Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 60979 kertaa)

Jen

• Kanta-asiakas
  • It's me, no use to act anything else...
  • Galleria
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #90 : 17.07.2016, 20:04 »
Kohteliaisuus ja toisen ihmisen kunnioitus kuuluu minusta sekä subille että Domille.
Mietin myös, että jokainen sub/Dom on oma yksilönsä, vaikka kuuluisi mihinkä old school tai muuhun ryhmään.

Samaa mieltä olen, olipa s/D parin dynamiikka tai sovitut käytöstävät mitä hyvänsä.

Minulla oli aikoinaan subisisko, joka antoi minulle ohjeeksi: ole oma itsesi.

+

Toisaalta subin käytös kehittyy siten mihin hänen Dominsa ohjaa.

Kehittyy jos on kehittyäkseen, riippuu tietenkin myös D:n halusta (ja vahvuudesta) ohjata tai muokata subinsa toimintaa tai käytöstä ;)

Athene

• Vieras
« Vastaus #91 : 17.07.2016, 22:12 »

Pidetään KAIKKI henkilökohtaisuuksiin menevät piikkitelyt poissa. Tämää koskee kaikki, sekä dominoivia että alistuvia, miehiä ja naisia. Aikuisilla ihmisillä on ymmärtääkseni taito keskustella myös yleisellä tasolla.

Athene

Kertaus on opintojen äiti.

Ja korostetaan vielä sitä kaikki henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt ja koskee kaikkia- osiota.

Athene

Athene

• Vieras
« Vastaus #92 : 17.07.2016, 22:26 »
Muistuttelen vielä.
Käsillä oleva ketju on nimeltään "Subin käytös?"
Yhdistysasiat ovat yhdistysasioita, joten niitä jos haluatte puida yleisellä tai jollain spesiifisemmalla tasolla, ehkä olisi syytä aloittaa siitä oma ketju.

Tkuisäntä

• Vieras
« Vastaus #93 : 24.07.2016, 14:34 »
Mulla on valtavan tarkat säännöt subille session ulkopuolella: kohtelias, hyväsydäminen, avulias, keskustelee ja kuuntelee älykkäästi, hyvä tunneäly, koskettaa usein, hillitty käytös kun sen paikka, spontaanius kun sen paikka ja hymyilee ja nauraa paljon. Hymyilee kauneimmin mulle.

Tuo lista tosin toteutuu vain, jos nainen/subi tuntee itsensä halutuksi, itsevarmaksi ja viehättäväksi. Ja siinä Master voi taas tehdä aika paljon.

Subin inhokit taas ovat osa rankkumatskua:-) Masoon kun tunnetusti ei kipu nyt ihan hirveästi tepsi. Esim pikkutarkka ja tiukasti valvottu imurointi siivousta inhoavalle on aika myrkkyä.

Mutta kuten moni on tässä jo viisaasti todennut, niin sen mukaan mitä on sovittu. Ja mikä palvelee suhdetta.

Oikean subin määritysyritys on tosin turhaa - ja ehkä hieman huvittavaa - puuhaa. Ihan oikeilta, hengittäviltä ja lämpimiltä nuo ovat vaikuttaneet.

J

siivooja_m

• Vieras
« Vastaus #94 : 08.08.2016, 21:39 »

Oikean subin määritysyritys on tosin turhaa - ja ehkä hieman huvittavaa - puuhaa. Ihan oikeilta, hengittäviltä ja lämpimiltä nuo ovat vaikuttaneet.

Eköhän tuossa yllä asia ole hyvin tiivistettynä :love:

celestine

• Vieras
« Vastaus #95 : 08.08.2016, 23:10 »
Vaatia jotain määrättyä käyttäytymistä naisen- tai miehenpuolelta, se on laiskan ja mielikuvituksettoman alistajan touhua. Kun tuntee toista vähän ja tietää mikä on hänelle vaikeaa, silloin voi miettiä miten haluaa alistetun käyttäytyvän.

Kuvitellaampa tilanteeksi tavallinen miitti, johon menen naisenpuolen kanssa.
- jos kyseessä on sosiaalinen ja puhelias tapaus, käsken maksimi puhemääräksi miitin ajaksi esim 20 sanaa
- hiljaisen ujon alistujan ollessa kysessä käsken häntä puhumaan sen 20 kertaa
Kuinka tylsää olisikaan pistää kummassakin tapauksessa naisenpuoli lattialle istumaan hiljaa.

mielikuvituksettomat, niitä riittää. oivallinen esimerkki.

kissaenkeli

• Vieras
« Vastaus #96 : 10.08.2016, 04:39 »
Onpa kiinnostava, suuntaan jos toiseenkin rönsyilevä ketju tämä.

