Baarin kannatusmaksut
(ja en nyt puhu grillibroilerista vääräleuka!)
Ehkä on ihan hyvä että termi 'perversio' pyritään korvaamaan termillä 'parafilia'. Eli kysymys kuuluukin ilman hellittelykonnotaatioita mitkä liittyvät termiin 'pervo': mikä on tarpeeksi parafiilista?
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 02.11.2015, 20:18Ehkä on ihan hyvä että termi 'perversio' pyritään korvaamaan termillä 'parafilia'. Eli kysymys kuuluukin ilman hellittelykonnotaatioita mitkä liittyvät termiin 'pervo': mikä on tarpeeksi parafiilista?Tuntuu että parafilia terminä sekoittaa ihmisiä entisestään. Eri nettisivuilla liikkuessani olen havainnut, että moni on ymmärtänyt asian väärin - parafilia tarkoittaa heille kaikkia epäeettisempiä fetissejä. On siis kaikki "yleisesti hyväksytyt" fetissit ja "inhottavat ja laittomat" parafiliat.
Viime vuosina pervous on pikkuhiljaa alkanut popularisoitua. Siitä voidaan olla montaa mieltä, onko varsinainen tietoisuus aiheesta lisääntynyt pätkääkään, mutta kiinnostus sitä kohtaan on joka tapauksessa kasvanut. Tämän seurauksena on alkanut näyttää siltä, että pikku pervoyhteisömme on nyt tullut murrosikään. Puberteetin pökerryttämänä skene kyselee itseltään, kuka se oikeastaan on, millaisia asioita se mieltää itseensä kuuluvaksi ja kenen nenän edestä se tahtoo pamauttaa oven kiinni. Mikä oikeastaan on kinkyä, mikä jotain muuta?
Olen melko varma että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella pervoja, joko oikeasti tai omasta mielestään. Kaikki eivät vaan paneudu siihen yhtä innolla kuin he/me jotka kokevat/koemme tarvetta myöskin puhua tästä foorumeilla. Ja jotkut ehkä pitävät sen pervon puolensa niin piilossa, ettei ole itsekään sitä vielä löytänyt. Mutta olen melko varma että ihmisen luonteeseen kuuluu olla pervo, ja siisti säädyllinen seksi on vain jonkun moraalikäsityksen synnyttämä kahle meille kaikille, jota jotkut tykkäävät ylläpitää, samaten kuin yksiavioisuus jne.Joku aiempi vastaus sanoi että normaali ja poikkeava ei itsessään ole olemassa, vaan riippuu siihen mihin vertaa. Vertaaminen vaan on aika vaikeata, kun ihmisten päähän ei pääse kurkkaamaan, joten ei voi tietää miten sairaita fantasioita tai kiihotuksen kohteita kullakin on. Itse siksi varmuuden vuoksi oletan että kaikki ovat pervoja, mutta suurin osa todennäköisesti eri tavalla kuin minä. Pervo voi vain olla jos vertaa vaniljaan. Mutta onko kukaan ikinä tavannut täysivaniljan? Vai onko vaan kyse siitä, että tämä henkilö ei uskaltanut avautua syvimmistä fantasioistaan ja kiihotuksen kohteistaan, ja siksi pysyi turvallisella vaniljaseksialueella. Joskus on osunut kohdalle tuttavuuksia, joiden kanssa seksi oli minusta aivan yllätyksetöntä ja tylsähköä, ja vielä kaiken lisäksi pimeässä. Voisi ajatella että sellainen mies on sitten vanilja. Mutta jos joku pelkää seksuaalisuuttaan niin paljon että sammuttaa valot ennen yhdyntää, tai tekee sitä peiton alla, niin tuntuu kyllä siltä että tämä henkilö varmaan omasta mielestään on tekemässä jotain aivan pervoa. Ja lahnaisin lahna ehkä mielessään sahaa päätäsi kahtia saadakseen jyystämisestäsi orkun. Teot eivät siis aina näytä, kuka on pervo ja kuka ei. Seksuaalisuus on korvien välissä. Ja minun on vaikea uskoa, että olisi olemassa täysin vaniljainen ihmismieli.
