Kirjoittaja Aihe: Subin käytös?  (Luettu 61028 kertaa)

Kahlittu

• Vieras
Vs: Subin käytös?
« Vastaus #60 : 15.07.2016, 20:57 »
Skene täynnä wannabe psykoterapeutteja.

Mä dikkaan ittestäni just tämmösenä mitä oon ja sille voi masterit ja dommet haistaa vitut jos ei kelpaa.

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
« Vastaus #61 : 15.07.2016, 21:21 »

Mä dikkaan ittestäni just tämmösenä mitä oon ja sille voi masterit ja dommet haistaa vitut jos ei kelpaa.

:love: :love: :love:

Mr.Inathu

« Vastaus #62 : 16.07.2016, 11:19 »
Tuntuu kummalliselta, miksi jatkuvasti tietyt intressiryhmät haluavat aina nähdä ihmiset ja asiat mustavalkoisesti, halutaan nähdä "oikeaa" ja "väärää", "parempaa" ja "huonompaa"... Kun nuo ovat käsitteitä, joiden arvottaminen perustuu täysin tarkkailijan omaan positioon ja intresseihin. Toisin sanoen siihen, mihin kohtaa arvokoordinaatiosta tarkkailija haluaa origonsa sijoittaa.

Esimerkkinä vanha omenavertaus: Yksi henkilö katsoo omenaa toiselta puolelta ja toinen taas toiselta puolelta. Kun heiltä kysytään: "Minkä värinen omena on?" Vastaa toinen sen olevan vihreä ja toinen taas ilmoittaa sen olevan punainen... Molemmat henkilöt ovat täysin oikeassa, koska totuus riippuu siitä, mistä suunnasta asiaa tarkastellaan.

Toisin sanoen, minkälaista tulisi olla subin käytös?

Sellaista mitä subilta odotetaan, siinä ympäristössä jossa hän toimii. Jos tarkkailun näkökulma on kahden ihmisen välinen suhde, on subin asema määritelty siinä. Jos kysymys on viiden hengen sessiosta, on oletus määritelty etukäteen osallistujille. Jos kysymys on yhdistyksestä tai yhteisöstä, jonka toiminnassa on määritelty säännöt, toimitaan heidän omassa toiminnassaan niiden mukaan. Sitä isompiin yksiköihin on sitten jo täysin mahdotonta luoda sääntöjä, joista kaikki ovat samaa mieltä... Itseasiassa en ole vielä toistaiseksi törmännyt yhdistyksiinkään, jotka pysyisivät yksimielisyydessä, joten siitä voi kukin vetää omat johtopäätöksensä ;)

Loppukaneettina tähän vielä. Alistujan ei kannata yrittää etsiä mitään "Aitoa Totuutta" tai "Ainoaa Oikeaa Tapaa", jolla subin pitäisi alistua, koska sellaista ei ole olemassakaan. Mieluummin kävisin potentiaalisten kumppaneiden kanssa syvällisesti ja ajan kanssa läpi mieltymyksiä ja rakentaisin joka kerrallan aivan uniikit säännöt ja toimintatavat.

-Mr.Inathu

PS. Aloittajan motivaatioon aloittaa tämä ketju, voisin vain todeta että erään nimeltä mainitsemattoman yhdistyksen jäsenet voisivat vähän mennä jo itseensä ja lopettaa yhdistyksestä omasta halustaan poistuneiden ihmisten kiusaamisen, sellainen ei anna yhdistyksestä kovinkaan hyvää kuvaa... IMHO

Xpyx

• Vieras
« Vastaus #63 : 16.07.2016, 13:56 »

:love: :love: :love:

Tälle nauroin tänään.  :D Naulan kantaan.

Pitkä keju, josta luin osia. Olen viettänyt pitkiä aikoja vain kahdessa skenessä, Suomessa ja nyt useamman vuoden täällä Hongkongissa, ja sen lisäksi vieraillut monissa maissa.

Kaikilla skeneillä on ominaispiirteensä, mutta sanoisin että tietynlainen "oikean totuuden" tai "oikeuden" etsiminen ja määrittely vaikuttaa olevan aika leimallista suomalaiselle kinkyydelle. Tiedän kyllä, että tästä "True Sub", "True Dom/Domme", "True Daddy", "True Little" ja "True mitäikinä" -asiasta puhutaan kaikkialla joidenkin keskuudessa, mutta tuntuu että Suomessa ehkä...hieman enemmän? Mutta toisaalta mä näen sen vain tän palstan kautta.

