Baarin kannatusmaksut
... Mielestäni D:n tulee saavuttaa asema teoillaan ja olemuksellaa, jotka tulevat siitä, mitä hän sisimmässään on...
Uskoakseni voin kutsua itseäni ihan hyväksi Dommeksi.
Sellaisten ihmisten välillä, joilla ei kahdenkeskeistä valtasuhdetta ole, tulee mielestäni käyttäytyä aina kohteliaasti ja korrektisti. Valtaa ja kunnioitusta ei saa keskimällä itselleen arvonimen, olipa se Herra tai Domme tai generalissimus.Rajatuissa sessioissa käytöshän on usein puhdasta roolia. Jolloin tärkeintä on, että kaikki mukana olevat ovat samalla kartalla tilanteesta. Sen sijaan parisuhteessa jos huomaa ohjaavansa itseään jatkuvasti johonkin rooliin, jonka olemassaolosta on itse tietoinen, suhde on luultavasti menossa väärään suuntaan. Pitkää suhdetta ei voi rakentaa muun kuin aitouden ja luottamuksen varaan.
Lainaus käyttäjältä: Bluejoy - 20.12.2016, 11:27Uskoakseni voin kutsua itseäni ihan hyväksi Dommeksi. Huumorintajuttoman tiukkapipotädin kommentti ...Itsensä näkee aina eri silmin kuin vierelläkulkijat.Kysy subiltasi mitä mieltä hän on sinun Dommeudestasi. Itse olet jäävi puhumaan tuosta asiasta muuten kuin pilke silmäkulmassa.
Paska ihminen on myös paska Domina. Ja toisinpäin.
Sinä otat asiat niin kovin vakavasti ja agressiivisesti... rauhoituhan, en ole uhka.
Huumorintajuttoman tiukkapipotädin kommentti ...
Alkuperäiseen aiheeseen. Itse pidän dominoimista johtamisena, joten määrittelisin hyvän D:n piirteet aika lailla samalla tavalla kuin hyvän esimiehen piirteet. Vaikka aina välillä puhutaan "dominoivasta luonteesta" niin ei hyvän esimiehenkään tarvitse olla luontainen johtaja, johtaminen on ihan opeteltavissa oleva taito.
Lainaus käyttäjältä: Radien - 21.12.2016, 10:28Alkuperäiseen aiheeseen. Itse pidän dominoimista johtamisena, joten määrittelisin hyvän D:n piirteet aika lailla samalla tavalla kuin hyvän esimiehen piirteet. Vaikka aina välillä puhutaan "dominoivasta luonteesta" niin ei hyvän esimiehenkään tarvitse olla luontainen johtaja, johtaminen on ihan opeteltavissa oleva taito.Sillä pienellä lisäyksellä, että kaikki ei sitä ikinä voi oppia, koska hyvässä johtamisessa johdetaan ihmisiä, ei projektia. Projekti hoituu siinä sivussa, kun on ensin kyennyt hoitamaan ihmisten johtamisen.Tätä ei moni ikinä ymmärrä, tai kykene ymmärtämään.IKRM
pitää Dominoida ihmistä eikä subia, se subi tulee sieltä sitten jos on tullakseen.
Pakko kysyä. Mitä tämä tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä, että koet olevan D:n vastuulla tehdä subista subi?