Villilässä ruuvataan sitten penkit vek.  ;D

Tiivitaavi

• Baarikärpänen
  • Karkkikauppakytkin.
  • Galleria
« Vastaus #2 : 06.04.2017, 14:59 »
Kuulostaa kivalta idealta, harmi kun on Tampereelle lährmmäs 200km. Saa aika aikaisin lähteä fillaroimaan :)

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #3 : 06.04.2017, 17:06 »
Kuulostaa kivalta idealta :) Paitsi mulla ei ole kypärää, mutta voinko silti osallistua? :P

Kulkuri

• Vieras
« Vastaus #4 : 06.04.2017, 17:16 »
Kuulostaa kivalta idealta :) Paitsi mulla ei ole kypärää, mutta voinko silti osallistua? :P

Noo..ei se niin tiukka ole tuo vetäjä :) enempi suositus!

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #5 : 06.04.2017, 17:18 »
Toisaalta voisihan sitä turvallisuussyistä hankkia sen kypärän. :D Mutta joka tapauksessa olen kiinnostunut retkestä :)

HerraE~Horo

• Vieras
« Vastaus #6 : 06.04.2017, 17:19 »
Ot.. Tiivi, pitäskö järkkää oma fillarointi tänne vaikka vantaa-espoo-stadi... Itävantaalt-luukkaa(maggaran paisto)..-kuusijärvi uinti ja porukat sieltä ohjauksel tai paris ryhmäs opastettuna lähemmäs helsingin rajoja vaikka kahdessa osas,jne?!
Manseen tosiaan pitkämatka roudata fillarit ja varusteet :/

Tosin mun ehdotus olis ajankohdaks vasta 19.8 !! Tuolloin kuusijärvellä perinteikäs Teräs-sika-thriatlon.. Joten voitas vetää porukalla kinkysti (asustus) häppeningin teeman mukaisesti.. (Jotkut vois jopa osallistua leikkimielel itse kisaan (suosittua kun on porukoilla vetää tuo naamiaisasuissa!! Muistaakseni uinti 250m-10km fillari ja 3km juoksu:!
HerraE

Tiivitaavi

• Baarikärpänen
  • Karkkikauppakytkin.
  • Galleria
« Vastaus #7 : 06.04.2017, 19:46 »
Ot.. Tiivi, pitäskö järkkää oma fillarointi tänne vaikka vantaa-espoo-stadi... Itävantaalt-luukkaa(maggaran paisto)..-kuusijärvi uinti ja porukat sieltä ohjauksel tai paris ryhmäs opastettuna lähemmäs helsingin rajoja vaikka kahdessa osas,jne?!
Manseen tosiaan pitkämatka roudata fillarit ja varusteet :/

Tosin mun ehdotus olis ajankohdaks vasta 19.8 !! Tuolloin kuusijärvellä perinteikäs Teräs-sika-thriatlon.. Joten voitas vetää porukalla kinkysti (asustus) häppeningin teeman mukaisesti.. (Jotkut vois jopa osallistua leikkimielel itse kisaan (suosittua kun on porukoilla vetää tuo naamiaisasuissa!! Muistaakseni uinti 250m-10km fillari ja 3km juoksu:!
HerraE

Kuulostas hyvältä. Pitääpä kattoa kun kelit tästä vielä vähän lämpenee. Sopii kyllä kelin puolesta noin muuten milloin vain kun muutenkin ajaa ympäri vuoden - varmaan paremmat ja lämpimämmät säät houkuttelis sitten jo enemmänkin porukkaa :)

Edit - Tehdään tälle jossain vaiheessa oma topikki ettei mene ketjunryöstöksi :)

Greta

• Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • väkivaltiatar
  • Galleria
    • Löydät mut täältä
« Vastaus #8 : 06.04.2017, 20:33 »
Kiinnostaa, mutta jäi pohdituttamaan, ehtä olisko tää enemmän "pyöräharrastajien kuntolenkki" vaiko "kevyt sunnuntaihöntsä"?
Toisin sanoen: haittaako jos pyörässä ei oo vaihteita (tai saattaa niitä ollakin, en muista) ja talutan isoissa mäissä?

En tajuu pyöristä mitään mut tykkään polkea HEH.

Kulkuri

• Vieras
« Vastaus #9 : 06.04.2017, 20:37 »
Kiinnostaa, mutta jäi pohdituttamaan, ehtä olisko tää enemmän "pyöräharrastajien kuntolenkki" vaiko "kevyt sunnuntaihöntsä"?
Toisin sanoen: haittaako jos pyörässä ei oo vaihteita (tai saattaa niitä ollakin, en muista) ja talutan isoissa mäissä?

