Baarin kannatusmaksut
Mitä mieltä olette abortista? Onko abortti murha? Onko nykyinen lainsäädäntö abortista hyvä?Mä en ite oikein tiedä mitä aattelen. Huomasin, että oon tehnyt päässäni mielikuvan naisen hahmosta, joka huolettomasti ja kepeästi teettää itselleen abortteja eikä pidä niitä minään isona asiana. Tätä sitten peilaan kaikkiin abortintekijänaisiin ja pidän heitä epäempaattisina ja tunnekylminä hirviöinä. Huh. Todellisuus on toki yleensä jotain ihan muuta.En tiedä pystyisinkö tekemään aborttia itse. Jotenkin ajatus elämän kunnioittamisesta on syvällä. Vaikka sikiö alkuvaiheessa olisikin vain solumöykky, niin eikö merkitystä ole sillä, mikä siitä tulisi jos sen antaisi elää? Abortteja pitää musta saada tehdä. Mutta en tiedä onko se vain naisen päätös. Omaan kehoon on päätösvalta, mutta silloin kuin siellä kehittyy jokin uusi, josta joskus tulee kantajan kehosta erillinen, niin musta sitä ei voi silloin samaistaa siihen että se olis vaan raskaana olevan asia. Mutta ei kai sitä kukaan ulkopuolinenkaan voi päättää et kuka tekee abortin ja kuka ei. Tää asia tuntuu mun mielessä tosi ristiriitaiselta ja aiheuttaa vähän ahdistusta, koska en haluais kantaa näitä negatiivisia ajatuksia ihmisistä jotka on tehneet abortin, ja haluisin myöskin itselleni jonkun varmuuden ja vankan mielipiteen tästä asiasta. Tai siis haluisin olla liberaali ja edistynyt ja sitä mieltä että tottakai abortti on ok asia, mutta kun musta ei tunnu siltä.
Abortti on vain ja ainoastaan raskaana olevan naisen asia.Ei kuulu yhdellekään miehelle eikä muillekaan sivullisille,Kaikki seuraukset päätöksestä (oli se mikä tahansa) ovat kuitenkin vain ja ainoastaan naisen kannettavana.
Jos vaihtoehtona on lapsen syntyminen paskaan tulevaisuuteen niin ehdottomasti kannatan aborttia. Kyllä jokainen syntyvä lapsi ansaitsee mielestäni rakastavat, omillaan toimeentulevat ja järjissään olevat vanhemmat.
Aika rankka rajanveto. Eli esim. masentuneet tai muuten työkyvyttömät ihmiset ei sitten sais tehdä lapsia ollenkaan? Rakkaus ei kai siitä oo kiinni. Kuka sit päättäis, et kuka on kelvollinen lisääntymään? Jos skitsofreeninen ihminen tulis raskaaksi ja haluis pitää lapsen, pakkoabortoitaisko se?
Mä en ite oikein tiedä mitä aattelen. Huomasin, että oon tehnyt päässäni mielikuvan naisen hahmosta, joka huolettomasti ja kepeästi teettää itselleen abortteja eikä pidä niitä minään isona asiana. Tätä sitten peilaan kaikkiin abortintekijänaisiin ja pidän heitä epäempaattisina ja tunnekylminä hirviöinä. Huh. Todellisuus on toki yleensä jotain ihan muuta.
Lainaus käyttäjältä: fraktaalia - 30.06.2015, 20:57Aika rankka rajanveto. Eli esim. masentuneet tai muuten työkyvyttömät ihmiset ei sitten sais tehdä lapsia ollenkaan? Rakkaus ei kai siitä oo kiinni. Kuka sit päättäis, et kuka on kelvollinen lisääntymään? Jos skitsofreeninen ihminen tulis raskaaksi ja haluis pitää lapsen, pakkoabortoitaisko se?Olisiko masentunut tai skitsofreeninen ihminen sinusta hyvä vanhempi, kykenisikö tämä tarjoamaan lapselleen hyvän elämän? Minusta ei. Ensin perusasiat kuntoon, sitten vasta raskaaksi -> vanhemmaksi.
Soittaako termi "synnytyksen jälkeinen masennus " mitään kelloja? Psykoosista puhumattakaan? Vaikka olisi miten hyvin asiat, aina voi tapahtua jotain odottamatonta. Sitä kutsutaan elämäksi. Vanhemmat ovat inhimillisiä ihmisiä, tekevät virheitä, sairastuvat, jäävät työttömiksi, eroavat, kuolevatkin. Vaikka oman lapsen eteen tekisi kaikkensa, ei kukaan voi ikinä luvata kenellekään hyvää elämää.
Lainaus käyttäjältä: Aino - 30.06.2015, 21:28Soittaako termi "synnytyksen jälkeinen masennus " mitään kelloja? Psykoosista puhumattakaan? Vaikka olisi miten hyvin asiat, aina voi tapahtua jotain odottamatonta. Sitä kutsutaan elämäksi. Vanhemmat ovat inhimillisiä ihmisiä, tekevät virheitä, sairastuvat, jäävät työttömiksi, eroavat, kuolevatkin. Vaikka oman lapsen eteen tekisi kaikkensa, ei kukaan voi ikinä luvata kenellekään hyvää elämää. Odottamatonta en nyt tarkoittanutkaan, vaan jo olemassa olevia ongelmia. Miksi altistaa syntyvä lapsi tällaiselle?
Jos valta päättää siitä ketä saa syntyä siirretään jollekin instanssille, sillä on sit aika vitun iso valta.
Abortti on vain ja ainoastaan raskaana olevan naisen asia.Ei kuulu yhdellekään miehelle eikä muillekaan sivullisille,