Kirjoittaja Aihe: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...  (Luettu 16456 kertaa)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Tässä olen tämän "kinkyurani" aikana törmännyt erääseen mielenkiintoiseen ilmiöön, kun puhutaan "polypalloilusta". Eli, että siis on primäärisuhde, ja sitten muita leikki/rakkaus/seksi/whatever-suhteita.

Ilmiö on nimeltään penetraatiokielto. Homma menee siis niin, että primäärisuhteen ulkopuolella leikkikavereiden kanssa saa tehdä kaikkea, mutta penetraatio on kielletty. Ymmärrän penetraatiokiellon terveydellisistä syistä, mutta ei kai se voi olla ainoa peruste? Jos tauti on, niin tarttuuhan se muullakin tavalla. Ja tämä ei koske millään tavoin vain naisia. Olen kohdannut miehiäkin, joihin pätee tämä penetrointikielto.

Mikä penetraatiosta tekee sellaisen, että se kielletään? Onko se jotenkin liian intiimiä?

En millään tavoin tuomitse tai halua kettuilla. Olen vain utelias, mikä penetraatiossa on sellaista, että se kielletään?

Ps. Jos tästä on jo jossain muualla foorumilla, niin sori.

Ps2. Ja mahdolliset kielioppivirheet voinee antaa anteeksi. Olen taas päivän koettanut kirjoittaa täydellistä suomea ja oon ihan töttöröö.


Synti

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 160
  • Voroileva kisu
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #1 : 16.11.2015, 17:12 »
Vähän sama, kun jotkut laskee nimenomaan penetraation pettämiseksi, mutta muuta ei. Jotenkin itse ajattelen, että vaikka suuseksi tai oikein intohimoinen suutelu tms on intiimimpää kuin varsinainen yhdyntä.. Onko se sitten joku iskostunut "finaali" mihin ei saa mikään johtaa, joka on paljon ylempänä kun muut toiminnot..

-katy-

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #2 : 16.11.2015, 17:55 »
Pitäisi vissiin testata erittäin pitkän tauon jälkeen-ettei vaan ole muuttunut "impotentiksi" ,hehee.
Olisko se perinteisen ajattelun mukaan siksi kiellettyä,että siinä muka pääsee ihmistä niin lähelle kuin on mahdollista. Itse en ainakaan muista päässeeni useimmitenkaan-päinvastoin,joutanut äkkiä pois ja muualle,mutta ehkä "kumppani" on ollut väärä ja meikä myös väärä henkilö

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2571
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #3 : 16.11.2015, 18:19 »
Tuli sellainen ajatus, että tämä liittyy jollain tiedostamattomalla tasolla lisääntymisasioihin ja evoluutioon.


Henk.koht. vaikuttaa siltä, että pitkän suutelun salliminen olisi haasteellisempaa kuin penetraation. Minäkin siis miellän tämän liittyvän jotenkin intiimiyteen.

tildalinda

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #4 : 16.11.2015, 18:23 »
Minulle nainti...niin käytän selkeää suomenkieltä mieluiten....on ehdottomasti SE juttu. Jollen saa kunnon naintia,niin se muu touhu jää vajaaksi. Ja kyllä se vaan on niin ,että vain naiminen on pettämistä. Minun mielestäni.
Ja kaikkein lähimmillään ihminen on toista kun on osittain tiukasti tämän sisällä...enkä tarkoita kieltä tai kättä tms.uloketta.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #5 : 16.11.2015, 18:45 »
Ilmiö on nimeltään penetraatiokielto. Homma menee siis niin, että primäärisuhteen ulkopuolella leikkikavereiden kanssa saa tehdä kaikkea, mutta penetraatio on kielletty. Ymmärrän penetraatiokiellon terveydellisistä syistä, mutta ei kai se voi olla ainoa peruste?

Penetraatio on kielletty, jos se loukkaa vakituista kumppania. Se on ainakin mielestäni oikein hyvä syy ja peruste kieltää jotakin.

Harva kai haluaa tahallaan loukata vakituista kumppaniaan?

Eivät kaikki osaa selittää tunteitaan, miksi joku asia loukkaa ja miksi joku toinen asia ei. Ei siinä aina järkiperustelutkaan auta.

Eiväthän esimerkiksi kaikki ylipainoiset ihmiset loukkaannu siitä jos joku sanoo heitä "läskiksi" tai kommentoi muuten heidän kokoaan, koska tosiasiahan se on että painoa on kertynyt liikaa eikä se ole terveellistä. Mutta toiset vastaavasti loukkaantuvat ihan hirveästi, ja sitä on monen vaikea ymmärtää, että miksi lihavaa ei saa sanoa lihavaksi vaikka se loukkaisikin.


Kettu vinossa, sessioinut suhteen ulkopuolella penetraatiokiellon alaisuudessa ja kestää kyllä läskikommentit. Eikä tiedä, mikä itseä loukkaisi eniten.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 19:04 kirjoittanut Kettu vinossa »

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1469
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #6 : 16.11.2015, 19:02 »
Ai on kielletty polypalloilussa? Ei se mikään pakkosääntö ole, itse en kiellä muilta enkä halua minultakaan kiellettävän. Käsitän kyllä että joillain juttu on toisin.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2966
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #7 : 16.11.2015, 19:06 »
Ai on kielletty polypalloilussa? Ei se mikään pakkosääntö ole, itse en kiellä muilta enkä halua minultakaan kiellettävän. Käsitän kyllä että joillain juttu on toisin.

