Kirjoittaja Aihe: Tampereen viikottainen baarimiittin TORSTAINA 15.12 klo 18 @ 2H+K  (Luettu 20961 kertaa)

hihaton

• V.I.P.
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Mielestäni osoittaa myös huonoa makua Oululaisilta tulla tähän ketjuun huutelemaan aiemmista tapahtumista vahingoniloisesti, kun ketjua lukemalla selvästi käy ilmi että tässä ollaan demonisoimassa niitä ihmisiä jotka nauttivat nykyisenlaisesta miitistä, olivat he sitten äänekkäitä tai hiljaisia.

Huomionarvoista lienee sekin, että kaikki kolme tuohon määritelmään menevää kommentoijaa ovat nykyään järjestäjien lähipiiriä. Niin se takki kääntyy, kun pääsee itse komeilemaan susilauman riveihin.

Pikainen kysely ei-lähipiiriläisiltä antoi ymmärtää, ettei Oulun miiteissä ole mikään sanottavasti muuttunut. Muutama kävijä on palannut, kun minä en ole siellä enää, ja vastaavasti muutama muu vähentänyt käyntiään.

Haamuraja

• Vieras
Esittelykierros oli, mutta siitä luovuttiin juuri näiden hiljaisten ja arkojen pyynnöstä. Kaikkea ei voi saada joten hiljaiset joutuvat päättämään haluavatko he mahdollisuuden olla hiljaa vai pakotetaanko puhumaan.

Eipä voisi mikään kommentti kertoa paremmin, miten täydellisen pihalla olemme siitä, miten meidän pitäisi parantaa hiljaisempien asempaa, JOS aiomme parantaa. Mielestäni itsensä esitteleminen kuuluu perusluokan käytöstapoihin, johon jokaisen sosiaaliseen kerääntymiseen osallistuvan ihmisen tulisi pystyä. Kannustaa voin, pakota en, mutta kyllä kieltäytyminen mielipiteeseeni kyseisestä henkilöstä vaikuttaa.

Mielestäni osoittaa myös huonoa makua Oululaisilta tulla tähän ketjuun huutelemaan aiemmista tapahtumista vahingoniloisesti, kun ketjua lukemalla selvästi käy ilmi että tässä ollaan demonisoimassa niitä ihmisiä jotka nauttivat nykyisenlaisesta miitistä, olivat he sitten äänekkäitä tai hiljaisia.

Mainittakoon, etten tiennyt Oulun tapahtumista tarpeeksi ennen myöhäistä eilisiltaa. Hihaton itse mainitsi tapauksesta minulle, mitä pidin rehellisenä vetona, mutta minulta kesti turhan kauan löytää kyseinen ketju. Jos olisin tiennyt tuosta selkkauksesta etukäteen, olisin valinnut sanani huomattavasti tarkemmin.

Macy

• Vieras
Huomionarvoista lienee sekin, että kaikki kolme tuohon määritelmään menevää kommentoijaa ovat nykyään järjestäjien lähipiiriä.

Huomionarvoista lienee myös, ettei meillä ole erillisiä järjestäjiä. Kuka tahansa voi ja on kehotettu vuorollaan väsäämään miittiketju ja huutoäänestetty miiteissä. Meidän päässä ei tunnu olevan enää tarvetta keulia sillä, kuka ketjut tekee ja miitit pitää. Melkolailla kaikki halukkaat on saanut kutsunsa surtailla, niin "lähipiiri" kattaa tällä logiikalla kaikki miittaajat.

Pikkusaurus

• Baarikärpänen
  • Sluttle
  • Galleria
Huomionarvoista lienee sekin, että kaikki kolme tuohon määritelmään menevää kommentoijaa ovat nykyään järjestäjien lähipiiriä. Niin se takki kääntyy, kun pääsee itse komeilemaan susilauman riveihin.

Pikainen kysely ei-lähipiiriläisiltä antoi ymmärtää, ettei Oulun miiteissä ole mikään sanottavasti muuttunut. Muutama kävijä on palannut, kun minä en ole siellä enää, ja vastaavasti muutama muu vähentänyt käyntiään.

Eikös näiden susi- ja/tai alfavertausten pitänyt olla kiellettyjä?

Pakko myös sanoa, että olisin tätä mieltä ihan yksinkin, en minä tarvitse mielipiteilleni minkäänlaista esimerkkijohtajuutta. Tietysti tilaisuus tulee käytettyä jos kissa on jo nostettu pöydälle.

Se sitten, että kysely SUN lähipiiriläisiltä ei välttämättä ole myöskään niin objektiivinen kuin annat ymmärtää.

