Mä olen tätä(kin) asiaa miettinyt tässä viimepäivät yhdellä rusinani osalla. Jossain määrin aihe on ristiriidassa tuon toisen otsikon kanssa,joka tutkimustuloksineen väittää, että sadomasokistit ovat tervepäisempiä kuin ne,jotka eivät harjoita sadomasokismia (?)
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=5528.0.
Jotenkin musta on alkanut tuntua siltä,etten ole sadomasokisti juurikin sen vuoksi,että on tullut koettua erityyppistä väkivaltaa,aina näihin päiviin saakka.
Mää en saa nautintoa varsinaisesta väkivallasta,vaan päinvastoin. No kieltämättä olen hieman eksyksissä,mutta se tie,jossa ihminen korjaantuu jollain lailla väkivallasta,erityisesti henkisestä, on ollut pitkä ja kivikkoinen. Siihen en ole varsinaista terapiaTerapiaa saanut,mutta nyt tulee väite, jota itsenikin on melkein vaikea uskoa todeksi: Tämä hemmetinmoinen pohtiminen ja seuhtominen BDSM-aihepiirin parissa on tervehdyttänyt itseäni enemmän kuin mikään muu elämässäni.
On se ollut kyllä melkoinen urakka ja olen sillä varmasti kiusaannuttanut ja raivostuttanut monia ihmisiä-puhumattakaan,että itseäni on myös hävettänyt usein.
En suinkaan koe olevani TheTerve ja en edes halua ajatella niin, että pitäisi pyrkiä johonkin "Terveyteen",joka määritelmä on ihan mahdottoman vaikea ja lavea.
En halua olla missään kinkymuotissa myöskään-näetsen "sairasta pervoilua" on maailma pullollaan lukemattomissa muodoissaan ja sieltä kun pitäisi onkia esille se Tervein meininki, niin voi pojat- helpompaa ehkä kaivaa ne Sairaimmat esimerkit framille ja jotka eivät välttämättä liity BDSM:ään millään tavalla-