Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: kissa - 15.07.2015, 16:06Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla. Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.
Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla.
Lainaus käyttäjältä: fraktaalia - 15.07.2015, 17:10Lainaus käyttäjältä: kissa - 15.07.2015, 16:06Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla. Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.Heitetään tähän vielä natsikortti: Konsensuaalisuus. Täyttyykö konsensuaalisuus lasten osalta silloin kun lapset yrittävät syödä aamiaista ja iskä ja äippä panna rynkyttävät vasten vuokrayksiön ruokapöytää niin että lasten murot eivät pysy lautasella? Ehkä hieman yleisemmin, millainen oikeus vanhemmilla on päättää lapsen puolesta seksuaalisuudesta ja konsensuaalisuudesta? Vai pitäisikö lasta ennemminkin suojella aikuisten seksuaalisuudelta kunnes lapsi on itse kykenevä päättämään mitä hän haluaa ja mitä ei halua, ja että liberaaleimpienkin vanhempien tulisi ymmärtää pitää primitiivinen hornituksensa kurissa siihen asti kunnes lapset ovat toisaalla.
Lainaus käyttäjältä: KalvinK - 15.07.2015, 19:21Lainaus käyttäjältä: fraktaalia - 15.07.2015, 17:10Lainaus käyttäjältä: kissa - 15.07.2015, 16:06Mutta en mä menis lapselle täräyttämään mitään vanhempien seksileikeistä. Se vois olla traumatisoivaa, vaikka kyseessä oliskin lauantai-illan lähetyssaarnaaja pimeessä peiton alla. Kun ei se, mitä vanhemmat tekee, kuulu lapselle. Jokaisella saa ja pitää olla omia juttuja vaikka kuinka asutaan saman katon alla. Mielenkiinnosta: miksi ei kuulu? Mikä siitä tekis traumatisoivaa? Tiedän ihmisiä, jotka harrastavat seksiä lapsen ollessa samassa tilassa. Näinhän on ennenkin tehty, kun talo on ollut vaan yhden huoneen kokoinen ja siellä on nukkunut kaikki lapset ja vanhemmat samassa.Heitetään tähän vielä natsikortti: Konsensuaalisuus. Täyttyykö konsensuaalisuus lasten osalta silloin kun lapset yrittävät syödä aamiaista ja iskä ja äippä panna rynkyttävät vasten vuokrayksiön ruokapöytää niin että lasten murot eivät pysy lautasella? Ehkä hieman yleisemmin, millainen oikeus vanhemmilla on päättää lapsen puolesta seksuaalisuudesta ja konsensuaalisuudesta? Vai pitäisikö lasta ennemminkin suojella aikuisten seksuaalisuudelta kunnes lapsi on itse kykenevä päättämään mitä hän haluaa ja mitä ei halua, ja että liberaaleimpienkin vanhempien tulisi ymmärtää pitää primitiivinen hornituksensa kurissa siihen asti kunnes lapset ovat toisaalla.Mulla itelläni ei ollut noin äärimmäisiä mielikuvia päässäni kun hahmottelin tota ajatusta. Mietin enemmänkin jotain sellasta. että vanhemmat harrastaa seksiä tyyliin olohuoneessa ja sit lapset voi kulkea siitä ohi kenenkään sen kummemmin traumatisoitumatta. Kuten varmasti tulikin jo ilmi, mun mielestä lasta ei tarvitse suojella aikuisten seksuaalisuudelta.
Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä
Lainaus käyttäjältä: kissa - 15.07.2015, 20:36Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä Voisko tää johtua siitä et (vanhempien harrastama) seksi on yhä jonkinasteinen tabu meidän yhteiskunnassa? Ts. jos seksii harrastettais ja siitä puhuttais avoimemmin, niin lapsetkaan ei siitä traumatisoituis?
Lainaus käyttäjältä: fraktaalia - 15.07.2015, 20:47Lainaus käyttäjältä: kissa - 15.07.2015, 20:36Ja traumasta: joku sen tuolla ylempänä sanoikin: eihän omat vanhemmat oo harrastanu seksiä ku kerran. Tai niin monta kertaa kun on sisaruksia. Niinhän lapsi/teini ajattelee. Ja jos kyselet esim. kavereiltasi, onko ne yllättäny vanhempansa sängystä ja miltä se tuntu, mä voisin vaikka lyödä vetoa, että ainakin 80% niistä, jotka on nähny vanhempiensa seksiä, on vieläkin vähän järkyttyny siitä Voisko tää johtua siitä et (vanhempien harrastama) seksi on yhä jonkinasteinen tabu meidän yhteiskunnassa? Ts. jos seksii harrastettais ja siitä puhuttais avoimemmin, niin lapsetkaan ei siitä traumatisoituis?Miks sitä ptäis harrastaa avoimemmin? Miks ihmisillä ei sais olla omia yksityisiä asioita? Miks kaikki pitäis jakaa?
Kyllähän 5 ja 4 vuotiait kiinnostaa, miksi äidillä on panta ja makuuhuoneessa makaa kaksi raippaa/raipan kaltaista. Mielestäni lapselle ei tarvitse kaikkea paljastaa ja raippoihin vastaus oli "ehkä niitä joskus tarvitaan rankaisemiseen". Ja ei, me emme lyö lapsiamme.Pannasta kysyin vastakysymyksen "onko se nätti? Äiti tykkää ainakin." Ja kyllähän sitä annettiin lastenKIN kokeilla äidin taluttamista hihnassa.Opetan jo pienestä asti lapsia ymmärtämään, että äiti on "vähän outo". ^^ äiti saattaa välillä sähistä vastaan tai kontata isän perässä maukuen. ^^ tarviiko tuota selitellä, kun saavat itsekin osallistua vaniljaosuuteen Joo oon outo äiti ^^ mut lapsista tulee (toivottavasti) avarakatseisia. ^^
Lainaus käyttäjältä: TEGAMi - 16.07.2015, 10:37Kyllähän 5 ja 4 vuotiait kiinnostaa, miksi äidillä on panta ja makuuhuoneessa makaa kaksi raippaa/raipan kaltaista. Mielestäni lapselle ei tarvitse kaikkea paljastaa ja raippoihin vastaus oli "ehkä niitä joskus tarvitaan rankaisemiseen". Ja ei, me emme lyö lapsiamme.Pannasta kysyin vastakysymyksen "onko se nätti? Äiti tykkää ainakin." Ja kyllähän sitä annettiin lastenKIN kokeilla äidin taluttamista hihnassa.Opetan jo pienestä asti lapsia ymmärtämään, että äiti on "vähän outo". ^^ äiti saattaa välillä sähistä vastaan tai kontata isän perässä maukuen. ^^ tarviiko tuota selitellä, kun saavat itsekin osallistua vaniljaosuuteen Joo oon outo äiti ^^ mut lapsista tulee (toivottavasti) avarakatseisia. ^^Ihana muistutappa että tartutan sinuun sen mimmun kupan jos miitissä vaikka törmätään