Kirjoittaja Aihe: Kipukynnys  (Luettu 12603 kertaa)

Rautaperse

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Kipukynnys
« : 06.04.2017, 11:58 »
Kaikilla subeilla on erilainen kipukynnys. Minulla se on kohtuullisen korkea (jotkut minun kanssani sessioineet voivat olla toki erimieltä.)

Kipukynnys kasvaa (ainakin minulla), jos tunnetila/luottamus dominoivaan osapuoleen on hyvä.

Kaikilla subeilla on oikeus turvasanaan, ellei sitä yhteisellä sopimuksella poisteta käytöstä.

brahma

• Baarikärpänen
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Kipukynnys
« Vastaus #1 : 06.04.2017, 12:08 »
Samaten tuohon kipukynnykseen vaikuttaa se, kuinka usein sessioidaan, ihmisen kroppa tosin sitten rupeaa unohtamaan tuota kipukynnyksen nousua jo kahden viikon jälkeen.

Striggy

« Vastaus #2 : 06.04.2017, 12:35 »
Usein myös kuinka kiihottunut on vaikuttaa asiaan

Kulkuri

• Vieras
« Vastaus #3 : 06.04.2017, 13:32 »
Huoneen ja kehon lämpötila vaikuttaa. Jos on perse jäässä, kipukynnys on alhaisempi kuin lämpimänä.

Dolores

• Vieras
« Vastaus #4 : 06.04.2017, 13:47 »
Mulla vaikuttaa kuukautiskierto. Menkkojen aikaan piiska tuntuu pahemmalta.

Mr Birch

• V.I.P.
  • Testi näyttää, että on aika häipyä (82 % vanilla)
  • Galleria
« Vastaus #5 : 06.04.2017, 16:38 »
Huoneen ja kehon lämpötila vaikuttaa. Jos on perse jäässä, kipukynnys on alhaisempi kuin lämpimänä.
Mutta ei kannata käydä saunassakaan ennen piiskausta. ::) Siis niinkin päin voi kipukynnys laskea, vaikka lämmittelystä puhutaan. Kaverin rouva ei muutenkaan ole hellimpiä piiskureita, joskin erittäin hyvin lukee tilannetta.

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #6 : 06.04.2017, 16:52 »
Mulla vaikuttaa kuukautiskierto. Menkkojen aikaan piiska tuntuu pahemmalta.

Sama täällä. Mä en oikein mielelläni menkkojen aikaan ota piiskaa, kun menee melkein heti sit rajoille ja ei kestä. Ja sit vituttaa.

Nvriih

• Vieras
« Vastaus #7 : 06.04.2017, 18:32 »
Myös väsymyksen aste ja stressin määrä vaikuttaa itsellä. Joskus on niin poikki, että pienikin kepitys tuntuu liian pahalta. Jos on hyvä ja levännyt fiilis saa tsempattua itseään parempiin suorituksiin.

Omat piiskojat onneksi taitavat tauotuksen, eli session aikana saa välillä paikat levätä ennen uutta kierrosta. Silloin usein kykeneekin paremmin sietämään, kun kipu tulee sopivissa erissä.

Diegen

• Vieras
« Vastaus #8 : 06.04.2017, 18:46 »
Minulla on herkkä ihon pintatunto ja syvempi kiputunto aika heikko. Kehon vasen puoli on herkempi kuin oikea. Nivuset, käsivarsien ja reisien ulkosyrjät herkimmät alueet. Hormonaaliset seikat vaikuttavat molempiin suuntiin. Miehellä kehon oikea puoli on herkempi.

Stylos

• Baarikärpänen
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
« Vastaus #9 : 06.04.2017, 22:07 »
Kehtaisin väittää omaavani erittäin hyvän kivunsietokyky piiskauksen ja muun normaali S/M toiminnan suhteen, mutta siinäkin on tietysti vaihteluita. Aina syytä ei tiedä, mutta ainakin vihaisena kestää kaikkein parhaiten, myös musiikki voi vaikuttaa sietokykyä kasvattavasti. Sen sijaan kiihottuminen seksuaalisesti voi alentaa, joten hc-kipusessio ja seksiä ja erotiikka painottavat sessiot voivat olla erikseen. Jos on väsynyt, vähän kipeä jne. niin sekin huono sietokyvyn kannalta. Yleensä aina piiskauksen alussa on vaikeampaa, mutta sitten menoon tottuu.

mauje

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
« Vastaus #10 : 07.04.2017, 17:09 »
Aisti-ihmisenä minulla on aika herkkä tunto...että kipukynnyksellä ei voi hurrata. Toisaalta, piiskaajan käsi ei pääse väsymään O:-)

Joskus kun tuli oltua kohteena säännöllisesti niin kestokykykin parani hieman. Vaihtelua siinä kyllä selvästi on eri syistä.

cheri

• Vieras
« Vastaus #11 : 26.06.2018, 21:23 »
Olen pohtinut jo hetken yhtä näkökulmaa kipukynnykseen liittyen, ja koska en onnistunut löytämään mitään "kysy domilta" -ketjua, niin kaivoin sitten tämän ikivanhan ketjun esiin paremman puutteessa. Vinkatkaa toki, jos aihetta on sivuttu jossain muuallakin tai jos tämä on muuten vain hölmö kysymys. :D

Mutta siis! Seuraa kysymys kaikille itsensä sadistiksi luokitteleville ja muille, jotka tykkäävät rääkätä subeja omaksi ilokseen. Luin kerran jonkun domin mielipiteen siitä, että subin kipukynnyksellä ei ole mitään väliä session kiihottavuuden/jännittävyyden/hyvyyden kannalta. Hänen mukaansa sadisti ei nauti kätensä heiluttamisesta, vaan reaktioista, mitä sillä saa toisesta irti - eli sillä, kuinka kovaa toista saa piestä, ei ole niinkään väliä, pääasia vain että sattuu. Monia subeja/masokisteja on varmaan joskus mietityttänyt oma kipukynnys ja se miten toinen osapuoli sen kokee, ja itse myönnän ainakin joskus huomanneeni itsessäni pientä huonommuuden tai epäonnistumisen tunnetta, jos en ole pystynyt ottamaan vastaan kaikkea mäiskimistä mitä leikkikaverilla olisi ollut annettavana.

