Baarin kannatusmaksut
Mirjamilla oli todella hyvä vastaus Itse kysyin tätä asiaa, koska minullekin suhteen olomuoto on aina ollut toissijainen. Olen ollut hyvin erimuotoisissa virityksissä mukana, vuosia, joissa usein suhteiden muoto puolin ja toisin vaihtelee. Sanoisin silti, että itselläni on ollut hyvin paljon enemmän vähintään toispuoleisesti "salaisia" suhteita... Joko jompikumpi tai kummatkin ovat naimisissa/varattuja ja ehkä toinen on myös salaa liikkeellä, tai jopa puolisonsa toivomuksesta. Tai toinen voi kokea suhteen ulospäin niin nolona, ettei kehtaa ajatellakaan sen paljastumista tai pelkää tulevansa tavalla tai toisella leimatuksi ympäristössä tai toisessa. Yhtälailla, suhde on vähintään johonkin suuntaan tarkoituksella pimennossa.Esimerkiksi lintuni eivät halua, että heidän suhteensa minuun olisi julkisesti tiedossa täällä Baarissa. Heillä on siihen yksilölliset syynsä, mutta lopputulos on sama.Itse tiedän, miltä salailu tuntuu itsestäni (ja joka kerralla tilanne on eri ja tuntemus erilainen) ja keskustelen aiheesta ajoittain kumppaneideni kanssa, mutta koska näitä suhteita on niin paljon, olisi mielenkiintoista kuulla miten muut ihmiset ne kokevat? Ei niinkään sitä, pitäisikö niitä olla tai ei tai mitä pitäisi tuntea tai tehdä.Ei, vaan miltä tuntuu tarkoituksella piilotetta joltain ryhmältä jotain niin isoa asiaa kuin kinky-suhde kaikkine tunteineen, vuosiakin?-Mr.Inathu
Ensiksi määrittelyllinen osuus."seurustelu", "suhde", "parisuhde" ja aloituksen vastakkain asettamat termit "julkisuhde<->salasuhde".
..tietyllä tapaa ihminen ei ole koskaan jaettavissa suhteissaan noihin kahteen - sala/julki - selkeästi, sillä määritymme identiteetiltämme aina muutenkin kuin vain yksilöllisesti. Olemme aina sosiaalisia muutenkin kuin vain suhteessa johonkin tiettyyn yksilöön. Vaikka siis olisimme suhteessa joka kulttuurisesti määritellään sinne "salasuhteen" puolelle.
Oma kokemukseni on että ihmisen on hyvä toimia oman omantuntonsa mukaisesti niin ettei koe valehtelevansa. Jokainen määrittelee itse sitten sen ja katselee peiliin niin että oma olemassaolo tuntuu mielekkäältä.
Piilosuhteessa voi usein olla ripaus tällaista 'kuvitteellista parisuhdetta' - piilosuhteen toinen osapuoli ehkä tuntee olevansa parisuhteessa, vaikka toinen osapuoli yhä kokee olevansa seurusteluvaiheessa, ja vielä vain harkitsee asiaa. Tai jopa niin, että vain käyttää toisen osapuolen uskollisuutta ja kiintymystä hyväkseen. Mielestäni kyse on silloin silti suhteesta, koska minun määritelmäni mukaan suhde on sellainen joka on jo kestänyt jonkin aikaa, ja jonka osapuolet haluavat ja näkevät vaivaa sen eteen että se jatkuisi.
Lainaus käyttäjältä: hiz - 26.10.2015, 22:32Piilosuhteessa voi usein olla ripaus tällaista 'kuvitteellista parisuhdetta' - piilosuhteen toinen osapuoli ehkä tuntee olevansa parisuhteessa, vaikka toinen osapuoli yhä kokee olevansa seurusteluvaiheessa, ja vielä vain harkitsee asiaa. Tai jopa niin, että vain käyttää toisen osapuolen uskollisuutta ja kiintymystä hyväkseen. Mielestäni kyse on silloin silti suhteesta, koska minun määritelmäni mukaan suhde on sellainen joka on jo kestänyt jonkin aikaa, ja jonka osapuolet haluavat ja näkevät vaivaa sen eteen että se jatkuisi. Ajatella, että jollain olisi täysin mielikuvitteellinen suhde johonkin henkilöön- mutta sellaistakin" tapahtuu"-Eikö tuossa ole lähinnä kyse hyväksikäytöstä ja jostain oudosta pelaamisesta-Hei mutta tunnetaanko me muuten oikeastaan ollenkaan- eikhän me olla edes tutustuttu paitsi joskus vällyn alla vähän hikoiltu silleen kevyesti ja sitten taas omiin ympyröihin-Miten sä niinkun tutustut ihmiseen etäisyyksien takaa, paitsi jos olet guru ja selvännäkijä- Minun mielestäni jos tutustutaan ja pidetään samalla etäisyys-se ei ole vielä mikään varsinainen suhde