No siis koko true-hommahan on ihan hölönpölöä ja piste, ei siitä sen kummempia. Jotkut alistuvat niin että sen on elämän päätehtävä, ja jotkut alistavat samalla tavalla. Joillain se on identiteetin ydintä, joillain se on vain leikkiä, joillain se rajoittuu johonkin, jaadijaadaa. Kaikki tietävät että alistumista ja alistamista on yhtä monenlaista kuin on tekijääkin.

Tämän sanottuani on uskouduttava: olen "True Sub". Olen sitä, minkä "True Master" hyväksyy tavatessaan. Mä alistun Dominoivalle luontaisesti, perusten pelkästään rooliin ja usein jo sukupuoleen (mä olen Male Supremacy -ihmisiä, ja vaikka olenkin nainen ja sadisti, en pysty itse oikein näkemään naista itseeni nähden ylempänä, koskaan). Ja mä olen aina tiennyt tämän.

Mitä se sitten on, tämä minun niin "aito" suuntautumiseni - joka leimaa kaikkea käyttäytymistäni suhteessa miehiin ja Dominoiviin siinä määrin, että läpäisen tiukimpienkin puritaanien seulan aika kepeästi?

En oikein tiedä. Joku syntymähomma? Mä olen aina ollut tälläinen. Luonnetta, myös? Tiettyä vakavuutta, hartautta, joka näkyy muuallakin? Ehkä se on sitä, että olen ollut pervo pikkutytöstä, joten se on ehtinyt leimata suhtautumistani, olemustani ja käyttäytymistäni niin, että se täsmää. Johdonmukaisesti, lähes aina, ja pakottamatta. Ehkä se on sitä, että mun tarpeeni alistumiseen, omistetuksi tulemiseen ja palvelemiseen on niin suuri, että olen hionut olemustani tietoisesti siihen suuntaan vuosikymmeniä? Who knows?

Epäkoherentti, hieman kuumeinen viesti, mutta halusinpas kertoa tämänkin puolen. Tosisubin, joka nyt sitten "ihan oikeasti ja aidosti" alistuu ja jolla ei ole karkkikauppataipumuksista aavistustkaan - ja joka silti pitää kaikenalista aitoudesta keskustelua, tietynlaisen käytöksen odotusta, tai alistujien - sen enempää kuin Dominoivienkaan- arvottamista ihan huttuna.  :)

Eli loppukaneettina vastaus tähän kysymykseen: millaista on subin käytös: sellaista kuin HÄN haluaa (jos mennään subin mukaan), sellaista kuin Dominoiva haluaa (jos subi on siirtänyt vallan Dominoivalle ja hän päättää) tai sellaista kuin se näiden kahden dynamiikassa yhteisestä päätöksestä on (jos mennään tasa-arvoisesti). Ja vähän kaikkea siltä väliltä, tilanteesta ja ajasta ja suhteen vaiheesta riippuen.

Ei pitäis kirjoitella kuumeisena foorumeille, kadun sitä vielä.  ;)

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #64 : 16.07.2016, 13:59 »

Se varmasti johtuu siitä, että täällä on niin valtavasti ihmisiä, jotka tarvitsis kipeästi psykoterapeutin palveluja.

Kysynnän ja tarjonnan -laki.

IKRM

Ms. M

• V.I.P.
  • Galleria
« Vastaus #65 : 16.07.2016, 15:29 »
Aloittaessani ketjua motivaatio oli aikaisemmin mainitsemani tapaus. Koetin hiukan sarkastisesti muotoilla kysymykseni, koska minusta ei ole olemassakaan mitään ihme käytöskoodia, jolla tunnistaisi subin.

En todellakaan usko siihen, että on yksi ainoa oikea tapa olla Dominoiva tai alistuva. Ihmiset ovat yksilöitä ja jokaisen tapa on erilainen. Keskusteluissa täällä ja muualla olen törmännyt siihen ajatukseen, ettei alistuva saisi omata kovinkaan voimakkaita mielipiteitä asioista. Ja jos omaakin, niin pitäisi silti pitää ne omana tietonaan. Ajatusmalli on minulle täysin vieras, sillä mitä tekemistä mielipiteillä ja niiden esiintuomisella on seksuaalisen preferenssin kanssa?

Itse olen "sitä saa mitä tilaa"-ihminen. Jos minulle on kohtelias ja kunnioittava, olen minä sitä takaisin. En näe mitään syytä nöyristellä ihmisiä heidän seksuaalisuuden tai sukupuolen takia. Tämä siis session ulkopuolella. Sessiossa asiat ovat ihan toisin. Samoin silloin, jos olen D\s-suhteessa, ja jos asioista on sovittu yhdessä.