Haluan myös korostaa sitä, että ei ole ollut tarkoitus sisällyttää mun viestehin minkäänlaista vahingoniloisuutta.

mimmu_

• Baarikärpänen
  • tyttö.
  • Galleria
Minä minä minä..

Ihan vain tiedoksi, meillä ei nykyään ole enää mitään "susia"  tai järjestäjiä. Ketään ei kehoteta tekemään ketjuja, vaan se kuka ehtii, niin tekee. Koemme, että näin on parempi.
Ja minkä pitäisi muuttua? Ainoastaan se, että nykyään meillä kaikkia tervehditään miittiin saapuessa ja jokainen saa olla esillä juuri sen verran kuin haluaa. Meillä ei kukaan istu korokkeella ja osoittele sieltä ah, niin kaikkivaltiaan sormella.

Ja mä kyllä osaan sanoa ihan oman mielipiteeni ketään palvomatta.

Draugo

Huomionarvoista lienee sekin, että kaikki kolme tuohon määritelmään menevää kommentoijaa ovat nykyään järjestäjien lähipiiriä.

Huomionarvoista lienee myös, ettei meillä ole erillisiä järjestäjiä. Kuka tahansa voi ja on kehotettu vuorollaan väsäämään miittiketju ja huutoäänestetty miiteissä. Meidän päässä ei tunnu olevan enää tarvetta keulia sillä, kuka ketjut tekee ja miitit pitää. Melkolailla kaikki halukkaat on saanut kutsunsa surtailla, niin "lähipiiri" kattaa tällä logiikalla kaikki miittaajat.

Entäs jos kaikki eivät vain halua miittiketjua väsätä? Miten myöskin tällainen paine osallistumiseen ottaa huomioon ne hiljaiset jotka vain haluavat olla mukana sen enempää osallistumista?

On hirveän naiivia väittää että Oulussa ei ole mitään vakioporukkaa joka miiteissä käy ja joka näin ollen voidaan lukea "järjestäjiksi" tai ihmisiä jotka ovat toisia enemmän äänessä. Aivan varmasti löytyy pienempi joukko ihmisiä jotka ovat muotoilleet miitin sellaiseksi kuin se nykyisellään on ja joiden mielestä se on nyt paras mahdollinen. Mikään tapahtuma ei voi koskaan miellyttää kaikkia.

Tässäkin ketjussa on tullut suuri joukko vastauksia joiden mielestä miitit toimivat loistavasti ja niissä on kivaa, joten näiden miittien mollaaminen pelottaviksi, hirveiksi ja epäoikeudenmukaisiksi on täysin absurdia. Vaikka yleensä olenkin hirveän ystävällinen ja kaikki hyväksyvä tyyppi niin tähän täytyy jo todeta että oikeasti, Tampereelle mahtuu enemmänkin miittejä. Jos joku haluaa ottaa asiakseen järjestää hiljaisille tasavertaisen miitin jossa kaikki ovat äänessä ja puheenvuorot jaetaan äänestämällä niin aivan vapaasti. Minua ei siellä tulla näkemään koska en ole vähääkään kiinnostunut tuollaisista miiteistä ja luulen että ei kovinkaan moni muukaan näiden torstain tapahtumien vakiokävijä. Sen vuoksi esittelykierros todennäköisesti vedettiinkin heti alusta alkaen vitsiksi. Kukaan ei halunnut sen tyyppistä miittiä missä jokainen puhuu vuorollaan ja muut ovat hiljaa.

Draugo

Minä minä minä..

Ihan vain tiedoksi, meillä ei nykyään ole enää mitään "susia"  tai järjestäjiä. Ketään ei kehoteta tekemään ketjuja, vaan se kuka ehtii, niin tekee. Koemme, että näin on parempi.
Ja minkä pitäisi muuttua? Ainoastaan se, että nykyään meillä kaikkia tervehditään miittiin saapuessa ja jokainen saa olla esillä juuri sen verran kuin haluaa. Meillä ei kukaan istu korokkeella ja osoittele sieltä ah, niin kaikkivaltiaan sormella.

Ja mä kyllä osaan sanoa ihan oman mielipiteeni ketään palvomatta.

