Kirjoittaja Aihe: Dominoivien henkilöiden tyypilliset sukupuolierot  (Luettu 9375 kertaa)

bimso

• Vieras
Tuli mieleen, että onko dominoivien luonteiden tyypillisissä toivoissa ja tavoissa dominoida isojakin sukupuolieroja?

Naispuolisilla dominoivilla henkilöillä on esiintynyt paljon perinteisiä palvelutoiveita, kuten siivoamista, kassien kantamista ostoksilla ja ruoanlaittoa. Sitten kinky-puoli tulee tähän päälle. Tämä on toki karkea yleistys muutamista ilmoituksista.

Miespuoleisilla mastereilla toiveet ovat ilmoituksissa paljon enemmän sessiopainotteisia.

Esimerkiksi itse koen enemmänkin niin, että valtaa on se että arkiaskareita ei nimenomaan tarvisi omalla seksikumppanilla teettää yhtään vaan niihin olisi omat henkilöt joiden kanssa taas ei sitten sekstailtaisi.

Onkohan muita tyypillisiä sukupuolieroja ja mistäköhön ne johtuvat?

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Dominoivien henkilöiden tyypilliset sukupuolierot
« Vastaus #1 : 20.03.2017, 21:31 »
Voi veljet,heti kun oli puhetta ettei narttu enää uskalla lukee mun viestejä baarissa tulee ketjujen ketju  >:D
Tänään juodaan kaliaa ja huomenna ehkä puretaan sydäntä ja aiheutetaan tosiasioilla pahennusta  ;)

Sellainen pikkujuttu että ei Dominoiva toivo vaan kertoo miten asia tehdään  :P

Stylos

• Baarikärpänen
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
« Vastaus #2 : 20.03.2017, 22:29 »
Kiinnostava kysymys. Ensinnäkin tässäkin asiassa yksilölliset erot ovat varmasti suurempia kuin sukupuolierot. Keskeisin ero ehkä muodostuu siitä, että yhä vieläkin moni ymmärtää miehen vallan niin, että tämä pääsee panemaan, kun taas naisen sitä, että tämä pidättäytyy. Masterit harrastavat yleensä seksiä subiensa kanssa, mutta Dominat eivät niin kyllä aina tee ja joskus törmää yhä henkilöihin, joiden mielestä se ei Dominan rooliin sovi (tämä nyt on niitä ”truu” juttuja). Hyvin paljon Domina-mielikuviin ovat vaikuttaneet myös ammatti-Dominat, jotka eivät harrasta seksiä asiakkaidensa kanssa, koska se menisi prostituution puolelle ja siinä on lakitekniset juttunsa.

Näistä asetelmista johtuenhan muuten monista dominoivaiksi itsestään määrittelevistä miehistä epäillään, että eivät ole ”oikeita kinkyjä” vaan ainoastaan pillun perään. Suoraan sanottuna vastaavasta syystä, kun joku nainen etsii palveluorjaa, niin mieleen kyllä tulee usein, että ei hän ole oikeasti kiinnostunut dominoinnista saatikka mahdollisesta orjasta itsestään ihmisenä, vaan kotityöt vain laiskottavat. Tietenkin kunkin taipumuksista riippuen ja siitä mitä on tullut luvattua, mutta mielestäni voidaan helposti mennä vähän harmaalla alueella hyväksikäytön suhteen. Toisaalta raiskaus ja vakavia pahoinpitelyjuttuja en ole oikein Dominoista kuulut, mastereista kylläkin (ja lievempiä dominoiden suhteen olen nähnyt).

Oman aspektinsa myös tuo, että mies on yleensä naista fyysisesti vahvempi, oli sub tai Master, eli naisen alistuessa miehelle sinä on varmaan jonkinlainen fyysinen pelottavuus ja valtaelementti läsnä, jota naisen alistaessa miestä ei ole kuin poikkeustapauksissa.

