Baarin kannatusmaksut
Minusta kaikki tehköön juuri niin kuin hyvältä tuntuu, kunhan normikäyttäytymiseen kuuluva toisen kunnioitus ja huomioiminen sekä vallitseva laki ja erillisten tilaisuuksien vihtyyvyyden takaavat säännöt ei unohdu. What goes around comes around.
Suurin osa ihmisistä on lampaita jotka tuntee suunnatonta tarvetta kuulua laumaan ja ryhmään, saada ihmisten hyväksyntä kaikille teoilleen ja tarpeilleen.Ja sitten on niitä, jotka luovat itse omat ryhmänsä, joihin muut sitten tuntevat halua kuulua.IKRM
Silloin kun suhde alkaa, ollaan niin käytöstietoisia. Puhutellaan oikein, kohteliaisuus huipussaan ja käytös viimeisen päälle pilkulleen jonkun protokollan mukaista. Ihminen tekee itseään tykö toiselle osapuolelle tämän symbioottisen alkuvaiheen aikana.Kun aikaa kuluu niin käytöksessä alkaa tapahtumaan muutoksia. Suhde vakiintuu ja käytös alkaa tasaantumaan siihen tilaan mitä se tulee olemaan jatkossa. Laskua tapahtuu kun enää ei jaksa/tarvitse miellyttää/ei viitsi/ei halua...Sen eteen täytyy nähdä vaivaa jotta edelleen samat pienet eleet, teot, sanat, kosketukset, kunnioituksen ilmapiiri olisi läsnä. Jokaista suhdetta täytyy hoitaa, myös kinkysuhdetta.Subin käytös on D:n vallassa. D:llä valta vaatia subilta tiettyä tasoa. Olisiko oma esimerkki se paras opettaja.... jos suhteen sisällä on joku pieni ele tai merkki subilta joka osoittaa arvostuksen Domiaan kohtaan, vain omaa Domiaan kohtaan. Mitä voi ajatella sinä päivänä sub ei sitä elettä enää tee.Minulle se saattaa tarkoittaa sitä, että olen kenties mokannut jotain eikä sub voi enää esim kumartua edessäni. Subin tyytyväisyys/tyytymättömyys näkyy käytöksessä ensisijaisesti omistajaansa kohtaan.
Tässä keskustelussa vanhan koulun jäsenet dilkkaa ihan oman käyttäytymisen, ja sanomistensa, puolesta itsensä ulos kerhostaan. Omituista.Jos toinen, vieläpä julkisesti, kertoo toiselle ettei tämä ole sub, niin mistä siinä on kyse? Ei osaa käyttäytyä oikein, tai mikä vielä pahempaa tuntee väärin tai on jotakin värää. Eikö se ole häpäisemistä? Kiusaamista? Eikö kyse ole häpemättömyydestä ja hävyttömyydestä, joka on puettu tietyn roolin antaman vallan kaapuun?Miksi joku toimii niin?Tai jos joku, vaikkapa tällaisella nettisaitilla, ruotii jonkun tuntemattoman teksteistä omaan ylivertaisen rooliinsa tukeutuen (vaikkapa Domme tai Master) jonkun toisen, usein vähemmän tunnetun tai uudemman jäsenen - tai subin, kirjoituksia niin että tekee raakaa tulkintaa nikin takana olevasta ihmisestä. Eikö kyse ole kiusaamisesta, häpäisemisestä?Miksi? Mikä tarve on sellaisen kirjoittamisen taustalla? Onko se oman terveen häpeän puute? Sen häpeän joka juuri mahdollistaa terveen yhteisön muodostumisen.Ymmärrän täysin kaikenlaiset "talon säännöt" ja muut suljetut piirit, joihin jokainen on tietoisesti itsensä tällännyt. Silloin voidaan poiketa tiukempaan protokollaan. Tietenkin. Mutta että nettisaitilla, tai isommissa bileissä. Ei, sitä en tajua. Ja ne ajatukset mitä sellaisen toivomisesta, saati olettamisesta, minulle tulee eivät ole kovin kauniita eikä kunnioittaviakaan.
