Kirjoittaja Aihe: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?  (Luettu 28274 kertaa)

Galesi

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #60 : 27.12.2016, 10:27 »

Kaikella ystävyydellä, miten lisääntymiskyky nyt liittyi asiaan?

Toin omassa tekstissäni esille sen, että ihminen kiihottuu mistä kiihottuu, ja jokaisella on oikeus kiihottua siitä mistä kiihottuu, eikä ketään mielestäni pitäisi tylyttää sen johdosta mistä he kiihottuvat. Esitin oman ajatukseni ja mielipiteeni asiasta. Sinulla voi ja saa olla erilainen sellainen. Voisitko kenties sallia saman minulle?

Ja olen muuten kanssasi hyvin vahvasti eri mieltä tästä: "Mitäköhän siltä switch mieheltä sit oikein puuttuu, kun tietääkseni täysin samat ominaisuudet löytyy kuin dominoivalta mieheltä". Ei löydy samoja ominaisuuksia. Sama määrä sormia sun muita ehkä, mutta seksuaalisuus on myös ominaisuus, ja switcheys ja domius ovat eri asioita ja siten eri ominaisuuksia.

Tietääkseni lisääntymiskyky on monelle aika merkittävä seikka, jopa leikkikaveria valitessa. Niistä, kun saattaa ajan myötä kehittyä vakavampaakin ja sinä nostit tuon (homo-hetero)esimerkin mukaan argumentissäsi.

Minulle on ihan sama, vaikka jokainen kiihottuisi naapurin papasta, ei se minulta pois ole, enkä toimi minään ajatuspoliisina, saati skenepoliisina. Sen sijaan kyllä näpäytän, jos toisen argumentointi asiasta ei uppoa itselleni.

Jos nyt ollaan siinä skenaariossa (että molemmat osapuolet ovat polyja tai hommasta ei ole tarkoituskaan tehdä vakavaa, kuten Hra K:n esimerkistä ainakin itse ymmärsin), niin miten se switcheys muka näkyy sinulle sessiossa? Oletan, että tämä switch on kyllä dominoiva sinua kohtaan, koska itse olet pelkästään alistuva. Alistuvat miehet leikkimässä switchiä/dominoivaa on hieman eri asia kuin "true switch" (kuten joku miitissä kertaalleen nimesi switchejä).

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #61 : 27.12.2016, 10:50 »
Olen tutustunut useampaan switch-mieheen suhdetarkoituksessa. Kaikkien kohdalla on kuitenkin aika pian tullut esille se pieni tunnustus, että ovat oikeasti enemmän alistuvia miehiä, voivat kyllä kuulemma sitoa naisen ja piiskatakin, mutta enemmän nauttivat alistettavana olemisesta. Tämähän on tietysti sitten itselleni ollut ongelma, koska vaikka switch olen itsekin, niin en halua olla jollekin vain se domme (joka sidottaisiin koska pyydän). Ei ole tarkoitus yleistää, voi olla että kohdalleni on sattumoisin osunut vain tällaisia. Jos switch-mies voisi aidosti olla välillä dom, niin kyllä hän minulle kelpaisi hyvin. Mutta dom näyteltynä roolina tai minun käskyttämänä sitojana ei jaksa innostaa. Kokemukseni mukaan moni kytkin mies on oikeasti alistuva mies, joka on opetellut dominkin roolin, jotta olisi helpompaa löytää seuraa (dommenaisia on ilmeisesti vähän, alistuvia naisia taas paljon).

Skenehän on "täynnä" ihmisiä, jotka esittävät olevansa jotain mitä eivät ole. Privaviestein on helppo vaikuttaa kaiken osaavalta masterilta tai kaiken kokeneelta subilta. Lopulta sit subi kertookin mitä kaikkea ei nyt sit saakkaan tehdä, jättäen auki lähinnä vaniljajuttuja (tämä kuultuna monelta naiselta miessubeista) ja se kaiken osaava masteri läimii vähän pyllyä, panee, käy suihkussa ja lähtee kotiaan vähät välittämättä toisen orgamista tai fiiliksistä session jälkeen.