Joo, mä ehkä kirjoitin vähän huonosti. Mut mun kohdalle sattuneissa polypalloiluissa se on ollut kieltolistalla. Ei tosiaan kaikilla ole. :)

Karhukolmonen

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 172
  • Sallivaa urofiliaa!
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #8 : 16.11.2015, 20:04 »
Toivottavasti en nyt sohaise ampiaispesään kun en ole poly. Mutta testataan.

Itse mietin asiaa klassisen seksin kannalta, vaikka tässä nyt kauheasti yritetään olla miehekästä niin mielestäni yksikään siitin ei viime kädessä kovene tunkeutuakseen muurinmurtajan lailla johonkin vaan jotta se otettaisiin vastaan. Suoritus tietysti voi olla raju, mutta kaikki perustuu haluun ja sallimiseen penetroitua kumppaniin. Siemensyöksyssä nainen ottaa omaan kehoonsa toisen eritettä. Eritettä, joka sisältää toisen sukusoluja, perimän. Se on yksi suurimmista hyväksynnöistä toisen koko persoonalle minkä tiedän. Tietysti seksiä harrastetaan nautinnon takia ilman syvempiä sympatioita ja siimahännät jäävät usein jumiin kumiin ja hyvä niin, en minä sitä mitenkään tuomitse. Mutta onhan tuo nyt aika intiimiä ja eräänlainen seksin kruunaus.

En minä pistäsisi pahakseni jos kumppani vähän ystäviään kovaan tarpeeseen piiskaa tai jonkun sitoo, mutta tuo penetroituminen paukkuu jo aika lailla rajoittimeen jos trakoitus on olla toisillemme niitä erityisiä aivan erityisiä yksilöitä.

Sitä paitsi luulen, että olemme fyysisesti edelleen savannilla juoksemassa sen ainoan (viimeisen) saaliin perässä, pelaten kovilla panoksilla selviytymisestä ja suvun jatkumisesta eikä jokin keskustelu tai uusi aate tee meistä hormonitoiminnaltamme tai tunteiltamme mitään uusia ihmisiä kuin ehkä hetkeksi.

PS. Mä olen valvonut vuorokauden joten nyt taitaa tulla aika sekavaa suttua näppiksestä.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #9 : 16.11.2015, 20:44 »
Melkein kuin Ms. M olisi kuvaillut minua aloituksessaan. Joten koitampa selittää omalta kantiltani.

Minusta penetraatio on kovin intiimiä.  Tästä syystä minusta olisi kovin kiusallista penetroida jonkun kanssa jonka olen tuntenut viikon tai kuukauden tai pari. Enkä sitä kauheasti edes pohdi. Osaan pitää hauskaa muutenkin. Toki näistä asioista on puhuttu kotona paljon enkä missään nimessä haluaisi horjuttaa rakkaussuhdettani. Mutta jos suhde etenee pisteeseen että tämä henkilö on muutakin kun vain leikkikamu, niin tähän asiaan voi tulla muutos. Tosin sekin tapahtuu täydessä yhteisymmärryksessä kaikkien osapuolten kanssa.

Omalla kohdallani taas kunnon suuhunnainti poikkeaa edellisestä ajatuksen tasolla paljon. Mutta se onkin sitten ihan eri tarina.

- Karwis

Tiera

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 177
  • Kiltti ja viaton lävistäjätäti
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #10 : 16.11.2015, 21:46 »
Mulle taas sitten seksi voi olla ihan niin pelkkää seksiä, että ihan sama harrastaako toinen sitä vai ei. Ne mitkä saattaisi häiritä olisi sit sellaisia yhdessä hengailuja ja höpöttelyjä jne. Että jos mustasukkailis ja asettelis kieltoja ja semmosia, niin ennemmin sallisin jonkun sessioinnin ja yhtymisen ja semmosen kun sitä muuta yhdessäoloa. :D

Mutta eiköhän noi ole aina niin tilannekohtaisia, että mahdoton sanoa mitä olisi mieltä mistäkin jos ei ole tilanne juuri käsillä.

Karhukolmonen

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 172
  • Sallivaa urofiliaa!
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #11 : 16.11.2015, 22:12 »
Onkohan tässä jokin mies/nais-näkemysero?

Valoa

Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #12 : 16.11.2015, 22:29 »
On.

Tiera

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 177
  • Kiltti ja viaton lävistäjätäti
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #13 : 16.11.2015, 22:52 »
Tietty on. Sukupuoli määrittää kaikki ajatukset. Nih. Daa.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1241
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #14 : 16.11.2015, 23:31 »
Minulle penetraatio (olettaen että se tarkoittaa penista pillussa, mikä on minusta aika kapea määritelmä) ei mitenkään erityisen seksuaalisempi toiminta kuin mikä tahansa muu, josta saa seksuaalista nautintoa. Jokainen penetroikoon, mikäli haluaa, tai jos joku haluaa sopia sen kiellosta, niin ihan ok sekin. :P