Tuntuu, että joillakin seksuaalisuus on sekoittunut hyvin tiiviisti kaikkiin muihinkin elämän osa-alueisiin. Tarkoitan nimenomaan nyt Dominoiva\alistuva ominaisuuksia. Ja se on täysin hyväksyttävää kun muistaa, että kaikilla seksuaalisuus ei tule niin voimakkaasti muuhun elämään.

Kahlittu

• Vieras
« Vastaus #66 : 16.07.2016, 16:22 »

Se varmasti johtuu siitä, että täällä on niin valtavasti ihmisiä, jotka tarvitsis kipeästi psykoterapeutin palveluja.

IKRM

Varmasti on.
Ja samaan aikaa täällä ihmiset, kenellä ei ole minkään valtakunnan pätevyyttä hoitaa niitä ihmisiä, jotka tarvitsisivat ammattia-apua, huutelee ohjeitaan. Noinkohan tekevät enemmän haittaa kuin hyötyä.

Lady Whip

• Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
« Vastaus #67 : 16.07.2016, 16:39 »

IKRM

Varmasti on.
Ja samaan aikaa täällä ihmiset, kenellä ei ole minkään valtakunnan pätevyyttä hoitaa niitä ihmisiä, jotka tarvitsisivat ammattia-apua, huutelee ohjeitaan. Noinkohan tekevät enemmän haittaa kuin hyötyä.

Mielipiteitä saa kirjoittaa ja tällaisessa paikassa missä kommunikaatio perustuu sanoihin on jopa suotavaa kirjoittaa jotain.

Sen mitä lukee ei kuitenkaan ole pakko kenenkään sisäistää/noudattaa.

Varsin ymmärrettävää, että ns. varmat mielipiteet nostavat pienen agression pintaan. Ne ovat kuitenkin vain mielipiteitä. Niinkin voi olla mutta saattaa se olla myös toisin.

DareDoll

• Vieras
« Vastaus #68 : 16.07.2016, 17:20 »

Aamen

Xpyx

• Vieras
« Vastaus #69 : 16.07.2016, 17:47 »

IKRM

Varmasti on.

Ja aika moni Dominoiva tykkää myös vähän toimia musta kyllä terapeuttina pikkasen liian kepeästi ihan privammissakin ympäristöissä. ja moni alistuva sitten taas hakee sitä...Se on ehkä semmoinen tämän skenen ominaisuus, mille ei kauheasti voi.

LeatherM

« Vastaus #70 : 16.07.2016, 19:39 »

IKRM

Varmasti on.

Ja aika moni Dominoiva tykkää myös vähän toimia musta kyllä terapeuttina pikkasen liian kepeästi ihan privammissakin ympäristöissä. ja moni alistuva sitten taas hakee sitä...Se on ehkä semmoinen tämän skenen ominaisuus, mille ei kauheasti voi.

On tässä valitettavasti sekin puoli, reilut parikymmentä vuotta alan ihmisiin enemmän tai vähemmän tutustuneena ettei osalle dominoivia / meitä sadistejakaan, tekisi ollenkaan pahaa ottaa muutama istunto ihan ammattimaisen kallonkutistajan pakeilla. Terapeutit kun on todellakin aivan eri ammattilaiset.

Ailouna

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #71 : 16.07.2016, 20:11 »
Eikös psykologin juttusille pääse aika helpostikin. Psykiatrille pitää olla jo lääketieteelliset perusteet.

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #72 : 16.07.2016, 20:56 »
Aloittaessani ketjua motivaatio oli aikaisemmin mainitsemani tapaus. Koetin hiukan sarkastisesti muotoilla kysymykseni, koska minusta ei ole olemassakaan mitään ihme käytöskoodia, jolla tunnistaisi subin.

En todellakaan usko siihen, että on yksi ainoa oikea tapa olla Dominoiva tai alistuva. Ihmiset ovat yksilöitä ja jokaisen tapa on erilainen. Keskusteluissa täällä ja muualla olen törmännyt siihen ajatukseen, ettei alistuva saisi omata kovinkaan voimakkaita mielipiteitä asioista. Ja jos omaakin, niin pitäisi silti pitää ne omana tietonaan. Ajatusmalli on minulle täysin vieras, sillä mitä tekemistä mielipiteillä ja niiden esiintuomisella on seksuaalisen preferenssin kanssa?