ShyMissCardigan

• Vieras
« Vastaus #62 : 27.12.2016, 11:12 »
Tietääkseni lisääntymiskyky on monelle aika merkittävä seikka, jopa leikkikaveria valitessa. Niistä, kun saattaa ajan myötä kehittyä vakavampaakin ja sinä nostit tuon (homo-hetero)esimerkin mukaan argumentissäsi.

Minulle on ihan sama, vaikka jokainen kiihottuisi naapurin papasta, ei se minulta pois ole, enkä toimi minään ajatuspoliisina, saati skenepoliisina. Sen sijaan kyllä näpäytän, jos toisen argumentointi asiasta ei uppoa itselleni.

Jos nyt ollaan siinä skenaariossa (että molemmat osapuolet ovat polyja tai hommasta ei ole tarkoituskaan tehdä vakavaa, kuten Hra K:n esimerkistä ainakin itse ymmärsin), niin miten se switcheys muka näkyy sinulle sessiossa? Oletan, että tämä switch on kyllä dominoiva sinua kohtaan, koska itse olet pelkästään alistuva. Alistuvat miehet leikkimässä switchiä/dominoivaa on hieman eri asia kuin "true switch" (kuten joku miitissä kertaalleen nimesi switchejä).

Keskimmäinen kappale kertoo minulle paljon. Sinulle tuntuu olevan tärkeää päästä näpäyttelemään ja pätemään, ymmärtämään tahallaan väärin ja halkomaan hiuksia itse keskustelussa oleva aihe vähemmälle jättäen. Tuollaisessa "keskustelussa" ei ole mitään järkeä. Sellainen ei nimittäin ole keskustelua.

Kuinka hedelmällistä olisi tässä vaiheessa vängätä sinun sana- ja havainnollistamisesimerkkivalinnoistasi, että by the way, miehilläkin on rinnat, ja minun kanssani ei voi lisääntyä siitä huolimatta että olen nainen, minä en nimittäin halua lapsia, eivätkä halua kaikki miehetkään niin mitä väliä leikkikaverin lisääntymiskyvyllä silloin on? Tai että voiko havainnollistamisen ja argumentoinnin välille vetää yhtäläisyysmerkin niin kuin sinä tuossa teit? Tällainen keskustelun tasohan on aivan naurettavaa. Siinä ei keskustella itse asiasta, kohdata sen toisen esittämää ajatusta, vaan puututaan sivuseikkoihin.

Sellaista ihmistä on mahdotonta aidosti kohdata keskustelussa, jonka lähtökohta on sillä tasolla ettei edes haluta ymmärtää toisen esittämää näkökantaa. Keskustelu ja vänkääminen ovat eri asioita. Keskustelu tapahtuu hyvässä hengessä, vänkääminen pahassa, ja se mitä tältä foorumilta etsin ei ole tuo jälkimmäinen vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 11:43 kirjoittanut MissCardigan »

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #63 : 27.12.2016, 12:42 »
Keskimmäinen kappale kertoo minulle paljon. Sinulle tuntuu olevan tärkeää päästä näpäyttelemään ja pätemään, ymmärtämään tahallaan väärin ja halkomaan hiuksia itse keskustelussa oleva aihe vähemmälle jättäen. Tuollaisessa "keskustelussa" ei ole mitään järkeä. Sellainen ei nimittäin ole keskustelua.

Kuinka hedelmällistä olisi tässä vaiheessa vängätä sinun sana- ja havainnollistamisesimerkkivalinnoistasi, että by the way, miehilläkin on rinnat, ja minun kanssani ei voi lisääntyä siitä huolimatta että olen nainen, minä en nimittäin halua lapsia, eivätkä halua kaikki miehetkään niin mitä väliä leikkikaverin lisääntymiskyvyllä silloin on? Tai että voiko havainnollistamisen ja argumentoinnin välille vetää yhtäläisyysmerkin niin kuin sinä tuossa teit? Tällainen keskustelun tasohan on aivan naurettavaa. Siinä ei keskustella itse asiasta, kohdata sen toisen esittämää ajatusta, vaan puututaan sivuseikkoihin.

