Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä 24/7 TPE -suhteista  (Luettu 14779 kertaa)

avaruusaikalainen

• Vieras
Vs: Kysymyksiä 24/7 TPE -suhteista
« Vastaus #15 : 25.02.2017, 16:52 »
Mielestäni D:n tehtävä on myös tehdä päätös siitä onko turvasanaa vai ei. Esimerkkitapauksessa leikeissä on mahdollisuus käyttää turvasanaa, mutta sitten taas jos s esim erehtyy lankeamaan tupakointiin, niin siinä tapauksessa on jo etukäteen tiedossa että rankaisu tulee ilman turvasanoja.

Tarkoitatko, että leikksessiossa sovitaan turvasana, esim. tämä vihreä-keltainen-punainen systeemi, mutta jos tupakkaa polttaa, niin punainen ei lopeta piiskaamista tai minkälainen rangaistus nyt onkaan  kyseessä? Entä jos orja haluaa todella lopettaa suhteen, mitä tämän tulee silloin sanoia? (Olettaisin, että "mä en jaksa enää" tyylinen lausahdus ei riitä piiskan pysähtämiseen.) Voiko orja lopettaa suhteen kesken piiskaamisen, vai pitääkö odottaa johonkin masterin sallimaan keskustelutiilanteeseen tms.?

mauje

• Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
« Vastaus #16 : 25.02.2017, 17:00 »
Kyllä sen piiskan pitäisi pysähtyä tarvittaessa vaikka olisi sovittu rangaistus...itse en harrasta rangaistuksia puolin enkä toisin joten en juurikaan ole asiaa pohtinut. Lähinnä sisäinen säännöstöni sanoo että ei on ei. Sanoi sen kumpi tahansa.

Tilannetta olisi hyvä hiukan sitten purkaakin joko heti tai hetken päästä, muutenhan tuloksena on solmu jonka avaaminen voi olla myöhemmin ongelma.

avaruusaikalainen

• Vieras
« Vastaus #17 : 25.02.2017, 17:06 »
Ei ole ei.  Sanotaan vaikka että orja on unohtanut ostaa maitoa vaikka lupasi.

Vaihtoehtoni ovat a) torua ja kertoa orjalle että olen pettynyt b) antaa kepistä.  a) on palvelunhaluiselle ihmiselle huomattavasti kovempi rangaistus joka jää kalvelemaan. 'Miksi en osannut pavlella oiken, oleno huono orja'. Kepistä jää korkeintaan mustelmia ja virhe on täten 'sovitettu' ja orja tuntee olonsa paremmaksi.

Okei. Tämä oli valaiseva esimerkki.

Lainaus
En sitten tiedä kuinka iso osa D-ihmisistä on psykopaatteja. Vaurioita D voi saada toki aikaiseksi, ja siksi on hyvä että subilla on jonkinlainen tukiverkosto joka ymmärtää tilanteen ja osaa auttaa tarvittaessa. Toisaalta voit jäädä auton alle huommenna. Kukin päättää millaisia riskejä on valmis ottamaan.

Joo, riskejä on aina otettava, ainoa takuuvarma keino välttyä psykopaateilta on eristää itsensä kaikista ihmisistä. Itse suojaudun psykopaateilta mm. siten, että rakennan ihmissuhteeni sellaisiksi, että luottamusta tarvitaan mahdollisimman vähän. Omassa elämässä se on toiminut hyvin, mutta jos innostun kinkyilyä kokeilemaan, niin sitten tuosta pitää tietysti joustaa (ainakin jos subeiluun rupean).

avaruusaikalainen

• Vieras
« Vastaus #18 : 25.02.2017, 17:28 »
Mä luin nyt ensimmäisen kolmasosan tästä Owning and Training a Male Slave by Ingrid Bellemare. http://wpuploads-2.kink-network.com/files/426/2011/12/1323465488/Owning-and-Training-a-Male-Slave.pdf Lisäksi silmäilin kirjan loppuun asti. Tämä on siis tuolla foorumin linkit-osiossa, kuten Switchy mainitsi. Opas on todella hardcore settiä, siinä puhutaan nonconsensual slaverystä, josta ei voi poistua kun siihen on kerran ruvennut (teknisesti tämä hoituu kiristämällä orjaa). Ilmeisesti Bellemare on jonkun sortin legenda-mistress. Kirjassaan hän väittää, että kohteli omaa orjaansa viisitoista vuotta opastamallaan tavalla.