Uskaltaisin myös väittää, että dominoivista naiset ovat usein vähemmän aloitteellisia, mikä on ollut vähän pettymys, koska itse liitän vallan nimenomaan aloitteellisuuteen. Seuranhaussa tämä on tietenkin ymmärrettävää sen kautta, että yleensä naiset saavat paljon yhteydenottoja ja tarjokkaita löytyy. Mastereiden pitää etsiä enemmän. Tästä syystä myös tuntuu, että Mastereiden pitää usein joko tulla enemmän vastaan subin toiveissa tai sitten yrittävät muokata subia omin toiveisiinsa. Viimeksimainittuhan sitten sitä valtaa todella on, valitettavasti vain voi joutua ristiriitaan konsensuaalisuuden kanssa.

Ja vielä loppukaneettina, että nämä kommenttini siis tosiaan ovat vain yleistyksiä, poikkeuksia on paljon, omankin komeusmaailmani ja halujeni puitteissa, ja kukin taplatkoon tavallaan kunhan sitä konsensuaalisuutta kunnioittaa (vähintään consensual non-consensualisena) ja on kumppanilleen rehellinen.

Sosumi

• Baarikärpänen
  • Hurt me please
  • Galleria
« Vastaus #3 : 21.03.2017, 03:38 »
Tuli mieleen, että onko dominoivien luonteiden tyypillisissä toivoissa ja tavoissa dominoida isojakin sukupuolieroja?

Naispuolisilla dominoivilla henkilöillä on esiintynyt paljon perinteisiä palvelutoiveita, kuten siivoamista, kassien kantamista ostoksilla ja ruoanlaittoa. Sitten kinky-puoli tulee tähän päälle. Tämä on toki karkea yleistys muutamista ilmoituksista.

Miespuoleisilla mastereilla toiveet ovat ilmoituksissa paljon enemmän sessiopainotteisia.

Esimerkiksi itse koen enemmänkin niin, että valtaa on se että arkiaskareita ei nimenomaan tarvisi omalla seksikumppanilla teettää yhtään vaan niihin olisi omat henkilöt joiden kanssa taas ei sitten sekstailtaisi.

Onkohan muita tyypillisiä sukupuolieroja ja mistäköhön ne johtuvat?
Saako udella, onko aloittaja enemmän dominoivaan vai alistuvaan päin, vaiko jotain tältä väliltä?

Tiia (Niina)

« Vastaus #4 : 21.03.2017, 07:55 »
valtaa on se että arkiaskareita ei nimenomaan tarvisi omalla seksikumppanilla teettää yhtään vaan niihin olisi omat henkilöt joiden kanssa taas ei sitten sekstailtaisi.

Sivukysymys: viittaatko siis tuolla "omalla seksikumppanilla" subiin vai? Aika jännä ja melkoisen yleistävä sanavalinta, jos näin.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
« Vastaus #5 : 21.03.2017, 10:13 »
valtaa on se että arkiaskareita ei nimenomaan tarvisi omalla seksikumppanilla teettää yhtään vaan niihin olisi omat henkilöt joiden kanssa taas ei sitten sekstailtaisi.

Sivukysymys: viittaatko siis tuolla "omalla seksikumppanilla" subiin vai? Aika jännä ja melkoisen yleistävä sanavalinta, jos näin.

En ottais subia joka ei mun pyykkejä pesis  ;)
Sehän on just parhautta kun subi kertoo ettei ole koskaan pessyt miesten vaatteita eikä pese ja seuraavana iltana pesee onnellisena ja ärsyyntyneenä  :P
Sitten kun aikanaan subi ei ole enään mun panoleluni niin pyykit pesee kyllä jos niin haluan ;)

Itse en pyykkiä ajatellut pestä enään ikinä :)

Kulkuri

• Vieras
« Vastaus #6 : 21.03.2017, 14:33 »
Jo tässävaiheessa ketju on mitä mainioin esimerkki, kuinka keskustelut rönsyää sivuraiteilleen :D Yksi vastaus on tarttunut ja pyrkinyt vastaamaan itse ketjun kysymykseen ja loput sivulauseisiin  ;)

En tosin itsekkään osaa sanoa noista eroista, syystä ettei kokemusta miespuolisista dom persoonista itselläni ole sessioissa eikä muutenkaan. Naisilla se vähäinen kokemus on osoittanut..kaikki on lopulta kiinni persoonasta, miten kelläkin on. Joillakin on "pidemmät henkselit" kuin toisilla. Onko se sitten hyvä vai paha..sekin taas riippuu, miten vastapuoli sen kokee!