Sellaista ihmistä on mahdotonta aidosti kohdata keskustelussa, jonka lähtökohta on sillä tasolla ettei edes haluta ymmärtää toisen esittämää näkökantaa. Keskustelu ja vänkääminen ovat eri asioita. Keskustelu tapahtuu hyvässä hengessä, vänkääminen pahassa, ja se mitä tältä foorumilta etsin ei ole tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

Aika hyvin arvioitu ihmisen luonne parin viestin perusteella, vai tapoinkohan vain aikaa matkustaessa käyttäen värikästä/kärkästä ilmaisua.

Olen kysynyt pari kertaa sinulta/muilta, että mikä se virallinen ero switchin ja dominoivan ihmisen kanssa lopulta on siinä sessiossa, jossa roolit ovat selvät (switch on dominoiva sinua kohtaan), mutta mitään vastausta ei tunnu löytyvän. Tytyltä sentäs tuli ihan hyvä pointti alistuvista miehistä, jotka ovat "switchejä" pillun toivossa ja sen nyt varmaan jokainen ymmärtää, että kokemuksena tuommoisesta alistuva ei saa oikein mitään irti.

Miksi havainnollistat/argumentoit asiaa käyttämällä täysiä vastakappaleita toisistaan (mono-poly, hetero-homo)? Switchillä ja dominoivalla on paljon samaa, homomiehellä ja heteromiehellä taas seksuaalisesti ei ole. Kyllä se sun pointti sieltä näkyy, mutta tuo sun tapa verrata täysiä vastakohtia toisiinsa havainnollistamistarkoituksessa on todella outo ja noin vastakkaista asettelua käyttäen voisi kuvitella, että keskustelun aihe on miksi subipoika/tyttö ei kelpaa alistuvalla tytölle/pojalle leikkikaveriksi eikä suinkaan switchit.

Omien kokemuksien perusteella se ero on aina ihmisestä ja "kemioista" kiinni, eikä sillä onko toinen dominoiva tai switch ole lopulta mitään merkistystä, kun asetelmat ovat selvät. Osa dominoivista on vähän pehmompia, osa tiukempia, osa switcheistä taas pitää kyllä tiukasti kurissa, jos meinaa yhtään yrittää viedä ja osa taas kyllä mielellään antaa välillä vallan toiselle ja osa, kun saavat kerran vallan nousevat hirmuvaltiaan rooliin ja pysyvät siellä, vaikka kuinka itse tekisi mieli välillä pistää se toinen vinkumaan.
Ne roolit, asetelmat ja yhteiset jutut löytyvät kyllä sieltä, kun ihmiseen tutustuu ihmisenä, eikä katso vain sitä roolia minkä henkilö ilmoittaa olevansa.

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #64 : 27.12.2016, 12:48 »

Skenehän on "täynnä" ihmisiä, jotka esittävät olevansa jotain mitä eivät ole. Privaviestein on helppo vaikuttaa kaiken osaavalta masterilta tai kaiken kokeneelta subilta.

Tyhmää antaa itsestään ulospäin epärealistinen kuva. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee esille se mikä oikeasti on.
Vai onko niin, että ihmisillä ylipäätään on itsestään epätodellinen kuva. Puhutaan sitä mitä haluaisi oikeasti olla ja niin luulee mutta totuus on toisenlainen.

Eipä mitään switchejä vastaan. Kunhan silloin kun ovat minun kanssa vastakkain, noudattavat niitä sääntöjä mitä Dominoivana asetan.
Mielipiteeni sessioista, hän kuka tekee ja vie eteenpäin - hänellä valta päättää mitä tehdään ja miten.

