Baarin kannatusmaksut
Olen osittain kasvatusteorian kannattaja. Siis uskon että tietynlaiset kurjat jutut ihminen pystyy kääntämään positiivisiksi kokemuksiksi psyykkisesti. En tiedä miten mutta esimerkiksi kauhu aiheuttaa itselleni usein kiihotuksen tunteen vaikken nyt mitään hyvää syytä tähän keksi. Myöskin alistumisen tai nöyryytyksen muuttuminen kiihotukseksi voisi olla samankaltainen "coping"-mekanismi. Ihminen joka on kokenut vahvan nöyryytyksen joskus pissatessaan housuun koulussa voi kokea saman tilanteen mielessään jatkossa kiihottavana? Enpä tiedä, ehkä tässä on jotain perää..?Tai ehkä kyseessä on vain tilanne jossa vahvat voimakkaat tunteet menevät vähän päällekkäin ja sekaisin? Voimakasta kiihotustilaa voi seurata itku tai hysteeristä itkukohtausta nauru. Jostain syystä vahvat tunteet joskus lipuvat päällekäin..
On mielen kiintoista että ihminen lokeroidaan johonkin lokeroon, itsellä paljonkin riippuu mitä olen siitä kuka on vasta puoli. Eli toisaalta voin tuottaa tuskaa ja kipua ilman hallintaa, jota nykyään kylläkin pidän turvallisuus syystä mieluiten mukana. Eli itse en monesti kukaan ole nähnyt masokisti joka ei ole myös alistuva, sillä tapa millä toista riivaa yleensä johtaa antautumiseen. Jolloin ainoa asia on haluanko hallita vai en, eli normaalisti jo suostuminen on osittain alistumista, varsinkin jos sadistisia saa määritellä tason jolla toimitaan.