Baarin kannatusmaksut
Heissan. Aloituksessa koitin kuvailla,miksi mulla tuli vuosien jälkeen mitta täyteen. Mitään henkilökohtaista asiassa ei ole, koska en tunne näitä ihmisiä,jotka häröilevät.Tiesittekö,että täällä on toiminto,jossa esim. mun nimimerkistä voidaan tehdä ilmoitus ylläpidolle. Minä tei niin ensi kertaa ja perusteena toimi viestit, joissa ei ollut mitään henkilökotaista tietoa kuten nimeä, syntymäaikaa osoitetta,puhelinnumeroa, ei siis mitään,mistä ihmisen voisi tunnistaa.Jatkossa aion toimia samalla tavalla,että kaikki oudot yhteydenotot menevät ylläpidolle. Siinä ei ole mitään väärää tai Suomen lakien vastaista. Mulla ei ole voimia lähteä mihinkään outoihin piirileikkeihin,jossa voi olla myös mahdollisesti jokin uhka taustalla.Tämä on minun tapani ja toisilla saa olla toisenlaiset tavat.Lainaus käyttäjältä: Isrika - 24.03.2015, 10:50Etkö todella näe eroa siinä, etten usko jonkun olevan salainen agentti, koska hän niin sanoo ja siinä, etten vaadi henkilötietoja kahville mennessä? Näen ja tuo ylläoleva ehkä vastaa asiaan jollain lailla.
Etkö todella näe eroa siinä, etten usko jonkun olevan salainen agentti, koska hän niin sanoo ja siinä, etten vaadi henkilötietoja kahville mennessä?
Kun nyt näin asian tuot esiin Lise, niin se on sinun asiasi. Minä en ottanut kyseiseen henkilöön yhteyttä vaan toisin päin,enkä vaatinut siten yhtään mitään. Jospa tämä aihe saataisiin niinsanotusti yleiselle tasolle,koska en tosiaan ole ottanut yhteyttä itse näihin moniin nimimerkkeihin,jotka ovat erikoisia viestejä laitelleet. Kuten Chimi tuolla edellä sanoo, pyrin hakemaan toisenlaista ratkaisua kuin aiemmin,koska en halua saada mitään outoja tai aggressiivisia tmv. yhteydenottoja lähtökohtaisesti.Olen mieluummin ylivarovainen kuin että uskon kaiken mitä mulle sanotaan anonyymisti. Jännää että tää aihe kääntyy tällä tavalla,mutta eihän se ole uusi ilmiö.Onneksi kenenkään henkilökohtaisia tietoja ei ole levitelty minnekään ja toivottavasti ei aiheetta levitelläkään.En halua joutua huijauksen kohteeksi enää, aiemmat tapaukset olivat aivan riittäviä ja jossa tulin myös uhkailluksi(pojat tulee malmilta ja vetää turpaan ymv.,siis aloituksen esimerkkitapaukseen viittaan, jonka tapasin monta vuotta sitten, ennen kinkyä) ja asia alkoi kääntyä siihen, että minä olin se,joka valehteli siviilisäätynsä ja ammattinsa ym. Voi pojat,mutta että joo, se on aika sama mitä täällä sanoo, se ei pidä kuitenkaan paikkaansa,vaan kaikki anonyymit ihmiset ovat oikeassa ja oikealla asialla.
Kannattaisi ehkä kuitenkin lukea koko tämä vielä melko lyhyt ketju,ennen kuin kokee täyttä käsittämättömyyttä. Tavallaan koen rehtinä tulla ihan omilla kasvoillaan kertomaan ajatuksensa, kuten sinäkin olet tehnyt subpks. Tosin en ollut tilannut asiaa, enkä ole teihin(kään) ollut sellaisissa yhteyksissä,joissa sellainen angsti olisi ymmärrettävää-kun siis en ole teille(kään) lähetelllyt mitään viestejä tai jossain tilaisuuksissa tullut kertomaan teistä mielipiteitäni.
