Kirjoittaja Aihe: Nurinaa gallerian valokuvista  (Luettu 10965 kertaa)

balance

• Vieras
Vs: Nurinaa gallerian valokuvista
« Vastaus #15 : 27.03.2015, 23:02 »
Ainoo asia mistä mä nurisen ja murisen välillä, on se, jos joku spämmää tänne 5-10 liki täysin samanlaista kuvaa putkeen. Miksi, miksi miksi.

Komppaus tälle.

--ja sinällään, jos sisältö ei miellytä, pitää itse tehdä sinne sitä sisältöä. Jokaisella meillä taitaa olla vähän eri lähtökohdat kuvien kanssa. Toiselle on iso juttu jo laittaa jokin kuva tänne kun toiset ovat ammattilaisia ja kuvat sen mukaisia. Sille välille mahtuu paljon erilaista ja se suotakoon myös.
Mua harmittaa löytää joskus paljon myöhemmin joku loistava kuva, mikä on laitettu juuri ennen, kuin on tullut taas spämmipurske (samasta tilanteesta monta kuvaa, jotka pudottavat syötteestä jonkun toisen laittaman). Tästä johtuen tuli mieleeni, että pitäisiköhän viimeksi lisättyjen kuvien määrää nostaa, vaikka 20 kappaleeseen, niin sillon ne 15 samanlaista kuvaa saavat saman huomion, kuin 5 erilaista kuvaa eri kuvaajlta?

Tai sitten aikaraja, että voi ladata max 5 kuvaa tunnissa, kahdessa, tms..

Master T

• Vieras
« Vastaus #16 : 27.03.2015, 23:17 »
Siellä on kuvia, joista pidän, ja kuvia, joista en pidä. Joskus tulee paljon kuvia, joista en pidä, ja toisinaan paljon kuvia, joista pidän. Mitä sitten? Kaikki kuvat eivät ehkä olekaan julkaistu juuri minua varten. Perisuomalaisella lähtökohdalla, että kielletään jotain, koska kaikki ei mene kuten juuri MINÄ haluan, ei ainakaan paranneta tilannetta.

Antakaa ihmisten julkaista sellaisia kuvia, joita haluavat julkaista, ja sellaisista vaikuttimista, joita juuri heillä on. Vaikka itse inhoan muovisia kliinisen kauniisti sommiteltuja ja huolella photoshopattuja mainoskuvamaisia mukakinkykuvia, ne saavat minun puolestani siellä olla. Moni pitää niistä ja oma makuni on vain oma makuni. Jos haluaa aivan oman makunsa ja sääntöjensä mukaisen kinkykuvagallerian, niin ei muuta kuin sellaisen perustamaan.

Gallerian monimuotoisuus juuri tekee siitä mielenkiintoisen.

Dominanssi

• Vieras
« Vastaus #17 : 28.03.2015, 01:22 »
On teillä murheet.

submit

• Vieras
« Vastaus #18 : 28.03.2015, 07:40 »
Mä pidän monenlaisista kuvista, suttuisista sessiokuvista tai sellaisiksi lavastetuista, myös kliiniset fetissiasukuvat ovat toisinaan kauniita tai muuten vain kiinnostavia. En arvota kuvia ensisijaisesti niiden teknisen laadun perusteella - emmehän ole valokuvaajien foorumilla ;)

Myöskään se ei edes ärsytä, jos joku lataa muutaman samantyyppisen kuvan. Kun selaan galleriaa, katson vähän laajemmin kuin vain viimeisimmät kuvat.

"Viimeksi ladattu kuva" -boksin voisi ottaa MUN mielestä pois etusivulta, koska se viimeisin kuva tuntuu välillä saavan liikaa painoarvoa - varsinkin jos siinä on joku teknisesti laadukas tai suositun lataajan kuva, ei muut (ehkä) uskalla heti perään omiaan julkaista, jotta "hyvä kuva" saa olla tarpeeksi kauan valokeilassa ;)

vide

• Vieras
« Vastaus #19 : 28.03.2015, 08:30 »
En haluaisi mieliä pahoittaa, mutta kyllä ainakin minua *#¤%taa suurin osa galleriassa olevista kuvista. Niissä on ihan kauniita ja seksikkäitä malleja, mutta sitten malli vain seistä toljottaa eikä kuvassa ole mitään pointtia. On tietysti niitäkin katselijoita joille tuollainen riittää, mutta itse ainakin toivoisin ladattaviin kuviin jotakin särmää. Monesti vaikka hiukan lisäkilojakin omaavasta mallista otetut kotikutoiset oikeat sessiokuvat on paaallljjooon mielenkiintoisempia kuin superkauniista mallista otettu pökkelökuva. Silloin kun on just sellainen täydellinen malli kameran linssin edessä, niin miksi ei hyödynnä tilaisuutta ja keksi kuvaan jokin hyvä idea mallin asennolla, ilmeellä, rekvisiitalla, editoinnilla, hyödynnä vaatetusta oikein, hyödynnä taustaa, lisää kuvaan jokin teksti, .... onhan näitä tehostuskeinoja hitto vie!

