Kirjoittaja Aihe: Kiinnostusta miitteihin Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Suomen raja-alueilla?  (Luettu 1488 kertaa)

Ride

• Vieras
"Lyhyestä virsi kaunis. Oletko löytänyt itsesi, sinussa asustaa pieni Kinky, joko dominoiva tai alistuva? Haluatko tutustua samanlaisiin ihmisiin läheltä sinua, mutta vieraaseen ryhmään lähteminen saattaa jopa pelottaa tai tuntua vieraalta? Kaipaatko edes yhden kerran auttavaa kättä, joka ujuttaa sinut mukaan tähän maagiseen porukkaan jota kinky skeneksi kutsutaan.

No hyvä, nyt on sinun vuorosi sitten aktivoitua. Täten siis tarjoan sinulle yhden ihmisen joka näyttää sinulle kaikki muut. Mä oon niin upea ilmestys et pystyn näyttäytymään omilla kasvoillani sinulle.

Lupaan siis ressittömän mahdollisuuden päästä mukaan porukkaan, paskoja juttuja ja hiton mahtavan porukan."

Tuossa lainaus Neiti Heinäseltä, koskien Oulun seutua, tosin hieman soveltaen.  Piti lainata, koska itse en noin hyvään pysty. Ihan kaikkea tuota en voi luvata. Virsiä tuskin lauletaan, mutta ei varmaan Oulussakaan. Oululaisia en tunne, mutta tarjoan  mahdollisuutta samalla ajatuksella tutustua oman lähiseudun skeneläisiin. En ole  yhtä upea ilmestys kuin Heinäskä, päin vastoin, mutta silti pystyn näyttäytymään omilla kasvoillani sinulle, joten ... .

Vaikka alku olikin lähinnä suunnattu uusille, niin tottakai tämä koskee myös enempi tai vähempi kokeneita konkareita. Tarkoituksena on kartoittaa, josko löytyisi kiinnostusta lähteä täydentämään miiteillä nyt olemassa olevaa tyhjiötä. Alueen olen mielessäni karkeasti haarukoinut Ylivieska - Kiuruvesi / Kärsämäki - Viitasaari ympyrän sisään. Rajat koskee siis aluetta, minkä sisällä olisi tarkoitus järjestää, ei ihmisiä. Joten, vaikka asuisit rajojen ulkopuolella, mutta etäisyys ei ole este ja kiinnostusta löytyy, niin ilmottaudu mukaan vain.
Miten, missä ja milloin on auki. Ideoita otetaan vastaa ja vaihtoehtoja löytyy. Alkuun voidaan tavata vaikka kuinka pienellä porukalla, kunhan vain saataisiin homma alkuun.
Mistään sitovastahan tässä ei ole kyse. Joten nyt kaikki, joita kiinnostaa edes ehkä joskus  tai saattaisin minä, mutkun nyt en oikein vielä tiedä, niin ilmoittakaa olemassa olostanne. Alueemme on harvaan asuttua, joten kaikkien aktiivisuus olisi tarpeen, jos jotain haluamme aikaan saada. Jos nyt ei miittejä saada aikaan, niin varmaankin seuraava yritys on aikaisintaan joskus 10 vuoden kuluttua.
Voi ottaa yhteyttä sekä ysärillä tai raapustaa jotain tuohon perään. Siis kommenttina. Tuosta muusta perästä ja siihen raapustamisesta voidaan sitten keskustella erikseen, kun miitataan.

hihaton

• V.I.P.
  • Come to the dark side. We have needles.
  • Galleria
Tässäpä idea, joka on mulle toiminut hyvin:

Sen sijaan, että kartoitetaan, sovitellaan päivämääriä, ihmetellään kun kukaan ei tee mitään ja vatvotaan kuukausitolkulla, tartu suoraan asiaan. Ilmoita paikka, päivämäärä ja kellonaika miitille, mene sinne ja katso saapuuko paikalle ketään. Jos ei saavukaan, lähditpä ainakin ulos tuulettumaan kotoa.

Jos saapuu, olet jo pitkällä. Sitten voitte kasvotusten pohtia, miten jatkossa.

Neiti Heinänen

• Vieras
Turpakukkulalla ainakin asustaa kinkyjä. Hyvin se menee.

Ride

• Vieras
Tässäpä idea, joka on mulle toiminut hyvin:

Sen sijaan, että kartoitetaan, sovitellaan päivämääriä, ihmetellään kun kukaan ei tee mitään ja vatvotaan kuukausitolkulla, tartu suoraan asiaan. Ilmoita paikka, päivämäärä ja kellonaika miitille, mene sinne ja katso saapuuko paikalle ketään. Jos ei saavukaan, lähditpä ainakin ulos tuulettumaan kotoa.

Jos saapuu, olet jo pitkällä. Sitten voitte kasvotusten pohtia, miten jatkossa.

