Äänestys

Määrittele sukupuolesi. Termien selitykset kommentissa.

Cis-F
Ts-MtF
Tv-F
Tv-M
Ts-FtM
Cis-M
Ston-F
Ston-M

Kirjoittaja Aihe: Foorumin sukupuolijakauma  (Luettu 32089 kertaa)

Kettu vinossa

• Vieras
Vs: Foorumin sukupuolijakauma
« Vastaus #60 : 05.08.2016, 20:47 »
"Vuoden 2950 kuumin puheenaihe on saako ihmisenä syntynyt muuttaa lajinsa virallisesti simpukaksi!"

MEILLÄ ON OIKEUS! Kertoo Simo S. Simpukka Simpukkaisten Yhdistys Ry:n puheenjohtaja.

:o

Pahus kun totakaa ei oo enää näkemässä.  :-\

Tämä muutes on oikeasti ihan hyvä kysymys, miksi kaikki poikkeavat kokemukset omasta kehosta eivät ole samanarvoisia. Jos kokee olevansa väärää sukupuolta, se on OK, prosessi hyväksytään ja siihen saa monenlaista apua yhteiskunnassa, mutta sitten jos kokee muulla tavalla kehonsa vääränlaiseksi, niin saa helposti hullun leiman. Olen tätä aiemminkin pohtinut.

Toki ihmisen muuttaminen simpukaksi on nykylääketieteen nimissä mahdotonta. Mutta on toki paljon muita operaatioita, joita voisi jo nykyäänkin tehdä ihmisille jotka kokevat kehonsa vääränlaiseksi.

Muistan kun televisiossa esiteltiin kerran kehonkuvaongelmaisia ihmisiä. Eräskin nainen oli aina kokenut, ettei hän koe jalkojaan omikseen. Mutta koska lääkärit kieltäytyivät amputoimasta hänen jalkansa, niin hän sitten vakavissaan harkitsi itse aiheutettua onnettomuutta, jossa hänen jalkansa olisi pakko amputoida. Nainen oli useiden vuosien ajan kieltäytynyt kävelemästä ja kulki pyörätuolilla kaikkialle, joten se oli jopa hänen parhaille kavereilleen yllätys, että hänellä oli oikeasti kaksi toimivaa jalkaa. Toisena taas esiteltiin mies, joka oli poistattanut toisen kätensä, pimeästi totta kai koska eiväthän lääkärit poistoon suostuneet. Mies oli kovin iloinen yksikätisenä ja ei katunut kädenpoistoa hetkeäkään.

Sittenhän on myös ihmisiä, jotka ovat maksaneet itsensä kipeiksi saadakseen lisää kaikenlaisia juttuja kehoonsa voidakseen olla onnellinen. Kaikki kehonmuokkaukset nyt eivät välttämättä liity kehonkuvaongelmaan, mutta on senkin nimissä hankittu esimerkiksi suippokorvia, sarvia, torahampaita, halkaistuja kieliä, sekä erilaisia implantteja, joista parhaiten tunnettuja ovat rinta- ja pakaraimplantit.

Tulevaisuus näyttää, miten ihmiskehoa voikaan tulevaisuudessa muokata. Mutta tämän tutkimusta ja rahoitusta rajoittaa kovasti se, että edelleen uskotaan että vain sukupuolen korjaaminen on hyväksyttyä ja kaikki muu muutoksen tarve kehoon on aivan hullua tai pelkkä "ohimenevä muoti-ilmiö".

onez

« Vastaus #61 : 05.08.2016, 20:55 »
Se olis hienoo ku ihminen vois olla mitä o mutta ku se on nii että ympäristö määrittelee ne sallitut rajat ja
jos kaikki voi olla mitä o ni sillo joku haluu vastustaa jotain mitä joku toinen on ni homma ei voi toimia
ees teoriassa.

