Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 60986 kertaa)

Viridian

Vs: Subin käytös?
« Vastaus #105 : 10.08.2016, 21:10 »
Vastasin jo aiemmin jotain, mutta pitää vieläkin sotkeentua.

Mä ajattelen tätä asiaa vähän niinkuin yhteiskuntasopimuksena dominoivien ja subien välillä.

Vaikka esitänkin pääosin itseäni olin sitten missä vaan, niin liikkuessani vaikka bileissä, yritän olla ennakoitavissa sen suhteen, mitä minulta voi odottaa tai pelätä, jos tietää, että olen pääsääntöisesti dominoiva luonteeltani, ja että melkolailla se sitten ilmenee seksuaalisestikin. En saa esimerkiksi mitään itkupotkuraivareita jos häviän kimblessä, vaikka vihaankin häviämistä lähes yhtä paljon kuin huonoa kahvia. Deet kun ovat hillittyjä myös valtavien paineiden alla.

Ja sitten, jos joku haluaa kohdella minua, ihan yleisellä tasolla ihmisenä, myös siten kuin vain sub osaa dominoivaan suhtautua, niin olin itse viehättynyt toisesta tai en, katson osuudekseni arvostaa sitä. Ja käyttäytyä myös odotetusti. Iso osa sitä kohtelua ja "itsetietoista subiutta" on juurikin se, että ihminen tietää, että on olemassa tapakoodisto, johon tukeutumalla ei mene vikaan muiden samaa koodistoa noudattavien kanssa.

Ei se koodiston olemassaolo tarkoita, että pitäisi nöyristellä, tai olla joku maanmatonen, tai että kuka vaan voisi alistaa, sen enempää kuin jokaisen dominoivan pitäisi yrittää alistaa jokaista vastaantulijaa, tai ottaa hirveää matsia jokaisen haastamaan tulevan kanssa. Ehkä jopa päinvastoin.

Sitten on tietysti ne, joiden ei mielestään tarvitse noudattaa mitään, tai olla ennakoitavissa. Heistä suuri osa on varmaan ihan yhtä taviksia kuin suurin osa jokaisesta ryhmittymästä. Ei aiheuta ongelmia, pitää itseään keskivertoa hiukan parempana, moraalisempana ja taitavampana. Vähemmistönä lienevät sitten ne, jotka käyvät puristelemaan hihnassa olevaa subia, tai haistattelevat niille dommeille, joiden vartalo tai tyyli ei miellytä. Heistä on harmia tai haittaa, ja he antavat sitten sitä omaa näkyvää vaikutustaan koko uudelle koulukunnalle, katsoivat itse olevansa sitä tahi ei. Teknisessä mielessä ovat, jos kerran uusi koulukunta on sitä, että sääntöjä ei ole, joten on ihan yhtä ok öykkäröidä, haistatella, hyppiä seinille ja vaikkapa syljeksiä muita kuin tehdä jotain rakentavampaa.

Helpointa olisi, jos monet tai useimmat myöntäisivät jonkinlaisen tarpeen yhteiselle tapaperinteelle. Sellaiselle, joka ei ole tarkasti ottaen sääntöjä, vaan enemmänkin halutun tilan kuvaus. Ja johon päästään soveltaen tapoja, joista osa on havaittu toimivammaksi kuin jotkut, mutta lopputulos ratkaisee.

Oli se sitten se läikähdys sisällä, kun tilaisuudessa tuntematon sub tulee tervehtimään, ja tekee sen niin, että tietää, että toinen on yhtä aikaa täysin omassa vallassaan ja silti halukas kunnioittamaan sitä yhteistä illuusiota, missä sillä hetkellä olemme. Tai sitä, kun saa vierestä katsoa kauniisti käyttäytyvää subia, joko yksinään tai jonkun seurassa, yhtä ylpeänä että saa olla osa samaa ryhmää. Tai kun se sub on oma, ja ylpeyteen sekoittuu muut tunteet, muttei ikinä pelkoa siitä, että toinen voisi tehdä jotain, mitä itse saisi hävetä.

