Baarin kannatusmaksut
Olettaisin ite, että varmaan poistavat jotain vanhoja ketjuja? Esim "mitä ajattelin tänään, viikko se ja se"
Diiba-daaba ketjuja poistetaan jonkin ajan kuluttua.
Lainaus käyttäjältä: Athene - 30.11.2015, 22:51Diiba-daaba ketjuja poistetaan jonkin ajan kuluttua. Millä perusteella ketjut lasketaan "diiba-daabaksi"? Esimerkiksi miksi vanhat "Mitä ajattelin tänään" -ketjut on päätetty säilyttää?Mietin, että foorumin luettavuutta parantaisi huomattavasti se, että kaikki lukitut, mutta säästettävät ketjut siirrettäisiin omalle alueelleen. Olisi vaikka "Ruumishuone" -nimellä, jos huoneteemaa pitää jatkaa nimeämisessä. Tai vaikka "Juoppoputka"-nimellä, koska tämähän on baari, ja lukitun ketjun symbolina on lukko. Sitten nuo kaikki lukuisat turhat "SIIRRETTY:"-ketjut voisi myös koota omalle alueelleen tai tuhota, kun ei niissä ole kuin vain yksi viesti jossa kerrotaan mihin ketju on siirretty.Poistoa tai siirtoa ehkä voisi harkita myös wanhoille tapahtumaketjuille.
Ylipäätään nykyään ei mun mielestä pitäis poistella mitään jos ei oikeesti ole tarvetta. Esim se musavideo ketju oli yks iso resurssi kinky aiheisiin musavideoihin.. joka nyt lens jostain syystä roskiin .
Olis ihan kiva tietää millä logiikalla niitä ketjuja poistetaan. Esim edellinen musavideo ketju on poistettu lokakuussa, miksiköhän? Viekö se liikaa tilaa serveriltä, vai mikä se syy on?Ylipäätään nykyään ei mun mielestä pitäis poistella mitään jos ei oikeesti ole tarvetta. Esim se musavideo ketju oli yks iso resurssi kinky aiheisiin musavideoihin.. joka nyt lens jostain syystä roskiin .Noh, mä nyt oon vähän OCD arkistoinnin kanssa. Pakko kai koodailla softa että voi tallentaa ainakin omat viestit. Niillä on merkitystä mulle ja ne kertoo tarinan. Harmi tietty että nyt se viestihistoriasta näkyvä tarina on rikkinäinen ja täynnä reikiä, ois pitänyt aikaisemmin tallentaa se. oh well, bittiavaruuteen tää koko aikakausi lopulta katoaa
En ole foorumisoftan tekninen osaaja, mutta muistan viisaammilta kuulleeni foorumin sovelluskehittäjän suosittelleen ketjun maksimimitaksi sata sivua. Eli - "sata sivuisen ketjun availu rasittaa foorumin tietokantaa enemmän kuin normaalin ketjun availu ja se hidastaa koko sivuston toimintaa". Tai jotain. Mutta tässä siis syy miksi monet esim. baaritiskin ketjuista on numeroitu. Ketju on ylittänyt sen sata sivua ja se on katkaistu siitä kohden. Sessioisitko edellisen kanssa ketjussa on menossa jo yhdestoista ketju, joilloin se olisi pitkälti yli tuhannen sivun mittainen ellei sitä olisi katkottu.
...Poistoa tai siirtoa ehkä voisi harkita myös wanhoille tapahtumaketjuille.
Uppaan tän vanhan ketjun, kun: Lainaus käyttäjältä: Kettu vinossa - 01.12.2015, 11:02...Poistoa tai siirtoa ehkä voisi harkita myös wanhoille tapahtumaketjuille.Koitin nimittäin hakea yhtä tiettyä viestiä henkilöltä, jonka muistin sen laittaneen. En kuitenkaan muistanut minne ketjuun, joten menin hänen profiilin kautta. Tuloksia oli yli 600 viestiä, enkä lopulta löytänyt haluamaani. Mutta jäin miettimään, että kannattaako noita vanhoja miittiketjuja säilyttää? Tai, onko olemassa fiksumpi haku, että saan tietyn henkilön viestit vain tietyltä alueelta, jolloin vaikka vanhat sessioinnit baaritiskillä, tai "tuun, jos ei sada" -ilmoitukset miittiketjuissa ei tulis hakutuloksiin?