Lainaus käyttäjältä: hiz - 02.11.2015, 22:45Olen melko varma että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella pervoja, joko oikeasti tai omasta mielestään. Kaikki eivät vaan paneudu siihen yhtä innolla kuin he/me jotka kokevat/koemme tarvetta myöskin puhua tästä foorumeilla. Ja jotkut ehkä pitävät sen pervon puolensa niin piilossa, ettei ole itsekään sitä vielä löytänyt. Mutta olen melko varma että ihmisen luonteeseen kuuluu olla pervo, ja siisti säädyllinen seksi on vain jonkun moraalikäsityksen synnyttämä kahle meille kaikille, jota jotkut tykkäävät ylläpitää, samaten kuin yksiavioisuus jne.Joku aiempi vastaus sanoi että normaali ja poikkeava ei itsessään ole olemassa, vaan riippuu siihen mihin vertaa. Vertaaminen vaan on aika vaikeata, kun ihmisten päähän ei pääse kurkkaamaan, joten ei voi tietää miten sairaita fantasioita tai kiihotuksen kohteita kullakin on. Itse siksi varmuuden vuoksi oletan että kaikki ovat pervoja, mutta suurin osa todennäköisesti eri tavalla kuin minä. Pervo voi vain olla jos vertaa vaniljaan. Mutta onko kukaan ikinä tavannut täysivaniljan? Vai onko vaan kyse siitä, että tämä henkilö ei uskaltanut avautua syvimmistä fantasioistaan ja kiihotuksen kohteistaan, ja siksi pysyi turvallisella vaniljaseksialueella. Joskus on osunut kohdalle tuttavuuksia, joiden kanssa seksi oli minusta aivan yllätyksetöntä ja tylsähköä, ja vielä kaiken lisäksi pimeässä. Voisi ajatella että sellainen mies on sitten vanilja. Mutta jos joku pelkää seksuaalisuuttaan niin paljon että sammuttaa valot ennen yhdyntää, tai tekee sitä peiton alla, niin tuntuu kyllä siltä että tämä henkilö varmaan omasta mielestään on tekemässä jotain aivan pervoa. Ja lahnaisin lahna ehkä mielessään sahaa päätäsi kahtia saadakseen jyystämisestäsi orkun. Teot eivät siis aina näytä, kuka on pervo ja kuka ei. Seksuaalisuus on korvien välissä. Ja minun on vaikea uskoa, että olisi olemassa täysin vaniljainen ihmismieli.Niin mutta eihän ihmisestä puhuttaessa koskaan olekaan kyse yksittäisestä ihmisestä vaan ihmisestä joka on yhteisöllinen. Ja kun ihminen on yhteisöllinen niin hän on normitettu johonkin yhteiseen. Esim kristillisiin arvoihin ja länsimaiseen kulttuuriin. Kyllä niille normeille ja normaaleille on ihan perusteet löydettävissä. Ja myös se miten ne määritellään ja mistä ne tulevat.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 02.11.2015, 22:49Lainaus käyttäjältä: hiz - 02.11.2015, 22:45Olen melko varma että kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella pervoja, joko oikeasti tai omasta mielestään. Kaikki eivät vaan paneudu siihen yhtä innolla kuin he/me jotka kokevat/koemme tarvetta myöskin puhua tästä foorumeilla. Ja jotkut ehkä pitävät sen pervon puolensa niin piilossa, ettei ole itsekään sitä vielä löytänyt. Mutta olen melko varma että ihmisen luonteeseen kuuluu olla pervo, ja siisti säädyllinen seksi on vain jonkun moraalikäsityksen synnyttämä kahle meille kaikille, jota jotkut tykkäävät ylläpitää, samaten kuin yksiavioisuus jne.Joku aiempi