Mutta elämä ei ole helppoa, ja maailma muuttuu, ja nykyään on muotia olla massasta erottuva, kukaan ei mahdu lokeroon, joten ihmehän se olisi, jos mitään yhteistä voisi olla. Tai sitten se uusi yhteisyys on jotain itselle vierasta, ja päätyykin olemaan sen aikuistuneen konservatiivin sijaan se vanha kapinallispieru.

Mutta silti. Jos olet sub, ja subiutesi kauneimmat hedelmät tanssivat olemuksesi ympärillä ylpeästi muidenkin kuin ikuisesti valitun (ja vaikean rekrytointivaiheen selvittäneen) dominoivasi seurassa, niin kyllä sitä arvostetaan, hengästymiseen asti. Ainakin minä. Ja aika moni muukin. Ehkä joukossa joku nuorempi ja kauniimpikin.

Vir

ps. olen kai joskus maininnutkin, että mun lemppari sub-tyyppi on "kesytetty peto", mikä vaikuttanee mielipiteisiin hiukan ... oma tyyppini kai on sitten mitä kukin näkee, onko se "eukko ja kissa", vaiko "paha poliisi olosuhteiden pakosta", vaiko joku muu..

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #106 : 10.08.2016, 21:35 »
Vähemmistönä lienevät sitten ne, jotka käyvät puristelemaan hihnassa olevaa subia, tai haistattelevat niille dommeille, joiden vartalo tai tyyli ei miellytä. Heistä on harmia tai haittaa, ja he antavat sitten sitä omaa näkyvää vaikutustaan koko uudelle koulukunnalle, katsoivat itse olevansa sitä tahi ei. Teknisessä mielessä ovat, jos kerran uusi koulukunta on sitä, että sääntöjä ei ole, joten on ihan yhtä ok öykkäröidä, haistatella, hyppiä seinille ja vaikkapa syljeksiä muita kuin tehdä jotain rakentavampaa.

Eiköhän kummastakin tyylisuunnasta löydy niitä kusipäitä, jotka sekaantuvat toisten dynamiikkaan ja käyttäytyvät miten sattuu. Minusta aika naiivia ajatella, että vain "new schoolin" edustajat syyllistyisivät moiseen.

Eiköhän sitä järkevä ihminen osaa käyttäytyä, on sitten vanhaa tai uutta koulukuntaa.

Viridian

« Vastaus #107 : 10.08.2016, 22:07 »
Vähemmistönä lienevät sitten ne, jotka käyvät puristelemaan hihnassa olevaa subia, tai haistattelevat niille dommeille, joiden vartalo tai tyyli ei miellytä. Heistä on harmia tai haittaa, ja he antavat sitten sitä omaa näkyvää vaikutustaan koko uudelle koulukunnalle, katsoivat itse olevansa sitä tahi ei. Teknisessä mielessä ovat, jos kerran uusi koulukunta on sitä, että sääntöjä ei ole, joten on ihan yhtä ok öykkäröidä, haistatella, hyppiä seinille ja vaikkapa syljeksiä muita kuin tehdä jotain rakentavampaa.

Eiköhän kummastakin tyylisuunnasta löydy niitä kusipäitä, jotka sekaantuvat toisten dynamiikkaan ja käyttäytyvät miten sattuu. Minusta aika naiivia ajatella, että vain "new schoolin" edustajat syyllistyisivät moiseen.

Eiköhän sitä järkevä ihminen osaa käyttäytyä, on sitten vanhaa tai uutta koulukuntaa.
Niin, erona oli se, että vanhaan koulukuntaan kuuluva noin tehdessään rikkoo oman porukkansa sääntöjä ja muut voivat tuomita, katsoa kieroon ja sulkea porukasta.

Uudessa koulukunnassa niitä sääntöjä ei vastaavalla tavalla ollut, eikä siten voi sanoa, että kukaan syyllistyisi mihinkään, eikä ole sitä porukkaakaan, joka jäseniään tuomitsisi. 

