Baarin kannatusmaksut
Terminologia vähän tökkii mut menköön...Jos rajaa pettämisen vain seksin alueelle pettää itseään. Eikä ihminen voi olla uskollinen kuin itselleen. Itsensä pettäminen on aina myös toisen/ten pettämistä. Ja toisten pettäminen itsensä pettämistä.
Pettäminen on yhteisten sopimusten rikkomista ja salaa toimimista toisen selän takana. Toisen ihmisen kusettamista rankimmalla mahdollisimmalla tavalla. Jos ei suhteessa saa riittävästi seksiä, niin varmaan silloin hakee toisaalta, mutta kyllä senkin pitäisi olla avointa ja rehellistä/yhdessä sovittua. Jos on sovittu, että ulkopuolisia suhteita voi olla mukana kuviossa, niin eihän se mitään pettämistä silloin ole.
Mikä oikeastaan ajaa ihmiset pettämään? Yleensähän pettämistä perustellaan sillä, ettei suhteessa ole ollut tarpeeksi seksiä, mutta onko pettäminen kuitenkin lopulta vain seurasta siitä, ettei ongelmista osata puhua ja puhumisen ja tekojen sijaan päädytään pettämään toista? Useinhan pettämistä perustellaan myös sillä, ettemme me ihmiset olisi yksiavoisia, mutta onko tämäkään selitys sille, miksi ihmiset pettävät?
Antaminen ja antamatta jättäminen yhtä lailla valintoja. Toinen, toisen tarpeet ja ongelmat. Koko setti. Sitä päättää myös kenen kanssa tai ilman. Mikä kellekin paras.
Jostakin luin selvityksen, jossa todettiin miesten pettämisen suurimmaksi syyksi läheisyyden puutteen. Itse uskon tuohon jonkin verran.Olen aiemmissa suhteissani pettänyt. Edellisessä suhteessa kumppani teki selväksi, että tärkeintä on toimia niin, ettei jää kiinni. Koskaan ei tivannut tai kysellyt. Hänelle riitti vähempi lähelläolo kuin minulle ja ihmetteli sitä kun olisin halunnut vaikkapa istua sylikkäin sohvalla TV:tä katsellessa.Nykyistä kumppaniani en ole pettänyt. Saan häneltä riittävästi läheisyyttä, vaikka asumme eri osoitteessa.
Läheisyys ja tunnevastineet ovat itselle ainakin tärkeitä parisuhteessa. Maailma näyttäisi menevän pikkuhiljaa siihen suuntaan (ainakin siis Suomessa vaikuttaisi tapahtuvan = Suomi on koko maailma tietysti), että miehetkin alkavat tiedostaa enemmän tunteitaan ja sitä kautta miehet alkavat myös pikkuhiljaa vaatia suhteelta myös samoja asioita, mitä naiset ovat jo osanneet hetken tehdä.