En nää tässä kuvauksessa mitään eroa nykyisiin Tampereen miitteihin. Miittiketjujen kirjoittaminen on jätetty Hihattomalle tai Alicelle lähinnä sen vuoksi että kukaan muu ei niitä jaksa väsätä, mutta kummankin puuttuessa ne on kyllä kirjoitettu muidenkin toimesta. Kaikkia on tervehditty jotka miittiin saapuvat. Ei ehkä järjestäytyneesti kaikkien toimesta mutta ehdottomasti ei ole ollut pelkästään Haamurajan harteilla uusien ihmisten tervehtiminen. Jokainen on esillä niin paljon kuin haluaa ja pystyy eikä kukaan meillä istu korokkeella. Mistä nämä järjettömät syytökset oikein lähtevät? Kuka on Oululaisille väittänyt että Hihattomalla on oma valtaistuin ja sieltä hän osoittaa kenelle saa jakaa huomiota ja kenelle ei? Oikeasti voisitteko vähän miettiä mitä tänne kirjoitatte ennen kuin syytätte ihmisiä asioista jotka eivät edes tämän ketjun viestien mukaan pidä paikkaansa ja osoitatte suurta omahyväistä ylemmyyttä siitä että "meillä tehdään asiat niin paljon paremmin". Tämän kuvauksen perusteella kumpikin miitti toimii juuri samalla tavalla.

mimmu_

• Baarikärpänen
  • tyttö.
  • Galleria
Draugo hyvä. Et selvästikään ymmärrä pointtia. Vuosi sitten meillä ei tervehditty kaikkia miittiin tulijoita. Vuosi sitten me kävimme taistelua yhden valtaistuimen takia. Ei tämä ole mikään vertaus että meillä on asiat paremmin, eikä syytöksiä että miten te nykyään miittinne pidätte. Tämä on kertomus siitä, että ymmärrämme näitä altavastaajia erittäin hyvin. Tämä jääkööt nyt viimeiseksi kommentiksi osaltani.

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Itseäni taas ihmetyttää se että aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin pienet lapset hiekkalaatikolla. Yrittäkää nyt käyttäytyä ja keskustella asiallisesti. >:(

Draugo

Draugo hyvä. Et selvästikään ymmärrä pointtia. Vuosi sitten meillä ei tervehditty kaikkia miittiin tulijoita. Vuosi sitten me kävimme taistelua yhden valtaistuimen takia. Ei tämä ole mikään vertaus että meillä on asiat paremmin, eikä syytöksiä että miten te nykyään miittinne pidätte. Tämä on kertomus siitä, että ymmärrämme näitä altavastaajia erittäin hyvin. Tämä jääkööt nyt viimeiseksi kommentiksi osaltani.

A) Tuo tuollainen puhuttelusävy vituttaa ihan hirveästi koska sillä yritetään tehdä itsestä parempi kuin muista ja B) Jos tällä Oulun kertomuksella ei ole mitään tekemistä nykyisen tilanteen kanssa niin sen täällä esiin tuominen "varoittavana esimerkkinä" on bensan heittämistä liekkeihin koska haluaa vaan nähdä kun kaikki palaa. Se miten teillä oli joskus ennen ja miten miellä on nyt ovat kaksi eri asiaa ja niiden sotkeminen toisiinsa kun niillä ei mitään yhteistä ole on turhaa lietsontaa.

Näitä hiljaisia on koitettu miellyttää sekä ottamalla heitä enemmän mukaan esittelykierroksen muodossa, että jättämällä esittelykierroksen pois koska hiljaiset eivät siitä pitäneet. Keskusteluun osallistuminen ei ole mikään perusoikeus joka voidaan kaikille taata tasapuolisesti eikä hiljaisuus ole mikään kortti erityiskohteluun jossa muut eivät voi nauttia miiteistä kuten haluavat heidän takiaan. Miiteissä käy niitä ihmisiä jotka niistä pitävät eikä kaikille voi olla mieliksi, tämä on surullinen fakta jota ei voi muuttaa. Itse esimerkiksi jätän miitteihin tulemisen väliin silloin kun liian suuri masennus tai vitutus vaivaa koska en halua olla synkistämässä muiden iltaa. Minun masennukseni ei ole mikään erityisominaisuus joka automaattisesti takaa minulle oikeuden tulla piristetyksi miitissä eikä hiljaisuus ole erityisominaisuus jolla automaattisesti pitää päästä huomion keskipisteeksi että pystyy osallistumaan keskusteluun.

Teksi voi olla hiukan rankkaa mutta lähinnä se johtuu siitä että alkaa vituttamaan tämä uhriutumisen ja syyllistämisen ilmapiiri mikä näissä kirjoituksissa on ollut.

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Pitää vielä tuoda omaa näkökulmaani asioihin.

