Kirjoittaja Aihe: Mistä lähteä liikkeelle?  (Luettu 4267 kertaa)

Jasse

• Vieras
Mistä lähteä liikkeelle?
« : 28.02.2017, 10:18 »
Heissan! Varmasti on tästäkin jo ketju, mutta kyselen silti: mistä kannattaa aloittaa? Eli jos on kokematon ja haluaa tutustua tähän maailmaan paremmin. Täytyykö tässä nyt alkaa teoriapohjaa lukea (eri kirjallisuutta yms.), vai miten edetä? Mikä on se kokemusraja, milloin kannattaa lähteä sessioihin? :love:

Purppura

Vs: Mistä lähteä liikkeelle?
« Vastaus #1 : 28.02.2017, 10:34 »
Lukemalla (ei tietenkään) kaikkea opi, mutta toisaalta lukemalla voi välttää ne yleisimmät sudenkuopat. Monet yhteisöt järjestävät bileitä / tapaamisia joihin voi mennä haistelemaan tuulia ja tapaamaan ihmisiä. Sessioida voi toki sen ihmeemmin opiskelemattakin kuhan tietää mitä on tekemässä ja miten tehdä se turvallisesti. Useimmista asioista voi löytää keskusteluja täältä baarista jos jotain ei löydä, aiheesta voi toki kysyä.

Kun tiedät mitä haluat tehdä (ja miten tehdä sen turvallisesti) tarvitset vain suostuvaisen leikkikaverin.

Nesu-Bit

• Vieras
« Vastaus #2 : 06.03.2017, 15:07 »
Aloitin itse viime lauantaina Kaapelitehtaan bileistä asenteella että menen tuijottamaan ja mahdollisuuksien mukaan juttelemaan/kyselemään ihmisiltä. Hetken tuijottelin ja eräs mies tuli kysymään josko haluaisin hyväillä hänen subiaan joka oli kiinni penkissä silmät peitettynä. No halusinhan minä  ;D Jokin aika sen jälkeen toisen pariskunnan nainen tuli kysymään minulta että olenko uusi ja minä siihen että kyllä. Loppuilta (en jaksanut ihan kolmeen saakka kun olin herännyt jo puoli kuusi) menikin sitten sen mukavan parin kanssa jutellessa ja sitomista katsellessa. Kiitos teille kaikille seurasta!

... suuntautuminen alkoi myös hieman hahmottua ja kun liityin tälle sivustolle niin huomasin bdsm-testin joka myös antoi aika hyvin kuvaa siitä mitä kaikkea touhuun sisältyy ja mitkä ovat alustavat mieltymykseni. Subin omistaminen ja sitominen/kahlitseminen vaikuttavat olevan pääasiassa. Piiskaamista haluan kokeilla, en osaa siitä ilman kokemusta mitään sanoa. En haaveile minkään sortin alistamisen vastaanottamisesta.

Oman kokemukseni perusteella sanoisin että siitä vaan joihinkin juhliin mukaan ja tutustumaan aiheeseen!

Radien

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.03.2017, 20:00 »
Jos osaat englantia niin liity Fetlifeen ja lue siellä mahdollisimman monia eri ryhmiä. Sitten seuraa mielenkiintoisia ihmisiä, saat paljon ajatuksia ja pystyt työstämään sitä mikä olisi se sinun oma roolisi. Vai onko sitä roolia ollenkaan.

Ja niin kuin Purppura sanoi: Lue. Paljon kaikenlaista. Ja kannattaa myös opetella määräilevän (domineering) ja dominoivan (dominant) henkilön ero. Jos olet itse dominoiva niin voit sillä tavalla kehittää itseäsi, jos taas alistuva niin pelastat itsesi paljolta. Se auttaa myös ihan tuolla oikeassa elämässä. Suurin osa ikävistä asioista tapahtuu siksi, että noiden asioiden ero on epäselvä. Kuulostaa monimutkaiselta, mutta oikeasti tässä maailmassa rikotaan paljon ihmisiä.

Jos olet dominoiva(hko) niin välineiden käyttöä voi opetella itse kotonakin. Se sitä paitsi osoittaa kunnioitusta toista osapuolta kohtaan jos näet vaivaa, että kykenet tekemään asiat turvallisesti. Raippaa nyt voi käyttää suhteellisen turvallisesti ilman treenaamista, mutta muut taitavat vaatia vähän tekniikkaakin.

Ja muista kyseenalaistaa kaikki :D 
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 03:21 kirjoittanut Radien »

Ride

• Vieras
« Vastaus #4 : 22.03.2017, 02:49 »
Ihan hyvä liikkeelle lähtö on miitit ja baarin sekä fetin juttujen lukeminen. Kannattaa kuitenkin välttää näitä ehdottoman totuuden ketjuja, vaikka toki niistäkin vinkkejä löytyy Eli "vääntöketjuja, kuten nämä iän ikuiset truu keskustelut, joita käydään tunteilla eikä järjellä ;).

Sessioimaan voi alkaa järjen kanssa, kuten Purppura totesi. Ei kukaan ole seppä syntyessään, ja jos järki on mukana, niin ei kinkyily siinä eroa vanillasta, että että ensin pitäisi kauheasti lukea, ennen kuin voi sänkyyn hypätä. Ehkei kuitenkaan kannata kovin extremejuttuja lähteä heti ekana kokeileen :).