Itse olen "sitä saa mitä tilaa"-ihminen. Jos minulle on kohtelias ja kunnioittava, olen minä sitä takaisin. En näe mitään syytä nöyristellä ihmisiä heidän seksuaalisuuden tai sukupuolen takia. Tämä siis session ulkopuolella. Sessiossa asiat ovat ihan toisin. Samoin silloin, jos olen D\s-suhteessa, ja jos asioista on sovittu yhdessä.

Tuntuu, että joillakin seksuaalisuus on sekoittunut hyvin tiiviisti kaikkiin muihinkin elämän osa-alueisiin. Tarkoitan nimenomaan nyt Dominoiva\alistuva ominaisuuksia. Ja se on täysin hyväksyttävää kun muistaa, että kaikilla seksuaalisuus ei tule niin voimakkaasti muuhun elämään.
Olet kyllä kummalla foorumeilla liikkunut, sillä jos subilla ei ole mielipiteitä, niin miten hänen kanssa voi kommunikoida. Sillä monesti juuri subin tarvitsee itse tuoda esille asioita, johon hän saa myös vastauksia, jotka eivät välttämättä häntä miellytä, jolloin hän tietää tilanteen olevan "ota tai jätä", sillä tietää sen että vastaus ei tule muuttumaan. 

Tämän voi selittää parhaiten näin, eli subi voi toivoa saavansa piiskauksen, mutta siihen miten ja kuinka lujaa sen saa hän ei veikkaan enään vaikuttaa. Tässä samassa hän voi myös valita ne piispat joita haluaa, mutta ei taaskaan sitä kuinka kovaa, pitkään tai mille alueelle niitä käytetään. Eli subi kun tietää millä mielentilassa dominoiva on, hän voi tätä tietoa käyttäen ehkä vaikuttaa siihen kuinka sadistisella päällä sattuu toinen olemaan.

Ms. M

• V.I.P.
  • Galleria
« Vastaus #73 : 16.07.2016, 21:21 »

Olet kyllä kummalla foorumeilla liikkunut, sillä jos subilla ei ole mielipiteitä, niin miten hänen kanssa voi kommunikoida. Sillä monesti juuri subin tarvitsee itse tuoda esille asioita, johon hän saa myös vastauksia, jotka eivät välttämättä häntä miellytä, jolloin hän tietää tilanteen olevan "ota tai jätä", sillä tietää sen että vastaus ei tule muuttumaan. 

Tämän voi selittää parhaiten näin, eli subi voi toivoa saavansa piiskauksen, mutta siihen miten ja kuinka lujaa sen saa hän ei veikkaan enään vaikuttaa. Tässä samassa hän voi myös valita ne piispat joita haluaa, mutta ei taaskaan sitä kuinka kovaa, pitkään tai mille alueelle niitä käytetään. Eli subi kun tietää millä mielentilassa dominoiva on, hän voi tätä tietoa käyttäen ehkä vaikuttaa siihen kuinka sadistisella päällä sattuu toinen olemaan.

Niin. Totta varmasti tuokin. Tosin joillakin Dominoivilla on kyky kyllä keskustella asioista ja nähdä muutkin näkökulmat.

Guiden kommentista jotenkin mieleen kuva, että hän tarkoittaisi "neuvotteluita" ennen kuin sessioidaan tai aloitetaan suhde. Itse olen tässä kuitenkin koko ajan nyt tarkoittanut kanssakäymistä ilman mitään "taka-ajatuksia". Tälläkin foorumilla olen törmännyt siihen, että alistuvalla ei pitäisi kovin voimakkaita mielipiteitä olla. Jos on ja jos alistuva tuo mielipiteensä vielä esiin, niin häntä aletaan sen jälkeen nimittelemään ties miksi.

Siitä lähti motivaationi ketjun kysymykseen. Vastaus on jo tullut kyllä selville, suurin osa näyttää olevan sitä mieltä, ettei mitään käytöskoodistoa ole. Ehkä "vanhan koulun" tyypit arvostavat tietynlaista käytöstä alistuvalta, eikä siinä mitään. Pitäisi kuitenkin ymmärtää myös "uuden koulun" tyyppejä ja heidän tapaansa olla.

IKRM

• V.I.P.
  • kizzzan Herra
  • Galleria
« Vastaus #74 : 17.07.2016, 00:09 »
Pitäisi kuitenkin ymmärtää myös "uuden koulun" tyyppejä ja heidän tapaansa olla.

Minkälainen tämä new school -tapa olla on?

IKRM