Kirjoittaja Aihe: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?  (Luettu 9829 kertaa)

Karhukoira

• Vieras
Löytyykö palstalta paljon muita Retail-duunareita? Itse olen "tiskin takana" duunissa ja viime ajat sitkeästi koittanut rimpuilla irti. Duuni vain ärsyttää kovasti.

Nyt oman sisäisen Domin herättyä olen kuitenkin saanut melkoisia älynväläyksiä. Josko en itseasiassa vihaakaan duuniani, vaan en ole aikaisemmin vaan saanut Dominoivaa puoltani muuten harjoittaa?

Asiakaspalvelijana minua on kuvattu erittäin hyväksi, kylmän asialliseksi, nopeaksi ja selkeäksi asioiden kertojaksi. Usein en malta kuunnella asiakasta loppuun, koska tiedän jo ensimmäisistä sanoista mitä tulossa. Suutun asiakkaille helposti, varsinkin jos poka on erimieltä suosituksestani, hidastelee tai kyselee typeriä.

Muilla kokemuksia tiskin takaa? Tehnyt joskus mieli hellästi sivellä asiakasta nyrkillä otsaan? Entä toisella puolella? Asiakkaana huomannut paikan jossa duunarin kannattaisi mieluummin sitoa subi kotona seinälle kuin raivota asiakkaalle?

LaVida

Vs: Perusluonteeltataan Dominoiva asiakaspalveluammatissa?
« Vastaus #1 : 18.08.2016, 11:31 »
Anteeksi junttiuteni, tietämättömyyteni. Saaneen udella, mitä tarkoittaa käsite "perusluonteeltaan dominoiva" sinun mielestäsi?

Karhukoira

• Vieras
« Vastaus #2 : 18.08.2016, 11:35 »
Anteeksi junttiuteni, tietämättömyyteni. Saaneen udella, mitä tarkoittaa käsite "perusluonteeltaan dominoiva" sinun mielestäsi?
Käsittäiden määrittely ei kai ole vahvin alueeni, varsinkin kun meitä on moneen lokeroon. Itse tässä tarkoitan kuitenkin lähinnä henkilöä joka ei voisi kuvitella olevansa switch tai sub. Tai että etsii tai on 24/7 D/s suhteessa. Muut määritelmät jätän viisaimmille.

PinkCat

• Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • nylkky
  • Galleria
« Vastaus #3 : 18.08.2016, 11:55 »
Mä koen olevani perusluonteeltani dominoiva, mutta olen silti seksuaalisesti alistuva. Toki on sitten nuo 24/7 tyypit eriksensä.
(edit. en ole ollut missään myyntihommissa, enkä voisi kuvitellakaan tekeväni sellaista. Baarihommia tein nuorena ja jaksoin sitä kun vaan veti jonkun kestohymyn naamaan ja aatteli että tästä saa rahaa).

LaVida

« Vastaus #4 : 18.08.2016, 12:18 »
Käsittäiden määrittely ei kai ole vahvin alueeni, varsinkin kun meitä on moneen lokeroon. Itse tässä tarkoitan kuitenkin lähinnä henkilöä joka ei voisi kuvitella olevansa switch tai sub. Tai että etsii tai on 24/7 D/s suhteessa. Muut määritelmät jätän viisaimmille.

Olet rekkautunut pervåsaitille ja määritellyt itsesi Dominoivaksi. Tarkemmin: perusluonteeltaan dominoivaksi, eli on 24/7 D/s-suhteessa. Tästä syystä koet että on ok suuttua asiakkailleen helposti, kun kehtaavat olla eri mieltä. Ok.. Eihän siinä.

Olen itse yrittäjä, mielenkiinnosta yritän vain ymmärtää.

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #5 : 18.08.2016, 12:25 »
Löytyykö palstalta paljon muita Retail-duunareita? Itse olen "tiskin takana" duunissa ja viime ajat sitkeästi koittanut rimpuilla irti. Duuni vain ärsyttää kovasti.

