Kirjoittaja Aihe: S/m televisiossa  (Luettu 91675 kertaa)

Fixx

• Vieras
Vs: S/m televisiossa
« Vastaus #90 : 17.11.2012, 23:17 »
Olen sanonut että arkkitehdin määritelmänä on; ihminen joka etsii syytä loukkaantuakseen.

Olkaamme pervoja, ei arkkitehtejä.

Miksi ihmeessä arkkitehti tuollainen olisi? En tunnista.

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
« Vastaus #91 : 18.11.2012, 16:30 »
Olen sanonut että arkkitehdin määritelmänä on; ihminen joka etsii syytä loukkaantuakseen.

Taiteilijoilla on yleensä taipumus ottaa nokkiinsa jos heidän teoksensa ei miellytäkään tilaajaa tai yleisöä. Arkkitehdit on pääsääntöisesti myös taiteilijoita ja onpa joukossa paljon perfektionistejakin. Silloin ei voi välttyä siltä että arkkitehtikin loukkaantuu... psyykkisesti.

Fixx

• Vieras
« Vastaus #92 : 19.11.2012, 00:32 »

Taiteilijoilla on yleensä taipumus ottaa nokkiinsa jos heidän teoksensa ei miellytäkään tilaajaa tai yleisöä. Arkkitehdit on pääsääntöisesti myös taiteilijoita ja onpa joukossa paljon perfektionistejakin. Silloin ei voi välttyä siltä että arkkitehtikin loukkaantuu... psyykkisesti.

Ei taida taiteilijoihin rajoittua tuo, että negatiivinen palaute vituttaa. Ihan yleisinhimillinen juttu.

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #93 : 19.11.2012, 14:59 »
Ei taida taiteilijoihin rajoittua tuo, että negatiivinen palaute vituttaa. Ihan yleisinhimillinen juttu.

Tämä voi olla myös kulttuurisidonnainen juttu. Muistan, kun eräs ulkomailta Suomeen muuttanut firman pomo harmitteli haastattelussa suomalaista kulttuuria. Kun hän oli ulkomailla antanut työntekijöilleen negatiivista palautetta, työntekijät olivat suhtautuneet asiaan niin, että "tottakai pysyn parempaan; tässä kritisoidaan työtäni, ei minua henkilökohtaisesti". Negatiivisen palautteen ansiosta työn laatu parani. Kun taas Suomessa pomo oli antanut negatiivista palautetta työntekijöille, työntekijä todennäköisesti ottikin kritiikin henkilökohtaisena loukkauksena ja teki seuraavalla kerralla kostoksi vieläkin huonompaa työtä. :))

On toki totta, että monella menee negatiivisessa palautteessa henkilökohtainen vittuilu ja rakentava kritiikki täysin sekaisin. Moni luulee pystyvänsä ottamaan vastaan negatiivista palautetta, mutta ei siihen todellisuudessa pysty.

Toivottavasti siis telkkarissa esiintyneet henkilöt eivät loukkaannu saamastaan kritiikistä niin paljoa, että kieltäytyvät jatkossa kokonaan osallistumasta tuleviin kinkyaiheisiin tiedonvälitysmahdollisuuksiin. Kritiikki kohdistuu lähinnä ohjelman kehnoon laatuun, ei heihin ihmisinä.  8)

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #94 : 19.11.2012, 19:05 »
Haluaisin ottaa yhden asian esiin. Täällä jotenkin tuntuu, omituista kyllä, keskusteluissa unohtuvan se että ollaan marginaalin alueella.
On ehdotettu youtubea paikaksi sivistää valtaväestöä; ja nuoremman polven ihmisten kannalta voi olla ihan toimivakin ajatus.
Mutta nyt oli kyse valtakunnan julkisesta mediasta.

Master T, ja moni muukin, oli ottanut esiin naamiot ja muunnetut äänet. Kannattaa ehkä miettiä vielä tarkemmin miksi näin toimittiin.

Marginaali on aina omituista ja pelottavaakin valtaväestön näkökulmasta. No, tämä toimintatapa, ja ohjelman toteutus (sekä myös sisältö) juuri tuki sitä näkökulmaa.

Jos oikeasti halutaan hälventää ennakkoluuloja ja pelkojakin, niin asiaa, ja kinkyilyä, tulisi lähestyä toisenlaisesta vinkkelistä Siitä kuinka "normaalia" kaikki on.
Vain saamalla "tavallinen" katsoja tuntemaan jotakin yhteistä kinkyn ihmisen, ja kinkyn kulttuurin, kanssa on hänet saatava samaistumaan. Löytämään, etsimään, ja näkemään itsensä kinkyssä. Huomaamaan jotakin universaalia ihmisyyttä johon myös kinky kuuluu.

Nyt ei oikein tainnut onnistua. Ei vaikka oletettiin, ja esitettiin, että kyse on "trendistä.

Ai niin unohtu: ja kaikki marginaalinen nähdään helposti myös sairaana tai pahana.
Ehkäpä ainoa keino lisätä "oikeata" tuntemusta on se että on sellaiset tekijät jotka oikeasti tiedostavat asian ja osaavat ottaa psykologisen puolen esittämistavassa huomioon. Niin, ja oikeasti myös ovat sitä mieltä ettei kyse ole mistään sairaasta ja pahasta.

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #95 : 20.11.2012, 18:44 »

No joo... Myönnetään.  >:(

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #96 : 20.11.2012, 18:57 »

Master T, ja moni muukin, oli ottanut esiin naamiot ja muunnetut äänet. Kannattaa ehkä miettiä vielä tarkemmin miksi näin toimittiin.