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #7 : 22.03.2017, 13:24 »
Mitä olen seuraillut ihmisten seuranhakua, niin jotain eroja huomannut. Naispuoliset dominoivat tuntuvat usein etsivän miestä, joka alistuu lähes kokonaan heille ja usein maininta onkin siitä, että etsitään esim orjaa itselle.

Miespuoliset henkilöt etsivät myös toki 24/7 suhde subeja, mutta aika harvoin kukaan miespuolinen on etsinyt itselleen nimenomaan orjaa/orjatarta.

Eroja on myös mun mielestä dominointitavoissa. Miespuoliset subit laitetaan lähes aina sivesvyöhön, naispuolisten kohdalla siveysvöitä tuntuu esiintyvän vähemmän, toisaalta sit taas naisten  orkkuja ja laukeamisia kontrolloidaan aika paljon. Miespuolisten subien odotetaan usein kantavan kauppakasseja kotiin, antavan hierontaa yms, naispuolisten subien kohdalla ei välttämättä esiinny tuollaisia samanlaisia vaatimuksia.

Ailouna

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #8 : 22.03.2017, 15:04 »
Seuranhakuilmot eivät anna kovin kattavaa kuvaa asiasta. Ennemmin Dominat eivät ilmoilla piiskattavia ja sträpättäviä sessiosubeja hae, koska sellaisia on runsaasti tarjolla muutenkin. Ilmo täytyy tehdä vain sellaisista, joita itsekseen ei muuten niin helposti vastaan tule. Siksi koen vääränä oletuksen, että deitti-ilmojen sisältö kattaisi kaikki seuranhakutarpeet mitä foorumin jäsenillä on sukupuoleen katsomatta.

Rautaperse

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
« Vastaus #9 : 22.03.2017, 21:27 »
Varmasti löytyy foorumilta poikia ja tyttöjä, joilla on tarpeita, joita ei deitti-imoituksissa mainita.

Dominoiva voi esim. haluta subin nuolevan hänen kainaloaan.

sandman74

• OuSM
  • Baarikärpänen
  • *
  • Introvertti peikko ja pohdiskeleva menninkäinen.
  • Galleria
« Vastaus #10 : 23.03.2017, 11:12 »
Keskeisin ero ehkä muodostuu siitä, että yhä vieläkin moni ymmärtää miehen vallan niin, että tämä pääsee panemaan, kun taas naisen sitä, että tämä pidättäytyy. Masterit harrastavat yleensä seksiä subiensa kanssa, mutta Dominat eivät niin kyllä aina tee ja joskus törmää yhä henkilöihin, joiden mielestä se ei Dominan rooliin sovi (tämä nyt on niitä ”truu” juttuja).

Noinhan se perinteisesti ilmeisesti taitaa mennä. Omalla kohdalla on yhä enemmän alkanut kiinnostamaan alistamisessa ihan muutkin näkökohdat seksin lisäksi sitä enemmän mitä ajatuksia on ehtinyt kypsytellä. Jonkinlainen nukke fetissi ilmeisesti nostamassa päätään ja tekisi vain mieli määrätä, pukea ja muokata orjaa mieleisekseen, toki seksiä ja palvelu velvollisuuksia kokonaan unohtamatta. Jotenkin ajatus "geisha" orjattaresta köysissä taiteellisessa asetelmassa poseeraamassa mallina omistajalle, omistajan harjoitellessa kynällä ja pensseleillä maalaamista kiehtoo.

Tiia (Niina)

« Vastaus #11 : 23.03.2017, 12:42 »
Seuranhakuilmot eivät anna kovin kattavaa kuvaa asiasta. Ennemmin Dominat eivät ilmoilla piiskattavia ja sträpättäviä sessiosubeja hae, koska sellaisia on runsaasti tarjolla muutenkin.

Juuri näin.

"Tyypillisten sukupuolierojen" metsästäminen on muutenkin vähän hasardi hanke, kun niin monet muutkin tekijät vaikuttavat asiaan: persoona, mieltymykset, ajankohtaiset tarpeet jne. Lisäksi kysyjä taitaa lähteä siitä oletuksesta, että Dominat hakevat vain miespuolisia subeja ja Masterit naispuolisia...

