Baarin kannatusmaksut
Traumattomilta ämmiltä saa helpommin persettä ?
Melekeen meni hermo mutta onneksi hillitsin itseni
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 20.03.2015, 13:17Melekeen meni hermo mutta onneksi hillitsin itseni *silittää poskelta*Vaikka ollu ees mun ansiota.
Lainaus käyttäjältä: stoge - 20.03.2015, 13:19Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 20.03.2015, 13:17Melekeen meni hermo mutta onneksi hillitsin itseni *silittää poskelta*Vaikka ollu ees mun ansiota. Stoge senkin idiootti, mittään silityksiä ko selkäänsä tässä alkaa haluttaa!
Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 20.03.2015, 13:22Lainaus käyttäjältä: stoge - 20.03.2015, 13:19Lainaus käyttäjältä: pikkusisko - 20.03.2015, 13:17Melekeen meni hermo mutta onneksi hillitsin itseni *silittää poskelta*Vaikka ollu ees mun ansiota. Stoge senkin idiootti, mittään silityksiä ko selkäänsä tässä alkaa haluttaa! No juuri sen takia.
Helkkarin vaikeita asioita,oikein mitään ei uskalla sanoa leimaantumatta rasistiksi tai kukkahattusedäksi. Se,että koraanin ohjeet sanoo jotain,ei oikein jaksa minua vakuuttaa. Samasta asiasta puhuu raamattu, toorat ja moni muukin tuon ajan kirjallisuus.Minua puhuttaa eniten tuo leimaaminen. Ymmärrän raiskaustilastot -ymmärrän myös kouluampujatilastot. "Jos haluat varmuudella välttää joukkonurhan uhriksi joutumisen koulussa,katso ettet käy koulua suomalaisen nuoren miehen kanssa". Ei ole oikeita vastauksia. Tai ainakaan en usko niitä helpolla löytyvän.
"Kulttuuristen selitysmallien yksi haara ovat alakulttuuriteoriat. Niiden mukaan etnisissä vähemmistöissä (mutta myös kantaväestössä) voi syntyä yhteiskunnan hyväksymästä arvojärjestelmästä poikkeavia alakulttuureja, jotka kehittävät oman moraalinsa ja säännöstönsä. Honkatukia ja Suurpää toteavat, että alakulttuurien taustalta löytyy usein sosiaalisen huono-osaisuuden ja kantaväestön syrjinnän synnyttämiä turhautumia."[...]Toinen asia, jota sosiodemografisilla muuttujilla ei saada tuotua esille, on sosiaalisten yhteisöjen puute (joka osittain linkkautuu edelliseen alakulttuurimalliin). Tämä sosiaalisten verkostojen puutteellisuuden vaikutus ei ole sidoksissa mihinkään mihinkään yksittäiseen kulttuuriin sinällään, vaan pikemminkin elämäntilanteeseen ihmisen ympäristössä kulttuurisena mekanismina ja on siten ilmiönä universaali. Maahanmuutto itsessään irrottaa ihmisiä sosiaalisista verkostoistaan ja tämä on prosessi, joka ns. sosiaalisen kontrollin teorian mukaan kohottaa rikosalttiutta kaikkialla maailmassa.Voidaan puhua tilanteesta, jossa yhteisö ei luo sosiaalista kontrollia yksilöihin ja tämä sama asia näkyy myös suomalaisessa arjessa, sillä muistattehan:”Varastaa saa, kunhan ei jää kiinni” ja toisaalta suomenruotsalaisten alhaisena rikollisuuden tasona.Muita tekijöitä, joita tilastojen kautta on vaikea tuoda esille, ovat esimerkiksi kulttuuriset, kuten ympäristön asenteisiin liittyvät tekijät, monenlaiset kielteiset elämänkokemukset, maahanmuuttajien kohdalla muuttoprosessi, traumaattiset kokemukset, rasismin ja syrjinnän kohteeksi joutuminen, syrjäytyminen, turhautuminen, osattomuuden tunne, huonot perhesiteet ja sitten vielä yksilön ominaisuudet. Nämä tekijät ovat suurimmaksi osaksi myös niitä, joilla voisi selittää, ymmärtää ja pyrkiä ennaltaehkäisemään ihan suomalaistakin rikollisuutta, sillä samat tekijät ovat kaiken epäsosiaalisen käytöksen takana.
Vastaan vielä tohon väkivaltajuttuun josta tässä ketjussa enemmän olikin kyse. Mun mielestä väkivallassa on kyse siitä, että satutetaan toista, mutta siihen täytyy tehdä se lisäys, että satuttaminen tehdään vastoin toisen osapuolen tahtoa. Siinä mielessä tavallinen bdsm ei mielestäni ole oikeasti väkivaltaa. Se vain ottaa väkivallan metodit käyttöön samalla tavalla kuin vaikkapa kamppailulajiurheilu. Tottahan toki bdsm voi sekin olla väkivaltaa tai raiskaus. Tilanne jossa bdsm-leikki muuttuu väkivallaksi tai raiskaukseksi voi tulla vastaan vaikkapa silloin, kun toinen jatkaa satuttamista tai nöyryyttämistä vielä turvasanan jälkeenkin. Samalla tavalla nyrkkeilyottelu muuttuu pahoinpitelyksi kun toinen jatkaa tahallisesti hakkaamista sen jälkeen kun pyyhe on jo kehässä.. Jonkun mielestä on vähättelyä puhua erikseen raiskauksista ja törkeistä raiskauksista ikään kuin tavallinen raiskaus ei olisi törkeä. Totta kai sekin on törkeä teko, mutta kyse on erilaisista rikoksista ja erottelusta. Kun toinen rikos nimetään törkeäksi ja toinen ei, ei tarkoita että se toinen olisi silloin jotenki implisiittisestikään ei-vakava tai harmiton.Myös sitä on kritisoitu, että julkisuus otettiin huomioon rangaistusta mitattaessa ja alentavana seikkana. Kyllähän tuosta hirveä kohu syntyi, ja aika äkkiä viiden epäillyn nimet olivat julkista tietoa (joista muuten kaksi oli syyttömiä). Myös kuvia leviteltiin, ja jopa syytettyjen perheitä uhkailtiin. Käytännössä nämä tyypit tulevat varmaan saamaan ankarasti turpaan (aina) kun heidät väärässä paikassa tunnistetaan. Lisäksi esimerkiksi töitä on varmaan aika turha hakea. Luulen, että tää julkisuus on pikemminkin se isompi rangaistus, ja kai se silloin nykylain puitteissa joudutaan huomioimaan rangaistusta antaessa.Laista on vaan ehkä vaikeampi keskustella, kun silloin tullaan kriminologisten ja aika filosofistenkin kysymysten äärelle. Silloin pitää ihan laajemmin miettiä, että mikä on rangaistusten vaikutus rikollisuuteen, ja mikä on rangaistuksen motiivi, ja niin edelleen. Sellaista keskustelua voisi olla ihan tervettä käydä.