Kirjoittaja Aihe: Lupa olla narttu.  (Luettu 3682 kertaa)

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Lupa olla narttu.
« : 03.06.2016, 21:16 »
Tämän keskustelun aiheiden keskustelun kävin joskus aikoinaan yhden ihmisen kanssa., jossa keskustelimme onko narttu pakotettu tila vai onko se tila jonka alta toiselle luvan olla sellainen.

Kun aloitimme keskustelua hän oli vahvasti sitä mieltä että siihen liittyy pakottaminen,  mutta kun toin siihen mukaan nautinnon antamisen, jolloin toisella on lupa tehdä mitä katsoo parhaaksi, hän pikkuhiljaa alkoi miettimään asiaa toisin. Tällöin esitin hänelle kysymyksen, jossa oli pohdittava kumpi on vaikeampaa, tietää miten toinen tyydyttää,  vai se että tekee vain kuin hän sanoo. Jolloin hän ymmärsi sen mikä on subin ja nartun ero, jossa toinen on oppinut olemaan oikeallatavalla aktiivinen. Tämä suhde jäi kaveri asteelle, aihe toisaalta nousee silloin tällöin vieläkin esille.Toisaalta oli mukava saada häneltä viesti vähän tämän keskustelun jälkeen, jossa oli yksi lause " Ei koskaan enään puuhapetejä! ".

Ms. M

• V.I.P.
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Lupa olla narttu.
« Vastaus #1 : 03.06.2016, 21:35 »
Tämä on semantiikkaa puhtaasti minulta, sanon silti kuitenkin. Narttuna oleminen on sitä, kun kaipaa nimenomaan seksiä ja rietastelua. Subina oleminen on aivan täysin muuta. Subi, subbailu on kokonaisvaltaisempaa. Näin siis minun maailmassani asia menee.

MasterOpie

• Vieras
« Vastaus #2 : 04.06.2016, 12:59 »
Sinänsä ihan hyvää pohdintaa Guidelta että sub tai narttu tms oppii ymmärtämään itsestään, suhteestaan, elämästään bdsm.n avulla. Kuitenkin, jos oikein ymmärsin viestistä, niin Guidella on selvä käsitys mikä on subin ja nartun ero. Mielestäni on tärkeä ymmärtää, että termejä sub, narttu tms ei ole mitenkään virallisesti määritelty, joten tuo ero termien välillä on suhdekohtaista ja tässä tapauksessa Guiden itse luomaa. Minä tunne hyvin läheisesti pervoja jotka kutsuvat itseään ainakin nimillä, sub, narttu, karkkikauppa sub (ihan omasta tahdostaan), pikkuinen, lutka, huora... ja silti he tietyssä tilanteessa käyttäyvät, minun maailmassani ja mielestäni, niin kuin kuvittelen vaikka subin tai nartun käyttäytyvän. Kyse siis vaan minun maailmastani samalla lailla kuin Ms. M kertoo omassa viestissään mitä se on hänen maailmassaan. Saattaa toki olla, että Guidenkaan tarkoitus ei ollut julistaa että sub on tietynlainen ja narttu tietynlainen, mutta en vaan sitä ymmärtänyt. 

t. Karwanaama

misuli_n

« Vastaus #3 : 04.06.2016, 13:39 »
Mietin tuota lupa olla narttu.
Käsitän sen niin, että ihminen hyväksyy itsessään olevan 'narttu' puolen,
ja päästää valloilleen sisäisen narttunsa, ja nauttii.
Narttu sana voi pitää sisällään niin monenlaisia asioita.
Itsessäni on ainakin: Ärhäkkyys, tempperamenttisuus, intohimo ja leikkisyys seksissä.

Ja millainen on hyvä narttu? Hyvä sub/orjatar?
Sanat eivät poissulje toisiaan pois.

Tkuisäntä

• Vieras
« Vastaus #4 : 04.06.2016, 17:33 »
Mirkku tukasta nurin, naruihin, kumipallo kuonoon ja väriä pintaan. Siinä voi sitten keskenään pohtia subin ja nartun eroa diskurssianalyysin keinoin:-)

(Toivoo, ettei kukaan kysy tarkennusta, kun tuo d-a on ainoa, minkä kirjoittaja opinnoista muistaa:-)

J

Sindy68

• Vieras
« Vastaus #5 : 04.06.2016, 20:58 »
Mä oon ajatellut, et nimitys tulee enempi sieltä Domme osastolta, =  mitä Masteri , Isäntä tai Herra / kuka milloinkin
on tottunut  käyttämään. Ainakin itseä on kutsuttu noilla kaikilla mausteilla vähän fiiliksestä, vastapuolesta ja tilanteesta riippuen.
Ja samahan se on myös toisin päin...