Tuntuu käsittämättömältä että joku lähettää yksityisviestit ulkopuolisille vain siksi ettei toinen kerro heti nimeään hänelle. Oletan että henkilöt eivät ole tavanneet edes kasvotusten.
Ja se toinen iso asia: pitää muistaa kamelin päivämatka. Koraanihan mainitseen sen, että kun kotiin on enemmän kuin kamelin päivämatka voi mies käyttäytyä kuin poikamiehen.
Jokunen ilta sitten korviini osui kommentti femmalta. En muista ohjelmaa, en tarkkaa sanamuotoa, mutta sisältö oli: anonyymisti kerrotut mielipiteet ovat raaistuttaneet ihmisten mielipiteitä.Mitä tapahtuu ihmisen moraalille kun kasvokkaisen ja omissa nimissä käydyn kommunikoinnin rinnalle on tullut villilänsi jossa voimme laskea niin hyvän kuin pahan vapaasti irti itsestämme (inhoan tällaisen kulttuurisen dualiteetin ja dikotomian käyttöä mutta joskus vain on, ööö, jotain...).Sillä sanoilla on vahva voima. Äkkiä se minkä olemme jostain lukeneet on jotakin mitä ajattelemme. Ja kun ajattelemme jotakin niin on jo kovin vaikea erottaa ettemme olisi sitä mitä ajattelemme.Eräässsä kirjassa, jonka lukijaseurakuntaan en kuulu, sanotaan jotakin sen suuntaista kuin että turhista sanoista joudumme tuomiolle. Mitä se on, ne "turhat sanat"? Ja mikä se on se "tuomio"?Minulle se tuomio ei näyttäydy vain yksilön moraalin huonontumisena vaan koko ihmiskunnan. Aika surullista kun ihminen menettää luottamuksensa toiseen ihmiseen. Ihan yleisellä tasolla. Sitähän tästä kaikesta seuraa. (Joo, saa yrittää kirjoittaa tähän jotakin positiivisempaa, itsestä ei oikein irtoa.)Ps. Sen verran lisään että tämä palsta on siksikin kiintoisa sosiaalipsykologisesti että tämä on jotakin in between. Habbot ja Secon Lifet ovat paikkoja joissa ihmiset luovat avattarensa vapaasti, niitä koskee erilainen moraali kuin tätä (mielestäni), sillä täällä osa on omin kasvoin, jopa omalla identiteetillään ja virallinen nimikin on joiltain tiedossa. Osa myös kommunikoi face to face toisensa tuntien, isommissakin porukoissa.Onko mahdolli yhdistää erilaisin moraalein toimivia yhteisöjä toisiinsa.Mitä silloin tapahtuu?
""Ihanaa maanantaita kaikillekultamussukathanipupusetälä paskapää kuvitteleettä ottaisin sut kaveriksvaan sitä varten että olin yhtenä iltana liian kännissä"
Lainaus käyttäjältä: nicolaus - 25.03.2015, 22:05Ja se toinen iso asia: pitää muistaa kamelin päivämatka. Koraanihan mainitseen sen, että kun kotiin on enemmän kuin kamelin päivämatka voi mies käyttäytyä kuin poikamiehen. Onhan se niin,että se oma peili ja rillit voivat olla huurussa,varsinkin jos on pitkiä aikoja yksin. Eli se omakin harkintakyky ja ymmärrys pettää kun pöksyissä kuumottaa. Lisäksi jos on kokematon ja uskoo ihmisistä pelkästään hyvää,voi joutua aivan merkillisiin tilanteisiin. Aina on pari puolta asioissa,mutta että lähtee tosiaan aivan vilpittömästi valehtelun tielle,niin sitä on joskus vaikea huomata-jos siis toinen on ikäänkuin patologinen valehtelija.Onneksi on olemassa ihan tavallisiakin ihmisiä, joilla vielä pelaa omat peilit ja prillit,mutta joskus niin,että "heikot sortuu elontiellä,jätkä senkun porskuttaa"- ei eletä ihan satulinnassa kuitenkaan- ja yleistän tämän ihan koko maailmaan enkä vain johonkin pienehköön kinky-yhteisöön.
