Baarin kannatusmaksut
Sen olen huomannut että kun keskustelussa jos joku alkaa puhumaan että rajoja pitää oikeasti venyttää ja millä tavalla niin se alkaa stressaamaan ja tuntumaan hieman epämiellyttävältä tai painostavalta vaikka se ei niin olisikaan.
Kammiovärinä aloitti aiheesta pari päivää sitten samankaltaisen ketjun:http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=12578.0Kyllähän se on ihan normaalia, että kiinnostuksen kohteet ja voimakkuudet vaihtelevat, olipa aihe mikä tahansa. Toki jos asia kovasti häiritsee, niin kannattaa ottaa selvää, vaivaako itseä esimerkiksi masennus.
Minusta on aivan normaalia että jokaisella on kausia kun ei kiinnosta alistua tai alistaa.Ei kai kukaan jaksa seksiäkään koko ajan harastaa, vaikka sitä tarjolla olisikin, ja vaikka kuinkaseksiä rakastaisi.Ihmiset on -SeRenttuTaas-
Lainaus käyttäjältä: Tuomas - 16.12.2015, 17:05Minusta on aivan normaalia että jokaisella on kausia kun ei kiinnosta alistua tai alistaa.Ei kai kukaan jaksa seksiäkään koko ajan harastaa, vaikka sitä tarjolla olisikin, ja vaikka kuinkaseksiä rakastaisi.Ihmiset on -SeRenttuTaas-Samaa mieltä. Sessioimistahan voi periaatteessa ihan hyvin verrata seksiin - ja jos on pitkässä d/s parisuhteessa, jossa suhde koostuu pelkistä sessioimisesta, niin varmasti niitä kuivia kausia tulee kinkyillekin. Kinkyilläkin arki on kuitenkin arkea, joka koostuu töistä ja harrastuksista ja väkisinkin sitä varmasti tulee tilanteita, jolloin ei vain jaksa tai halua sessioida. Johtuen juuri ihan tavallisista syistä kuin stressi, väsymys jne.
Mulla oli joskus samanlaisia fiiliksiä. Johtui sitten siitä, että silloisessa kinkysuhteessa kaikki ei ollut kohdillaan ja pakotin itseäni asioihin, joita en olisi välttämättä halunnut kokea. BIG MISTAKE.Se mitä opin, on se, että jokaisen seksuaalisuus on erilaista ja ketään ei voi tuomita seksuaalisuutensa takia (paitsi ne, jotka vahingoittavat viattomia sivullisia seksuaalisuutensa toteuttamisen varjolla). On täysin ok haluta välillä vaniljaa, on täysin LUONNOLLISTA haluta vaniljaa välillä. Ja välillä taas sitten jotain kunnon kinkyirstailua. Se ei haittaa. Se on sinun seksuaalisuuttasi, ja koska vielä olet uusi näissä asioissa niin on ihan normaalia että halut vaihtelee melkein hetkestä toiseen, äärilaidasta toiseen. Kuuntele itseäsi. Tee sitä, suostu siihen, joka tuntuu sinusta hyvältä. Jota haluat. Jos koet, että sinua painostetaan, kerro se kumppanille suoraan. Jos kumppani ottaa siitä nokkiinsa, niin se on hänen ongelmansa. Ei sinun. Ymmärrystä pitää olla. Ja lopuksi, älä stressaa. Seksuaalisuus on niin monisyinen juttu, että sen oppimiseen menee koko ikä. Mä olen pari kolme vuotta ollut kinkyn maailmassa, ja edelleen välillä haluaisin vaan lempeästi lusikassa... It's all good. Go with the flow.
Lainaus käyttäjältä: Prinsessa - 16.12.2015, 14:07Sen olen huomannut että kun keskustelussa jos joku alkaa puhumaan että rajoja pitää oikeasti venyttää ja millä tavalla niin se alkaa stressaamaan ja tuntumaan hieman epämiellyttävältä tai painostavalta vaikka se ei niin olisikaan.Omat rajat ovat ainoat oikeat rajat, sekä itselle että muille. Ne voivat muuttua, mutta silloinkin omat rajat ovat ainoat oikeat rajat.
Voisin sanoa että iälläkin saattaa olla jotain tekemistä tollasen mielenkiinnon hiipumisen ja vaihtelun välillä. Itsekin olen nuori ja melko kokematon, ja lisäksi vielä switch, joten fiilis vaihtelee aika ajoin. Joskus ei huvita muu kuin vanilja, haluaa vain olla lähellä ja suukotella toista, joskus taas haluaa vielä rajumpaa menoa kuin yleensä. Mulla nää menee vähän kausittain, mutta omalla kohdalla saattaa kyllä olla mielenterveysongelmien kanssa jotain tekemistä. Masennusdiagnoosin oon siis lääkäriltä saanut, ja se vaikuttaa mulla kausittain, parin-kolmen viikon jaksoissa niin että välillä ei huvita eikä jaksa tehdä mitään, välillä haluaa kokeilla paljonkin kaikkea ja tehdä kaikkea. Välillä on alistuvampi olo, välillä taas mua ei saisi alistettua kirveelläkään tai haulikolla uhaten. Mieliala ja kiinnostukset heittelee ja olen huomannu että en ole ainakaan nuorista ainoa jolla tällasta on, jos ei seksuaalisuuden yms. osalta, niin muilla elämänalueilla.