Baarin kannatusmaksut
Hyvä avaus.Itse toivon myös jotain vastaavaa ja olen tainnut joskus jotain ehdottaakin.Keskustelut pysyvät ruodussaan noin 3 viestin verran, jonka jälkeen yleensä joko hypitään asiasta tuhanteen, provosoidutaan tai aloitetaan kaksintaistelu. Edit: ed. viesti hyvä esimerkki.Tämän takia ainakaan minä en viitsi paljon foorumille kirjoitella. Mitä sitten toivoisin tai mitä olisi tehtävissä? Toivoisin tiukasti moderoitua, vaikka foorumin osaa, jossa tiukalla kädellä siivottaisiin ja bannattaisiin kaikki turhat kirjotukset. Se mikä minua ehkä tässä kaikkein eniten huolestutta, on se kuva miltä tämä "riitelevä" skene näyttäytyy ulospäin. Mieti omalle kohdallesi miltä tämä foorumi mielestäsi näyttäytyisi, jos tulisit sinne tänään ensimmäistä kertaa?Yst. Terv.Karwis
Monet esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat ihmiset kokevat keskustelun ilmapiirin ikäväksi eivätkä siksi halua kuulua tähän verkkoyhteisöön tai osallistua täällä suomenkieliseen kinkykeskusteluun.
Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 24.01.2017, 13:27Monet esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat ihmiset kokevat keskustelun ilmapiirin ikäväksi eivätkä siksi halua kuulua tähän verkkoyhteisöön tai osallistua täällä suomenkieliseen kinkykeskusteluun. Nämä keskustelut välillä menevät ihan metsään, totta. Mutta kun otit tuon lainaamani pointin esille, tuli pakosti mieleen, että nämä mainitsemasi vähemmistöt ovat tällä foorumilla useassa paikassa olleet itse hyvin suvaitsemattomia ja ovat kieltäytyneet näkemästä muiden pointteja. Niistä viesteistä on tullut fiilis, että loukkaannutaan, koska muut eivät ole samaa mieltä. Mutta nykyään on kyllä iso osa keskusteluista sellaisia, jotka menee pelkäksi kinaamiseksi ja itse olen ratkaissut asian niin, että kun näen tiettyjen nimimerkkien aloittavan kommentoinnin, lopetan topicin lukemisen. Helpottaa oloa huomattavasti.
Mietin itse ensin ehdottaa viestissäni suljettua "safer space" keskustelualuetta tiukemmalla moderoinnilla, mutta miksi pitäisi alistua rasisti- ja seksistitruumäästereiden vihapuheeseen? Miksi ei ennemmin moderoitaisi näitä online-peppukipua kärsiviä omalle suljetulle keskustelualueelleen, jossa suvaitsemattomuuden suvaitsevaisuus saa kukoistaa kaikessa rauhassa? Tai miksi antaa sellaiselle tilaa ollenkaan?
Aika jännä, että ehdotetaan ratkaisuksi syrjivään kielenkäyttöön mielensäpahoittamisen lopettamista eikä suinkaan syrjivän kielenkäytön lopettamista. :roll: :roll: :roll:
Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 24.01.2017, 19:20Aika jännä, että ehdotetaan ratkaisuksi syrjivään kielenkäyttöön mielensäpahoittamisen lopettamista eikä suinkaan syrjivän kielenkäytön lopettamista. :roll: :roll: :roll:Eli mun pointti meni ohi ja kovaa... Tämä kommentti oikeastaan alleviivasi kirjoittamani asian. No en sano asiasta enempää ja jatkossakin pysyn poissa näistä keskusteluista edelleen.
Monissa keskusteluissa täällä tuodaan hyvin avoimesti esiin erilaisia syrjiviä, foobisia ja muutenkin ahdasmielisiä näkemyksiä. Suoranaista halventavaa kielenkäyttöä esiintyy myös liian usein. Monet esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat ihmiset kokevat keskustelun ilmapiirin ikäväksi eivätkä siksi halua kuulua tähän verkkoyhteisöön tai osallistua täällä suomenkieliseen kinkykeskusteluun. Mikä ratkaisuksi vihamieliseen ja syrjivään puheeseen? Miten rakentaa inklusiivisempaa suomenkielistä online-kinky-yhteisöä? Ehdotan, että tänne perustetaan suljettu alafoorumi nimeltä AltMiesKyyneleet, jonne siirretään esim yhden varoituksen jälkeen toksisia näkemyksiä foorumilla esittävät profiilit.
Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 24.01.2017, 14:43Mietin itse ensin ehdottaa viestissäni suljettua "safer space" keskustelualuetta tiukemmalla moderoinnilla, mutta miksi pitäisi alistua rasisti- ja seksistitruumäästereiden vihapuheeseen? Miksi ei ennemmin moderoitaisi näitä online-peppukipua kärsiviä omalle suljetulle keskustelualueelleen, jossa suvaitsemattomuuden suvaitsevaisuus saa kukoistaa kaikessa rauhassa? Tai miksi antaa sellaiselle tilaa ollenkaan?Emme aio perustaa uusia suljettuja alueita. Suuntauksesta taikka elämänkatsomuksesta riippumatta, kuuluu henkilö vähemmistöön tai enemmistöön, pitäisi aikuisen ihmisen osata keskustella asioista syrjimättä, nimittelemättä, leimaamatta, halventamatta - keskustella ilman vihapuhetta.Moderoimme asiattomuudet ketjuista pois, tarvittaessa annamme käyttäjälle varoituksen/käyttökiellon Baariin, ellei ylläpidon puuttuminen riitä muuttamaan kirjoitustyyliä.
Lainaus käyttäjältä: poisongrrrll - 24.01.2017, 13:27Monet esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat ihmiset kokevat keskustelun ilmapiirin ikäväksi eivätkä siksi halua kuulua tähän verkkoyhteisöön tai osallistua täällä suomenkieliseen kinkykeskusteluun. Nämä keskustelut välillä menevät ihan metsään, totta. Mutta kun otit tuon lainaamani pointin esille, tuli pakosti mieleen, että nämä mainitsemasi vähemmistöt ovat tällä foorumilla useassa paikassa olleet itse hyvin suvaitsemattomia ja ovat kieltäytyneet näkemästä muiden pointteja. Niistä viesteistä on tullut fiilis, että loukkaannutaan, koska muut eivät ole samaa mieltä.