Kiinnostaisi kuulla mielipiteitänne siitä, että onko kyseessä pelkkää runkkumateriaalia tai kenties jonkun mielisairaan ihmisen kirjoittamaa settiä. Kirja ei vaikuta kuvaavan sellaista orjuutta, mistä täällä foorumilla ihmiset keskustelevat. Bellemaren mukaan orjalla ei saa olla minkäänlaista vapautta missään asiassa, ja tätä tulee kiduttaa ja nöyryyttää joka päivä, ja tälle ei tule antaa minkäänlaista nautintoa. (Jos orja esimerkiksi nauttii tietynlaisesta nöyryytyksestä, tulee sellaisesta nöyryytyksestä pidättäytyä ja hoitaa nöyryytys toisenlaisella tavalla.) Orgasmi tulee sallia orjalle ainoastaan kehonterveydellisistä syistä kerran kuukaudessa. Orgasmin estämiseksi orjan on pidettävä kokoajan siveysvyötä tai muuta vekotinta joka estää salarunkkaamisen.

En kyllä ymmärrä tuota pointtia, kaikesta päätellen Bellemare haluaa, että orjalla on niin kurjaa kuin mahdollista. Bellemare haluaa poistaa orjalta myös kaikenlaisen kinkyn mielihyvän. (No, kai orjan on sallittua nauttia siitä että saa palvella Mistressiä, mutta minusta se vaikuttaa aika teoreettiselta nautinnolta tuossa kontekstissa.)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2017, 17:47 kirjoittanut avaruusaikalainen »

Switchy

• Vieras
« Vastaus #19 : 25.02.2017, 17:41 »
Hah, löytyipäs joku joka tajusi mitä mä ajattelin ;) Nää ääripään jutut on tosiaan runkkufantasioina parhaita, mutta mun mielikuvitus loppuu kun miettii mitä ne käytännössä kellekin meinaa.. Tavallaan ihailtavaa, jos jollain on noin syvä intohimo, varmuus, halu, tarve, kyky, elää todella 100 prosenttia jotain roolia.. Seksuaalisessa mielessä siis tajuan nuo asiat, orjana oleminen jollekin oikeanlaiselle miehelle vois olla todella kiihottavaa tai jonkun ihanan orjapojun omistaminen, mutta mä en ihan käsitä mitä nuo oikeasti kellekin tarkoittaa :) Mutta sitähän näköjään moni muukin miettii ;) Ja huom., mulla ei oo mitään käytännön tason mietintää tässä tai suunnitelmia, ihan oikeasti vaan puhun näistä seksipalstalla seksijuttuina, en osaa näitä nyt oikeen muuten ajatella.. Ja vielä, tota en tajunnut yhtään että orjan ei pitäis nauttia, kun just sehän olis kiihottavaa nähdä kun sen pakottaisi nauttimaan ;) No, mä en jatka filosofointia enää, en usko että kaikilla on ihan sama käsitys näistä jutuista..

Purppura

« Vastaus #20 : 25.02.2017, 18:26 »
Kyllä sen piiskan pitäisi pysähtyä tarvittaessa vaikka olisi sovittu rangaistus...itse en harrasta rangaistuksia puolin enkä toisin joten en juurikaan ole asiaa pohtinut. Lähinnä sisäinen säännöstöni sanoo että ei on ei. Sanoi sen kumpi tahansa.

Tilannetta olisi hyvä hiukan sitten purkaakin joko heti tai hetken päästä, muutenhan tuloksena on solmu jonka avaaminen voi olla myöhemmin ongelma.

Näin. Ja D:n on myös tajuttava lopettaa jos/kun subi ei kehtaa safewordata.

Mä luin nyt ensimmäisen kolmasosan tästä Owning and Training a Male Slave by Ingrid Bellemare.

Kuulostaa runkkumateriaalilta. Mutta mistäs minä tiedän. Mutta ei ainakaan kuulosta ihan terveeltä.

Switchy

• Vieras
« Vastaus #21 : 25.02.2017, 18:44 »
Purppura, kyllä tuolla jossain ketjussa oli nimenomaan siitä puhetta että monellakaan ei sitä turvasanaa todellakaan ole. Siinähän se domin kyky todella sit varmaan punnitaan, ja subin luottamus..

Purppura

« Vastaus #22 : 25.02.2017, 18:55 »
Purppura, kyllä tuolla jossain ketjussa oli nimenomaan siitä puhetta että monellakaan ei sitä turvasanaa todellakaan ole. Siinähän se domin kyky todella sit varmaan punnitaan, ja subin luottamus..