Nyt oman sisäisen Domin herättyä olen kuitenkin saanut melkoisia älynväläyksiä. Josko en itseasiassa vihaakaan duuniani, vaan en ole aikaisemmin vaan saanut Dominoivaa puoltani muuten harjoittaa?

Asiakaspalvelijana minua on kuvattu erittäin hyväksi, kylmän asialliseksi, nopeaksi ja selkeäksi asioiden kertojaksi. Usein en malta kuunnella asiakasta loppuun, koska tiedän jo ensimmäisistä sanoista mitä tulossa. Suutun asiakkaille helposti, varsinkin jos poka on erimieltä suosituksestani, hidastelee tai kyselee typeriä.

Muilla kokemuksia tiskin takaa? Tehnyt joskus mieli hellästi sivellä asiakasta nyrkillä otsaan? Entä toisella puolella? Asiakkaana huomannut paikan jossa duunarin kannattaisi mieluummin sitoa subi kotona seinälle kuin raivota asiakkaalle?

En ole dominoiva, mutta mun mielestä jos on dominoiva, niin siihen ei kuulu ajatukset lyödä toista otsaan. Niin ja jos asiakaspalvelutyö mättää, niin kannattaa vaihtaa alaa. Ps. Vaikka olisi dominoiva, niin se ei ole syy siihen, että saisi muka olla huono asiakaspalvelija.

Feird

• Vieras
« Vastaus #6 : 18.08.2016, 12:34 »
Asiakaspalveluhommat kyl vituttaa ihan vaikka en miellä itseäni mitenkään erityisen dominoivaksi luonteeltani.. ;D

Karhukoira

• Vieras
« Vastaus #7 : 18.08.2016, 12:39 »
Olisi ehkä pitänyt aloittaa Topic tuonne Baarin puolelle koska osalta tulee kovin ryppyotsaisia vastauksia... ...eli RELAX, ketään en ole ikinä lyönyt ja suuttumisenikin huomaisi ehkä vain elämänkumppani.

sweetchild

• Vieras
« Vastaus #8 : 18.08.2016, 12:45 »
Nuo sinun kertomasi asiat ei kyllä ainakaan menisi minulla läpi hyvän asiakaspalvelijan roolissa. En palkkaisi.

Ja sitten sanotaan näin, että en ymmärrä sitä, että D räjähtää jostain pikkuseikasta. Tai toki joillekin voi olla, että arvostavat sitä. Mutta minä en. Lähtökohtaisesti aggressiivinen henkilö ei ansaitse minun mielestä kunnioitusta.

(Niin ja lisätään tuohon, että oletan asiakaspalvelijan käyttäytyvän hillitysti, vaikka asiakas kuinka paljon haukkuisi. Ja pysyvän viileänä ja ystävällisenä. Ottavan kritiikin vastaan. Tämä itsensä hallitseminen tulee kyllä usein vasta sitten, kun on tarpeeksi paljon kokemusta työstä ja elämästä yleensäkin.)

Perhonen89

• V.I.P.
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
« Vastaus #9 : 18.08.2016, 12:49 »
Olisi ehkä pitänyt aloittaa Topic tuonne Baarin puolelle koska osalta tulee kovin ryppyotsaisia vastauksia... ...eli RELAX, ketään en ole ikinä lyönyt ja suuttumisenikin huomaisi ehkä vain elämänkumppani.

Teen itsekin työtä, jossa on päivittäin jonkinlaisia asiakaspalvelutilanteita.. En itsekään niin pidä työstäni, mutta en kuitenkaan anna mahdollisen vitutuksen heijastua asiakkaisiin, koska hehän ovat loppupeleissä syyttömiä siihen vitukseen. Ja jos asiakaspalvelutyössä on, niin asiakkaita pitää palvella mahdollisimman hyvin ja ystävällisesti. Tosiin tietenkään asiakkaiden puoleltakaan ei tarvitse mitä tahansa sietää. :D

poisongrrrll

• Vieras
« Vastaus #10 : 18.08.2016, 13:06 »
Itse jätän sessioinnit sessioihin, enkä kävis vaikka asiakasta tai mua palvelevaa aspaa tukistamaan ja läpsimään vaikka ärsyttäiskin. Subin suorittama "aspa" on vähän eri henkistä kuin vaikka kirjastossa.  ;) Vaikka suht tuore D olenkin niin en sotke sessiojuttuja siviilipersoonaan.