No eihän niitä tarvii kattella jos ei tykkää, tiedän sen, mutta ihan vain kannaotoksi esitän oman mielipiteeni tästä(kin) asiasta.

No sähän  voit aloittaa noi särmien kuvien julkaisun.

alabama

• Vieras
« Vastaus #20 : 28.03.2015, 11:56 »
Mäkin katson kaikki gallerian kuvat riippumatta sisällöstä. Kuvat on sekalainen kattaus tämän foorumin ihmisten elämästä, mielenkiinnon kohteista, fetisseistä jne. Kaikki mahtuvat samalle foorumille :)

peace and  :love:           -alma-

quattroverde

« Vastaus #21 : 28.03.2015, 14:10 »
Minun mielestä kaikkien pitäisi rajoittaa, kerta rajoittamista kaivataan, niin rajoitetaan:
- omaa rutinaa
- omaa ruikuttamista
- omaa valittamista
- omaa kuvien katselua jos ne tuntuvat jotenkin vastenmieliseltä

:o

Ailouna

• Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Galleria
« Vastaus #22 : 28.03.2015, 15:39 »
Siinä mielessä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että pienellä miettimisellä monesta kuvasta saisi paremman ja mielenkiintoisemman. Toki kuva voi monella tapaa olla hyvä, mutta jos taustalta poistetaan kuivaustelineet ja kuvakulmaa ja kuvan rajausta mietitään, siitä yleensä on kuvalle vain etua. Vielä parempi jos kuvaan saadaan jotain ideaa tai että se herättää katsojassa jotain tuntemuksia. Silloin sitä yleensä pitää mielenkiintoisempana ja sitä jaksaa katsoa useamman kerrankin.

LehA

« Vastaus #23 : 28.03.2015, 22:25 »
Mua harmittaa löytää joskus paljon myöhemmin joku loistava kuva, mikä on laitettu juuri ennen, kuin on tullut taas spämmipurske (samasta tilanteesta monta kuvaa, jotka pudottavat syötteestä jonkun toisen laittaman). Tästä johtuen tuli mieleeni, että pitäisiköhän viimeksi lisättyjen kuvien määrää nostaa, vaikka 20 kappaleeseen, niin sillon ne 15 samanlaista kuvaa saavat saman huomion, kuin 5 erilaista kuvaa eri kuvaajlta?

Tai sitten aikaraja, että voi ladata max 5 kuvaa tunnissa, kahdessa, tms..
Miksi tuossa täytyisi laskea lähetettyjä kuvia, eikös tuossa toimisi laskenta tyyliin "Viisi kuvia viimeksi lähettänyttä jäsentä", josta sitten pääsisi näkemään viimeiset jäsenkohtaisesti, kuvamäärästä riippumatta?

submit

• Vieras
« Vastaus #24 : 29.03.2015, 07:23 »
^ hyvinkin mahdollista ettei gallerian asetukset anna tuollaista mahdollisuutta.

Konevitsa

• Vieras
« Vastaus #25 : 30.03.2015, 07:40 »
Lainaus
Jään odottelemaan Mr Wincentin kuvia

Tässähän se minun pointtini onkin, etten saa aikaiseksi riittävän hyviä kuvia, joten en niitä halua kovastikaan levitellä. Onko se sitten ammattitaidon puutetta vai liian kovaa itsekritiikkiä, mutta lopputulos sama  ;D.

En tällä nurinallani tarkoita ketään tiettyä ihmistä, vaan pointtini on se, että kannattaisi koittaa hyödyntää se kuvaustilanne. Itse ainakin näen galleriaan laitetuissa kuvien malleissa sellaista potentiaalia, että pienellä vaivalla niistä olisi saanut hiottua timantteja kuvia, mutta nyt niissä on menty siitä, missä aita on matalin. Se pistää harmittaa.

Tokihan kaikki saa ottaa ihan tasan sellaisia kuvia kuin haluaa, mutta jos ne galleriaan laitetaan kaikkien nähtäviksi ja ARVOLTELTAVIKSI, niin eikö siinä tapauksessa saa sanoa suoran mielipiteen asiasta. Mielipiteeni laitoin erikseen tänne keskusteluun, enkä kuvien kommentteihin, etten pahoita kenenkään mieltä tietentahtoisesti enkä halua osoittaa ketään henk.kohtaisesti sormella.

nicolaus

• Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
« Vastaus #26 : 30.03.2015, 12:38 »
Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Tai sitten tarttee vaan kunkin vetäytyä oman tarkasti ja tiukasti määritellyn oikeanlaisen pervoryhmänsä kanssa omalle sivulleen.