Tästä käytiin jo keskustelua toisessa ketjussa. Silloin totesin, että toimisin noin, jos asuisin Hämeenlinnassa. Samoin toimisin, jos asuisin Ylivieskassa tai Kiuruvedellä ja tavoite olisi vain miitti lähellä itseäni. Tosin Kiuruvesi muuttuisi varmaankin Iisalmeksi. Mutta kun en asu. Haasteet täällä saavat hieman erilaiset painoarvot, kuin isoissa taajamissa. En ole Neiti Heinäsen "miittineitsyt". Olen nähnyt, kuinka hyvin tuo sinun formaatti toimii. Olinhan esimerkikkisi näkymättömänä vierailijana Tampereella ekassa 2h+k miitissä. No en ihan näkymättömänä. Tarkkasilmäisimmät, eli Isirika ja Stoke kyllä havannoivat  :). En vain jaksa uskoa, että tuo malli toimii täällä kovinkaan hyvin.

Perusongelma on väestömäärä, etäisyydet ja niiden myötä syntyvät haasteet. Sitä baaria, jonka rauhalliseen nurkaan istuudutaan, ei oikein löydy. Intoa ei myöskään lisää paikalla olevat naapurit, työtoverit tai muuten tutut. Itse en ole tuon suhteen herkemmästä päästä. Eka miittini oli Helsingissä omilla vanhoilla kotikulmilla, jossa edelleen paljon pyörin. Paljon vanhoja sekä uusia tuttavuuksia. Riski törmätä kohtuu iso. No problem. Olisin moikannut ja vaihtanut pari sanaa. Täällä on kuitenkin kyse ihan muusta ja ensikertalaisten intoon paikan valinnalla on iso merkitys. Tampereella paikan läheisyys on etu, täällä se voi olla este.

Helsingin ja Tampereen lisäksi tuli Porvookin tutuksi (kiitokset vielä Ailounalle!). Se vahvisti käsitystä, että koolla on väliä, mutta samalla tuki myös sitä, ettei porukkaa tarvitse olla paljoa, että viihdytään. Itse ainakin viihdyin. Näin ollen alkuun parin kolmen järkkääminen näiden isompien paikkojen lähelle on yksi skenaario. Tiedä vaikka sivutuotteena syntyisi Iisalmeenkin omat miitit. Kuten aloituksessa totesin, niin alueen rajat eivät koske ihmisiä. Iisalmelaisetkin voivat olemassa oloaan tuoda esiin.

"Sen sijaan, että kartoitetaan, sovitellaan päivämääriä, ihmetellään kun kukaan ei tee mitään ja vatvotaan kuukausitolkulla, tartu suoraan asiaan".

Kuten sanoin, en usko että toimisi tällä kertaa. Vatvomista ei tule ja toimeen tartun, jos jotain infoa tulee.
Omia perusoppeja on, että jos ei ole pakko, niin toimi niin, ettet sulje vaihtoehtoja pois. Nyt on vaihtoehtoja ja ei myöskään ole pois suljettu tuo sinunkaan vaihtoehto edelleenkään, koska sain jo pienen vinkin Heinäseltä, joka poiki yhden konkreettisen vaihtoehdon paikaksi. Jos olisin heittänyt jonkin random paikan ja ajan, eikä kukaan, kuten pahoin pelkään, olisi tullut paikalle, niin se olisi ollut siinä. Toimiiko se näinkään, en tiedä. Voi olla, että ylikorostan ongelmia tai ettei mikään vaihtoehto tuo sen parempaa tulosta. Tää on kuitenkin se malli, miten olen valmis toimimaan. Ei mikään muu.olen valmis toimimaan, mutta kaipaan vinkkejä missä ja millä seudulla kannattaisi yrittää.

" mene sinne ja katso saapuuko paikalle ketään. Jos ei saavukaan, lähditpä ainakin ulos tuulettumaan kotoa. "

Kyllä tuon käännän itsekkäästi toisin päin. Jos kukaan muu ei sen verran ole valmis asian eteen näkemään vaivaa, että jotain elonmerkkejä antaisi, niin miksi minäkään ajaisin, todennäköisesti turhan takia 70 km, kun en varsinkaan näin kesällä kaipaa tuuletusta, vaan ennemminkin päin vastoin.

Ihan vain varuiksi. Vaikka näin pitkästi vastasin, niin en ottanut kommentistasi hernettä nenääni. Tiedän aktiivisuutesi miittien järjestäjänä ja olenhan myös livenä nähnyt, joten tiedän tarkoituksesi ollevan hyvä. En vaan tosiaan viitsi uudelleen alkaa keskustelee aiheesta, kun se on jo kerran käyty, joten aattelin tuoda kantani kerralla esiin.

Ride

• Vieras
Nostetaanpa hieman. Nyt tosissaan olisi mahdollisuus luoda ihan omat alueelliset miitit, jos vain pientäkään aktiivisuutta löytyy. Omalla aktiivisuudella on mahdollisuus vaikuttaa kaikkeen.
Niin paikkakuntaan, kuin aikaan. Vkl vai arki, ilta vai iltapäivä. Kaikki vaihtoehdot ovat auki ja siksi osallistumalla voi vain voittaa. Joten ... .