Minusta viestini on muuten aika naiivisti luettu, (tai tarkoitushakuisesti), jos ainut merkityksellinen osa on tuo lainaamasi, mutta ollaan sitten molemmat toistemme mielestä naiiveja.

Muut voinevat lueskella muutakin osaa, ehkä.

Vir

Ms. M

• V.I.P.
  • Galleria
« Vastaus #108 : 10.08.2016, 22:45 »

Niin, erona oli se, että vanhaan koulukuntaan kuuluva noin tehdessään rikkoo oman porukkansa sääntöjä ja muut voivat tuomita, katsoa kieroon ja sulkea porukasta.

Uudessa koulukunnassa niitä sääntöjä ei vastaavalla tavalla ollut, eikä siten voi sanoa, että kukaan syyllistyisi mihinkään, eikä ole sitä porukkaakaan, joka jäseniään tuomitsisi. 

Minusta viestini on muuten aika naiivisti luettu, (tai tarkoitushakuisesti), jos ainut merkityksellinen osa on tuo lainaamasi, mutta ollaan sitten molemmat toistemme mielestä naiiveja.

Vir

Eiköhän  "uuden koulunkin" ihmiset katso aika kieroon, jos.joku perseilee, on sitten D tai s. En ymmärrä miten pelkkä "tyylisuuntaan"  kuuluminen voi mielestäsi määrätä sen, miten ihminen käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan? Eikö mielestäsi muutkin asiat vaikuta?  :) Luin kyllä tekstisi kokonaan, tuo kohta vain hyppäsi silmille.

Viridian

« Vastaus #109 : 10.08.2016, 23:16 »

Vir

Eiköhän  "uuden koulunkin" ihmiset katso aika kieroon, jos.joku perseilee, on sitten D tai s. En ymmärrä miten pelkkä "tyylisuuntaan"  kuuluminen voi mielestäsi määrätä sen, miten ihminen käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan? Eikö mielestäsi muutkin asiat vaikuta?  :) Luin kyllä tekstisi kokonaan, tuo kohta vain hyppäsi silmille.

Äh, ei tästä sivulauseesta kannata tosiaan vääntää, eikä siitä, miten minä asiat näen. Mutta juuh, tyylisuuntaan kuuluminen on yksi pieni osa yksilöä, kaikki muu mitä yksilö on, on se suuri loppuosa. Ihmisen käytös toisia ihmisiä kohtaan riippuu siitä, millainen ihminen on kyseessä. Tyylisuunnan valinta liittyy samaan. Olennaisempaa on siis se ihminen itse, mitä hän on, millainen haluaa olla, millainen haluaisi olla, millainen ehkä tulee olemaan, oli sitten taipumukset seksuaalisuuden tai luonteen puolelta tulevina millaiset vaan.

Näihin perseilyihin päästiin sitä siltaa pitkin, että jos ei ole olemassa yleistä sääntöä, niin mistä ihmiset sitten tietävät mikä on perseilyä? Tunnuthan sinäkin tietävän. Otsikkoon löyhästi liittyen: Jostakusta on hassu ajatus kysyä subin omistajalta lupaa ennenkuin rupeaa päsmäröimään tämän subille. Jostakusta on yhtä hassu ajatus päsmäröidä kellekään kenen kanssa ei ole sopimusta. Jostakusta pitäisi olla selvää, että kaikki subit juoksevat häntä heiluen toimeen, kun parvea kohti ärähtää. Ja sitten siellä jossain on se sub, joka haluaa olla oma itsensä ja käyttäytyä joko hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti, oman luonteensa mukaisesti. Ja joku päsmäri, joka haluaisi tehdä kirjan mukaan, jos vain olisi se kirja.

Niin kai minä siksi olen haaveksimassa maailman jota ei ole, eikä ole ehkä koskaan ollutkaan, missä ihmiset suunnilleen tiesivät, millaista käytöstä odotetaan tai mitkä ovat säännöt, ja sitten ehkä jopa pitivät kunniallisena tehdä niiden mukaan. Mukaanlukien siis sekä subit, että dominoivat.