sinivalas

« Vastaus #11 : 18.08.2016, 14:52 »
Olet erittäin hyvä aspa, joka ei kuuntele loppuun, sekä suuttuu helposti hitaille ja erimieltä omaaville asiakkaille. Muakin sanottiin erittäin hyväksi taksikuskiksi, vaikka en osannu liikennesääntöjä ja olin aina kännis. Summasummaarum vaihda alaa ;)

Isrika

• Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
« Vastaus #12 : 18.08.2016, 14:57 »
Olen perusluonteeltani dominoiva (mutta en ole domme).

Pomolta ja muilta olen olen saanut duunin puolesta palautetta, että olen hyvä asiakaspalvelija. Kuuntelen asiakasta ja osaan auttaa. Osaan antaa selkeät neuvot ja infot. jne.
Osaan ottaa myös negatiivisen palautteen vastaan, mutta en silti anna asiakkaan jyrätä. Kuulemma olemus ja luonne (pomon sanojen mukaan) on sellainen, ettei asiakkaat edes ala kiukuttelemaan minulle, vaan uskovat ja hyväksyvät sen mitä sanon.
Ketään asiakasta ei ole koskaan tehnyt mieli nyrkillä silitellä, mutta jotkut kyllä turhauttavat ja niistä on tullut puhistua sitten duunikaverille tai pomolle. Minulle ei myöskään ole yksikään asiakaspalvelija raivostunut, mutta varmasti olen ollut "hankala asiakas" kun en ole suostunyt hyväksymään vajaata/virheellistä infoa/tuotetta.

Tuolla tavoin se dominoiva luonne tulee itselläni esiin arjessa. Sillä että jotain hivauttaisi kun hermo menee, ei voita mitään. Eikä sillä hermojen menettämiselläkään kyllä.

Normandie

• V.I.P.
  • Metamorfosis
  • Galleria
« Vastaus #13 : 18.08.2016, 15:17 »

(Niin ja lisätään tuohon, että oletan asiakaspalvelijan käyttäytyvän hillitysti, vaikka asiakas kuinka paljon haukkuisi. Ja pysyvän viileänä ja ystävällisenä. Ottavan kritiikin vastaan. Tämä itsensä hallitseminen tulee kyllä usein vasta sitten, kun on tarpeeksi paljon kokemusta työstä ja elämästä yleensäkin.)

Tuosta olen eri mieltä. Jos asiakas keskittyy vain ja ainostaan haukkumaan, niin silloin mennään jo sen tietyn rajan yli ja jota asiakaspalvelijan ei todellakaan tarvitse kuunnella. Asiakas ei ole aina oikeassa ja myös hänen on kyettävä ottamaan vastaan palautetta ja kuuntelemaan, mitä sillä asiakaspalvelijalla tai hänen esimiehellään on jostakin kuohuttavasta tapahtuneesta sanottavaa. Asiakkaankin on kyettävä antamaan palaute rakentavasti eikä haukkumalla ja arvostelemalla.

Dulcedepiña

• Vieras
« Vastaus #14 : 18.08.2016, 16:09 »
Viitaten lähinnä tuohon ylempään.
Itse olen koko pienen elämäni aspaantunut monilla mahdollisilla tavoilla, ja väitän olevani parasta a-luokkaa töissäni. Yhdyn täysin siihen, että aina asiakas ei vain ole oikeassa, ja sen tunnistaminen tulee ajan ja kokemuksen myötä.
Vuosien aikana on yksi asiakas ollut sellainen, jonka kanssa ei enää paskannielentä auttanut. Huutava, solvaava, uhkaileva ja fyysisesti agressiivinen asiakas ei ole enää oikeassa, ja
"asiakaspalvelu" loppuu siihen.