Lainaus käyttäjältä: tsei_es - 12.08.2016, 16:46Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 12.08.2016, 16:40Komppaan Ms M:ää. Oma kokemukseni juuri tuollaisista mielenhallinnan puolelle menevistä jutuista on tosi huono, ja tosi epäkonsensuaalinen myös. En suosittele.Mutta kuten jo aiemmin ilmaisin, tuskin on muusta kuin trollista kyse. Jo aloittajan halu lähteä sovinnollisesti keskustelemaan 'deitti-ilmoituksestaan' ( joka ei edes ole deitti nyt vaan ihan vain normi keskustelunaloitus,) viittaa trollailuun ja ihmisten pyörittelyyn ja manipuloimisen haluun. Sitä samaa mielenhallintaa mutta laajemmassa skaalassa vain.Eli olisiko jo aika lopettaa keskustelu, vai jatketaanko. Huomatkaa että vastaan vain ja olen vastannut vain teidän muiden kirjoittajien sanomisiin.Olisi epäkohteliasta olla vastaamatta, koska kirjoittaja toivoo vastaustani hänen kirjoitukseensa.Eli et ole edes dominoiva.Minä lopetan oman osuuteni tähän. Muut saatte tehdä aivan niin kuin haluatte.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 12.08.2016, 16:40Komppaan Ms M:ää. Oma kokemukseni juuri tuollaisista mielenhallinnan puolelle menevistä jutuista on tosi huono, ja tosi epäkonsensuaalinen myös. En suosittele.Mutta kuten jo aiemmin ilmaisin, tuskin on muusta kuin trollista kyse. Jo aloittajan halu lähteä sovinnollisesti keskustelemaan 'deitti-ilmoituksestaan' ( joka ei edes ole deitti nyt vaan ihan vain normi keskustelunaloitus,) viittaa trollailuun ja ihmisten pyörittelyyn ja manipuloimisen haluun. Sitä samaa mielenhallintaa mutta laajemmassa skaalassa vain.Eli olisiko jo aika lopettaa keskustelu, vai jatketaanko. Huomatkaa että vastaan vain ja olen vastannut vain teidän muiden kirjoittajien sanomisiin.Olisi epäkohteliasta olla vastaamatta, koska kirjoittaja toivoo vastaustani hänen kirjoitukseensa.
Komppaan Ms M:ää. Oma kokemukseni juuri tuollaisista mielenhallinnan puolelle menevistä jutuista on tosi huono, ja tosi epäkonsensuaalinen myös. En suosittele.Mutta kuten jo aiemmin ilmaisin, tuskin on muusta kuin trollista kyse. Jo aloittajan halu lähteä sovinnollisesti keskustelemaan 'deitti-ilmoituksestaan' ( joka ei edes ole deitti nyt vaan ihan vain normi keskustelunaloitus,) viittaa trollailuun ja ihmisten pyörittelyyn ja manipuloimisen haluun. Sitä samaa mielenhallintaa mutta laajemmassa skaalassa vain.
Arvasin Vir et puutut tohon ' dominoivaan' mietin sitä ennen lähetänapin painamista
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 12.08.2016, 20:13Arvasin Vir et puutut tohon ' dominoivaan' mietin sitä ennen lähetänapin painamista No oikeestaan mua kiinnostaisi vielä enemmän se, mikä tuosta kyseisen trollin tekstistä oli susta se osa, joka teki hänestä "ei edes dominoivan". Kun mä kyllä tein omia määrittelyitä, joilla olisin halutessani voinut läimiä, mutta ei tullut mieleen tuo. En tosin aikonut muutenkaan osallistua siihen ketjuun, en nähnyt tarvetta. Ruokin vain viihdyttäviä yksilöitä .Vir