Kirjoittaja Aihe: Mitä seksi on?  (Luettu 8192 kertaa)

HerrMann

• Vieras
Mitä seksi on?
« : 01.11.2015, 18:42 »
Minut ohjeistettiin aloittamaan keskustelu määritteestä SEKSI, koska puhuin toisessa ketjussa siitä, että en ole saanut seksiä 10 kuukauteen, josta syntyi keskustelua, että olenko?
Tämän 10 kuukauden aikana olen harrastanut itsetyydytystä panoliikkein puhallettavan lampaan kanssa, minua on yritetty saada laukeamaan suihinotolla ravintolan vessassa ja lisäksi olen myös itse antanut suuseksiä. Se miksi sanoin etten ole harrastanut seksiä 10 kuukauteen johtuu siitä, että minulle seksi puhekielessä tarkoittaa yhdyntää tai muuta seksuaalista toimintaa, missä molempien sukupuolielimiä käsitellään toisen osapuolen toimesta eli 69 asento on minulle myös seksiä vaikka penis ja vagina eivät toisaan kohtaa. Jos suuseksi on vain sitä, että toinen suorittaa ja toinen on ns. saava osapuoli, niin tätä en luokittele seksiksi vaan kyse on suuseksistä tai suihinotosta riippuen mitä termiä tilanteess on sopivampi käyttää.
Ongelmaksi tuottaa, että onko seksiä, että panee pyllyyn toista ja tämä vaatii enemmän miettimistä. Tulkitsen, että jos mies panee omalla munalla toista pyllyyn, miestä tai naista, niin luokittelen tämän myös seksiksi puhekielessä. Strap-onin käyttö panemisessa ei kuulu mielestäni seksin määritelmään puhekielessäni.
Seksilelun käyttö itsetyydytyksessä, eikä niin, että toinen operoi lelulla toista ole minulle seksiä.

Eli minulle puhekielessä sana seksi on pääasiassa synonyymi panon ja yhdynnän kanssa. Toki seksiä on suuseksi, anaaliseksi, puhelinseksi jne jne...

Miten te määrittelette sanan SEKSI puhekielessä? Entäpä tarkemmin määriteltynä?

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Mitä seksi on?
« Vastaus #1 : 01.11.2015, 18:49 »
Emotion, or lack of, in motion.

>:D

kissa

• Baarikärpänen
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
« Vastaus #2 : 01.11.2015, 19:59 »
Oon tän aiemminkin tänne johonkin topiin kirjottanu,  mutta kertaus on opintojen äiti: panemisella ei oikeasti oo mitään tekemistä seksin kanssa. Seksi on jotain ihan muuta, jotain paljon suurempaa ku pelkkä tylsä penetraatio, jonka voi suorittaa kuka tai mikä kyrvänkantoteline tahansa. Seksiä ei voi harrastaa kenen kanssa tahansa.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #3 : 01.11.2015, 20:00 »
Onkos pikkuHerrManni kuullut sellaista kun sanotaan että aivot on ihmisen merkittävin seksielin ja iho suurin ja laajin? Ne nyppylät siellä genitaaleissa on lopulta aika mitättömät, vaikkakin kovin herkät kosketukselle.

Normandie

• V.I.P.
  • Metamorfosis
  • Galleria
« Vastaus #4 : 01.11.2015, 20:02 »
Tämäpä on mielenkiintoinen aihe. Oikein piti pysähtyä miettimään, että mitä minulle tarkoittaa sana seksi ja mitä se on. Kyllä se suppeasti ajateltuna minullekin aika suoraviivaisesti tarkoittaa yhdyntää, panemista, nussimista, just name it. Sitä on tullut nuorempana harrastettua yhden yön juttuina ja parin viikon tapaamisina ja sitten myös pitemmissä suhteissa. Suppeasti ajateltuna seksiin ei minulla välttämättä liity juurikaan tunne, muutakuin helvetillinen himo ja halu, mutta nimenomaan siihen panemiseen, ei välttämättä juuri siihen tiettyyn ihmiseen. Tietenkin oma (jos sellainen olisi) kumppanikin herättää haluja ja himoa ja sitten pannaan.

Seksi lyhyesti: Eläimellistä himoa, halua, aikaan ja pakkaan sitoutumatonta fyysistä tekemistä, jonka tarkoituksena on saada räjähtävä orgasmi.

Jos seksin ajattelee tarkemmin, niin silloin silloin näen sen fyysisenä ja psyykkisenä mahdollisuutena saada myös aivo-orgasmi eli kokonaisvaltainen huikean hyvä olo. Minulla tähän liittyy yleensä se, että tunnen ainakin jonkin verran sitä toista osapuolta. On kyse sitten millaisesta seksistä tahansa, niin minulla siihen täytyy aina liittyä kipu, alistamiseni, valta. Pelkkä tavallinen seksi sillä tavalla, että laitetaan pippeli pimppiin ja sitä sitten sahataan siellä edestakaisin, saa minussa lähinnä aikaan turhautumista, pitkästymistä ja jos se hemmetin jätkä ei säädyllisessä ajassa laukea, niin sitten synkkää vitutusta  >:D

HerrMann

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.11.2015, 20:19 »
Onkos pikkuHerrManni kuullut sellaista kun sanotaan että aivot on ihmisen merkittävin seksielin ja iho suurin ja laajin? Ne nyppylät siellä genitaaleissa on lopulta aika mitättömät, vaikkakin kovin herkät kosketukselle.
Olen ja seksi tarkemmin määriteltynä on paljon enemmän myös minun mielestä, kun puhekielessä käyttämäni termi.

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.11.2015, 20:22 »
Kaikki mikä kiihottaa on seksiä. Jokaisella on eri jutut seksiä.