Mulle on aina ollu vaikee ymmärtää, miks vanhempaa koulukuntaa edustavat kinkyt ei pysty tuleen toimeen uudempien kanssa. Mikä oikeastaan edes erottaa vanhaa ja uutta koulukuntaa toisistaan? Onko kyseessä ainoastaan korkeamman protokollan (aikaisemmin ketjussa mainittu high protocol, jonka kannattajiin itsekin kuulun) harjoittajien haluttomuus ymmärtää vapaampia pervoilun muotoja?

Kaikki lienevät kuitenkin samaa mieltä siitä, että BDSM:ssä kuuluisi aina olla kyse molemminpuolisesta arvostuksesta D:n ja s:n välillä. Mikäli näin ei ole, mennään hyväksikäytön puolelle.

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #97 : 10.08.2016, 11:45 »
Mikä oikeastaan edes erottaa vanhaa ja uutta koulukuntaa toisistaan?

Tästä tosiaan jo tuolla aiemmin kirjoitin kysyen noilta uudemman polven kannattajilta muutamia kysymyksiä, vastauksia niihin ei koskaan tullut.

Itselleni jäi sellainen kuva, ettei ole olemassa minkäänlaista new school -koulukuntaa, on vaan ihmisiä jotka tekee mitä nyt sattuu just sillä hetkellä huvittamaan, sen enempää seurauksista ja muitten ihmisten tunteista ja ajatuksista välittämättä.

Ikään kuin täysnarsistinen, itsekäs ja omaa itseään kaikessa korostava ihmisryhmä.

IKRM

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #98 : 10.08.2016, 12:50 »
Onpa kiinnostava, suuntaan jos toiseenkin rönsyilevä ketju tämä.

Mulle on aina ollu vaikee ymmärtää, miks vanhempaa koulukuntaa edustavat kinkyt ei pysty tuleen toimeen uudempien kanssa. Mikä oikeastaan edes erottaa vanhaa ja uutta koulukuntaa toisistaan? Onko kyseessä ainoastaan korkeamman protokollan (aikaisemmin ketjussa mainittu high protocol, jonka kannattajiin itsekin kuulun) harjoittajien haluttomuus ymmärtää vapaampia pervoilun muotoja?

Kaikki lienevät kuitenkin samaa mieltä siitä, että BDSM:ssä kuuluisi aina olla kyse molemminpuolisesta arvostuksesta D:n ja s:n välillä. Mikäli näin ei ole, mennään hyväksikäytön puolelle.

Itse näkisin, että "new schoolin" edustajat eivät vaadi niin tarkkaa säännöstöä tai ole niin ehdottomia kuin "old schoolin" edustajat.

Ja niin, "new schoolin" edustajat mielestäni kyllä välittävät niin seurauksista, kuin kumppaneistaan ihan samalla tavoin kuin "old schoolin" edustajat. Se, mitä "tyylisuuntaa" sattuu edustamaan, ei ole määritys sille oletko kusipää vai et. Joillakin foorumilla vain tuntuu olevan tarve halveksia heitä, jotka eivät tee samoin kuin itse. Liekkö se pelkoa ja epävarmuutta sitten?  :)

isabella

« Vastaus #99 : 10.08.2016, 13:34 »
Tämä on vain minun käsitykseni asiasta, saatan olla väärässäkin ::) :)

Old schoolissa tietyt käyttäytymissäännöt ja protokollat ovat tärkeitä ja oletusarvo on että kaikki scenessä osallisena olevat tuntevat säännöt ja noudattavat niitä. Eli esim. kaikki subit käyttäytyvät tiettyjen sääntöjen mukaan kaikkia dominoivia kohtaan. Tai jos seuraa etsivä D ja s kohtaavat toisensa, on olemassa valmis käytöskoodisto, jota molemmat tai etenki subi osaavat noudattaa ennen kuin ensimmäistäkään keskustelua on käyty.

