Baarin kannatusmaksut
Voi apua... noi lavastukset oli kyl nii kökköjä ja noloja...ihan hyvä et aiheest on jotain keskustelua telkkarissaki mut aika paljon paremmin senki olis voinu tehä. Noin lyhyt pätkä ei paljoo kerro jollekki taviskatsojalle ja se naisjuontaja olis voinu vähän tarkemmin miettiä niit sanomisiaan. Ne muunnellut äänetki kuulosti aika karseelta :/ Mä vähä luulen et ei täst ny mitää hirveen hyvää kuvaa saa siit mitä tää homma pitää sisällään...ite en kyl myötähäpeän takia viittiny kattoa sitä ees loppuun.
Ymmärrän hyvin että monet eivät halua omalla nimellään ja naamallaan esiintyä kinkynä mediassa. Vaikka ei kovin syvällä kaapissa olisikaan niin onhan se aika iso juttu tiedottaa äidille, mummolle, työkaverille ja lähikaupan kassalle että tykkää pervoilla. Ja vaikka näkyvyyttä tarvitaan että asia pikku hiljaa lakkaa olemasta tabu niin asenteet edelleen ovat monella siellä hihittelyn tai kauhistelun asteella. Siksi naamion takaa puhuvia on toimittajien helpompi löytää. Käsittääksen aika moni (allekirjoittanut mukaanlukien) kieltäytyi kunniasta toimia sitojana ohjelmassa ennen kuin Mr. Vic lähti mukaan. Kiitokset hänelle ja Maeddelle, on hienoa että rohkeita tienraivaajia löytyy.
Itselleni tuli mieleen Apulanta-yhtyeen laulu, Hiekka, jossa sanotaan; "Kivusta nautintoon on matkaa pelottavan vähän - jos edes sitäkään", kun tuli puheeksi se kohta, jossa sen naisen rinnuksille tiputettiin steariinia. No eivätpä tienneet, että nekin kynttilät taisi olla juuri tuohon tarpeeseen tehtyjä ja jotka sulaa hiukan kylmempänä kuin normaali kynttilä. Vai oliko?
Toivottavasti toimitus saa sen verran palautetta asiasta, että tekevät vaikka kunnon 1½ tunnin dokumentin asiasta - ilman ennakkoasenteita.
Pikkulintu sanoo, että tuon tekijä(t) pohtisivat koko jakson Silminnäkijä-reportaasia aiheesta. Hnnngh, en ole vakuuttunut, että siitä tulisi noiden toimittajien käsissä hirveen hyvä. Sen verran irrallisista paloista tämä insertti oli kasattu. Jos taas tunnin tv-dokkaripätkä tehtäisiin osaavasti, niin se olisi just parhautta. Arvostan YLEä, jossa olen jokunen vuosi sitten työskennellytkin. Telkkarilla on parhaimmillaan valtavan hyvä kyky tuoda toisten ihmisten elämäntapa ja kulttuuri "lähelle" median välityksellä niin, että sitä voi ymmärtää, vaikka ei omakohtaisesti just itse sillä tavalla haluaisi elää.
Kuka sitten lähtisi tekemään ns. oikeanlaista juttua tästä skenestä, josta jo skenen sisällä mielipiteet vaihtelevat paljon?Jospa tästä aiheesta pystyisi työstämään paremmalla yhteistyöllä enemmän skenen näköisen dokkarin?