Kirjoittaja Aihe: Mitä seksi on?  (Luettu 8184 kertaa)

Kettu vinossa

• Vieras
Vs: Mitä seksi on?
« Vastaus #15 : 02.11.2015, 09:11 »
Mikä tahansa tekeminen, mihin liittyy seksuaalinen kiihottuminen tai intressi, on seksiä. Esim raiskaus vastoin toisen ihmisen tahtoa ei ole seksiä, koska toinen osapuoli ainakaan ei kiihotu tai koe kokevansa seksuaalista hyvää.

Nämä ovat ristiriidassa keskenään. Jos raiskaaja kiihottuu siitä että raiskaa, on ehkä jopa fetissi raiskaamiseen, niin eikö raiskaus silloin ole hänelle seksiä? Uhrille se ei ole seksiä, eikä toki onneksi myöskään oikeuslaitokselle, joka antaa raiskaajalle tuomion.

Maaria

• Vieras
« Vastaus #16 : 02.11.2015, 09:48 »
Varmasti voi olla ristiriita jonkun mielestä. Mutta minulle asiassa ei ole ristiriitaa, koska mielestäni se ei ole seksiä, jos toinen pakotetaan harrastamaan seksiä ilman vapaaehtoisuutta.

Angelika

• Vieras
« Vastaus #17 : 02.11.2015, 09:55 »
Hassun kommelluksen kautta eksyin eilen keskustelemaan aiheesta toisaalla rakkaan ystäväni kanssa. Mielestäni hän kiteytti aika hyvin: "...Kaikki missä sukupuolielimet tai kehon kiihoittuvat osa-alueet ovat kosketuksissa joko välillisesti tai suoraan, omasta tai toisen ihmisen toimesta. Täyttyisikö seksin määritelmä?"

Kyllä mä miellän harrastaneeni seksiä niinkin, etten ole ollut kiihottunut. Syystä tai toisesta on joskus muinoin tullut annettua toisen harrastaa seksiä kehoani avukseen käyttäen ilman, että olisin siitä juuri nauttinut.

Aino

• Vieras
« Vastaus #18 : 02.11.2015, 10:13 »
Kiehtovaa pohdintaa, ja ihan avartavaa huomata, miten monelta kantilta asiaa voi tarkastella.

Henk.koht. koen ja kutsun seksiksi toimintaa, jossa kahden tai useamman henkilön välillä harjoitetaan aktiviteetteja, joilla on tapahtumaan osallistuville seksuaalista mielihyvää/kiihotusta/viboja tuottavia vaikutuksia.

Näin ollen sanon seksiksi mm. piiskaussessioita, vaikka kenenkään genitaaleihin ei koskettaisi eikä kukaan saisi orgasmia.

Omasta näkökulmastani rajaisin seksin ulkopuolelle ne tilanteet, joissa ei olla fyysisesti toisen vaikutuspiirissä. Skypen tai puhelimen välityksellä tapahtuvaa seksuaalista kommunikointia en kokisi seksiksi, vaikka ymmärrän, että joku voi ajatella toisin.

En myöskään omalla kohdallani kokisi seksiksi esim jalkahierontaa, vaikka saattaisin kiihottua tapahtumasta kovasti. Jalkahieronta kyllä voisi hyvinkin johtaa seksiin.

Jonkinlaisena loppupäätelmänä ajattelisin, että ollakseen "seksiä" toiminnan pitää tapahtua henkilöiden seksuaalisella ydinalueella. Näin ollen esim tuo piiskaus on seksiä minulle, mutta jalkahieronta ei.

Luonnollisesti pidätän oikeuden olla huomenna ihan toista mieltä. ;D

Loc

• Vieras
« Vastaus #19 : 02.11.2015, 10:21 »
Seksi lienee kullekin eri. Ei liene kahta täysin samanlaista kun kyllin syvälle mennään. Ja se siinä mielenkiintoista onkin. Uuden oppiminen ja opitun soveltaminen. Toki useimmin nautintoon, mutta on niitä muitakin.

Miriam

• Vieras
« Vastaus #20 : 02.11.2015, 12:31 »
Luulin että mulla olisi ollut tähän selkeähkö vastaus, mutta mitä enemmän asiaa mietin, niin eipä muuten olekaan. Ensimmäinen ajatus oli, että seksi on kahden tai useamman ihmisen välistä suostumuksellista toimintaa, jossa ainakin yksi osapuoli tavalla tai toisella stimuloi toisen genitaaleja tai anaalia, tarkoituksena seksuaalinen nautinto.