Uudemman koulukunnan edustajat ovat tosiaan varsin heterogeeninen joukko, jota tuskin voi niputtaa yhteen. Lähtökohtaisesti he kuitenkin vieroksuvat koko yhteisöä koskevia käytössääntöjä. Heidän mielestään kaikki ihmiset kohtaavat tasavertaisina, olivatpa sitten D tai s. Käytössääntöjä aletaan sitten sopimaan jokaisessa suhteessa erikseen sitä mukaa kun sellaiseen edetään. Muuten alistuvat käyttäytyvät dominoivia kohtaan kuten kaikkia muitakin ihmisiä kohtaan eli joko hyvin tai huonosti, riippuen siitä miten he normaalistikin käyttäytyvät.

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #100 : 10.08.2016, 13:36 »
Isabella osasi taas paremmin kuin minä.  :)

Juuttisetä

• V.I.P.
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
« Vastaus #101 : 10.08.2016, 13:38 »

Old schoolissa tietyt käyttäytymissäännöt ja protokollat ovat tärkeitä ja oletusarvo on että kaikki scenessä osallisena olevat tuntevat säännöt ja noudattavat niitä. Eli esim. kaikki subit käyttäytyvät tiettyjen sääntöjen mukaan kaikkia dominoivia kohtaan. Tai jos seuraa etsivä D ja s kohtaavat toisensa, on olemassa valmis käytöskoodisto, jota molemmat tai etenki subi osaavat noudattaa ennen kuin ensimmäistäkään keskustelua on käyty.

Uudemman koulukunnan edustajat ovat tosiaan varsin heterogeeninen joukko, jota tuskin voi niputtaa yhteen. Lähtökohtaisesti he kuitenkin vieroksuvat koko yhteisöä koskevia käytössääntöjä. Heidän mielestään kaikki ihmiset kohtaavat tasavertaisina, olivatpa sitten D tai s. Käytössääntöjä aletaan sitten sopimaan jokaisessa suhteessa erikseen sitä mukaa kun sellaiseen edetään. Muuten alistuvat käyttäytyvät dominoivia kohtaan kuten kaikkia muitakin ihmisiä kohtaan eli joko hyvin tai huonosti, riippuen siitä miten he normaalistikin käyttäytyvät.
Tuostahan saa äkkiä sellaisen kuvan että yhden subi on kaikkien subi, ainakin käytöksen mukaan vaikka käyttöoikeutta olekkaan.
Kuka tahansa pölvästi voi kertoa olevansa D ja sillä verukkeella odottaa jotain käytöstä itseään kohtaan? Ilman että mahdollinen kunnioitus taikka käytös olisi omalla tekemisellä ja käytöksellä ansaittu. Pelkkä ajatus on jo aivan hiton huvittava.
"Minä D sinä s"

Maaria

• Vieras
« Vastaus #102 : 10.08.2016, 14:01 »
Lueskelin käytösetikettisäännöstöjä, hyviä käytöstapoja ja juhlaetikettisääntöjä. Tuli tämä ketju sekä dc pukeutuminen mieleen.

Eikö ole päivänselvää, että jokainen omassa kodissaan käyttäytyy niin kuin käyttäytyy, mutta ollessaan muiden kanssa käyttäytyy sen ko ryhmän sääntöjen mukaan, minkä osallisena on. Jos menen sellaiseen tilaisuuteen, missä tiedän olevan ihmisiä, jotka toivovat tarkkaa etikettisäännöstöä, niin sitten minä käyttäydyn etiketin mukaisesti. Jos en tiedä koodistoa, niin otan siitä selvää. Jos en tiedä, minkälainen tilaisuus ja keitä sinne on tulossa, niin soitan isännälle/emännälle/kutsun lähettäjälle/järjestäjälle, ja kysyn, minkälaista koodistoa toivotaan osallistujilta ja sitten kunnioitan järjestäjän toivetta, oli se minulle luontaista tai ei, pidin siitä tai en.

Jos taas koodisto ei minulle sovi missään nimessä, en halua käyttäytyä minkään protokollan mukaan tai en vain osaa käyttäytyä niin kuin oletetaan, niin sitten hyväksyn sen, että osa tilaisuuteen osallistujista pitää minua huonokäytöksisenä, moukkana, huvittavana, ärsyttävänä tai junttina jopa. Osa taas ehkä pitää minua hauskan epäsovinnaisena, luonnollisena tai rempseänä rajojen rikkojana. En välttämättä ole mitään noista omasta mielestäni, mutta käytökselläni annan mielikuvan itsestäni muille. Tykkäsin siitä tai en. Helppoa.

