Baarin kannatusmaksut
Mulla on monta suhdetta, en ole sitoutunut niistä yhteenkään, eikä rakastuminen tai ihastuminen ole mulle minkäänasteinen prioriteetti tai suhdekriteeri.
Tietysti muista ei tiedä, koska kerran keskustelun avauksessa ei edes kerrottu mitä tässä tapauksessa pelaajilla nyt tarkoitetaan, vaan jätettiin paljon liikkumavaraa.On myös bullshittiä,... (koska muutenkaan kukaan ei antanut selvää kuvaa siitä, mitä tässä nyt pelaamisella oikeen tarkoitetaan, ennen kuin mä kommentoin ja Isrika vastasi)
Paino oli kyllä sillä, että ylipäätään Balthazar kytki tämän pelailu-aiheen polyamoriaan, (mitä kukaan ei korjannut, ettei tässä olisi kyse monisuhteisuudesta(kin)) josta sain kuvan, että tässä mainitussa "pelaamisessa" on (osittain?) kyse nimenomaan epäkonventionaalisista suhteista. Varsinkin, kun Balthazar esitti asian siten, että hän ei enää _kategorisesti_ (mutta jossain määrin kuitenkin) leimaisi polyja pelaajiksi. Ikäänkuin se, että monisuhteessaoleva ei olisi "pelaaja" olisi poikkeus, eikä sääntö.
Muutenkin, Balthazar antoi kuvan niinkuin se riippuisi suhteeseen sisältyvästä rakkaudesta ja välittämisestä, onko se pelaamista vai ei tai oikein vai ei.
On myös bullshittiä, että monisuhteissa olisi eittämättä "enemmän ongelmia" ja monelta osin ne ongelmat ovat kyllä ihan samanlaisia kuin monosuhteissa. Koko Balthazarin kommentti polyamoriaan liittyen oli mun mielestä kaikenkaikkiaan todella alentuva monisuhteisuutta kohtaan ja koska siihen ei puuttunut kukaan sain koko tästä aiheesta siihen yhtyvän kuvan. (koska muutenkaan kukaan ei antanut selvää kuvaa siitä, mitä tässä nyt pelaamisella oikeen tarkoitetaan, ennen kuin mä kommentoin ja Isrika vastasi)
Itse kyllä käsitän pelurin sellaiseksi, joka keinoja kaihtamatta pyrkii määränpäähänsä. Esimerkiksi haluamansa kohteen pöksyihin. Pelurin keinot usein/yleensä sisältävät kohteen vedätystä ja manipulointia. Ns valheellista toimintaa. Pelurilla voi toki olla muitakin tavoitteita kuin seksi. Ja uskoisin, että sellaisista suurimmaksi osaksi tässä on myös kyse. Ei pelkästään irtoseksistä, koska senkin voi tehdä rehellisesti, eikä silloin toiminta sisällä pelaamista. Ilman pelaamista ei voi olla peluriakaan.
Minä näen tunteettomat monisuhteet sellaisena ihmisiin runkkaamisrinkinä.
Lainaus käyttäjältä: balthazarMinä näen tunteettomat monisuhteet sellaisena ihmisiin runkkaamisrinkinä.Mikä hitto on "tunteeton monisuhde"? Kaikissa suhteissa on tunteita, niinkun vaikka iloa, tyytyväisyyttä, kiihottuneisuutta jne. Ja tossa nimenomaan kulminoituu se ahdas näkökulma, johon tollanen suhdesheimaus perustuu. Unohdetaan, että tunteetonta suhdetta ei olekaan ja suhtaudutaan, niinkuin rakkaudeton suhde olisi aina väistämättä jotenkin epärehellinen ja pinnallinen tjn.Mut kuvittele vapaasti sun avioliittos ja rakkautes ja lastes tekevän susta paremman ihmisen kun mä, mua ei kiinnosta. Mä halusin vaan tietää, onko tää jotain mihin tässä ketjussa yleisesti yhdytään ja ilmeisesti ei, se riittää mulle.