Olen itse Tampereen miiteissä kuulunut näihin, jotka isommassa porukassa ovat enemmän hiljaa kuin äänessä. Toki olen aina välillä heittänyt jotain väliin, mutta noh enemmän olen tainnut olla hiljaa kuin äänessä. Ja tämä on asia, jonka vain hyväksyn. Suuresta porukasta jos on kyse, niin väkisinkin käy oikeastaan niin, että siellä on ne pari tyyppiä, jotka ovat eniten äänessä muiden istuessa hiljaa. Oon huomannut tän saman ilmiön oikeastaan missä porukassa tahansa, oli kyse sit kaveriporukan illanvietosta tai miitistä.

Vaikka olen ollut ehkä enemmän se sivustaseuraaja miiteissä, on kuitenkin ollut ihan kiva käydä. Viimeistään silloin, kun porukkaa on alkanut lähtemään, olen minäkin alkanut olla puheliaampi. Toki fiilis yms aina vaikuttavat siien, kuinka äänessä jaksaa olla.

Isot porukat ovat vaikeita hiljaisille ja ujoille,mutta pitäisikö tällöin vain tosiaan yrittää tutustua vieruskavereihin ja olla ns pienemmissä porukoissa? En oikein keksi mitä muutakaan tälle tilanteelle voisi tehdä.

nicolaus

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
 :P
Tiärämpähä ottaa lakritsia mukaan jos toiste poikkeen

hihaton

• V.I.P.
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Vai että valtaistuin, no jo on. Puhutte edelleen puolivillaisesta nettiin kirjoittelijasta, joka nyt sattuu kerran viikossa suoltamaan miittikutsun.

Sitä minä en vieläkään ymmärrä, miksi kukaan keskittyy valittamaan, kun miitti sitä ja tätä eikä minua otettu huomioon, sen sijaan että tarttuisi asiaan ihan itse. Maailma on auki ja taivas vain rajana, ja kuka tahansa voi pitää ihan minkälaisen miitin tahansa, milloin vaan, missä vaan. Jos ette halua tapaamiseenne minua tai jotakuta muuta mukaan, lupaan omalta osaltani jättäytyä pois. Ei ole ongelma enkä ota itseeni, jos niin teette. Minulla on jo miitit, joissa viihdyn.

Jo nyt kuuluu soraääniä, että miiteissä on liikaa ihmisiä ja hälinää. Silti vaaditaan, että istun erillään jostakusta toisesta, jotta yhä useampi viihtyisi paikalla. Kertokaa minulle, mitä tarkoitusperää sellainen palvelee?

Ja ei, en aio nimetä tuleviakaan miittejä kaveriporukka- tai miksikään muiksi miiteiksi. Ne ovat vain miittejä, joihin jokainen voi tulla tsekkaamaan, viihtyykö. Jos ei viihdy, ei ole pakko käydä. Jos haluaa tavata toisenlaisessa ympäristössä, voi ihan itse kutsua ihmiset sellaiseen. Äänestäkää jaloillanne, kyllä minäkin alan miettiä uusia konsepteja jos nykyisissä miiteissä väki harvenee olemattomiin.

Sigmamies

• V.I.P.
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Oma miittineityys kun vasta meni niin en osaa sanoa miten noiden pitäs mennä mutta oli ihan mukavaa ja muutaman kerran varmasti käyn uudestaankin vaikkei mun juttu oikeestaan edes ole  :)
Se on päivänselvää että tutut juttelee enemmän ja tuntemattomat osallistuu jos haluaa/saa suun auki mutta ei kaikkein arimmat tykkää myöskään siitä että tuntemattomat porukalla kyselis kaikkee ja joutuis huomion keskipisteeks  :)

Haamuraja

• Vieras
Ei-baarilaisilta on tähän mennessä irronnut kaksi seuraavaa ehdotusta, joilla ei ehkä olisi käyttökelpoisuutta, mutta senkin edestä viihdearvoa:

Ehdotus 1: Pahimpien hölöttäjien viereen istutetaan Häirikköjä, joiden tehtävä on hölöttäjien liikaa innostuessa häiritä näitä joko aloittamalla heidän kanssaan hiljaisia, kahdenkeskisiä keskusteluita, tai ääritapauksessa suutelemalla hölöttäjien suut tukkoon. 

Ehdotus 2: Jos joku haluaa puheenvuoron, hän pyytää sitä Lätkänpitäjältä, joka lyö pöytää kärpäslätkällä, kunnes kaikki ovat hiljaa. Jos se ei tehoa, kärpäslätkällä lyödään seuraavaksi hölöttäjiä, kunnes he hiljenevät, PAITSI jos nämä ovat masokisteja, jolloin heitä lyödään vasta KUN he hiljenevät.