Baarin kannatusmaksut
JodieJo: Kiitos selvityksestä. Toinen asia (jonka takia siis itse rajaan itseni kohderyhmän ulkopuolelle) on se, että miksi tutkittava ei saa itse päättää saako hänen tekstiään jatkokäyttää toisissa tutkimuksissa? Henkilökohtaisesti minä ei häiritsisi yhtään vastata SINUN tutkimukseesi kun tiedän tutkimussuunnitelman, mutta en halua antaa "vapaata valtakirjaa" siihen että kuka tahansa tutkija voi sitä tulevaisuudessa käyttää ihan mihin tahansa tutkimukseen. Syyt lienevät ilmiselvät kun puhutaan kinkystä. En tiedä kansatieteen tutkimuskäytäntöjä, mutta eräillä toisilla aloilla yleensä on suosituksena antaa tutkittavan itse päättää asiasta.
Ehdotankin ennakkoasenteiden ja subjektiivisuuden poistamista. Silloin pitää olla objektiivisesti mitattavia tai skaalattavia tarkasteltavia asioita, jotka ovat helposti mitattavissa hyvin laajalta joukolta. Tämän tulee tapahtua ilman ennakkokäsityksiä ja rajauksia ryhmiin. Ryhmiin jaon tulee tapahtua myöhemmin. Tällöin ilmiöistä voi oppia ennakkokäsityksiään enemmän.
Tutkimusasetelma on lähtökohtaisesti vinoutunut tutkimusaineiston rekrytointitavan vuoksi tässä tutkimuksessa ja se lienee harkittu päätös tavoitettavuuden vuoksi.
Satunnainen otoskin voi vinoutua ja vinoutuma tulee ymmärtää siinä vaiheessa, kun tutkimuksesta tekee johtopäätöksiä. Tutkimusasetelma on lähtökohtaisesti vinoutunut tutkimusaineiston rekrytointitavan vuoksi tässä tutkimuksessa ja se lienee harkittu päätös tavoitettavuuden vuoksi.
Tieteellisestä tasosta en voi sanoa mitään, koska laadullinen tutkimus ei ole minun erikoisalaa.
Ihan mielenkiinnosta, miten olet käsitellyt aineistossasi niitä fettareita ja kinkstereitä jotka eivät missään nimessä halua käyttää sanaa kinky itsestään? Heitä on vaikea tavoittaa ja skenessä he eivät pyöri. Kinky on aika - yllätys yllätys - stigmatisoiva termi ja moni fettari ei halua tulla siihen liitetyksi Tietyllä tapaa väikkärisi, jonka aihetta toki rakastan, uhkaa tulla ainoastaan skenessä pyörivistä oleva kvalitatiivinen (?) tutkimus. Tähän hätään en kerkiä lukaista jo olemassa olevaa läpi mutta sitä olisi hyvä ainakin käsitellä jossakin kohtaa keskustelua.