Baarin kannatusmaksut
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 07.05.2015, 17:24Ikävää katkoa unelmilta siipiä ja illuusioilta kimmellystä mutta maailma on paha paikka monilta osin. Pelkällä hyvällä tahdolla ei vain pystytä taikomaan sitä kaikkea pois.Tuossahan se tasapainolu onkin-kumpi voittaa,"hyvä" vai "paha"-jos eläisimme ilman noita unelmia ja kimmellystä-katsoisimme silkkaa totuutta silmiin ja top 10 listaa siitä, mikä maailmassamme on väärin,niin aika pian sitä vajoaisi epätoivoon ja luovuttaisi,siis minä ainakin.Ruohonjuuritasolla(argh mikä sana) niin, että mitäpä mielessä liikkuu kun sieltä sängystään ponkaiseen uuteen päivään-siis jos jaksaa ponkaista.Jotenkin ymmärrän niin hyvin ihmisiä,(kuin ny niin!! ),jotka alkavat uskoa kauheuden ja epätoivon keskellä jumalaan/jumaliin ja kuten tuo vankilapastori tuossa toisessa pätkässä selitti "jumalan armotaloudesta,joka on tyysti erilainen kuin ihmisen kyky armahtaa",että vapautus ja armahdus löytyy itsen ulkopuolelta. Meikä on kantapään kautta agnostikko ja uskonnoton ja näen asian niin että vapauttaja on ihminen itse, niin omalla kohdallaan kuin toisten kohdalla. Toki voi pitää yllä illuusioita korkeimmista voimista ja voihan ne olla tottakin-mutta jos illuusiot esitetään 100 prosenttisina absoluuttisina totuuksina.siinä lähdetään vedätyksen tielle,imho.
Ikävää katkoa unelmilta siipiä ja illuusioilta kimmellystä mutta maailma on paha paikka monilta osin. Pelkällä hyvällä tahdolla ei vain pystytä taikomaan sitä kaikkea pois.
Noh...siirrytään taas hieman lähemmäs lainin aihetta.Mainitsit myös "käytöshäiriöiset" lapset. Ja seurauksen olennaisuuden heidän kohdallaan tapahtuneissa rikkeissä. Nyt minun mielestäni ollaan siellä olennaisen äärellä tässä.Sillä. Itse katson että jatkuva häiriö, jo ihan nimikkeen "käytöshäiriöinen lapsi" saanut, on oire jonka syy tulee hoitaa, ei antaa siitä seuramusta joka on opettava. Eli jos lapsi käyttäytyy häiritsevästi alati on korkea aika oikeasti puuttua, ja puuttua riittävällä intensiteetillä ja vakavuudella. Silloin on vielä mahdollista vaikuttaa. Sellainen lapsi on jo menettänyt jotakin hyvin olennaista, ei hän voi antaa itse mitään, ei ainakaan korvausta omasta rikkinäisestä käytöksestään. Hän on saamapuolella.Ja tuo on yksi niistä kohdista joihin tässä sosiaalihuollossa olisi korjaamisen varaa. Syrjäytyminen on reaktio, seuraus. Sen syihin riittävä varhainen puuttuminen ja huonojen olosuhteiden korjaaminen, jep; yksi kerrallaan, on ainoa ratkaisu.