Baarin kannatusmaksut
Miten väkivalta liittyy kinkyilyyn?
Mutta harmittaa, kun asian häpeällisyys aiheuttaa sen, ettei siitä voi puhua. Ja puhuminen avoimesti tarkoittaisi vertaista tukea, häpeän purkautumista ja apukeinoja, jotta pystyisi hillitsemään itseään.
Yksittäisten lauselmien vetäminen on populismia ja vailla ymmärrystä.
Välikommenttina vailla mitään sisältöä, mikä veisi keskustelua eteenpäin.Olen täysin eri mieltä, etteikö naisten/äitien käyttämä fyysinen "väkivalta" lapsiaan kohtaan olisi tabu. Ja enemmän tabu kuin miehen läpsiminen. Äiti paljastaa itsestään lapsuuden traumat, ulosottolaskut, kyvyttömyyden hoitaa asioita, kiroilun, täyden elämänhallitsemattomuuden, puolison pettämisen ja vaikka sen puolison läpsimisen, mutta lasten lyöminen nousee pandoran lippaasta ihan viimosena ja vasta todella vankan luottamuksen jälkeen. Jopa tukistaminen tai kiinnikäyminen ovat niin pahoja asioita äideille, että niitä peitellään tai valehdellaan, ettei sellaista ole koskaan tehnyt.Ja kyllä mä ymmärrän, että lasten pahoinpitely missään muodossa on tabu. Se on kielletty. Se on laitonta ja se on häpeällistä. Että käy pienempään fyysisesti kiinni. Että satuttaa omaa lastaan. Mutta harmittaa, kun asian häpeällisyys aiheuttaa sen, ettei siitä voi puhua. Ja puhuminen avoimesti tarkoittaisi vertaista tukea, häpeän purkautumista ja apukeinoja, jotta pystyisi hillitsemään itseään.
Olen täysin eri mieltä, etteikö naisten/äitien käyttämä fyysinen "väkivalta" lapsiaan kohtaan olisi tabu. Ja enemmän tabu kuin miehen läpsiminen. Äiti paljastaa itsestään lapsuuden traumat, ulosottolaskut, kyvyttömyyden hoitaa asioita, kiroilun, täyden elämänhallitsemattomuuden, puolison pettämisen ja vaikka sen puolison läpsimisen, mutta lasten lyöminen nousee pandoran lippaasta ihan viimosena ja vasta todella vankan luottamuksen jälkeen. Jopa tukistaminen tai kiinnikäyminen ovat niin pahoja asioita äideille, että niitä peitellään tai valehdellaan, ettei sellaista ole koskaan tehnyt.Ja kyllä mä ymmärrän, että lasten pahoinpitely missään muodossa on tabu. Se on kielletty. Se on laitonta ja se on häpeällistä. Että käy pienempään fyysisesti kiinni. Että satuttaa omaa lastaan. Mutta harmittaa, kun asian häpeällisyys aiheuttaa sen, ettei siitä voi puhua. Ja puhuminen avoimesti tarkoittaisi vertaista tukea, häpeän purkautumista ja apukeinoja, jotta pystyisi hillitsemään itseään.
Lainaus käyttäjältä: Maaria - 13.03.2016, 09:12 Mutta harmittaa, kun asian häpeällisyys aiheuttaa sen, ettei siitä voi puhua. Ja puhuminen avoimesti tarkoittaisi vertaista tukea, häpeän purkautumista ja apukeinoja, jotta pystyisi hillitsemään itseään.Tällä hetkellä tuota asiaa peitellään sillä, että kaikin tavoin julkisuudessa tuodaan esille miesten väkivaltaisuutta.