Queena

• Vieras
« Vastaus #27 : 30.03.2015, 19:57 »
Parhaiten gallerian sisältöön voi vaikuttaa laittamalla sinne omia kuviaan.
Jos vaikka aloittaja alkaisi laittamaan omia kuviaan esille, muiden kriittisen silmän alle. Jos taas oma silmä tosiaan on niin kriittinen että ei salli omien kuvien julkaisua siksi että ne eivät ole riittävän laadukkaita, niin on hieman kummallista että kuitenkin viitsii kritisoida muiden käyttäjien kuvia - sellaisten käyttäjien joilla sentään on ollut rohkeutta julkaista se kuva vaikka se ei olisikaan täydellinen, ja vaikka jokainen kuvan lataaja varmasti tietää jo etukäteen ennen kuvan laittamista että kaikki eivät siitä tule pitämään kuitenkaan. Suurin osa lataa kuvia ihan omaksi ilokseen/kiihokkeekseen, ehkä kuvan ottaminen on ollut hauskaa, tai tilanne kuvassa ollut hauska/kiihottava, ja toivoo samalla myös että joku muukin ehkä saa kuvasta irti jotain.

Meidän kuvissa on melkein poikkeuksetta kasvot piilotettu melkein kokonaan, se tuntuu häiritsevän monia käyttäjiä tällä foorumilla ja muilla. Kuulemma kasvojen pitäisi näkyä että saisi kuvasta jotain irti. Ihmiset eivät vain oikein tunnu tajuavan sitä että ei kaikki työssäkäyvät tavikset halua kinkykyvia omalla tunnistettavalla naamalla itsestään internetissä julkaista. Ja sitten jos julkaiseekin niin ilme on pökkelö, tai muuten vaan näyttää jonkun mielestä paskalta kuitenkin :D

Tottakai kuvia saa kritisoidakkin, ja saa sanoa oman mielipiteensä niistä jos siltä tuntuu. Kuitenkin olen huomannut että ne ihmistet, jotka tuntuvat muiden kuvia kritisoivan eniten, laittavat itse hyvin vähän kuvia galleriaan..mistähän se johtuu? Jos tuntuu siltä että gallerian kuvissa on parantamisen varaa, niin siitä vaan harjoittelemaan valokuvausta ja parantamaan gallerian laatua oman maun mukaiseksi, kuviin kunnolla sitä laatua ja särmää- mutta taitaa kuitekin olla niin, että on vain helpompaa kertoa muille foorumilla että miten ne hommat pitäisi tehdä kunnolla, kun tehdä ne hommat itse kunnolla eikös niin :D

Vielä vinkiksi, että jos haluaa selailla sellaisia gallerioita jotka on valmiiksi jonkun hyvällä maulla varustetun henkilön/ryhmän kokoama, DeviantArt on täynnä sellaisia ryhmiä, minne joku valikoi hyviä kuvia julkaistavaksi. Sieltä vaan hakemaan sellainen ryhmä joka vaikuttaa miellyttävän omaa silmää, ja alkaa seuraamaan. Baarin gallerian on kuitenkin tarkoitus olla vapaa kaikille käyttäjille julkaista mieleisiään kuvia, eikä olla kokoelma täydellisiä valokuvia joissa kaikki on oltava aina kohdallaan.

foobar

• Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Galleria
« Vastaus #28 : 30.03.2015, 23:46 »
Onneksi minun galleriakuvissani ei taida olla mitään valittamista. ;D Kuvat on otettu ammattilaisista sidontamalleista BoundConissa toissa vuonna. En ole kutsunut malleja paikalle enkä sitonut heitä. Minun tarvitsi ainoastaan kuvata, ja sain keskittyä siihen kaikessa rauhassa. Myöskään julkaisu ei ole ongelma. Tapahtuman järjestäjän mukaan malleista saa julkaista kuvia vapaasti, tavallisista messuvieraista ei. Lisää kuvia on tulossa touko-kesäkuun vaihteessa kun käyn siellä uudestaan.

stoge

• PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
« Vastaus #29 : 31.03.2015, 08:29 »
Onneksi minun galleriakuvissani ei taida olla mitään valittamista.

Mun mielestä noi on ihan helvetin tylsiä.  >:(

;D

*ja ei jei jei, oli vaan pakko*

:o