>:D
Ihmisten käytökseen ei tietty voi vaikuttaa, jokainen on mitä on. Mutta turhia lakeja voi muuttaa ja poistaa. Esim se sterilisaatiopakko on aika keskiaikainen jäänne joka ei mun mielestä kuulu enää moderniin yhteiskuntaan. Ja kyllähän se sieltä ajan mukana poistuukin, samoin kun siihen nimilakiinkin on muutoksia tulossa.. tai ainakin yritystä on siihen suuntaan.

Yhteiset asiat on yhteisiä, esim julkiset vessat voi olla sellaisia kun ne nyt on.. jos enemmistö ihmisistä niin haluaa. Mutta henkilökohtaiset jutut kuten nimi tai vaikka käden amputointi on jokaisen oma asia. Laki pitäis olla neutraali kaikkia yhteiskunnan jäseniä kohtaan, muuten on vähän hassu järjestelmä.

Nick

• Vieras
« Vastaus #62 : 05.08.2016, 21:37 »
Aika monessa valtiossa sukupuoli on ilmoitusasia ja niitä löytyy kolme.

Eihän se silti poista sitä että vastaantulijat arvotetaan asteikolla panisin/en panisi paitsi ne joiden kohdalla en panisi - luokittelukaan ei ole sen vaivan arvoista.

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
« Vastaus #63 : 05.08.2016, 23:59 »

Esim se sterilisaatiopakko on aika keskiaikainen jäänne joka ei mun mielestä kuulu enää moderniin yhteiskuntaan.

Mun mielestä se on nimenomaan niin, että jos joku on nainen vaikka on syntynyt miehenä tai toisinpäin niin
silloin pitää poistaa mahdollisuus alkuperäisen sukupuolen mukaiseen lisääntymiseen, ihan vaan sen vuoksi
että jos tukkirekka alkaa pikku-autoksi, ei se enää voi roudata puukuormaa.

Henkisellä puolella sitten taas esim. naiset jotka tuntevat olevansa miehiä, heidän pitää ottaa vastaan myös
se miesten suhtautuminen toisiin miehiin esim. riitatilanteissa eli turpaan saattaa tulla.

Nää ei ole provoja, vaan mun mielipiteet.

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #64 : 06.08.2016, 00:07 »

Hormonit vaatii reseptin, ja resepti vaatii diagnoosin.. eli ihan helpolla kaikki ei onnistu vaikka rahaa oliskin.

Ilmeisesti diagnoosi jo varmistaa sen että on oikeutettu vaatimaan monelaisia palveluja ilmaiseksi yhteiskunnan kustantamina?

IKRM

Nick

• Vieras
« Vastaus #65 : 06.08.2016, 00:15 »

Hormonit vaatii reseptin, ja resepti vaatii diagnoosin.. eli ihan helpolla kaikki ei onnistu vaikka rahaa oliskin.

Ilmeisesti diagnoosi jo varmistaa sen että on oikeutettu vaatimaan monelaisia palveluja ilmaiseksi yhteiskunnan kustantamina?

IKRM

Aivopieru. Vol I

Kiki

• Vieras
« Vastaus #66 : 06.08.2016, 00:30 »
* hakee lisää popcornia *

Kiki :love:

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #67 : 06.08.2016, 00:31 »
Poocorni menee jonki maissisten scat hommien puolelle ?  :o

;D

Kiki

• Vieras
« Vastaus #68 : 06.08.2016, 00:32 »
Hups! Korjattu. Kiitän tarkkaavaisuudesta :)!

Kiki :love:

Regulus

• Asiakas
  • **
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
« Vastaus #69 : 06.08.2016, 00:37 »

Esim se sterilisaatiopakko on aika keskiaikainen jäänne joka ei mun mielestä kuulu enää moderniin yhteiskuntaan.

Mun mielestä se on nimenomaan niin, että jos joku on nainen vaikka on syntynyt miehenä tai toisinpäin niin
silloin pitää poistaa mahdollisuus alkuperäisen sukupuolen mukaiseen lisääntymiseen, ihan vaan sen vuoksi

Henkisellä puolella sitten taas esim. naiset jotka tuntevat olevansa miehiä, heidän pitää ottaa vastaan myös
se miesten suhtautuminen toisiin miehiin esim. riitatilanteissa eli turpaan saattaa tulla.