En ole ihan varma mitä hittoa tässä aiheessa edes tarkoitetaan pelaajilla, kun asiasta ollaan kokoajan niin helvetin epäselviä syystä tai toisesta, mutta yleensä pelureilla tarkoitetaan ihmisiä, jotka harrastavat rakkaudettomia suhteita ja/tai ovat useissa suhteissa yhtäaikaa. Mä itse sovin tähän kuvaukseen täydellisesti ja en kyllä tee yhtään mitään väärää tai ole millään tavalla "reppana" tai "luonnehäiriöinen". Mä en tajua miten helvetissä tällä foorumilla edes puhutaan tollasta paskaa.Mulla on monta suhdetta, en ole sitoutunut niistä yhteenkään, eikä rakastuminen tai ihastuminen ole mulle minkäänasteinen prioriteetti tai suhdekriteeri. Jos mä ja joku toinen yhdessä molemmat halutaan jotain, se riittää mulle. Ihastuminen tai rakastuminen on kivaa extraa jos niin käy, mut sillä ei ole mulle sen enempää väliä.Tää foorumi on viimeisiä paikkoja missä oisin odottanut kuulevani siitä sheimausta.
vaikka suhteita aloitettaisiin kuinka hyvin sopien, että ne on höyhenenkeveitä, aina välillä jotakuta sattuu. Ja jos se et yleensä ole sinä, ja silti hankit aina vaan uusia, niin voisit miettiä, miten se sinut erottaa siitä surullisesta hahmosta, jota tässä ketjussa on eri puolilta kuvattu. Peluria, tai suhdeaddiktia, tai vain nopeasti kyllästyvää. Joka jättää jälkeensä usein kyyneliä, sillä kuten sanoit, suhteissa on tunteita vaikka sinä et tuntisikaan tai pitäisi rakkautta tai välittämistä tarpeellisena. Minulla on yksi aviopuoliso, ja epälukuinen määrä muita tärkeitä ihmisiä. Ekologisia lokeroita. Systeemin pyörittäminen niin, että kaikki jäävät saamapuolelle, on jo itsessään monimutkaisempi peli, kuin moni arvaakaan. Voidaan joskus jutella siitä. Tai siitä miksi on tärkeää, että pelissä on avoimet kortit sen suhteen mitä itse on, haluaa, toivoo tai odottaa, vaikka kaikkien ei tarvitsekaan tietää kaikista kaikkea.Ihminen joka on saanut rakastaa ja olla rakastettu, ei ehkä ole parempi ihminen. Mutta saattaa olla onnellisempi.
Joka siis oli rakkaudettomat monisuhteet 22-vuotiaan miespuolisen harrastamana? Melko valtavirtaa, suorastaan normi, vai?
Mutta usko sit vaikka mua, kun kerron, että vaikka suhteita aloitettaisiin kuinka hyvin sopien, että ne on höyhenenkeveitä, aina välillä jotakuta sattuu. Ja jos se et yleensä ole sinä, ja silti hankit aina vaan uusia, niin voisit miettiä, miten se sinut erottaa siitä surullisesta hahmosta, jota tässä ketjussa on eri puolilta kuvattu. Peluria, tai suhdeaddiktia, tai vain nopeasti kyllästyvää. Joka jättää jälkeensä usein kyyneliä, sillä kuten sanoit, suhteissa on tunteita vaikka sinä et tuntisikaan tai pitäisi rakkautta tai välittämistä tarpeellisena.
Useimmat toki päätyy lopulta johonkin pysyvämpään, tai useisiin pysyvämpiin, ja niin toivon sinullekin käyvän.
Baltsu kertoi itsestään, minäkin kerron: olen sellainen poly, jota olevinaan halusit puolustaa.
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta ei pelkästään irtosuhteissa mitään pahaa ole. Jos joku haluaa näistä harrastaa, niin harrastakoon, ei se kenellekään muulle kuulu. Jos taas pyörittää montaa ihmistä yhtä aikaa, se saattaa olla jo monien mielestä moraalisesti arveluttavampaa.
Pelimiesten toiminta on mielestäni sillon tuomittavaa,jos oikeastaan leikitään naisen/naisten tunteilla. Tyyliin luvataan parisuhdetta, ehkä jopa tapaillaan jotakuta hyvin vakavasti, mutta sitten yhtäkkiä hävitäänkin naisen elämästä. Tyypillinen kuviohan menee, että kun mies katoaa hetkeksi, niin sitten jonkin ajan päästä otetaan taas siihen tiettyyn naiseen yhteyttä, vannotaan rakkauta ja sitten taas kadotaan/tunnelma viilentyy ja sama kuvio jatkuu.
Uskoisin, että monien pelimiesten taustalla on pohjimmiltaan sitoutumiskammoa. Ehkä oikeasti tunnetaan jotain syvempää sitä yhtä tiettyä naista kohden, mutta ei uskalleta sitoutua vain yhteen naiseen.