Haluaisin siis kuulla sadistien/domien mielipiteitä siitä, miten itse kivun tuottamiseen tarkoitetun aktin intensiteetti vaikuttaa mielentilaan, vai vaikuttaako ollenkaan? Painelevatko kevyehkö OTK-piiskaus ja rankka veri lentää -kipusessio samalla tavalla sadistien nappuloita, jos niillä vain saadaan samanlainen reaktio ulos eri kipukynnyksen omaavista subeista? Yleistää ei tietenkään tässäkään asiassa voi, mutta näkemysten kuuleminen olisi vallan mielenkiintoista. :)

Luminukke

« Vastaus #12 : 26.06.2018, 21:37 »
Haluaisin siis kuulla sadistien/domien mielipiteitä siitä, miten itse kivun tuottamiseen tarkoitetun aktin intensiteetti vaikuttaa mielentilaan, vai vaikuttaako ollenkaan? Painelevatko kevyehkö OTK-piiskaus ja rankka veri lentää -kipusessio samalla tavalla sadistien nappuloita, jos niillä vain saadaan samanlainen reaktio ulos eri kipukynnyksen omaavista subeista? Yleistää ei tietenkään tässäkään asiassa voi, mutta näkemysten kuuleminen olisi vallan mielenkiintoista. :)

En nyt ole dom, mutta jos mietin mitä kommentteja olen saanut omasta korkeasta kipukynnyksestäni, niin se on ollut silloin hyvä asia, kun dom on halunnut kokeilla jotain mikä mahdollisesti aiheuttaa erittäin kovaa kipua/ pääsee kokeilemaan jotain mitä moni ei ole kestänyt niin pitkään, että pääsisi "loppuun asti" /pääsee kokeilemaan jotain mihin ei ole muiden subien kanssa päässyt koska ajatuskin sattuu liikaa.  Mutta mitä muuten kuullut, niin suurin merkitys on ollut sillä subin reaktiolla kipuun (oli se sitten pari läpsyä pyllylle/nänni täyteen neuloja/hakataan perseelle kunnes veri lentää), ei niinkään sillä että pitää päästä hakkaamaan niin kovaa kuin voimia riittää :)
Toki ei ole kokemusta kovin monesta Dstä, joten jään mielenkiinnolla kyttäämään mitä muita vastauksia tähän tulee :love:

edit: Vaikka mulla se korkea kipukynnys onkin, niin raihnainen ja tautinen kun oon, niin moni asia vaikuttaa kivun sietokykyyn ja millaista kipua kestää. Erittäin stressaantuneena, henkisesti kuormittuneena ja täysin loppuun palaneena on kroppa niin herkkänä ettei kestä oikein mitään, edes silitystä (fibromyalgia hiphei), niin silloin ei edes viitsi lähteä sessioimaan kun jää itselle yleensä tosi paha mieli.
Silloin harvoin kun menee paremmin, niin kestää (kuulemma) poikkeuksellisen paljon. Itse olen aina luullut että kipukynnykseni on matala :D

NeitiM

• Vieras
« Vastaus #13 : 26.06.2018, 21:42 »
Monia subeja/masokisteja on varmaan joskus mietityttänyt oma kipukynnys ja se miten toinen osapuoli sen kokee, ja itse myönnän ainakin joskus huomanneeni itsessäni pientä huonommuuden tai epäonnistumisen tunnetta, jos en ole pystynyt ottamaan vastaan kaikkea mäiskimistä mitä leikkikaverilla olisi ollut annettavana.

Tärkeintä on, että olet aito! Kun ei nappaa, niin ei nappaa! Voitte miettiä esim kovuutta tai taktiikkaa, jos haluat päästellä ääniä, mutta tärkeintä on, että olet aito etkä ihku tai ähki toista mielistellen koko session. Mutta! Se pieni ihkunta tai ähkintä on kivaa esileikkiä  (kommunikointi D/M:lle) ja sillä D/M voi saada lisää pontaa otteeseensa, jolloin se leikki-ihku/ähkintä muuttuukin sitten oikeaksi reaktioksi! Ehkä sillä D/M saa rohkeutta omiin käsiinsä  O:-)  ja D/M tajuaa olleensä oikealla tiellä  >:D

edit.

edit 2. Luulen, että myös D/M kokee huonomuutta, kun ei saa ääntä aikaiseksi, mutta jutelkaas. Toimiikohan palautekeskustelu? Hyvä antaa myös aikaa toiselle ja suhteen syventämiselle, jos kemiat muuten pelaa!

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #14 : 26.06.2018, 21:54 »
Tämä riippuu niin monesta seikasta. On aina kiva päästä irroittelemaan kunnolla sellaisen masokistin kanssa kuka kestää kipua ja osaa nauttia siitä.
Yhtä lailla voin saada hyvän brainstormin jostain kevyemmästä läpsyttelystä.
Hyvät kiksit kipusessiossa koostuu välinehallinnasta, reaktioista, visuaalisuudesta, vuorovaikutuksesta, äänistä.
Ja se kipu, ei välttämättä ole piiskojen aiheuttamaa.