Kirjoittaja Aihe: Nuoret ja BDSM  (Luettu 9940 kertaa)

GentBoutellier

Vs: Nuoret ja BDSM
« Vastaus #30 : 02.12.2015, 02:03 »
Hienoa, että tämmöinen aihe puhuttelee ihmisiä ja varsin sekalaista ikäryhmää.

Nuoret ja bdsm voivat kulkea käsi kädessä hyvinkin sujuvasti, mutta monelle, se voi olla aluksi melko kysymysmerkkejä herättävää.

Itselleni aukesi silmät viimeistään armeijassa, missä pojat kirjaimellisesti avautuvat aivan kaikesta. Siellä ei säästellä mitään ja fantasiat ovat ihan arkipäivää metsäleireillä tai tuvassa. Keskustelujen lomassa paljastui, miten moni nuori poika/mies haaveilee alistumisesta tai touhusta, missä nainen vie ja mies vikisee. Oli piiskaa, kahleita, sitomista ja kaikkea muuta tavaraa. Puhumattakaan sitten kymmenistä muista fantasioista, jotka eivät liity bdsm-maailmaan. Koin sen melko helpotukseksi, että se on ihan normaalia ajatella näin. Olinhan silloin vasta 19-vuotias nuori. Hermoja raastaavaa oli, että tiesin bdsm:n olevan osa minua, mutta se oli liian tuntematonta ja uutta. Jännittävää, mysteeristä, epävarmuutta aiheuttavaa ja liian isoa käsiteltäväksi nuorelle silloisilla eväillä.

Onneksi, siitä vaiheesta on päästy yli ja myös iso kiitos kuuluu ihmisille, jotka ovat auttaneet ja on voinut kysyä myös ''tyhmiä kyssäreitä''. Tyhmiä kysymyksiä ei varmaankaan tässä skenessä ole, mutta joillekin se voi näyttäytyä luotaantyöntävältä asialta. Uskoisin, että monellekin nuorelle, jotka ovat uusia täällä, olisi hyvä löytää turvallinen ja rehellinen henkilö kenen kanssa voi keskustella ihan mistä vain. Toki vaatii toiselta osapuolelta melko rautaisia hermoja  ::) Henkilö ei tuomitsisi heti kättelyssä tai vähättelisi nuoren vajaavaista tietomäärää aiheesta bdsm.

Itse ainakin haluan kokea ja käsitellä bdsm niillä eväillä, mitä mulle on tähän asti suotu. Voi olla, että ei ole kovin iso pohjaa, mutta se tekee siitä minut. Käyn asioita ja kokemuksia läpi, sillä määrällä mitä minulla on. Se on antanut melko paljon perspektiiviä asioihin, ja tuonut tietynlaista rauhallisuutta ja kypsyyttä, kun on löytänyt itselleen seksualisuuden tai osan siitä, joka puuttui. Ehkä yli kolmekymppisenä kinkymaailma aukeaa todenteolla, vaikea sanoa, mutta sitä ennen pitää nauttia näistä päivistä. 

Kokemuksiini perustuen, ei mulla ole mitään paha sanottavaa(vielä) baarista tai bdsm-skenessä tapaamistani ihmisistä. Ei kovin suuri joukko, mutta erittiäin ymmärtäväisiä ja lämpimiä ihmisiä. Niinkuin Galesi tossa sanoi, miehen asema ja näkökulma on vähän eri, ja taitaa nuoret subitytöt olla isommassa asemmassa joutua ''hyväksikäytetyksi''. Itselläni ei pienintäkään kokemusta tästä, niin jätän aiheen muille. Toki huono käytös ja pahimmassa tapauksessa seksuaalisuuden tuhoaminen on aina syvältä - tehtiin se kelle tahansa.

Tapaamisia olis kiva järjestää muiden nuorten kanssa ja tavata muitakin nuoria. Ehkä sinne rohkaistuisi myös nuoria, jotka eivät ole käyneet miiteissä/bileissä. Voisi kynnys olla pienempi osallistua, kun tietää olevan samanikäistä porukkaa. Tai joku oma kesksuteluosiokin. Nämä vain, siis ideoina ja heittoina.

-katy-

• Vieras
« Vastaus #31 : 02.12.2015, 02:37 »

Niinkuin Galesi tossa sanoi, miehen asema ja näkökulma on vähän eri, ja taitaa nuoret subitytöt olla isommassa asemmassa joutua ''hyväksikäytetyksi''. Itselläni ei pienintäkään kokemusta tästä, niin jätän aiheen muille. Toki huono käytös ja pahimmassa tapauksessa seksuaalisuuden tuhoaminen on aina syvältä - tehtiin se kelle tahansa.

Niin- Jostain syystä, liekö uskonnollisista syitä, miehen asema on vieläkin erityinen tai siis se liitetään täällä Suomessa,(joka on erittäin poikkeava maa mielestäni muuten),joihinkin liki peruuttamattomiin lakeihin.
Ehkä eniten näinä liki 6 vuotena nähnyt perustelua asialle eläinmaailmaan liittyen. Nyt kun tiedämme, että sudet ja joutsenet ovat ihmistä uskollisempaa sorttia, niin aika löyhää verrata ihmistä eläimiin 8:)

Itse koen olevani vielä aika tyttönen mitä elämään ja kinkyyteen tulee, vaikka ikää on 46 vuotta. En tosin erottele kinkyyttä elämästä erilleen, mutta ymmärrän, jos se toisille on niin hardcorea, että se on jossain ihan muissa "elinolosuhteissa".