Vir, romantikko

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #110 : 10.08.2016, 23:37 »
Noh, minä en ole romantikko. Enkä vanhaa enkä uutta, enkä muutakaan, koulukuntaa. Silti voin viedä subini (ja toivoakseni ja uskoakseni hän myös minut) ihan minkälaisille kekkereille tahansa. Voin olla varma ettei tarvitse hävetä.

Ylipäänsä en oikein tajua tällaista halua laskea vain kahteen. Maailmassa on numeroita ääretön määrä enemmän. Ei vain 'me' ja 'ne' (tai 'minä' ja 'muut', jos siihen ördäilykerhoon lukeutuu). "...vastakkainasettelun aika on ohi..." Oon Salen kaa samaa mieltä.

Minä en halua yhdenkään minulle tuntemattoman subin pokkuroivan (tämä ei ollut synonyymi 'nöyristelylle') minulle missään bileissä tai kansankäräjillä - ellei asiasta ole sovittu henkilökohtaisesti. Minulle tulee sellaisesta huono olo. Olen usein miettinyt miksi. Voiko se johtua lähes fetissinomaisesta suhtautumisestani demokratiaan ja tasa-arvoisuuteen. En halua minkään roolidommepuoleni palvontaa, sillä en pysty erottamaan yksityistä minääni julkisemmasta kun on kyse selkeästi seksuaalisuuteen liittämästäni asiasta, eli minulla ei ole tuollaista julkista puolta, saati egoa joka siihen kuuluisi. Minulle tulee sellainen olo että subi yrittää uida liiveihini jos tuntemattomana rupeaa lipsumaan (hyvien yleisten) kaikkia kunnioittavien käytöstapojen ulkopuolelle. Voin ottaa moisen jopa loukkauksena, liialliseksi lähelle tuppautumisena.

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #111 : 10.08.2016, 23:50 »

Nyt olen vakuuttunut, viimeistään, ettei ole olemassa mitään new school -koulukuntaa, on vain lauma ihmisiä, jotka ei ole mitään, ei mene mihinkään, ei tee mitään, eikä käyttäydy mitenkään.

Yhdestä asiasta ko lauma on kuitenkin täysin vakuuttunut, siitä ettei ne tahdo käyttäytyä hyvin, koska jos heitä itseä ei olla ensin arvostettu ja kunnioitettu, niitten on nyt sitten vaan ihan pakko käyttäytyä huonosti.

IKRM

Ms. M

• V.I.P.
  • Galleria
« Vastaus #112 : 11.08.2016, 00:00 »

Vir

Äh, ei tästä sivulauseesta kannata tosiaan vääntää, eikä siitä, miten minä asiat näen. Mutta juuh, tyylisuuntaan kuuluminen on yksi pieni osa yksilöä, kaikki muu mitä yksilö on, on se suuri loppuosa. Ihmisen käytös toisia ihmisiä kohtaan riippuu siitä, millainen ihminen on kyseessä. Tyylisuunnan valinta liittyy samaan. Olennaisempaa on siis se ihminen itse, mitä hän on, millainen haluaa olla, millainen haluaisi olla, millainen ehkä tulee olemaan, oli sitten taipumukset seksuaalisuuden tai luonteen puolelta tulevina millaiset vaan.

Näihin perseilyihin päästiin sitä siltaa pitkin, että jos ei ole olemassa yleistä sääntöä, niin mistä ihmiset sitten tietävät mikä on perseilyä? Tunnuthan sinäkin tietävän. Otsikkoon löyhästi liittyen: Jostakusta on hassu ajatus kysyä subin omistajalta lupaa ennenkuin rupeaa päsmäröimään tämän subille. Jostakusta on yhtä hassu ajatus päsmäröidä kellekään kenen kanssa ei ole sopimusta. Jostakusta pitäisi olla selvää, että kaikki subit juoksevat häntä heiluen toimeen, kun parvea kohti ärähtää. Ja sitten siellä jossain on se sub, joka haluaa olla oma itsensä ja käyttäytyä joko hyvin tai huonosti tai hyvin huonosti, oman luonteensa mukaisesti. Ja joku päsmäri, joka haluaisi tehdä kirjan mukaan, jos vain olisi se kirja.