Jos multa kysytään, niin riitatilanteessa tulee turpaan oli sitten kyseessä mies tai nainen  ;D Ja tossa sun tukkirekka-pikkuauto vertailussa ei nyt ollu kyllä mun mielestä mitään tekemistä sterilisaatiopakon kanssa, tai sit en vaan ymmärrä sitä yhteyttä  :o Eihän siinä mistään kuorman kantamisesta ole kyse, vaan siitä että on mahdollisuus saada biologisia lapsia. Vaikka sitten keinohedelmöityksellä, ei yleensä tietääkseni sillä ns. perinteisellä tavalla, "alkuperäisen sukupuolen mukaisesti".

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #70 : 06.08.2016, 02:38 »

Jos multa kysytään, niin riitatilanteessa tulee turpaan oli sitten kyseessä mies tai nainen  ;D Ja tossa sun tukkirekka-pikkuauto vertailussa ei nyt ollu kyllä mun mielestä mitään tekemistä sterilisaatiopakon kanssa, tai sit en vaan ymmärrä sitä yhteyttä  :o Eihän siinä mistään kuorman kantamisesta ole kyse, vaan siitä että on mahdollisuus saada biologisia lapsia. Vaikka sitten keinohedelmöityksellä, ei yleensä tietääkseni sillä ns. perinteisellä tavalla, "alkuperäisen sukupuolen mukaisesti".

Kato ilmeitä ku 120 kilonen äijä alkaa vaikka kapakassa hakkaamaan 70 kilosta miestä joka oli ennen nainen ja joo, muuten, sä et vaa ymmärrä.  >:D
(Setä nyt selvittää : Jos tukkirekka muuttuu pikku-autoksi ei se ole enää kykeneväinen siihen, mikä oli mahdollista ennen eli saattaa maailmaan pikku Volkkareita!  ;D)

onez

« Vastaus #71 : 06.08.2016, 02:55 »

IKRM

Se varmistaa sen että on oikeutettu saamaan tiettyjä palveluja. Samoin kun muutkin diagnoosit, esim masennus tms. Julkisen rahan käytöstä voi väitellä loputtomiin. Kuka on oikeutettu saamaan tukea valtiolta?.. vammaiset, fyysisesti sairaat, henkisesti sairaat, lapsi perheet, työttömät.. se oopperatalo josta köyhät aina marmattaa :P

Pip

« Vastaus #72 : 06.08.2016, 03:04 »

IKRM

Se varmistaa sen että on oikeutettu saamaan tiettyjä palveluja. Samoin kun muutkin diagnoosit, esim masennus tms. Julkisen rahan käytöstä voi väitellä loputtomiin. Kuka on oikeutettu saamaan tukea valtiolta?.. vammaiset, fyysisesti sairaat, henkisesti sairaat, lapsi perheet, työttömät.. se oopperatalo josta köyhät aina marmattaa :P
Tuohon Oopperatalon kustannuksiin haluan puuttua, koska 70% budjetista tulee veikkausvoittorahoista ja loput lähikunnilta, joten muun osan suomesta on turha itkeä, niin kauan kuin lottoavat. Valtiontukea ei siis ooppera saa suoraan.

onez

« Vastaus #73 : 06.08.2016, 03:09 »
Valtiontukea ei siis ooppera saa suoraan.
Ah, no hyvä :D

Regulus

• Asiakas
  • **
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
« Vastaus #74 : 06.08.2016, 03:48 »
Stoge, eli jos ei voi synnyttää omaa biologista lasta niin sellasta ei pitäis voida laittaa alullekaan? ;D Miksi pitäisi ottaa ihmisiltä pois mahdollisuus biologiseen jälkikasvuun, jos he eivät voi ns. luonnollisellla tavalla sitä hankkia?