Se, että monet Dommet teettävät pojuillaan erilaisia kotitöitä, liittyy tietysti vääjäämättä myös siihen, että kotityöt ovat edelleen tässä maailmassa enemmän naisten kuin miesten vastuulla. Tämän takia niiden teettäminen miehellä (ja tekeminen miehenä) on ihan toisenlainen ele kuin niiden teettäminen naispuolisella subilla. Ja tämän takia osa miespuolisista subeista nimenomaan haluaa siivota ja tiskata ja imuroida alasti – tai toivoo, että heidät pakotetaan siihen.

Sivuhuomioni seksikumppanin ja subin samastamisesta ei myöskään ole ihan irrallinen tähän aiheeseen nähden. Osa dominoivista naisista alistaa mielellään yhdenlaisia ihmisiä ja panee ihan toisenlaisten kanssa... Sama pätee tietysti moniin Mastereihinkin: kaikille se sessiosuhde ei tarkoita sitä, että annetaan vähän piiskaa jotta pääsee panemaan. ;)

Alexios

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Truuhampster
  • Galleria
« Vastaus #12 : 23.03.2017, 16:31 »
Eroja on myös mun mielestä dominointitavoissa. Miespuoliset subit laitetaan lähes aina sivesvyöhön, naispuolisten kohdalla siveysvöitä tuntuu esiintyvän vähemmän, toisaalta sit taas naisten  orkkuja ja laukeamisia kontrolloidaan aika paljon. Miespuolisten subien odotetaan usein kantavan kauppakasseja kotiin, antavan hierontaa yms, naispuolisten subien kohdalla ei välttämättä esiinny tuollaisia samanlaisia vaatimuksia.

Voin kyllä ottaa subin, joka kantaa mun kauppakassit siveysvyö päällä ja sen jälkeen antaa hierontaa. ;D

LadyHera

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.03.2017, 20:19 »

Kumpuaakohan aihe minun ilmoituksestani?

Minä näkisin asian näin, että yritän aina kirjoittaa niin, että tyyli on minun näköiseni. Omalaatuinen, outo, huumoria tai ryppyotsaisuutta tilanteen mukaan. Itselleni on ihan selvää mitä subilla teen sessiomielessä. Mutta: lisäksi jos haluan subini laittavan verhot ikkunaan niin hän ne laittaa. Jos haluan kauppakassin kantajaa niin hän kantaa. Ideana on olla yhdessä, oppia tuntemaan toisen persoonaa, keskustella ja kommunikoida => auttaa sessioinnissa kun tuntee toisen. Ja kyllä, hieronta kuuluu toimenkuvaan. Etsiessäni itsestäni sitä hyvin piiloutuvaa subia, hieronta kuului toimenkuvaani. Se oli aikaa rentoutua, joko keskusteltiin tai oltiin vain hiljaa tyytyväisinä. En näe asiassa mitään ongelmaa on hieronnan antaja sitten mies tai nainen.

En oikeasti näe tässä mitään epätasa-arvoa puoleen enkä toiseen. Lähinnä koen asian siten, että eri ihmiset kirjoittaa eri lailla, eri tyyleillä ja eri pituisia tekstejä. Ja onhan se reilua avata mitä etsii ja mitä aikoo teettää. Taitojen ja kykyjen mukaan. Itse pidän kommunikoinnista. Minulle olisi kauhistus kirjoittaa deitti-ilmo, jossa vain laittaisin mitä aion subille tehdä sessiossa ja/tai sen jälkeen. Boring! :)

Nick

• Vieras
« Vastaus #14 : 23.03.2017, 22:03 »
Melkein puhtaalla mutulla veikkaisin että miehet ehkä painottavat visuaalisempia asioita ja naisilla ehkä puhtaaseen voimankäyttöön liittyvät keinovalikoimat joko uhkan tai toteutuksen muodossa lienevät harvinaisempia.

Tuontyyppisten asioiden lisäksi en usko että muita eroja on olemassa sukupuolien välillä, yksilölliset erot lienevät paljon määräävämpiä.