Ishtar

« Vastaus #5 : 30.03.2017, 18:41 »
Mä en usko että tähänastisesta olisin oppinut lukemalla yhtään mitään. Mä toki en olekaan mikään guru  ;D mutta mun mielipide on että tutustu ihmisiin ja keskustele vaikka chattaamalla jos et miitteihin halua mennä. Itse olen ollut vain kerran Pervparkissa mutten ikinä ole ollut niin ns hyvässä hengessä tuntemattomien seurassa ollut. Varmaan kuka tahansa heistä olisi mielellään jutellut / opastanut.

mauje

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
« Vastaus #6 : 30.03.2017, 18:57 »
No, lukemalla voi suorittaa "teoriaopintoja", ainakin minulla oli ja on päässä kyllä vaikka mitä materiaalia odottamassa käyttöä sopivassa seurassa. Käytännössä kuitenkin on hyvä tietää ja ymmärtää muutamia riskiasioita: mihin voi piiskata ja mihin ei pitäisi ollenkaan tai ainakaan kovaa, millaisia kynttilöitä voi käyttää, puutumiset, kylmettymiset, allergiat jne. Pieni perehtyminen tuollaisiin lukemalla aiheesta on ehkä parempi kuin oppia kantapään kautta.

Ehkä vahvin esimerkki omalla kohdallani on hengityksenrajoitusleikit, luettuani aiheesta muutaman artikkelin tulin siihen tulokseen että raakkaan listalta rytmihäiriö- ja sydänkohtausriskin vuoksi. Joku oli joskus aiheesta kiinnostunut niin asia ratkaistiin siten että lähinnä pidin kättä kaulalla kuristamatta ja toimi osittain ihan hyvin...ehkä siksi että varsinainen kuristaminen ei ollut siinä se pointti.

Mutta ennemmin tai myöhemmin pelkkä teoria ei tietenkään riitä joten joutuu ajoittain miettimään sitä liveseuraakin ja ihan livekeskusteluja. Noihin miitit kai ovat yhtä hyviä kuin bileetkin.

Jasse

• Vieras
« Vastaus #7 : 07.04.2017, 11:04 »
Mä en usko että tähänastisesta olisin oppinut lukemalla yhtään mitään. Mä toki en olekaan mikään guru  ;D mutta mun mielipide on että tutustu ihmisiin ja keskustele vaikka chattaamalla jos et miitteihin halua mennä. Itse olen ollut vain kerran Pervparkissa mutten ikinä ole ollut niin ns hyvässä hengessä tuntemattomien seurassa ollut. Varmaan kuka tahansa heistä olisi mielellään jutellut / opastanut.

Joo ehkä täytyy aloittaa keskustelemalla ja sättimällä. :D Miitit ehkä siinä vaiheessa, kun on oma rooli selkiytyt. Nyt haluttais vaan imeä oppia ja tutustua tämän "alan" ihmisiin..

vanDaali

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
« Vastaus #8 : 07.04.2017, 12:10 »
Ilmoittaudut kansalaisopiston bdsm:n historia ja käytäntö -kurssille. Omat piiskat  ja köydet mukaan. Kauankohan tätä valtavirtaistumista vielä jatkuu ja minä vuonna tuollaine tulee :)

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
« Vastaus #9 : 08.04.2017, 08:52 »
Mitä enemmän jengiä etsimässä itseään 67 pinkin sävyn innoittamana tai muuten, sitä enemmän lähes vapaaehtoista saalislihaa.  :o

Ja sitten taas se, että mistä "aloittaa".

Noh. Unohtaa kaikki muut ja niiden kotkotukset ja tekee mitä mieleen tulee.

Kelpie

• Vieras
« Vastaus #10 : 08.04.2017, 08:58 »
ja tekee mitä mieleen tulee.
"Piippolan vaarilla oli talo, hilipatipippan, orava, puu 3 vai driveri…" eli ei auta tuo vinkki  ;D

FORE!!

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
« Vastaus #11 : 08.04.2017, 09:01 »
ja tekee mitä mieleen tulee.
"Piippolan vaarilla oli talo, hilipatipippan, orava, puu 3 vai driveri…" eli ei auta tuo vinkki  ;D

FORE!!

Saatanan insinöörit tarttee vuokaavion joka juttuun.  >:(

;D ;D

Carma

• Vieras
« Vastaus #12 : 08.04.2017, 10:11 »
Heissan! Varmasti on tästäkin jo ketju, mutta kyselen silti: mistä kannattaa aloittaa?

Mitä mielesi tekevi. Mitä sydämesi haluaa. Tämä ei ole koulu.

Lainaus
Eli jos on kokematon ja haluaa tutustua tähän maailmaan paremmin.

Olen aloittanut chattailulla. Tutustunut kasvottomasti ihmisiin (kysellyt paljon  ;D ). Sitten katsonut internetistä videoita (ilman ääniä, ujo!  ;D). Opuksista selaillu kuvia ja kuvatekstiä. Lukenut täältä artikkeleita. Katsonut galleriakuvia...  Jonkin verran perillä asioista, mutta siltikin alussa  ;D

Lainaus
Mikä on se kokemusraja, milloin kannattaa lähteä sessioihin? :love:

Kun olet valmis. Kun haluat sitä. Kun olet tavannut hänet ja olet varma, että tuo ei ole iljettävä eikä kiusallinen tyyppi. Älä ryntää.. Kukin tavallaan... Oppi ikä kaikki...

Hurtta

• Vieras
« Vastaus #13 : 10.04.2017, 17:03 »
Noh. Unohtaa kaikki muut ja niiden kotkotukset ja tekee mitä mieleen tulee.
Näin. Siis eihän bdsm ja pervoilu ole mikään harrastus jota ruvetaan treenaamaan... Tosi kummallinen ajatus. Kyse on omasta seksuaalisuudesta ja persoonasta, jutuista jotka tulevat sisältä ja ovat siellä jos ovat. Toki ne voivat muuttua ajan kuluessa, mutta aika absurdia että rupeaisi tietoisesti kouluttamaan itsestään kinkyä/homoa/heteroa/tms... Miksi?