Niin kai minä siksi olen haaveksimassa maailman jota ei ole, eikä ole ehkä koskaan ollutkaan, missä ihmiset suunnilleen tiesivät, millaista käytöstä odotetaan tai mitkä ovat säännöt, ja sitten ehkä jopa pitivät kunniallisena tehdä niiden mukaan. Mukaanlukien siis sekä subit, että dominoivat.

Vir, romantikko

Yleiset käyttäytymissäännöt varmasti pätee kummallakin puolella. Minä ajan takaa esimerkiksi sitä eroa tässä, minkä Guide tuolla tuolla jossain kirjoitti. "Vanhan koulun" edustajien mukaan kun subi haluaa puhua vaikka toiselle subille, niin dominoivat sopivat asiasta. "Uuden koulun" puolella ei varmaankaan tarvitse dominoivia asialla vaivata.

Itse pidän tätä jaottelua vähän typeränä. Itse en koe olevani kumpaankaan tyylisuuntaan kuuluva. Rakastan protokollaa suhteen sisällä, mutta en koe omakseni sitä, että pitäisi jotain säännöstöä (muuta kuin yleisiä käyttäytymissääntöjä, kohteliaisuutta ja hienotunteisuutta) noudattaa vain siksi, että sattuu olemaan kinky ja subi.

Hänen kanssaan, kenelle minä olen se Tärkein ja hän minulle se Tärkein, noudatan enemmän kuin mielelläni yhteisesti keskusteltuja ja hänen päättämiään sääntöjä. Mutta vain hänen kanssaan. Jos hän päättää, että käyttäydyn tietyllä tavoin muita Dominoivia ja/tai subeja kohtaan, niin sitten teen niin.

Ämmä, yltiö romantikko

Pip

« Vastaus #113 : 11.08.2016, 00:18 »

Nyt olen vakuuttunut, viimeistään, ettei ole olemassa mitään new school -koulukuntaa, on vain lauma ihmisiä, jotka ei ole mitään, ei mene mihinkään, ei tee mitään, eikä käyttäydy mitenkään.

Yhdestä asiasta ko lauma on kuitenkin täysin vakuuttunut, siitä ettei ne tahdo käyttäytyä hyvin, koska jos heitä itseä ei olla ensin arvostettu ja kunnioitettu, niitten on nyt sitten vaan ihan pakko käyttäytyä huonosti.

IKRM
On tuota perseilyä ja huonoa käytöstä tullut ihan riittävästi nähtyä vanhankin koulusuunnan edustajilta, että en oikein osaa arvostaa tuota rinnastusta.

isabella

« Vastaus #114 : 11.08.2016, 01:15 »
Useampikin ihminen on viitannut tekstissään siihen että D/s-käytöskoodiston noudattamatta jättäminen olisi sama kuin huono käytös. Täytyy todeta että en ymmärrä tätä. Jos puhuu kohteliaasti tapaamilleen ihmisille, miten se voi olla huonoa käytöstä?

Tähän protokollan noudattamiseen liittyy myöskin ajatus että kaikki bileissä liikkuvat ihmiset ovat joko D tai s. Joukossa on kuitenkin myös switchejä, fettareita, vaniljapuolisoita- tai kavereita, masokisteja, sadisteja ja muita sekalaisia pervoja. Miksi ihmeessä näiden ihmisten pitäisi tietää jokin salainen käytöskoodisto, joka ei millään lailla kosketa heidän elämäänsä. Bileiden käytössäännöissä tai pääsyvaatimuksissa ei tällaisista puhuta mitään. On tietysti aivan eri asia jos jokin taho järjestää tapahtuman, jossa tietynlainen käyttäytyminen on vaatimus. Mutta kuten mainittua, Suomen skene on sen verran pieni ettei kovin eriytyneitä bileitä kannata kauheasti järjestää.

