Baarin kannatusmaksut
Kyllä voi. Itse toimin taannoin "tukena" gradua puurtavalle subille, jolla oli motivaatio hukassa valmistumisen loppumetreillä. Systeemi oli erittäin palkitseva meille molemmille ja kyseinen henkilö valmistui tavoiteaikataulussaan. Aikaansaamattomuuden taustalla olevia syitä kannattaa toki pohtia, joko yksin tai ammatti-ihmisten kanssa, jos ne kovasti häiritsevät elämää. Jos syynä ei ole äkillinen vakava terveydellinen ongelma, joka vaatisi muuntyyppistä interventiota, niin sehän on vaan hieno juttu, jos onnistuu valjastamaan fetissit arkisten pulmien ratkomiseen. Se ei millään tavalla sulje pois sitä, että samalla pohdiskelisi, mitkä muut asiat liittyvät motivaatioon ja millaisia esteitä aikaansaamiseen liittyy.
Eikös se kipu tule jo siinä kun yksin yrittää ja epäonnistuu-että mihin sitä lisäkipua vielä tarvitsee?
Jos elämänhallinta on huonontunut niin että työt ja terveys siitä kärsivät, niin ensiksi kannattaisi ottaa selvää, oletko esimerkiksi masentunut tai kärsitkö burnoutista. Sitten vasta kun se asia on saatu selvitettyä, voi alkaa harkitsemaan kinkyilyä yhtenä hoitokeinona.
Jotkut on vaan rakennettu jotenkin kummasti, on unohtunut asentaa se ohjelma, joka vastaa motivoitumisesta ihan itsensä takia. Minä olen yksi näistä "onnettomista", jotka kaipaavat ulkopuolista motiivia/motivaatiota tehdä asioita.
Mutta voi tulla kyllä pulma siitä että pitääkin rangaistusta palkintona . Siis täytyisi olla käänteinen, eli ei saa rangaistusta jos ei pysy annetussa tavoitteessa. Meneeköhän liian vaikeaksi?