Tähän esimerkki. Sanoin subilleni: Sinulla on kuukausi aikaa tehdä käsikirjoitus sessioon. Kirjoitat miten haluat sen menevän. Minä saatan toteuttaa sen sellaisenaan tai osan siitä tai en mitään.

bikantti

• V.I.P.
  • *
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
« Vastaus #65 : 27.12.2016, 13:02 »
On alistavia henkilöitä, jotka eivät kelpuuta switchiä alistumaan itselleen?

On alistuvia henkilöitä, jotka eivät kelpuuta switchiä alistamaan itseään?

Miksi näin?

Eikö switch voi olla hyvä alistuja ja oikean kumppanin löydettyään hyvä alistuja pitkän aikaa, kenties koko loppuelämän?

Onko pelko, että switch ottaa kesken kaiken toisen roolin?

Rp, skenen muumio

Ketjussa taidettiin jo aiemmin mainita illuusiosta. Illuusiohan siinä särkyy, jos haluaisi "täysin dominoivan" kanssa olla, ja sitten toinen kertookin olevansa switchi. Sitä tietoa ei päästä pyyhitä pois, ja se voi vaikuttaa omiin fiiliksiin. Onhan tietty "sataprosenttisuus" toisaalta ihan kiehtovaa ja vetoavaa... ja selkeää ja varmaa ja simppeliä.

Vertaisin tätä nyt vaikka siihen, että jostain kaukorakkaudesta on kiva illuusio omassa päässä, mutta jossain vaiheessa sen kanssa sitten pääsee ehkä kohtaamaan todellisuuden ja kuvasta tulee moninaisempi. Hyvässä ja pahassa.

Mutta mitäpä minä switchinä tiedän :D Ja joo, itselleni se on TOIVE, että toinen vaihtaa ajoin roolia kesken kaiken.

eppkp

• Kanta-asiakas
  • Spanko
  • Galleria
« Vastaus #66 : 27.12.2016, 13:05 »
Täällä annetaan ymmärtää, että meillä switch miehillä olisi aina alistuva puoli voimakkaampi. Omalla kohdallani se ei ainakaan pidä paikkansa. Mä oon ensin spanko, sitten sadisti ja sen jälkeen löytyy se brät puoli joka voi alistua oikeassa tilanteessa, mutta ei helposti.
Voin antaa toisen piiskata mua, mutta se lähtee aina omasta päätöksestä.

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #67 : 27.12.2016, 13:16 »

Tyhmää antaa itsestään ulospäin epärealistinen kuva. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee esille se mikä oikeasti on.
Vai onko niin, että ihmisillä ylipäätään on itsestään epätodellinen kuva. Puhutaan sitä mitä haluaisi oikeasti olla ja niin luulee mutta totuus on toisenlainen.

Varmaan vähän sekä että. Netin alkuajoista lähtien ihmiset ovat voineet olla netissä jotain mitä eivät oikeassa elämässä joko ole, tai uskalla olla.
Tyhmäähän sen nimen omaan on ja näitä ohareitten tekijöitä ja valtavasti rajoituksia laittavia ihmisiä tuntuu täälläkin aika paljon muitten ja omien kokemuksien perusteella kuitenkin pyörivän. Mikä sitten on syy, se lienee jo eri ketjun aihe se :)

Draugo

« Vastaus #68 : 27.12.2016, 14:55 »
Henkilökohtaisesti kun ei sattuneesta syystä ole kokemusta switch miehistä niin en voi kuin toistaa sen mitä olen kuulopuheena nais-subeilta kuullut. Heille ainakaan kyse ei ole ollut mistän illuusioiden särkymisestä vaan switch dom miehen tendenssistä lopettaa heti rajumpi toiminta kun vähän ulahtaa ja tulla "samalle tasolle" sen sijaan että pysyisi Dominoivassa roolissa.