Tuo valehtelun tie on yllättävän yleinen. En ota kantaa syihin, mutta ihmettelen. Valheet jättävät jäljensä. Tuo kommenttini liittyi siihen, etten voi ymmärtää kenenkään tapaulevan syrjähyppyjään kantapaikassaan ...tuttujen silmien alla.
En tiedä mitä tuo ko. henkilö haki nikileikittelyllään, kenties teki empiiristä tutkimusta foorumilaisista,mutta mikäs siinä, kukin tavallaan - Ei voi estää verkon ihmemaassa,kun periaatteessa tänne baariinkin voi rekkautua "koko maailma"
Lainaus käyttäjältä: katy - 08.04.2015, 22:31En tiedä mitä tuo ko. henkilö haki nikileikittelyllään, kenties teki empiiristä tutkimusta foorumilaisista,mutta mikäs siinä, kukin tavallaan - Ei voi estää verkon ihmemaassa,kun periaatteessa tänne baariinkin voi rekkautua "koko maailma" No, äkkiseltään tällaisella saitilla moninikkeilyä voi käyttää työkaluna tutkia minkälaisia omien mahdollisten intressien mukaisia ihmisä täällä on.Tietty sellaisessa on se riski että ensinnäkin nettimaailma sinällään on epärehellisempi. Eli ihmiset "kaunistelevat" sanomisiaan, lisäksi voivat yhtälailla olla "tutkimusmatkalla" joko oman identiteetin syövereissä peilaillen erilailla eri tyyppien/nikkien kanssa, eikä "tutkimustulos" ehkä ole aivan tieteellisen, ei ehkä edes toden, kestävää.
Lainaus käyttäjältä: Chmlnidae - 08.04.2015, 23:02Lainaus käyttäjältä: katy - 08.04.2015, 22:31En tiedä mitä tuo ko. henkilö haki nikileikittelyllään, kenties teki empiiristä tutkimusta foorumilaisista,mutta mikäs siinä, kukin tavallaan - Ei voi estää verkon ihmemaassa,kun periaatteessa tänne baariinkin voi rekkautua "koko maailma" No, äkkiseltään tällaisella saitilla moninikkeilyä voi käyttää työkaluna tutkia minkälaisia omien mahdollisten intressien mukaisia ihmisä täällä on.Tietty sellaisessa on se riski että ensinnäkin nettimaailma sinällään on epärehellisempi. Eli ihmiset "kaunistelevat" sanomisiaan, lisäksi voivat yhtälailla olla "tutkimusmatkalla" joko oman identiteetin syövereissä peilaillen erilailla eri tyyppien/nikkien kanssa, eikä "tutkimustulos" ehkä ole aivan tieteellisen, ei ehkä edes toden, kestävää.Toiseksi tulee mieleen että koska täällä on myös ihmisiä jotka tapaavat toisiaa out there, niin voi olla helpompaa(?) kun tutustuu nettipuolella aivan anonyymisti ilman raskaan(?) menneisyyden taakkaa. Ei menneisyyttä, ei mainetta. Eli ettei kukaan osaa yhdistää, vaikka sattuisi utelemaan ja kyselemään kanssapervoilta saitilta ja livestä, ketään nikkiin. Jokainen kun kuitenkin muodostaa aina mieleipiteensä kohtaamistaan ihmisistä ja voi sitä mielipidettään kysyttäessä kertoa jopa eteenpäin.Puhtaan pöydän-illuusio, tietyllä tavalla siis. Voi olla myös helpompi kirjoittaa runoja, tarinoita tai vaikka päiväkirjaa jos kirjoituksia ei osata yhdistää reaaliseen henkilöön. Tällöin toisen nikin käyttö lähenee jonkinlaista alter egoa.