Jos minun parikymppinen lapsi kysyisi jotain neuvoja BDSM suhteen, niin ekaksi sanoisin, että älä nyt vaa tee siitä lahkolaisoppia. Katsele itse kaikessa rauhassa ympärillesi. Kannattaa olla mieluummin kriittinen kuin kaikenhyvänhöpön-uskovainen. Jos joku kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei ole totta-vaan aivan päinvastoin.
Aikuisen ihmisen, joka on suht. reilassa itsensä ja maailmansa kanssa, ei tarvitse keksiä satuja.
Itse olen saduista erittäin varottava esimerkki- ansiomitaleista huolimatta  ;)

Kharon

• Asiakas
  • **
  • Puukot löytyy yöpöydän laatikosta
  • Galleria
« Vastaus #32 : 06.12.2015, 19:21 »
Tämän ketjun näkeminen oli mukava yllätys, onhan tänne pakko jotain kirjoittaa.

Itsekin aika nuorena lähdin tähän mukaan, olin 18v kun tänne foorumille ensimmäisen kerran kirjauduin. Olihan se hankalaa ottaa kontaktia piireihin, epävarmuus oli suurta, eikä oikein tiennyt että miten pitäisi seurassa puhua. Ehkä kaikista eniten oli olo, ettei otettaisi tosissaan, vaikka olikin miettinyt paljon ja tehnyt erilaisia kokeluita.

Nyt kun tuosta on muutama vuosi mennyt, (näin kohta 21v) voin sanoa, että kaikki on kovasti kiinni omasta asenteesta. Jos käyttäytyy rauhallisesti, itsevarmasti ja tietää mitä haluaa, niin kyllä vanhemmatkin ihmiset piireissä ottavat vakavasti ja kohtaavat silmästä silmään. Rauhallisuus ja varovaisuus on tärkeää, ja ehkä kaikista tärkeintä on, että on oma itsensä, eikä yritä olla jotain mitä ei ole. Menee sillä, mikä tuntuu hyvältä ja luottaa vaistoihinsa. Koetin itse olla aikaisemmin alistuvampi kuin oikeasti olisin halunnut olla, koska koin että sillä saisin enemmän hyväksyntää. Sen seurauksena en saanut piireistä niin mukavaa kuvaa, enkä viihtynyt.

Mutta olen sitä mieltä, että nuorempien miitti (alle 25v? miitti) voisi olla hyvä sellanen matalan kynnyksen tapaaminen nuoremmille, jotka eivät ehkä ihan bileisiin meinaa uskaltaa, ja paikalliset miitit voivat tuntua pelottavilta.

tiikki

• Vieras
« Vastaus #33 : 06.12.2015, 20:39 »
Tämän ketjun näkeminen oli mukava yllätys, onhan tänne pakko jotain kirjoittaa.

Itsekin aika nuorena lähdin tähän mukaan, olin 18v kun tänne foorumille ensimmäisen kerran kirjauduin. Olihan se hankalaa ottaa kontaktia piireihin, epävarmuus oli suurta, eikä oikein tiennyt että miten pitäisi seurassa puhua. Ehkä kaikista eniten oli olo, ettei otettaisi tosissaan, vaikka olikin miettinyt paljon ja tehnyt erilaisia kokeluita.

Nyt kun tuosta on muutama vuosi mennyt, (näin kohta 21v) voin sanoa, että kaikki on kovasti kiinni omasta asenteesta. Jos käyttäytyy rauhallisesti, itsevarmasti ja tietää mitä haluaa, niin kyllä vanhemmatkin ihmiset piireissä ottavat vakavasti ja kohtaavat silmästä silmään. Rauhallisuus ja varovaisuus on tärkeää, ja ehkä kaikista tärkeintä on, että on oma itsensä, eikä yritä olla jotain mitä ei ole. Menee sillä, mikä tuntuu hyvältä ja luottaa vaistoihinsa. Koetin itse olla aikaisemmin alistuvampi kuin oikeasti olisin halunnut olla, koska koin että sillä saisin enemmän hyväksyntää. Sen seurauksena en saanut piireistä niin mukavaa kuvaa, enkä viihtynyt.

Mutta olen sitä mieltä, että nuorempien miitti (alle 25v? miitti) voisi olla hyvä sellanen matalan kynnyksen tapaaminen nuoremmille, jotka eivät ehkä ihan bileisiin meinaa uskaltaa, ja paikalliset miitit voivat tuntua pelottavilta.

Ei me vanhat parrat mitään pelottavia olla. Me ollaan vaan tylsiä kun miiteissä jutellaan kaikesta muusta kuin bdsm:stä. Esimerkiksi eri ohjelmointikielten hyvistä ja huonoista puolista ja korttipelien sääntöjen monimutkaisuuksista :)