vastaus sanoi että normaali ja poikkeava ei itsessään ole olemassa, vaan riippuu siihen mihin vertaa. Vertaaminen vaan on aika vaikeata, kun ihmisten päähän ei pääse kurkkaamaan, joten ei voi tietää miten sairaita fantasioita tai kiihotuksen kohteita kullakin on. Itse siksi varmuuden vuoksi oletan että kaikki ovat pervoja, mutta suurin osa todennäköisesti eri tavalla kuin minä. Pervo voi vain olla jos vertaa vaniljaan. Mutta onko kukaan ikinä tavannut täysivaniljan? Vai onko vaan kyse siitä, että tämä henkilö ei uskaltanut avautua syvimmistä fantasioistaan ja kiihotuksen kohteistaan, ja siksi pysyi turvallisella vaniljaseksialueella. Joskus on osunut kohdalle tuttavuuksia, joiden kanssa seksi oli minusta aivan yllätyksetöntä ja tylsähköä, ja vielä kaiken lisäksi pimeässä. Voisi ajatella että sellainen mies on sitten vanilja. Mutta jos joku pelkää seksuaalisuuttaan niin paljon että sammuttaa valot ennen yhdyntää, tai tekee sitä peiton alla, niin tuntuu kyllä siltä että tämä henkilö varmaan omasta mielestään on tekemässä jotain aivan pervoa. Ja lahnaisin lahna ehkä mielessään sahaa päätäsi kahtia saadakseen jyystämisestäsi orkun. Teot eivät siis aina näytä, kuka on pervo ja kuka ei. Seksuaalisuus on korvien välissä. Ja minun on vaikea uskoa, että olisi olemassa täysin vaniljainen ihmismieli.Niin mutta eihän ihmisestä puhuttaessa koskaan olekaan kyse yksittäisestä ihmisestä vaan ihmisestä joka on yhteisöllinen. Ja kun ihminen on yhteisöllinen niin hän on normitettu johonkin yhteiseen. Esim kristillisiin arvoihin ja länsimaiseen kulttuuriin. Kyllä niille normeille ja normaaleille on ihan perusteet löydettävissä. Ja myös se miten ne määritellään ja mistä ne tulevat.Ainoastaan julkinen osuus ihmisestä voi olla yhteisöllinen. Esim moni kristilliseen yhteisöön kuuluva on oikeasti täysin mätä eikä lähimmäisenrakkaudesta tai muista "kristillisistä arvoista" tietoakaan. Itse ymmärsin ketjunaloituksen niin, että yksilötasolla joko itse miettii tai muut kanssakinkyt arvioivat että onko tarpeeksi kinky.
Noh, mä en ymmärtänyt aloitusta.
Lainaus käyttäjältä: ChmlnidaeNoh, mä en ymmärtänyt aloitusta.Minä ymmärsin sen niin, että vaikka sitä maagista pervouden rajaa tuskin koskaan löytyy, ei ole silti ihan sama mitä pervoksi sanotaan. Mitään puhdistustoimenpiteitä se ei tietenkään tarkoita, mutta ainakin minulla näin humanistina on rautainen usko ihmismielen mahtiin. Se on jo aika paljon se, jos kukin edes itseään saati toista jonkin käsitteen alle sovitellessaan miettii mitä on oikeastaan tekemässä, ja millaisia seurauksia siitä mahdollisesti on. Siihen kun liittyy aina oma valtansa. Mutta ei se silti tarkoita sitäkään, että olisi aina pelkästään inhottava temppu lähteä toisia nimittelemään. Sillä tavallahan me syntymästä asti maailmaa jäsennämme, tekemällä eroa yhden ja toisen entiteetin välille. Minusta tämä seksuaalisen estottomuuden ja pervouden välinen ero on viime aikoina selkeästi pulpahdellut pintaan eri tavoin ja on siksi pohtimisen väärti. Saitko yhtään kiinni?