Tarkoitus olisi olla, lähempänä tuota kevyttä sunnutaihöntsää :) vaihteiden puoleen pärjää ilmankin niitä toki. Itsehän siinä sen työmäärän jokatapauksessa joudut tekemään ;)

Tiivitaavi

• Baarikärpänen
  • Karkkikauppakytkin.
  • Galleria
« Vastaus #10 : 06.04.2017, 21:18 »

Tarkoitus olisi olla, lähempänä tuota kevyttä sunnutaihöntsää :) vaihteiden puoleen pärjää ilmankin niitä toki. Itsehän siinä sen työmäärän jokatapauksessa joudut tekemään ;)

Voisihan täältä etelästäkin osallistua joskus jos se olisi LAUANTAI-höntsää... :)

vanDaali

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
« Vastaus #11 : 06.04.2017, 22:55 »

Entä ilman satulaa?

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #12 : 06.04.2017, 22:57 »

Entä ilman satulaa?

Ilman satulaa polkeminen voisikin olla mielenkiintoista. :D

anonyymimuumi

• Vieras
« Vastaus #13 : 07.04.2017, 01:47 »
Kaikkeen sitä netissä törmääkin... "Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella"... :D

Tämä kuulostaa vähintään aika jännältä. Vain Tamperelaiset voivat keksiä kaikkea tällaista? :D Rupeaa tosiaan tuntumaan siltä, että juuri täällä Tampereella asuu Suomen pervoimmat ihmiset. Olisi kiva tietää, että miksi.

Ei siinä mitään, tämä on aika siisti idea. En ole siis ainut pervo, joka tykkää paljon pyöräillä.

Tuossa vaan vähän mietitytti, että "32 km eli ei kovin pitkä"... :D Ehkei meille, mutta suurimmalle osalle tuo on jo hurja matka. Vain kovimmat pyöräilijät jaksaa tuon verran vetästä, vaikka ei ole vielä mikään hurja matka.

En tiedä olenko tulossa tällaiseen, mutta jännä idea kyllä.

Carma

• Vieras
« Vastaus #14 : 07.04.2017, 19:46 »
Kiinnostaa ja osallistun, mutta ilman kypärää, omalla vastuulla. Olen pärjännyt elämäni omalla vastuulla tähänkin mennessä ;)

Olen kerran pyöräilyt Pyhäjärjen ympäri eikä mun kuntoni ollut mikään hääppönen (eikä se ole nytkään), niin siihen meni aikaa n. 2,5 - 3 h. Kun ottaa huomioon seurustelun ja leppoisen meininkin, niin luulen, että siihen menee noin 4-6 tuntia aikaa. Pitäisin sen koko päivän tapahtuman eli ettei suunnittele mitään sen jälkeen tapahtuvaksi, niin ei tulee sitten sitä stressiäkään eikä kiirettäkään :)

Kahvittelu on kiva idea, mutta itse haluaisin paistaa maggaraa! Nuotion tai grillin ääressä! Seurassa! Miltä tämä kuulostaa?

Olin niin innoissaan jo ajatuksesta, että kävin pyöräilemässä, kunnes törmäsin Pitkäniemen Poutalaan. Sieltä löytyi oivallinen maggaranpaisto-alue: iso grillialusta, pieni pallogrilli, halkoja, penkkejä, jopa pöytä ;D Ja hyvä rantanäkymä! Vieressä on sellainen "keinujuttu" autorenkailla ja frisbiigolfkoreja (ainakin 9 kpl, jotka ulottuu Linnaan asti mentäessä). En tiedä pitääkö kysyä erikseen lupaa grillaukseen. Ehkä?

Tässäpä vähän kuvia:

http://aijaa.com/XcjaA0

http://aijaa.com/1MlLxB

http://aijaa.com/bTX5Dq

http://aijaa.com/0NoNSh

Ajattelin, että jos pyöräily takaisin käy raskaaksi, niin voisin jättää auton parkkiin? Sitten pitää vain tulla hakemaan se pyörä myöhemmin ;D Pitkäniemeltä kulkee myös kolme bussilinjaa: 14 Petsamoon, 14 Nokiaan ja 29 Linnainmaalle. Pitkäniemessä on myös kahvio, joka on kuvassa keltainen talo:

http://aijaa.com/aXQThi

Ps. Tein tunnarin juuri tätä varten  ;D

Ps.Ps. Kuvat myös liitteenä, jos tuo aijaa.com temppuilee ja multa saa ne kuvat, jos ei onnistu

« Viimeksi muokattu: 07.04.2017, 20:03 kirjoittanut Carma »