Ensinnäkin kaikissa suhteissa on vähintään se "ripaus kuvitteellista", koska emme voi tietää kaikkea toisesta, ja olemme aina oman tulkintamme varassa. Ei siinä välttämättä ole kyse sen kummemmin hyväksikäytöstä, ihan vain erilaisesta tavasta arvottaa ja tulkita sekä merkityksellistää asioita. Toisaalta suhde joka ei ankkuroidu mahdollisimman täydesti ympäröivään todellisuuteen on aina myös epätodellisempi, eikö....Toisaalta taas suhde joka on täysin julkinen voi myös olla pelkkä kuvitteellinen kuori; itse parisuhteessa ei ole kovinkaan paljon todellista, esim juuri se hizin mainitsema rakkaus (tai ne minun parisuhteeseen olennaisesti olettamani sekä kiintymys että seksuaalisuus, tai vaikka vain seksuaalisuus) puuttuu.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 28.10.2015, 11:07Ensinnäkin kaikissa suhteissa on vähintään se "ripaus kuvitteellista", koska emme voi tietää kaikkea toisesta, ja olemme aina oman tulkintamme varassa. Ei siinä välttämättä ole kyse sen kummemmin hyväksikäytöstä, ihan vain erilaisesta tavasta arvottaa ja tulkita sekä merkityksellistää asioita. Toisaalta suhde joka ei ankkuroidu mahdollisimman täydesti ympäröivään todellisuuteen on aina myös epätodellisempi, eikö....Toisaalta taas suhde joka on täysin julkinen voi myös olla pelkkä kuvitteellinen kuori; itse parisuhteessa ei ole kovinkaan paljon todellista, esim juuri se hizin mainitsema rakkaus (tai ne minun parisuhteeseen olennaisesti olettamani sekä kiintymys että seksuaalisuus, tai vaikka vain seksuaalisuus) puuttuu.Joo, oon sammaa mieltä kutakuinkin. Ajattelin vaan tuota täyttä mielikuvitteellisuutta: Jos sulla on vaikka se panokaveri-eikä siihen sen kummemmin tutustu, niin se ihminen jää tuntemattomaksi sulle.Netissä voi varmaan viljellä loputtomiin tätä mielikuvitusta taas. Ja nää on kai niitä kuuluisia itsestäänselvyyksiä, mutta joskus kun ne kirjoittaa ylös tajuaa tämmönen- ei niin välkky- paremminMutta että kukaan ei ole tilivelvollinen kenellekään suhteistaan-miksi olisi-jos ne ei riko ketään tai lakia. Sitten kun alkaa avautua niistä, niin voi olla lähes varma, että joku niihin ottaa kantaa tavalla tai toisella. Ai niin, täähän olikin keskustelufoorumi
Niin, ei kai sentään pelkkä(?) panokaverikaan täysin tuntemattomaksi jää...? Vai? Kommunikointia kun, mielestäni siis, on se paneminenkin.Se sitten että minkälaisella tutustumisasteella lähtee panohommiin voi tietty vaihdella: jotkut tykkää tuntea vähän enempi ja toisten mielestä paree ettei juur tunneta.Netti tietenkin on mielikuvien temmellyskenttä. Totta. Mutta kai aikuinen ihminen osaa asettaa senkin omaan suhteellisuuteensa. Eli ymmärtää ettei tunne vielä ihmistä jos ei ole myös irl tavannut.Toisaalta taas aikuinen ihminen tajuaa myös sen että mikä on todellista. Eli en jaksa uskoa mihinkään (vaikka fiktio on näitä täynnänsä) hurmaantumisiin kaikenmaailman satuolentoihin. Eikös sellainen idolien palvonta kuulu jonnekin nuoruuden kehitysvaiheisiin...Kyllä suhdetasolla rakentuminen on jotakin sellaista joka (tai ainakin mielestäni jonka) tulisi perustua todellisuuteen ei mielikuvitukseen eikä tulkintaan.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 28.10.2015, 15:25Niin, ei kai sentään pelkkä(?) panokaverikaan täysin tuntemattomaksi jää...? Vai? Kommunikointia kun, mielestäni siis, on se paneminenkin.Se sitten että minkälaisella tutustumisasteella lähtee panohommiin voi tietty vaihdella: jotkut tykkää tuntea vähän enempi ja toisten mielestä paree ettei juur tunneta.Netti tietenkin on mielikuvien temmellyskenttä. Totta. Mutta kai aikuinen ihminen osaa asettaa senkin omaan suhteellisuuteensa. Eli ymmärtää ettei tunne vielä ihmistä jos ei ole myös irl tavannut.Toisaalta taas aikuinen ihminen tajuaa myös sen että mikä on todellista. Eli en jaksa uskoa mihinkään (vaikka fiktio on näitä täynnänsä) hurmaantumisiin kaikenmaailman satuolentoihin. Eikös sellainen idolien palvonta kuulu jonnekin nuoruuden kehitysvaiheisiin...Kyllä suhdetasolla rakentuminen on jotakin sellaista joka (tai ainakin mielestäni jonka) tulisi perustua todellisuuteen ei mielikuvitukseen eikä tulkintaan.Joku ei ehkä usko,mutta mulla on ollut noita "panokavereita" joskus erinäinen määrä ja sen pohjilta tätä omaa juttua kelailen. Ei se,että joku haluaa panna sun kanssa, tarkoita,että se olis susta ihmisenä kiinnostunut mitenkään. Puretaan paineet ja se voi olla se tasan kaks minuuttia.Onneks mäkään en yrittänyt tutustua, tosin, huh,näin jälkeenpäin mietittynä. Viimesest kerrast onki jo yli viisi vuotta,vai oliks se 6 vuotta, ei enää oikein muista