Tkuisäntäkö kirjoitti "kohtelias, hyväsydäminen, avulias, keskustelee ja kuuntelee älykkäästi, hyvä tunneäly, koskettaa usein, hillitty käytös kun sen paikka, spontaanius kun sen paikka ja hymyilee ja nauraa paljon" Eikö tuossa listassa ole ylipäätään kaikille ihmisille hyvä listaus pienillä hienosäädöillä esim tuon kosketuksen tai nauramisen suhteen?

Ja omasta puolestani taas pidän itsestään selvänä, että käyttäydyn ihmisiä kohtaan niin kuin he toivovat minun käyttäytyvän. Jos minulta oletaan sovinnaista käytöstä, niin sitten käyttäydyn niin. Varmuuden vuoksi teitittelen, koska kohtaamani ihminen voi sellaista odottaa. Varsinkin jos hän tuntuu vanhemmalta tai arvovaltaisemmalta kuin minä. Käyttäydyn kaikkia ihmisiä kohtaan kunnioittavasti, koska eikö se ole ihan normaalia. Jos tiedän toisen olevan muslimi, niin en tieten tahtoen tarjoa porsaanlihaa tai jos tiedän toisen olevan absolutisti, niin en salaa kaada hänen lasiinsa vodkaa, koska itse olen äärimmäisyysaatteita vastaan. Näillä jutuilla lähtisin eteenpäin ollessani tekemisissä D/s teeman ja ihmisten kanssa. Voisi ehkä mennä pieleen, mutta ainakin ajattelen tehneeni parhaani ja käyttäytyneeni niin kuin oma puolisoni toivoo.

Lyhyesti sanottuna, on hyvä opetella ihan perus käytöstavat ollessaan tekemisissä ihmisten kanssa. Toimii ihan aina ihan missä tahansa ja kenen kanssa tahansa.

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #103 : 10.08.2016, 14:15 »

Taitaa vanha koulukunta olla siinä, että dominoivat käyttäytyvät toisiaan kohtaan tietyllä tavalla, jolloin pitää huolta siitä että alistuva ei  häntä häpeään laita. Eli jokainen hoitaa omansa, eikä alistuvat nöyristellä muille kuin omalle dominoivalle. Eli keskustelut käydään dominoivien kautta, jossa vaikka toisen alistuva haluaa keskustella toisen dominoivan alistuvan kautta, niin tästä sopivat dominoivat keskenään.

kissaenkeli

• Vieras
« Vastaus #104 : 10.08.2016, 19:51 »

Tää korkean protokollan kinkyily kiinnostaa mua hirmuisesti, se kun on tunnelmaltaan usein paljon dramaattisempaa, jolloin hyppäys arjesta BDSM:n maailmaan on paljon suurempi ja vapauttavampi. Tämä tosin on pidemmän päälle raskaampi muoto sekä D:lle että s:lle, joten ei luultavasti sovi ihan jokaiseen hetkeen, etenkään 24/7 -suhteen polttoaineena. Huh, pelkkä ajatuskin saa hikikarpalot valumaan :D

Mutta sitten taas seuraa etsiessä olen huomannut, että tosta valmiista käytöskoodistosta on mulle henkisesti haittaa. Kun en pääse tutustumaan D-roolin takana piileskelevään henkilöön ihan ihmisenä, jää Hän minulle väistämättä etäiseksi, jolloin pervoilukaan ei Hänen kanssaan kiinnosta. Tämä toki voi olla yleisesti ottaen demi-seksuaalien ongelma.

Tää koulukunta resonoi mulla kyllä ihan täysillä sen suhteen, että ollaan tasavertaisia. Ja oon itekin sillä kannalla, kuten aiemminkin totesin, että homma menee puhtaasti hyväksikäytön puolelle, mikäli D ei kunnioita s:ää ja toisinpäin. Kun molemmat ovat kartalla siitä, miten suhteessa toimitaan, on turvallista s:n antaa pois oikeuksiaan ja D:n niitä vastaanottaa.

Tällöin saattaa näennäisesti näyttää siltä, että kunnioitusta ei D:n puolelta olisi olemassa, mutta mun mielestä puhdas epäkunnioitus toista kohtaan on sula mahdottomuus, niin kauan kun halutaan, että molemmilla on hyvä olla. Epäkunnioituksesta tykkäävä subikaan ei halua tuntea itseään syrjityksi ikuisesti.

Nähdäkseni osa ongelmaa on se, että meillä on niin pieni skene. Kuulemma esim. Kaliforniassa järjestetään jatkuvasti korkean protokollan pippaloita etiketiltään väljempien kinky-bileiden ohella.