Baarin kannatusmaksut
Sekä Vir ja quipu, kaiken sanasalaatin tuolla puolen, kiitos.
Mutta siis, mikä on se ongelma. Ongelma on se, jos ihmiset olettavat, että BDSM olisi aina jotain hyvien ihmisten puuhastelua ja mustan puolen melkein täysin valkeaksi pessyttä väkeä konsensuaalisesti yhdessä viihtymässä. Varsinkin ne ihmiset, jotka tietävät tarvitsevansa huolellista jälkihoitoa, heidän pitää tajuta, että ei voi olettaa, että jokainen joka näitä harrastaa, olisi itse jo ihmisenä kehittynyt jollekin myyttiselle tasolle. Yleisempää on näihin päätyminen siksi, että on oma halu ja tarve ja himo ja taipumus, eikä se yksin takaa mitään. Seurauksena suhteita ja sessioita, missä toista ihmistä ei aina kohdata edes välttävällä moraalilla, tai edes välttävillä taidoilla havaita toisen tarpeet ja vastata niihin. Ja sitten se osa, minkä moni haluaisi unohtaa: niitä melkein mustia enkeleitä on, ja niille löytyy vastapareja, ja yhdessä he voivat saada mitä kukin haluaa, vaikkapa aitoa julmuutta ja välinpitämättömyyttä muista kuin itsestä.
Mulle koko aiheesta tuli ekana mieleen hyvinvoivien ja yltäkylläisyydessä piehtaroivien länsimaisten tapa olla mukamas jotenkin paha ja leikkiä turvateatteria. Mutta no mitä helvettiä, kyllähän seksuaalinen vallankumous - valistusajan perillisenä - oikeuttaa tällaiseenkin hauskaan Sehnsuchtiin. Terve ja tasapainoinen aikuinen ihminen kestää kyllä pientä tylytystä jos niin on sovittu. Itse en jaksa teeskennellä pahempaa tai kiltempää kuin olen.
Lainaus käyttäjältä: Lady Whip - 24.04.2016, 11:52Mitä tarkoittaa itsensä rakastaminen. Onko se sama asia kuin kunnioittaminen.Jos näin on, silloin ymmärrän tekojen vaikutuksen. Toimii sillä tavalla muita kanssaeläjiä kohtaan jotta voi katsoa itseään peilistä tuntematta häpeää tekojensa vuoksi.Itsensä kunnioittaminen on osa itsensä rakastamista. Itsensä rakastaminenhan on tahtoa olla itselleen hyvä ja oikeudenmukainen, että voi myös olla ja tehdä hyvää, olla oikeudenmukainen myös muille.
Mitä tarkoittaa itsensä rakastaminen. Onko se sama asia kuin kunnioittaminen.Jos näin on, silloin ymmärrän tekojen vaikutuksen. Toimii sillä tavalla muita kanssaeläjiä kohtaan jotta voi katsoa itseään peilistä tuntematta häpeää tekojensa vuoksi.