Niin noh, niin. Tai siis, D joutuu kuitenkin vahtaamaan, oli turvasanaa tai ei.  Että sinänsä sitä voi pitää 'tarpeettomana' kun D ja s tuntevat toisensa. Mutta itse en koe sitä turhaksi. ^.^

Switchy

• Vieras
« Vastaus #23 : 25.02.2017, 18:58 »
Juu, ymmärrän itseasiassa ihan täysin, eräs nimimerkki selitti ton niin hyvin.. Todella kiihottava ajatuksena mutta todella vastuullista käytännössä..

vanDaali

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
« Vastaus #24 : 25.02.2017, 20:49 »
Mielestäni D:n tehtävä on myös tehdä päätös siitä onko turvasanaa vai ei. Esimerkkitapauksessa leikeissä on mahdollisuus käyttää turvasanaa, mutta sitten taas jos s esim erehtyy lankeamaan tupakointiin, niin siinä tapauksessa on jo etukäteen tiedossa että rankaisu tulee ilman turvasanoja.

Tarkoitatko, että leikksessiossa sovitaan turvasana, esim. tämä vihreä-keltainen-punainen systeemi, mutta jos tupakkaa polttaa, niin punainen ei lopeta piiskaamista tai minkälainen rangaistus nyt onkaan  kyseessä?

Se jää toisen osapuolen mielikuvituksen varaan. Psykologinen vaikutus on aika erilainen. Onneksi ei ole tarvinnut testata, eikä nyt koskaan muutekaan mihinkään turvasanasysteemeihin turvautua. Kyllähän nyt muutenkin pitää tilannetta seurata missä vaiheessa alkaa rajat lähestymään.

Ja niinkuin jo aikaisemmin sanoin, niin se D:n naamalta paistava pettymys tai tyytymättömyys voi olla jotain piiskaa tms pahempi rangaistus, ja tuntuisi kyllä hassulta että s sanoo turvasanan sillä perustella että toinen näyttää liian pettyneeltä..

vanDaali

• Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Kutsumapronomini: "se"
  • Galleria
« Vastaus #25 : 25.02.2017, 21:00 »
Alkuperäiseen 4) -kohtaan liittyen: Jos s osapuoli tiedostaa olevansa alistuva ja tietoisesti hankkiutuu D/s -suhteeseen ollaan yleisesti jo melkoisesti turvallisten vesien puolella. Tässä tilanteessa on ainakin mahdollisuus alussa keskustella ja  sopia jostain rajoista ja ehkä turvasanoistakin, ja on mahdollisuus tajuta missä vaiheessa ollaan menossa alussa sovituista rajoista yli.

Pahimmassa vaarassa narsistien ja psykopaattien kumppaniksi joutumisessa ollaan silloin kun TIEDOSTAMATTA päädytään, ehkä kerta toisensa jälkeenkin, suhteeseen jossa sitten ollaan pahasti alistettuna ilman minkäänlaista keskustelua, sopimista tai exit-plania. Homma luisuu hiljalleen kuin sammakon keittäminen, ja tajuaminen siitä että nyt menee yli tapahtuu sitten vasta pitkällä toisella puolen sen mitä olisi D/s suhteeseen lähtiessä voinut kuvitella sopivansa.

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #26 : 25.02.2017, 21:49 »
Aiheesta ehkä vähän poiketen, niin miksi usein erityisesti juuri 24/7 suhteita käsitellessä D:t nähdään usein ihmisinä, jotka automaattisesti nähdään voivan aiheuttavan vahinkoa subille? Varmasti, jos subi päätyisi d/s 24/7 suhteeseen ns epäkelvon (esimerkiksi narsistin D:n) kanssa, niin vahinkoa syntyisi varmasti. Kuitenkin suurin osa D ihmisistä on aivan mukavia ja kunnollisia ihmisiä, jolloin ei olisi varmasti huolta siitä, että subia kohdeltaisiin huonosti tai häntä vahingoitettaisiin.

avaruusaikalainen

• Vieras
« Vastaus #27 : 26.02.2017, 00:59 »
Aiheesta ehkä vähän poiketen, niin miksi usein erityisesti juuri 24/7 suhteita käsitellessä D:t nähdään usein ihmisinä, jotka automaattisesti nähdään voivan aiheuttavan vahinkoa subille? Varmasti, jos subi päätyisi d/s 24/7 suhteeseen ns epäkelvon (esimerkiksi narsistin D:n) kanssa, niin vahinkoa syntyisi varmasti. Kuitenkin suurin osa D ihmisistä on aivan mukavia ja kunnollisia ihmisiä, jolloin ei olisi varmasti huolta siitä, että subia kohdeltaisiin huonosti tai häntä vahingoitettaisiin.