Subina oleminen on luontainen ominaisuus, sillä nyt harvoin kukaan arjessa kutsuu kuitenkaan...
vastakohta Dom luonteelle niin ikään. 

Oon huomannut nimityksen eron lähinnä siten, että mitä rajummaksi mennään, sitä vahvemmalla
sävyllä käsky käy... Narttuna ollaan tilanteessa huomattavasti syvemmällä alistumisen tasolla, kun esim. orjattarena tai vinkuleluna.
Jotenkin myös tuntuu, et narttuna ollessa meikit on levällään ja ote / rietastelu on rajumpaa, kun pehmopuolella,
missä vastapuolella on enempi rajoja.

Samoin voisi ajatella myös mikä on Masterina ja Domina olemisen ero. Mun mielestä Dom on pehmeämpi, usein kokemattomampi ja kiltimpi,
kun Master taas tietää, miten "narttu" kesytetään, eikä tyydy, ennen kun on saanut haluamansa juuri niin, kuin on milloinkin päättänyt.

Kyllä kaikki ja kaikkea voi olla ja elää samassa paketissa !

Guide-Master

• Baarikärpänen
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
« Vastaus #6 : 04.06.2016, 21:17 »
Mietin tuota lupa olla narttu.
Käsitän sen niin, että ihminen hyväksyy itsessään olevan 'narttu' puolen,
ja päästää valloilleen sisäisen narttunsa, ja nauttii.
Narttu sana voi pitää sisällään niin monenlaisia asioita.
Itsessäni on ainakin: Ärhäkkyys, tempperamenttisuus, intohimo ja leikkisyys seksissä.

Ja millainen on hyvä narttu? Hyvä sub/orjatar?
Sanat eivät poissulje toisiaan pois.
Niin pitää varmaan tarkentaa, eli ihminen itse voi olla narttumainen ja toinen ihminen luonteeltaan hyvinkin luontevasti alistuva. Nämä voivat myös olla hänessä itselleen tuntemattomia puolia, jolloin hänelle kun näistä puhuu, hän myös alkaa näitä puoliaan itsessään tiedottamaan. Tällöin myös näiden kahden ihmityypin alistaminen lähtee eri lähtökohdista. Sillä toi keskustelu jonka kävin, lähti siitä kun tämä ihmetteli miten voi olla niin paljon niitä, joille jonkun välineen käyttö on niin tärkeitä,  että ei osaa sitä käyttää silloin kuin yksilö sitä tarvitsee, vaan käyttää sitä niin kuin on joskus sen oppinut.

Eli itse kun mietin aina mitä minun pitää tehdä, niin monesti kun juttelen toisen kanssa, niin joudun lopettaa suunittelemisen kokonaan, sillä suunnitelmat vain ovat liian jäykkiä toteuttaa kun kyseessä on yksilö joka elää hetkeä, jolloin hänen mielentila myös vaihtelee voimakkaasti. Eli tässä varmaan ollaan samaamieltä, että kyseessä on tilanteen elämistä siinä ajassa.☺

Moita

« Vastaus #7 : 05.06.2016, 12:53 »
Omasta mielestäni kuka vain suhteellisen aikuisesti seksuaalisuuttaan tajuava henkilö voi olla narttu. Itse yhdistän narttuuden seksimyönteiseen toiminnallisuuteen, jossa asioita tapahtuu omilla ehdoilla - myös se mahdollinen alistuminen.

Voin esimerkiksi jonain hetkenä kokea olevani "narttu", enkä tässä yhteydessä tarkoita ao. sanalla naiseuden joitain kuviteltuja ja sosiaalisessa mielessä täysin sopimuksenvaraisia sekä puhtaan stereotyyppisiä ulottuvuuksia, joita satunnaisääliöt nostavat esille halventavissa yhteyksissä. Sen sijaan puhun jostain ihanan halpamaisesta ja omaehtoisesta sekä sukupuoliriippumattomasta kiimasta, joka saa kiehnäämään haarusväliä puhelintolppaa vasten vaikka naapurikin näkee.

Vastausta ei siis ole lukittu mihinkään tiukkoihin raameihin, joskin eri alakulttuureissa ja sosiaalisissa sisäryhmissä "nartulla" saattaa olla joitain hyvin rajattuja merkityksiä. Halventavassa merkityksessä (ja siis BDSM-kontekstin ulkopuolella) narttuus on mielestäni jotain, mistä nartut syyttävät kanssaihmisiä, ja käyttävät luvattoman vallankäytön hyvin ohkaisena käsikassarana.

Kun vastaan kävelee seksuaalisuutensa hallitseva ja omilla ehdoillaan sitä kokeva iloinen ihminen, heikkomielinen saattaa kutsua "nartuksi" niin kuin se olisi Paha Asia.