Oma kantani taas on että seksuaalisista preferensseistä syyllistäminem on eräs loukkaavimmista asioista mitä tiedän. Jos joku tykkää vain ja ainoastaan 159 senttisistä, 53 kiloa painavista, pisamanaamaisista punapäistä joilla silmien väri on eri paria niin tekeekö se hänestä jotenkin pahan ihmisen? Kyseleminen siinä vaiheessa "Miksi 174 senttinen, 78 kiloinen blondi ei kelpaa" on täysin turhaa ja kyseisen henkilön syyllistämistä. Jos joku ei tunne saavansa switch kumppanista sitä mitä haluaa niin miten sen kyseenalaistamimen eroaa bi-naisen kyselystä heteronaiselta miksei seksi kiinnosta?

pulseproto

• Vieras
« Vastaus #69 : 27.12.2016, 15:25 »
.. :) -eiköhän tähän olis hyvä lopettaa tämä "jauhetaan jauhamisesta" !
Draugo edellä niittas mielestäni viimein tän topiicin 8)

Galesi

• V.I.P.
  • *
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
« Vastaus #70 : 27.12.2016, 15:41 »
Henkilökohtaisesti kun ei sattuneesta syystä ole kokemusta switch miehistä niin en voi kuin toistaa sen mitä olen kuulopuheena nais-subeilta kuullut. Heille ainakaan kyse ei ole ollut mistän illuusioiden särkymisestä vaan switch dom miehen tendenssistä lopettaa heti rajumpi toiminta kun vähän ulahtaa ja tulla "samalle tasolle" sen sijaan että pysyisi Dominoivassa roolissa.

Eli terveenjärjen käyttäminen vaikkapa uuden leikkikaverin kanssa on "samalle tasolle" valumista? Kyllä moni dominoivakin kysyy, että onhan kaikki ok yms, kun leikitään ensimmäisiä kertoja ja toinen reagoi yllättävästi. Siitä uudesta leikkikaverista, kun ei välttämättä osaa lukea missä mennään. Hyvällä kommunikaatiolla toki voidaan näitäkin "turhia" kyselyitä välttää. On eri asia jatkaa toimintaa, jos tietää, että toisen itkeminen ei ole paha asia kuin, että toisen itku tulee täysin puskista eikä tiedä, että onko toisella oikeasti hätä.

Eri asia sitten, jos ollaan leikitty useita kertoja ja joka kerta sama toistuu ja toinen ei vain pysy siinä roolissaan.

IceCherry

• Vieras
« Vastaus #71 : 27.12.2016, 17:09 »
Switch, kytkin...

Miinukset:
  • Joistakin kytkimistä näkyy päällepäin alistuminen, niin näin subina tiedän etten tule saamaan kiksejä hänelle alistumisesta. Miksikö? Koska miun pitäisi olla tosi tosi alistuva, jotta toinen pääsisi kokemaan itsensä tosi tosi vahvaksi D:ksi.
  • Joillekin kytkinmiehille se alistumisen tarve tulee päälle jossain vaiheessa suhdetta ja mahdollisesti subista aletaan leipomaan dominaa, koska dom on tajunnut kuinka kiven alla on dominat. Hätäkeino domille siis...
  • Jotkut onnistuvat piilottamaan alistumisen tarpeen viestittelyssä ja ensitreffeillä joko täysin tietoisesti tai sitten kytkimellä ei ole selvinnyt, että hänellä on oikeasti tarve tulla alistetuksi kuin dominoita toista tai ei sitten vielä tunne dominointin alkeita. Dominointia käsitteleviä opuksia & artikkeleita kannattaa lukea. Chatit, miitit ja bileet eivät pelkästään avaa mistä tästä on kyse.
Plussat:
  • Roolia voi vaihtaa
  • D tietää syyn siihen miksi sub pitää juuri X:stä tai miksi sub haluaa juuri X:ää, jos D:llä on samoja mieltymyksiä alistumisessa kuin subilla.

Jotkut ovat onnellisina kytkiminä ja toiset haluavat pelkästään vain sitä toista puolta. Ollaan reiluja ja rehellisiä toisillemme.