Minusta tuntuisi lähinnä epämukavalta jos joku tuntematon ihminen käyttäytyisi tietyllä tavalla minua kohtaan sillä oletuksella että olen Domme ja hän on subi. Ja itselleni ei tulisi mieleenkään käyttäytyä eri tavalla ihmistä kohtaan riippuen siitä onko hän D vai s. Mutta minä olenkin new school -koulukunnan switchi ilman käytöstapoja ::)

Pip

« Vastaus #115 : 11.08.2016, 01:24 »
Useampikin ihminen on viitannut tekstissään siihen että D/s-käytöskoodiston noudattamatta jättäminen olisi sama kuin huono käytös.
Toisen D:n subin ranteesta vääntämällä tämän lattiaan, ilman koodiston vaatimaa kommunikaatiota, tämä on oikein?

Lainaus
Minusta tuntuisi lähinnä epämukavalta jos joku tuntematon ihminen käyttäytyisi tietyllä tavalla minua kohtaan sillä oletuksella että olen Domme ja hän on subi. Ja itselleni ei tulisi mieleenkään käyttäytyä eri tavalla ihmistä kohtaan riippuen siitä onko hän D vai s. Mutta minä olenkin new school -koulukunnan switchi ilman käytöstapoja ::)
Sinun subiasi tultaisiin sormettamaan sinulta lupaa kysymättä? Jälkikäteen keskustellessa naurettaisiin sinulle?

isabella

« Vastaus #116 : 11.08.2016, 01:39 »
Useampikin ihminen on viitannut tekstissään siihen että D/s-käytöskoodiston noudattamatta jättäminen olisi sama kuin huono käytös.
Toisen D:n subin ranteesta vääntämällä tämän lattiaan, ilman koodiston vaatimaa kommunikaatiota, tämä on oikein?

Lainaus
Sinun subiasi tultaisiin sormettamaan sinulta lupaa kysymättä? Jälkikäteen keskustellessa naurettaisiin sinulle?

Yhtään kenenkään ranteesta vääntäminen tai sormettaminen ilman henkilön lupaa on erittäin huonoa käytöstä, kinkybileiden sääntöjen vastaista ja vielä lain rikkomistakin. Tässä ei mielestäni ole olennaista mikä on henkilön suuntaus. Sanoisin että se on kyllä ihan normaalien hyvien käytöstapojen noudattamista sekä kinkybileissä että muualla maailmassa ettei käy kiinni ihmisiin ilman selkeästi ilmaistua lupaa. Jos taas subiltani tulisi joku kysymään minun läsnäollessani saako häntä sormettaa, piiskata tai vääntää lattiaan, subini osaisi tiedustella minulta onko se ok. En kokisi tulleeni loukatuksi vaikka kysymys olisikin esitetty subilleni eikä minulle.

Pip

« Vastaus #117 : 11.08.2016, 01:54 »
Kysymys olikin siitä, ettei keneltäkään tultu kysymään lupaa, joten huonoa käytöstä.  Kyseiset herrat eivät vaan itse tajua käyttäytyneensä huonosti ja heidät edelleenkin arvostetaan korkealle omassa piirissään.  ;D Mitä se sitten kertookin niistä piireistä, ei ainakaan oma arvostukseni hirveän korkealle nouse.  ;D

isabella

« Vastaus #118 : 11.08.2016, 02:01 »
Aloinkin jo ihmettelemään että onko Pipistä on tullut truumasteri mutta ei sentään :))

Pip

« Vastaus #119 : 11.08.2016, 02:04 »
Aloinkin jo ihmettelemään että onko Pipistä on tullut truumasteri mutta ei sentään :))
Minustako pelle? Näytän siltä ja siitä on kuviakin, mutta pelko pois, olen sentään rationaaliseen ajattelukykyyn kykenevä ihminen.  ;D