Minä en ottanut sitä siinä mielessä että henkilöitten ei saisi olla... tai jopa pitäisi olla tunnistettavissa. Nimen omaan  on vain positiivistä että varjelee yksityisyyttään. Minä heitin vaan mietteen ilmaan, että miksiköhän siinä ohjelmassa oltiin naamioituneina. En minäkään olisi esiintynyt omalla naamallani. Siihen köysijuttuun se sopi vallan mainosti koska siinä oli selvästi myös performanssitaiteen aineksia. Sitä ei voinut millään käsittä pelkästään seksuaaliseksi mieltymykseksi eli fetissiksi.

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #97 : 20.11.2012, 19:02 »
Tänään muuten tulee TV5:ltä seksin oppitunnissa 23:05  juttua fetisseistä. Kattokaa kuka pysty.

Nick

• Vieras
« Vastaus #98 : 20.11.2012, 20:26 »
Naamioista.

Täällä lynkataan naamioiden käyttö koska tässä skenessä bdsm on valtavirtaa ja näin ollen siihen ei ole syytä. Toisaalla tällä samalla sivustolla lynkataan ihmiset jotka käyttävät kertakäyttöistä nimimerkkiä kommentoidessaan heille tärkeää asiaa, transsukupuolisuutta.

Siinä illan pähkinä - tai banaani.

Chmlnidae

• Vieras
« Vastaus #99 : 21.11.2012, 07:56 »
Niin.
On niin helppoa huutaa, ja valittaa, jos ei saa kaikkea heti. Jos kukaan ei ymmärrä. Kuitenkin itse on aivan samanlaisen ymmärtämättömyyden loukussa.
Se rikka on niin paljon helpompi huomata toisten silmässä.

Ei tässä ole pelkästään kyse siitä että tehdään kinkyä tunnetuksi, ja annetaan asiallista tietoa. Kyse on myös siitä että muutetaan arvoja, kyseenalaistetaan sanojen sisältöjä. Avataan ihmisyyden dynamiikkaa.
Ja se on pitkä matka sellaisella kultturihistorialla kuin meillä on.

xlmamma

• Vieras
« Vastaus #100 : 21.11.2012, 19:23 »
Ja kun ehdotetaan ohjelmien / youtube pätkien tekoa skenestä niin muistetaampa pikkujuttu, että se skene on ne kaikki miljoonat eri mielipiteet ja fetissit ja ties mitkä. Sellaista ohjelmaa ei ole, eikä tule mikä nyt sivistyneesti sitten tyydyttäisi kaikkia osapuolia, oli naamioita tai ei. Eikä se ole kiinni yhtään tekijöiden sivistyksestä kiinni.

Tällä skenen porukalla kun saadaan kiista pystyyn aiheesta kuin aiheesta, jos ei muusta niin yhdyssanoista ja tavuviivoista.  ???

Kettu vinossa

• Vieras
« Vastaus #101 : 24.11.2012, 16:19 »
Ja kun ehdotetaan ohjelmien / youtube pätkien tekoa skenestä niin muistetaampa pikkujuttu, että se skene on ne kaikki miljoonat eri mielipiteet ja fetissit ja ties mitkä. Sellaista ohjelmaa ei ole, eikä tule mikä nyt sivistyneesti sitten tyydyttäisi kaikkia osapuolia, oli naamioita tai ei. Eikä se ole kiinni yhtään tekijöiden sivistyksestä kiinni.

Tällä skenen porukalla kun saadaan kiista pystyyn aiheesta kuin aiheesta, jos ei muusta niin yhdyssanoista ja tavuviivoista.  ???

1. Tehdään noin 500-osainen videosarja, jossa jokainen fetissi saa oman videon. BDSM:lle ainakin kymmenen eri videota jotta mahdollisimman moni näkökulma siitä, mistä "oikeaoppisesti" on kyse, tulisi esiteltyä. Parin vuoden päästä tehdään vielä 20 episodia lisää unohtuneista näkökulmista BDSM-kulttuuriin.
2. Kielenä mahdollisimman hyvä suomi.
3. Tasapuolisuuden nimissä joka videoon huonosuominen kirjoitus-, välimerkki- ja yhdyssanavirheitä vilisevä sekä korsoraattorin läpi käynyt tekstitys, jonka tekemisessä hyödynnetään YouTuben omaa tekstityseditoria. Näin tekstityksen voi halutessaan kytkeä päälle tai pois.
4. Kytketään videon arvostelunappulat ja kommentointi pois käytöstä ja eletään illuusiossa, että tulos miellyttää kaikkia.
5. ????
6. PROFIT!!!

tomi

« Vastaus #102 : 18.12.2012, 18:00 »
Kaikesta tehdään nykyään Realityy niin miksei sitten ammattidommeistakin  :))

http://www.youtube.com/watch?v=1Wak0vpVWLc

Raippa

• OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Galleria
« Vastaus #103 : 20.12.2012, 19:22 »
Naamioista.

Täällä lynkataan naamioiden käyttö koska tässä skenessä bdsm on valtavirtaa ja näin ollen siihen ei ole syytä. Toisaalla tällä samalla sivustolla lynkataan ihmiset jotka käyttävät kertakäyttöistä nimimerkkiä kommentoidessaan heille tärkeää asiaa, transsukupuolisuutta.

Siinä illan pähkinä - tai banaani.

Se on kyllä mielestäni tarpeetonta lynkkaamista.

RigoriRasputin

• TörkyTeatteri
  • V.I.P.
  • *
  • Ihan perseestä.
  • Galleria
« Vastaus #104 : 21.12.2012, 02:18 »
Törkyteatteri on innolla mukana kantamassa kakkaisen kortensa yhteiseen kekoon esitelläksemme kinkykulttuurin valtavirtaa.
Milloin kuvaukset aloitetaan?   ;D