Draugo

« Vastaus #72 : 27.12.2016, 17:14 »

Eli terveenjärjen käyttäminen vaikkapa uuden leikkikaverin kanssa on "samalle tasolle" valumista? Kyllä moni dominoivakin kysyy, että onhan kaikki ok yms, kun leikitään ensimmäisiä kertoja ja toinen reagoi yllättävästi. Siitä uudesta leikkikaverista, kun ei välttämättä osaa lukea missä mennään. Hyvällä kommunikaatiolla toki voidaan näitäkin "turhia" kyselyitä välttää. On eri asia jatkaa toimintaa, jos tietää, että toisen itkeminen ei ole paha asia kuin, että toisen itku tulee täysin puskista eikä tiedä, että onko toisella oikeasti hätä.

Eri asia sitten, jos ollaan leikitty useita kertoja ja joka kerta sama toistuu ja toinen ei vain pysy siinä roolissaan.

Siinäpä se juttu onkin. Domille domina oleminen ei ole mikään rooli vaan siinä ollaan vaikka sessio keskeytettäisiinkin. Asiat voi ilmaista ja hoitaa niin monella eri tavalla ja asenteella. En sanonut etteikö "täysdomikin" keskeyttäisi yllättävässä tilanteessa mutta ei se sitä tarkoita että asetelmista olisi poistuttu.

Badbae

• Vieras
« Vastaus #73 : 27.12.2016, 17:26 »
Mielenkiintoinen aihe,ja nyt oli pakko osallistua keskusteluun.
Itse olen alistuva,puhtaasti alistuva, dominoiva rooli ei ole millään lailla minua. Minä tarvitsen itse alistamista,ja alistumista saadakseni emotionaalisen tyydytyksen seksistä.
Eikä switcheissä mitään vikaa ole,päinvastoin hienoa jos pystyvät kumpaakin puoleen.
Olen itse sessiossa joutunut tilanteeseen,jossa yhtäkkiä minun on pitänytkin olla dominoiva,ja siinä hetkessä selvisi,että mies on switch tai alistuva.
Ja tällainen tilanne ei ainakaan minulle itselleni ole tavoiteltava.
Minun tarvitsee saada olla alistettavana,alistua ja antautua. En saa minkäänlaista seksuaalista tai muutakaan tyydytystä siitä,että olen dominoiva osapuoli.
Eli ei mitään vikaa,mutta toisilla me roolit menevät sekaisin. Toki kohdallani kyse voi myös olla siitä,että tämä "master" olikin alunperin alistuva.

IceCherry

• Vieras
« Vastaus #74 : 27.12.2016, 17:53 »

Haet väkisinkin tappelua? Mikset voi myöntää, että joillekin subeille on tärkeä se, että D pysyy siinä D:n roolissa? Ymmärrän, ettei rajua leikkiä kukaan kauan jaksa leikkiä, mutta jos rajuus on lyhyttä ja valuu nopeasti joksikin muuksi (pelleilyksi tai submiehen rooliin sopivaksi), niin sitten kytkin ei ole tajunnut mikä on D:n idea tai ei pysty toteuttamaan D:n roolia. Harjoituksen, kärsivällisyyden ja/tai mielenkiinnon puutetta. Ehkä kytkimen on niissä tilanteissa myönnettävä, että sopii enemmän alistujaksi kuin alistajaksi..

Myönnän, että jatkuva kysely on häiritsevää ja näitä fiiliskyselyitä tulee useimmin kytkimiltä kuin pelkältä D:ltä. Kyseleminen session aikana fiilikseistä on osoitus D:n välittämisestä subia kohtaan (osoitus lämmöstä, inhimillisyydestä..), joten kyseleminen ei lannista sessiotunnelmaa. Mutta, jos se kysely on jatkuvaa ja lähes koko session ajan niin... Siinä on vaikea päästä omaan sub-rooliin. Ehkä enemmin tulee mieleen testiväline-rooli ja itse alistuminen jää vähemmälle.