Tunteet on vaikea laji ja niitä ei oikein hallitse aina itsekään. Pidemmissä suhteissa niitä tulee enempi, sen olen tässä havainnut.
Olen myös pohtinut, että kuinka voisi negatiivisista tunteista tehdä positiivisia. Sellainen onnistunee helpoiten, jos on taipumuksia.
Otetaanpa esimerkkejä, jos on aisankannattajahenkinen niin mustasukkaisuuden muuttamisen nautinnoksi pitäisi onnistua. Masokisti pystyy muuttamaan vastaavasti kärsimyksensä nautinnoksi.
Omalla kohdalla mustasukkaisuutta esiintyypi ja sen syntymistä on vaikea selittää. Saattaa olla sama ihminen, jolle en ole ollenkaan mustasukkainen yhdestä suhteesta toiseen ja tämän ihmisen suhde johonkin kolmanteen taas saattaa herättää kovasti mustasukkaisuutta. Miten sellaiset asiat saisi muutettua positiivisiksi, jotka vaivaavat.
Harvoin saa toisen luopumaan suhteesta, josta tämä puolestaan saa paljon, Voisiko kumppanin kanssa etsiä ratkaisun jolla tuosta minua vaivaasta asiasta tehdään meille yhteinen nautinnon lähde?
Siinäpä vasta haaste.
Elämä on paljon helpompaa aina, kun saa poistettua kiven kengästä, Mikäli ja kun se ei yleensä onnistu, täytynee edes oppisi elämään sen kiven kanssa.