Itsellä huoli johtuu kahdesta seikasta: 1. D/s suhde on sellainen, että epäkelpo D voi saada erityisen pahaa jälkeä verrattuna esim. epäkelpoon subiin (vai onko epäkelpo subi myös yhtä vaarallinen D:lle? Minusta vaikuttaa siltä, että D voi potentiaalisetsti aiheuttaa enemmän vahinkoa s:lle kun s D:lle.) 2. Johtuen tarjolla olevasta vallasta, luulisi D:n homman olevan erityisen houkutteleva epäkelvoille yksilöille.

Minulla ei sinänsä ole minkäänlaista epäilystä, etteikö suurin osa D-ihmisistä olisi kelvollisia ihmisiä jotka välittävät subeistaan.

avaruusaikalainen

• Vieras
« Vastaus #28 : 26.02.2017, 01:10 »
Hah, löytyipäs joku joka tajusi mitä mä ajattelin ;) Nää ääripään jutut on tosiaan runkkufantasioina parhaita, mutta mun mielikuvitus loppuu kun miettii mitä ne käytännössä kellekin meinaa.. Tavallaan ihailtavaa, jos jollain on noin syvä intohimo, varmuus, halu, tarve, kyky, elää todella 100 prosenttia jotain roolia.. Seksuaalisessa mielessä siis tajuan nuo asiat, orjana oleminen jollekin oikeanlaiselle miehelle vois olla todella kiihottavaa tai jonkun ihanan orjapojun omistaminen, mutta mä en ihan käsitä mitä nuo oikeasti kellekin tarkoittaa :) Mutta sitähän näköjään moni muukin miettii ;) Ja huom., mulla ei oo mitään käytännön tason mietintää tässä tai suunnitelmia, ihan oikeasti vaan puhun näistä seksipalstalla seksijuttuina, en osaa näitä nyt oikeen muuten ajatella.. Ja vielä, tota en tajunnut yhtään että orjan ei pitäis nauttia, kun just sehän olis kiihottavaa nähdä kun sen pakottaisi nauttimaan ;) No, mä en jatka filosofointia enää, en usko että kaikilla on ihan sama käsitys näistä jutuista..

Itsellä viisari värähti ajoittain tuota kirjaa lukiessa, mutta materiaali oli suurimmaksi osaksi vain niin täysin suoraviivaista subin murskaamista, että vaikutelma oli lähinnä absurdi ja huvittunut. Se, että subille ei annettu minkäänlaista varaa inhimilliseen reaktioon tekee hänestä vain sieluttoman robotin. Hyvät hetket tekstissä olivat juuri niitä muutamia kohtia joissa subin inhimillisyys noteerattiin. No joo, tää on vaan miten ite asian nään, kunhan mainitsin.

Mulla on välillä (usein) ongelmia sekä tätä foorumia että blogeja ja muita tekstejä lukiessa erotta että milloin kyse on fantasiasta ja milloin oikeasti oikeista suhteisiin liittyvistä käytännon asioista. Tietysti varmaan paljon johtuu siitä että en ole sisällä skenessä ja sen takia en osaa erottaa esim. humoristisempia heittoja vakavemmista kommenteista.

avaruusaikalainen

• Vieras
« Vastaus #29 : 26.02.2017, 01:18 »
Se jää toisen osapuolen mielikuvituksen varaan. Psykologinen vaikutus on aika erilainen. Onneksi ei ole tarvinnut testata, eikä nyt koskaan muutekaan mihinkään turvasanasysteemeihin turvautua. Kyllähän nyt muutenkin pitää tilannetta seurata missä vaiheessa alkaa rajat lähestymään.

Pitää vielä tarkentaa, että onko siis kyse tästä: turvasanan toimivuudesta ei ole sovittu, ja subilla on epävarmuus siitä että toimisiko se hätätilanteesssa, ja siten subi kokee suurempaa heittäytymisen tunnetta. Domina kuitenkin regoisit mikäli subi hädissään sessioissa voimassa olevaa turvasanaa huutaisi.