Mutta seksuaalista nautintoahan voi tietenkin saada myös muiden ruumiinosien stimuloimisesta. Jotkut voivat esimerkiksi saada orgasmin pelkästä nännien koskettelusta. Ja toki jotkut voivat laueta piiskaamisesta. Ja niin edelleen. Puhumattakaan nyt erilaisista fetisseistä, mistä ihmiset voivat saada seksuaalista nautintoa, vaikkei se nyt laukeamiseen johtaisikaan. Ja entäs sitten "sooloseksi"?

Päädyn kysymään itseltäni, että onko se seksiä jos kumifetisisti pukeutuu kumipukuun, yksin, tekemättä sitten mitään muuta seksuaalista.

Ei mulla mitään vastauksia tähän kysymykseen ole. Ehkä on lopulta niin, että seksiä on se mikä kustakin ihmisestä siltä tuntuu.

Awkward

• Vieras
« Vastaus #21 : 02.11.2015, 13:38 »
No...joku voi kuvata seksikkääksi jo pelkkiä tilanteita.

Pieniä muodollisia itsetyytyväisyyden hetkiä.

Ollessani aikoinaan töissä erittäin suuressa maineikkaassa suomalaisfirmassa, eräs naiskolleega sanoi, että seksikästä olla töissä paikassaa jossa miehet ovat miehiä ja naiset pukeutuvat edustavasti hameeseen. (Office-look...ahhh pidän)

Hän viittasi kaiketi kaikkien korrektiin ja asialliseen pukeutumiseen kun kerran asiakasrajapinnassa oltiin.

Outoa, mutta joskus kaipaa aikoja, jolloin aamulla piti tarkistaa, että solmio on hyvin, paita silitetty ja puku moitteeton.

PinkCat

• Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • nylkky
  • Galleria
« Vastaus #22 : 02.11.2015, 13:50 »
Hermanni edustaa valtavirtaa, siinä että ihan täällä baarissakin on aika monesti pitänyt kysyä tai pyytää tarkennusta keskusteluissa kun lähes kaikki näyttävät (ainakin puhekielessä) tarkoittavat seksillä aina penetraatiota.
Seksi on seksiä on seksiä.
En itse ainakaan pysty määrittämään mitään tiettyjä fyysisiä toimintoja, jotka ovat seksiä. Enkä kyllä tiedä miksi pitäisikään. Siis tyyliin "69 on seksiä mutta pelkkä suihinotto ei". Seksi on seksiä silloin, kun se tuntuu pään sisässä siltä.
Kun sitä haluaa ja kiihottuu (ja molemmat osapuolet toivottavasti) saavat seksuaalista nautintoa. Seksin kokemus voi olla yksipuolinenkin. Jos vaikka panen lammasta niin onhan se varmaan mun mielestä seksiä mutta en tiiä siitä lampaasta...

Awkward

• Vieras
« Vastaus #23 : 02.11.2015, 13:56 »
"Seksi on seksiä silloin, kun se tuntuu pään sisässä siltä."

TÄMÄ!

Miten helvetti Pinkki sai tään yhteen lauseeseen???

Angelika

• Vieras
« Vastaus #24 : 02.11.2015, 14:01 »

TÄMÄ!

Tää on kyllä hyvä!

Isrika

• Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
« Vastaus #25 : 02.11.2015, 14:04 »
Mä kirjotin jo pitkän sepustuksen ja Pinksu kävi kirjoittamas asian tiivistettynä yhteen lauseeseen. Aamen Pinksu! ;D

RMK

• Vieras
« Vastaus #26 : 02.11.2015, 14:45 »
Oon kuullu ku jotkut joskus puhuu siitä..

Miriam

• Vieras
« Vastaus #27 : 02.11.2015, 16:21 »

TÄMÄ!

Tää on kyllä hyvä!

Mä tykkään kans. :peukku:

Loc

• Vieras
« Vastaus #28 : 02.11.2015, 16:25 »
Oon kuullu ku jotkut joskus puhuu siitä..

Levitä eteen niin kokeillaan.

Nepo

• Kanta-asiakas
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
« Vastaus #29 : 02.11.2015, 18:55 »
Toiset lentää kuuhun....ja toiset ei tiedä mitä seksi on!
Tässä kaikille pieni kertaus seksistä:
http://hikipedia.info/wiki/Seksi         :))