Joissakin murteissa seksi on keksi. Mutta siinä on kyllä virhe. Esimerkiksi pelkässä kaurakeksissä ei ole mitään seksiä. Pitää olla vähintään suklaakeksi tai täytekeksi ollakseen seksi.

Angelika

• Vieras
« Vastaus #7 : 01.11.2015, 20:34 »
Mä mietin tässä kans ensin niin, että kiihottavuus on se juttu. Mut entäs sit huono seksi? Lakkaako se olemasta seksiä kun ei kiihota? Jos masturboidaan toisen lihalla, eikö se ole enää seksiä?

Näen jo mielessäni tilanteen, jossa pikkuHerrManni astuu huoneeseen ja kohtaa seuraavan näyn: minä sträppäämässä naista takaapäin litinän ja voihkinnan säestyksellä. Järkyttynyt Hermanni poistuu paikalta ja kaverin kysyttyä mitä siellä tapahtui, Hermanni vastaa "no ei siellä ainakaan seksiä harrastettu!"

;D

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #8 : 01.11.2015, 20:35 »
No, mä lisään ketun kiihottamiseen vielä sen nautinnon. Eli jotta tekeminen olisi seksiä sen pitää sekä kiihottaa että olla nautinnollista. Sillä pelkkä fyysinen kiihottuminen on mahdollista vaikka ei olisi kyse nautinnosta eli siitä minkä minä koen kuuluvan seksiin olennaisena, ellei olennaisimpana, osana.
Se sitten mikä ketäkin kiihottaa ja aiheuttaa myös nautintoa seksuaalisesti onkin jo kiinnostavaa.

HerrMann

• Vieras
« Vastaus #9 : 01.11.2015, 21:09 »
Näen jo mielessäni tilanteen, jossa pikkuHerrManni astuu huoneeseen ja kohtaa seuraavan näyn: minä sträppäämässä naista takaapäin litinän ja voihkinnan säestyksellä. Järkyttynyt Hermanni poistuu paikalta ja kaverin kysyttyä mitä siellä tapahtui, Hermanni vastaa "no ei siellä ainakaan seksiä harrastettu!"

;D
Sträpillä panemista tuo olisi minun mielestä tai sitten lesboseksiä mutta ei pelkkää seksiä. Kysymys kuuluu, että saisinko vapaasti poistua, jos en kestäisi kateellisena katsella toimenpidettä?

Loc

• Vieras
« Vastaus #10 : 01.11.2015, 21:29 »
Seksi on fyysisen, psyykkisen, henkisen yms rajapinta.

Maaria

• Vieras
« Vastaus #11 : 02.11.2015, 00:06 »
Seksi on aina tekemistä tai toteuttamista. "Verbi" seksuaalisuudelle. Mikä tahansa tekeminen, mihin liittyy seksuaalinen kiihottuminen tai intressi, on seksiä. Esim raiskaus vastoin toisen ihmisen tahtoa ei ole seksiä, koska toinen osapuoli ainakaan ei kiihotu tai koe kokevansa seksuaalista hyvää.

Suzie

• Vieras
« Vastaus #12 : 02.11.2015, 00:35 »
Esim raiskaus vastoin toisen ihmisen tahtoa ei ole seksiä, koska toinen osapuoli ainakaan ei kiihotu tai koe kokevansa seksuaalista hyvää.

Eli se klassinen kun vaimo antaa miehelleen että mies pysyis kotona mutta oikeasti vaimo vaan esittää ja toivoo että juttu olis jo ohi ei sinun määritelmäsi mukaan ole seksiä?

Entä jos antaa suuseksiä vaikka ihan vastavuoroisuuden vuoksi? Ei itse nauti juuri nyt mutta ei ole mitään sitä vastaankaan mutta tietää toisen nauttivan. Ja tietää itse saavansa joskus vastapalveluksen.

Entäpä jos antaa seksiä esimerkiksi rahaa vastaan?

Maaria

• Vieras
« Vastaus #13 : 02.11.2015, 06:01 »
. Mikä tahansa tekeminen, mihin liittyy seksuaalinen kiihottuminen tai intressi, on seksiä.
jos ottaa suihin toiselta, niin eikö siinä ole taustalla jonkinmoinen seksuaalinen intressi? Tai jos myöntyy seksiin ilman omaa kiihottumista?  En siis kirjoittanut, että pitää olla molemminpuolinen kiihottuminen, jotta se olisi seksiä.

Mä en lähden lainopillisten kanssa vääntämään, mikä on raiskausta ja mikä ei. Kirjoitin vain, että seksi on tekemistä, mutta esim raiskaus/hyväksikäyttö ei ole sitä, sillä toiselta osapuolelta puuttuu intressi/halu.

Pulseproto

• Vieras
« Vastaus #14 : 02.11.2015, 07:35 »
..seksi, sikäli kun termin kääntää "fucking".. Ei siihen silloin tarvitse liittää määreitä: kosketus,tunteet,läheisyys,hyväily,tms..?!
Enkä enempää sanois että henkiset orkut olis nekään seksiä..
Itse en laske "seksiksi" persepanoa tai nielutusta jossa olen antavana, silloin kun toimintaan ei liity mitään muuta fyysistä kontaktointia.
Toisaalta voin määritellä seksiksi tilanteen jossa nainen tietoisesti pyrkii kiihoittamaan minua ulkoisin avuin ja johon itse vastaan.. Vaikkei ihokontaktia olisikaan
Aikoinaan secondlifessä paljon pohdittiin - onko virtuaaliseksi tai/ja ns. cam-seksi seksiä, jossa toinen esim ohjaa hiirellään toisen libidoa.. ?!